Davena Geplaatst: 28 september 2014 Delen Geplaatst: 28 september 2014 Ze gebruiken voor Noord Holland een oud filmpje van de VPRO Nederland van boven over Dijkring 14: http://www.npo.nl/fragment-nederland-van-boven-dijkring-14/10-01-2012/WO_VPRO_032785 Er is ook een kaart met daarop de huizen met 'waarschijnlijk' droge plekken op een verdieping, met het advies erbij om daar heen te gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 28 september 2014 Delen Geplaatst: 28 september 2014 Hier kan je zien in welke dijkring je valt en je kan eventueel verder googelen hoe het met die dijkring gesteld is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 28 september 2014 Delen Geplaatst: 28 september 2014 Hier kan je zien in welke dijkring je valt en je kan eventueel verder googelen hoe het met die dijkring gesteld is... Ik heb hier in elk geval al meer info gevonden over dat onderzoek VNK2 http://www.helpdeskwater.nl/onderwerpen/waterveiligheid/programma'-projecten/veiligheid-nederland/project-vnk2/vnk2-verklaart/ http://www.helpdeskwater.nl/onderwerpen/waterveiligheid/programma'-projecten/veiligheid-nederland/publicaties/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 28 september 2014 Delen Geplaatst: 28 september 2014 Max 1M, heb ik daarvoor een complete zeilboot naar zolder getild 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pjotr78 Geplaatst: 28 september 2014 Delen Geplaatst: 28 september 2014 Ik wist het al maar het is fijn dat het nog eens bevestigd wordt Daarnaast zit ik 3 hoog. Jouw locatie ligt binnen een dijkring en wordt beschermd door waterkeringen. De kans op een overstroming op deze locatie binnen de dijkring is heel klein, maar niet helemaal uit te sluiten. Andere locaties binnen de dijkring kunnen wel overstromen. Door uitval van nutsvoorzieningen kan het gehele gebied onleefbaar worden. bij jou ook al, en in NH, Je woont toch niet bij me in de straat he ;-) GreetZ, Pjotr78 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 29 september 2014 Delen Geplaatst: 29 september 2014 Wellicht binnen dezelfde dijkring Jouw locatie ligt binnen een dijkring en wordt beschermd door waterkeringen. De kans op een overstroming op deze locatie binnen de dijkring is heel klein, maar niet helemaal uit te sluiten. Andere locaties binnen de dijkring kunnen wel overstromen. Door uitval van nutsvoorzieningen kan het gehele gebied onleefbaar worden. bij jou ook al, en in NH, Je woont toch niet bij me in de straat he ;-) GreetZ, Pjotr78 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sterredag Geplaatst: 29 september 2014 Delen Geplaatst: 29 september 2014 Waterhoogte in mijn buurt.. maximaal 0.5 meter. Volgens de kaart in mijn straat. Droog Klopt ik woon in de hoge kant van dit dorp. Met rekeninghouden van een zekerheidsmarge van een extra meter, heb ik iig nog 2 verdiepingen waar ik kan leven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 29 september 2014 Delen Geplaatst: 29 september 2014 Ik zit op + 17 meter;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elloco999 Geplaatst: 29 september 2014 Delen Geplaatst: 29 september 2014 Waterhoogte in jouw buurt: Maximaal 3.0 meter Iets lager dan ik verwacht had, maar genoeg om de 1e verdieping onbewoonbaar te maken. En aangezien dat ook de hoogste verdieping is die we hebben is blijven niet echt een optie... Of ik moet op het dak kamperen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Omron Geplaatst: 29 september 2014 Delen Geplaatst: 29 september 2014 Bij mij staat er het volgende; Waterhoogte in jouw buurt Jouw locatie ligt binnen een dijkring en wordt beschermd door waterkeringen. De kans op een overstroming op deze locatie binnen de dijkring is heel klein, maar niet helemaal uit te sluiten. Andere locaties binnen de dijkring kunnen wel overstromen. Door uitval van nutsvoorzieningen kan het gehele gebied onleefbaar worden. Ik weet het niet. Op het kaartje/plattegrond met mijn adres staat zelfs dat er geen overstroming mogelijk is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Little Geplaatst: 29 september 2014 Delen Geplaatst: 29 september 2014 Er staat bij mij dat er geen kans op overstroming is door de hoge ligging, gelukkig Maar als het alsnog overstroomt liggen mijn preps in iedergeval op zolder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 29 september 2014 Delen Geplaatst: 29 september 2014 Dus toch maar een zwemvest regelen? Want over een bootje hebben we met Dick al discussie gehad. Wat is de opinie over reddingsmiddelen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
heliport Geplaatst: 29 september 2014 Delen Geplaatst: 29 september 2014 Ik ben al zo,n 20 jaar een hoogwaterprepper , zelfs toen ik nog nooit van preppen had gehoord en dacht dat ik een van de weinige was. Op zich ben ik heel blij met die nieuwe site , je kan niet genoeg waarschuwen. Mischien beginnersfoutje dat ze er bij mijn postcode 5,5 meter naast zitten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lovetea Geplaatst: 29 september 2014 Delen Geplaatst: 29 september 2014 Bij ons komt het 2,5 meter hoog. Gelukkig zit ik wel bij hoge grond,dus (als we op tijd waarschuwing krijgen) het vee hogerop drijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 29 september 2014 Delen Geplaatst: 29 september 2014 Onze gemeente ligt ruim +8 meter of meer, en heeft veel hoogte verschillen door heuvels, soms meer dan 15 meter. Het enige wat nog lastig kan worden is slechte afvoer van heftige regenbuien vanaf de hogere delen. Maar er zal niet veel blijven liggen, alles zal naar lagere delen blijven stromen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
beekwimvan Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 De grens ligt bij ons precies op de zuiderzeestraatweg dus zitten wij ook weer aan zee.... wezep aan zee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anvil Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 zij voorspellen als maximum de extra meter die ik zelf als veiligheidsmarge had... dan nog heb ik alle 2 m'n verdiepingen droog... ik heb ze gelijk maar eens gebeld... was wel benieuwd waar ik op hun aanraden dan die zandzakken kon krijgen... heb een nr ga morgen even bellen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 Tips voor het plaatsen van zandzakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fcTollius Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 enige tijd geleden hoorde ik van een van mijn Engelse collega's iets over de Aqua-Sac. Makers beweren dat deze zakken zich binnen een paar minuten volzuigen met met water. Voordeel lijkt mij dat je met twee a drie dozen een ruitjes huis al kunt beschermen tegen een kleine overstroming. Makkelijk op te slaan achter een schot op zolder dus.. Heeft iemand dit ook al eens gezien of ervaren hoe het werkt? On topic Max 1,5 meter volgens de site. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 Tips voor het plaatsen van zandzakken. Mooi idee maar komt het water ook niet via je kruipruimte spouwmuur omhoog ? Beluchtingsgaten van je kruipruimte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carnivora Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 Zit toch te denken hoe ik voedsel moet bereiden op zolder, hoe hebben jullie dat voorbereid? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zefanja Geplaatst: 1 oktober 2014 Delen Geplaatst: 1 oktober 2014 @Carnivora Goeie vraag. Enerzijds lijkt het me handig om, als er een raam open kan en er voldoende blikken gas zijn gewoon te gaan koken zodat je (gezien je verwarming het tegen de tijd dat je op zolder moet gaan zitten het echt niet meer doet) toch wat warms binnen krijgt. Anderzijds krijg je op die manier ook weer extra afwas, wil je de boel schimmel vrij houden tenminste. Je kan vieze papieren bekertjes, bordjes etc. natuurlijk ook gewoon uit het raam mieteren, maar daar ben ik dan persoonlijk niet zo'n fan van. Tenzij het niet anders kan, natuurlijk. (En je ook alleen maar papieren "servies" ter beschikking hebt..) Lijkt me in het geval dat je op zolder van plan bent om te gaan koken wel verstandig om een brandblusser paraat te hebben staan. Ik denk dat ik dan pas weet wat ik ga doen. Hou sowieso beide opties open. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carnivora Geplaatst: 2 oktober 2014 Delen Geplaatst: 2 oktober 2014 @Carnivora Goeie vraag. Enerzijds lijkt het me handig om, als er een raam open kan en er voldoende blikken gas zijn gewoon te gaan koken zodat je (gezien je verwarming het tegen de tijd dat je op zolder moet gaan zitten het echt niet meer doet) toch wat warms binnen krijgt. Anderzijds krijg je op die manier ook weer extra afwas, wil je de boel schimmel vrij houden tenminste. Je kan vieze papieren bekertjes, bordjes etc. natuurlijk ook gewoon uit het raam mieteren, maar daar ben ik dan persoonlijk niet zo'n fan van. Tenzij het niet anders kan, natuurlijk. (En je ook alleen maar papieren "servies" ter beschikking hebt..) Lijkt me in het geval dat je op zolder van plan bent om te gaan koken wel verstandig om een brandblusser paraat te hebben staan. Ik denk dat ik dan pas weet wat ik ga doen. Hou sowieso beide opties open. Afwas! Daar had ik nog niet eens aangedacht! Ik zat meer aan koolstofmonoxide te denken en hoeveel water je wel niet op zolder moet hebben staan ervoor en waar je dan naar het toilet gaat. Want het lijkt me dat mocht de boel overstromen dit zout water is, dit kan je dus niet filteren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zefanja Geplaatst: 2 oktober 2014 Delen Geplaatst: 2 oktober 2014 @Carnivora Naar het toilet gaan zal tegen die tijd gewoon op een emmer in een zakje moeten gebeuren, en dat gaat dan dus wel het raam uit. Wel met zo min mogelijk lucht er in, want dat gaat anders binnen no time bol staan. Wat water betreft zal er op den duur (mocht het echt lang gaan duren en alle flessen water op zijn) regen water opgevangen moeten worden dmv een of andere tarp constructie uit het raam. Dat valt dan wel weer te filteren. Edit: Engelse toetsenbord stond nog aan, krijg je rare autocorrecties van.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 oktober 2014 Delen Geplaatst: 2 oktober 2014 Hoe lang denk je op je zolder te moeten bivakkeren ? Eten, water etc kan je op een zolder opslaan. Ken je zolder niet maar kan je er lopen/stahoogte ? Een dakraam dat groot genoeg is om enigzins normaal door naar buiten te stappen kan handig zijn. kan je daar buiten ook je behoeftes doen. Water hoeft niet per definitie zout te zijn. Bij de laatste evacuatie van het land tuissen de rivieren was dat water dan uit de rest van europa kwam > zoet. Ventilatie zal zeker een issue zijn. Bedenk ook dat het eventueel winter kan zijn > verwarming. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.