Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zijn er ook budget-preppers aanwezig?


prepper053

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn advies:

Stap1 € 300 contant in kleine coupures

Stap 2 voorraad etenswaren twv ca € 1000,= (dat geeft ongeveer 600 potjes bonduelle oid=150 dagen met 4 personen)

Stap 3 gereedschap e.d zoals messen, bijlen, tangen, zagen, filters e.d twv € 500,=

Stap 4 ruilmiddelen zoals zilver, goud, zout, suiker, koper, e.d twv € 1000,=

Stap 6 zilver en goud twv € 3000,=

 

Dit hoort niet in een draad over budgetpreppers thuis. 5800 euro is voor veel mensen een enorm bedrag. Zelfs veel mensen die aardig verdienen houden dat niet over.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hoort niet in een draad over budgetpreppers thuis. 5800 euro is voor veel mensen een enorm bedrag. Zelfs veel mensen die aardig verdienen houden dat niet over.

 

Ik begrijp dat het allemaal bij elkaar opgeteld een enorm bedrag is, maar het is bedoeld om aan te geven waar je je prioriteiten kunt leggen. Toen ik, lang geleden, begon met mezelf voorbereiden kocht ik bij de 1+1 gratis aanbiedingen blikjes eten met behulp van het spaargeld wat ik in huis had liggen. Juist met een klein budget is het nog belangrijker dat je wat geld achter de hand hebt, omdat je dan kunt profiteren van buitenkansjes.

Wat het zilver betreft, daar heb ik bijna 2 jaar over gedaan om bij elkaar te sparen. Ik heb wel het voordeel gehad van een behoorlijke prijsstijging van het zilver in die periode. Ik had toen mijn basisvoorraad al op orde.

 

Ik denk dat ook een budgetprepper een richtlijn moet hebben om te helpen je weinige geld zo efficient mogelijk in te zetten. En dan is € 5800,= over 10 jaar gemeten nog geen € 50,= per maand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rekenfoutje? Zo kom je niet boven de 200 kcal/dag/persoon uit.

 

(trekt het boetekleed aan)

Met dank voor deze belangrijke aanvulling!

Ik realiseer me nu dat ik hier ten onrechte de indruk wek dat je met 600 blikjes bonduelle met 4 man voldoende voedselvoorraad voor 150 dagen zou hebben. Het is 150 dagen aan groente.

Pas na stap 5 heb je voldoende voor 3 maanden.( obv ca 2500kcal/dag). Houd er rekening mee dat je dan niet te zwaar fysiek bezig mag zijn, want dan stijgt de behoefte naar 4000 kcal of meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwgierig vraag: zijn er nog Budget preppers aanwezig?

..........

Excuses aan de non budgetters

Mijn excuses als iemand zich door dit bericht beledigt voelt, ik wil echt niet de preppers hier beledigen. Maar soms lees ik dingen als: hoe kan ik het beste het water filteren van mijn 3000liter regenwater reservoir? of dat de katadyn pocket zo een goede filter is. Ik wordt er niet boos om ofzo en wil altijd wel mijn mening of advies geven, maar als je naar de prijs van de katadyn pocket kijkt, dat is €279.- op het goedkoopst. wat veel preppers en survivalisten niet weten is dat €279.- soms meer dan een maand leefgeld is voor een budget-prepper. Ik heb ondanks alle goede adviezen zelf dagen op het internet zitten zoeken naar een betaalbare en goede waterfilter.

 

ik wil op deze manier mezelf maar, ook anderen helpen om te preppen met een budget. Ik denk dat veel geintereseerde preppers worden afgeschrikt door de soms extreem hoge prijzen van noodzakelijke preps. zoals jullie ook weten kan het soms wel €100.- verschil maken tussen bepaalde web-winkels.

 

 

Budget-prep is beter dan geen prep!

Ik denk veel mensen budget preppers zijn.

Heel kort voorbeeldje om niet v/h onderwerp af te dwalen. Persoonlijk prep ik voor een (diepe) recessie van 5 jaar. Als ik dan per dag 3 euro uitgeef aan voedsel kom ik uit op e18.600. Veel mensen hebben dat niet op hun bankrekening staan.

Als ik lees dat mensen met een uitkering vaak van maar enkele euro's per dag uitgeven aan voeding denk ik "Zo weinig kan toch niet?"

Wat het dagelijkse budget voor sommige mensen is, eten veel mensen dagelijks als snack bij de TV.

 

Kortom ik denk dat iedere prepper heel wat kan leren van mensen die nu al op een krap budget leven.

 

Nu ga ik de rest van de postjes lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses aan de non budgetters

[/b][/u]Mijn excuses als iemand zich door dit bericht beledigt voelt, ik wil echt niet de preppers hier beledigen. Maar soms lees ik dingen als: hoe kan ik het beste het water filteren van mijn 3000liter regenwater reservoir? of dat de katadyn pocket zo een goede filter is. Ik wordt er niet boos om ofzo en wil altijd wel mijn mening of advies geven, maar als je naar de prijs van de katadyn pocket kijkt, dat is €279.- op het goedkoopst. wat veel preppers en survivalisten niet weten is dat €279.- soms meer dan een maand leefgeld is voor een budget-prepper. Ik heb ondanks alle goede adviezen zelf dagen op het internet zitten zoeken naar een betaalbare en goede waterfilter.

 

ik wil op deze manier mezelf maar, ook anderen helpen om te preppen met een budget. Ik denk dat veel geintereseerde preppers worden afgeschrikt door de soms extreem hoge prijzen van noodzakelijke preps. zoals jullie ook weten kan het soms wel €100.- verschil maken tussen bepaalde web-winkels.

Persoonlijk kan ik weken zoeken naar die e100 voordeel.

Anderzijds denk ik dat een forse uitgave voor water toch overwogen moet worden. Preppers moeten gezond blijven. Iedere dag ziek in bed is een dag minder zoeken naar eten. Persoonlijk overweeg ik een systeem om zoveel mogelijk regenwater op te vangen.

In veel maanden valt maar 40 mm. Stel dat je daarvan 20mm kunt opvangen. Bv door de regenpijp op een vat aan te sluiten. Een budget prepper woont waarschijnlijk klein. Zeg 50m2. Dat is 50 liter per mm neerslag. Uitgaande van 20mm is dat 1000 liter. 33 liter per dag. Dat lijkt mij voldoende bij slim gebruik. Dus bv je afwas water gebruiken om je toilet door te spoelen.

10 liter zuiver water per dag (drinken, tanden poetsen, koken) lijkt mij voldoende. WC water spoeling kun je uit een sloot scheppen.

10 liter is 300 liter per maand. Regen valt over verschillende dagen dus waarschijnlijk is 200 liter voldoende. Toch geef ik de voorkeur aan een ruime veiligheidsmarge. (500 liter)

Bovenstaande is per persoon per dag. Is een 3000 liter vat overdreven? Dat ik erg afhankelijk van de gezinssamenstelling.

Een ander voordeel van een groot vat is tijdsbesparing. Ieder uur dat je uitspaart met water halen is een uur dat je kunt besteden aan het zoeken van voedsel/brandstof. Regenwater is veruit het schoonste water dus minder belasting voor de filters (langere levensduur?)

 

Het beste filter, tja daar valt over te discussiëren. Koop bv alleen de filters en bouw het apparaat zelf. Dat kan een forse besparing opleveren.

 

 

http://staff.science.uva.nl/~jboxel/Meteorologica/NLnatter.htm

http://www.knmi.nl/kd/normalen1971-2000/kaarten.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Coan,

 

Super goed bezig man! Dit doe ik ook vaak, werkt super. Alleen gebruik ik daarvoor wel een (handmatig) papierpersje.

Je kunt een bankschroef ook als pers gebruiken. Blik met een paar gaatjes onderin. Vullen zoals Coan beschreef. Rond stuk hout dat in het blik past.

En perse maar.

Het voordeel van deze methode is dat de perskracht heel hoog is. Super degelijk. En de bankschroef is ook bruikbaar voor allerlei andere prepper-klusjes. Multifunctioneel dus een besparing.

 

Heeft iemand dit soort blokken getest met een rocket oven?

Met andere materialen zoals bladeren, mos, hooi, etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses als iemand zich door dit bericht beledigt voelt, ik wil echt niet de preppers hier beledigen. Maar soms lees ik dingen als: hoe kan ik het beste het water filteren van mijn 3000liter regenwater reservoir? of dat de katadyn pocket zo een goede filter is. Ik wordt er niet boos om ofzo en wil altijd wel mijn mening of advies geven, maar als je naar de prijs van de katadyn pocket kijkt, dat is €279.- op het goedkoopst. wat veel preppers en survivalisten niet weten is dat €279.- soms meer dan een maand leefgeld is voor een budget-prepper. Ik heb ondanks alle goede adviezen zelf dagen op het internet zitten zoeken naar een betaalbare en goede waterfilter.

 

Met die 279 euro kun je wel 50000 liter water filteren, per liter dus behoorlijk goedkoop. Daarnaast haal je ook nog eens meer bacteriën eruit vergeleken met goedkope filters. Eigenlijk is het dus een heel goedkoop filter. Tuurlijk moet je ervoor sparen maar dat is dan ook de moeite waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste filter, tja daar valt over te discussiëren. Koop bv alleen de filters en bouw het apparaat zelf. Dat kan een forse besparing opleveren.

Dat is een goede. Bij Liff.nl kost de Katadyn TRK drip onderhand €290. Bij outdorado.com kan je echter afzonderlijke Katadyn elementen kopen voor €50 per stuk (In oktober is er een extra kortingscode: 250000). Je kunt dan gewoon in 2 frituurvet emmertjes van een horecazaak wat gaten boren, en je hebt een prima werkend filter systeem. Je kunt zelf kiezen hoeveel elementen je pakt. Dat kun je eventueel ook nog uitbreiden met een kraantje van de bouwmarkt oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GROFVUIL

 

Wat voor de een afval is soms voor een prepper bruikbaar.

Bij het grofvuil liggen soms dingen die bruikbaar zijn voor een bdget prepper.

Een paraplu, schotelattenne, koplamp kunnen de basis vormen voor een zonne oven.

De buizen v/e fietsframe zijn wellicht bruikbaar.

Expansievat v/e CV is bruikbaar voor en stove.

Ik kan mij indenken dat bij vel afval het niet direct duikdelijk is waarvoor het gebruikt kan worden.

Daarom lijkt het mij leuk om tips te verzamelen voor hergebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GROFVUIL

 

Wat voor de een afval is soms voor een prepper bruikbaar.

Bij het grofvuil liggen soms dingen die bruikbaar zijn voor een bdget prepper.

Een paraplu, schotelattenne, koplamp kunnen de basis vormen voor een zonne oven.

De buizen v/e fietsframe zijn wellicht bruikbaar.

Expansievat v/e CV is bruikbaar voor en stove.

Ik kan mij indenken dat bij vel afval het niet direct duikdelijk is waarvoor het gebruikt kan worden.

Daarom lijkt het mij leuk om tips te verzamelen voor hergebruik.

 

Goed idee, nieuw topic voor maken imo! Scheelt ook nog eens als je zelf wat wil weggooien, misschien kun je het toch hergebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een waterfilter en vuurstokjes zijn in mijn inziens basisbehoeften die je moet hebben. Maar dat hoeft zeker zoals door anderen hier al gezegd veel te kosten. Eten en drinken hou ik me helemaal niet bezig met wat ik lekker vind maar juist wat noodzakelijk is om te overleven. Je zult zien dat als je zo denkt als je de winkels ingaat je hele goedkope voorraden aan zult treffen. Verbaas me altijd dat mensen als shit really hit the fans nog steeds in luxe willen proberen te leven. Mensen als shtf moet je overleven! weg met de luxe en denk aan wat echt nodig is.

Succes man en denke eraan. Juist degene met een low budget zijn infintief genoeg om tot oplossingen te komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak goed gebruik van aanbiedingen zoals 50% korting en 1+1 gratis in supermarkten en dergelijke. Maar let er wel op dat je geen dingen haalt die je niet nodig hebt. Ik heb net even een aantal kassa bonnen bekeken die ik op tafel had liggen van de laatste paar weken, ik heb voor ruim 50 euro aan gratis boodschappen gehad en dat waren niet eens alle bonnetjes van de afgelopen maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een budget dame, omdat mijn man heel nuchter is en ik niet tegen hem wil/kan liegen heb ik tot nu toe heel beperkt gedaan. Veel dingen hadden we al in huis en heb ik nu bv samen in een tas gestopt.

Wat heb ik ?

 

In de auto een toilettasje met daarin : spa blauw, blikje cola, pakje sap, liga, sultane, waxinelichtje, doosje lucifers, beetje contant geld, ondergoed, sokken, tandenborstel, tandpasta, pappieren zakdoekjes, elastiekjes, pleisters, sterilon,

 

Thuis begane grond : gewone schoolrugzak met daarin : waxinelichtjes, watervaste lucifers, desinfecterende gel,ehbodoos, papieren zakdoekjes, opwindradio/zaklamp, paar flesjes spa blauw, zakje nootjes, mueslirepen, blikjes cola,

 

thuis op zolder : gewone schoolrugzak met daarin : paracetamol, diacure, pleisters, sterilon, papieren zakdoekjes, tandenborstel, tandpasta, vochtig toleitpapier, ondergoed, sokken, mueslirepen, spa blauw, sjaal, zeep,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eten en drinken hou ik me helemaal niet bezig met wat ik lekker vind maar juist wat noodzakelijk is om te overleven.

Een goede moraal is ook nodig om te overleven. Wellicht is het toch slim wat lekkere en luxueuze dingen in huis te halen, opdat je niet de zin verliest te overleven. Uiteindelijk daalt de overlevingskans van iedereen tot 0%, het is de kwaliteit van je leven dat er toe doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...