Ga naar inhoud
GENEGEERD

www.overstroomik.nl


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Voorop gesteld dat je zolder iets meer is dan een kruipruimte onder het dak en je een mogelijkheid tot ventileren hebt, kun je toch wel redelijkerwijs normaal koken op zolder jongens?...

Op een brander of meer-pits kookstel dat stabiel op een tafel (desnoods bijzettafeltje of de grond) staat...

Gewoon vrijhouden van muren, gordijnen en andere brandbare zooi! Houd ook stof en spinnewebben tot een minimum... Net als elke 'werkplek' moet je het gewoon opgeruimd en veilig houden. (De brandblusser kan nog steeds geen kwaad).

 

En afwassen in een teiltje met water wat je opgewarmt hebt op je gasstelletje lijkt me standaard-canmping-operating-procedure...

 

Als je bang bent dat je water tekort komt, maak dan nu er nog niks aan de hand is een hulpstuk om water te verzamelen! Neem een bouwzeil, schaar en een naaimachine en maak een zak die je over een zo groot mogelijk deel van je dak kunt afspannen en die eindigd in een slurf die je door je dakraam in een emmer of jerrycan kan hangen...

 

Of koop een stuk afvoer/regenpijp en wat bochten en bouw nu vast een aftakking van je regenpijp/dakgoot die je als eenbouwpakketje in een uurtje in mekaar schroeft op het moment dat je het een keer nodig hebt...

 

Een beetje inventiviteit moet je hebben hoorw, we zijn preppers he... ;-)

 

En als je er nog niet direct vertrouwen in hebt, oefen dan een weekendje met op je zolder koken/leven en kijk wat de knelpunten zijn en los ze op...

 

Goed pad, zonnig spoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor mij thuis: Maximaal 2 meter? Ik woon op bijna 6 meter beneden NAP...

 

Voor mijn BOL: De kans op een overstroming op deze locatie binnen de dijkring is heel klein, maar niet helemaal uit te sluiten. Andere locaties binnen de dijkring kunnen wel overstromen. Door uitval van nutsvoorzieningen kan het gehele gebied onleefbaar worden.

 

Onleefbaar. Dat is lekker geruststellend. Maar gelukkig ga ik uit van onleefbaar en heb ik daar voorzieningen voor getroffen.

 

Voor mijn werk: ook maximaal 2 meter. Ik zit toch op de eerste verdieping ^_^

 

Leuke site trouwens, vooral dat kaartje wat je op kan roepen. Zo kan ik mooi mijn escape route plannen! Geeft een duidelijk overzicht van wat er onder komt te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 meter, maar schijnbaar houd ik het toch droog ( neem trouwens aan dat ze een veilige marge hebben aangehouden, just in case ze aansprakelijk gesteld zouden kunnen worden voor de verstrekte info), water zal ook vrij snel weer zakken ga ik van uit en ik kan hier wel een stuk of 20 overstromingen uitzitten indien nodig, ga er echter van uit dat de hele zooi hier gesloopt gaat worden als er inderdaad zomaar een keer 6 meter water in heeft gestaan want de schimmels die ontstaan na zoveel vocht zouden wel eens een gevaarlijker karakter kunnen hebben als het water zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...