Rataplan Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 de jaren voordat ik hier op het forum zat ,heb ik al allerlei projecten gedaan van groot to klein. het leek me leuk om hiervan het een en ander met jullie te delen. dit project ben ik 6 jaar geleden begonnen, ik had nog nooit gelast of iets van metaal bewerking gedaan dus het was een behoorlijke uitdaging, deze is dus ook bijna een paar keer gestrand. oftewel ik zag ff door de bomen het bos niet meer en dacht naar de sloop met dat ding, je verlies pakken en weer verder. toch kon ik dit niet en heb me weer herpakt en doorgegaan, met dit als resultaat: een camper/bov zo was de bus toen ik hem kocht wel wat opknapwerk ook aan vervanging toe de oude inrichting de opbouw kan beginnen verhoogd 2dehands polyestherdak gemonteerd en nieuw plaatwerk voor de cabine balken zijn behandelt tegen roest, het plaatwerk in de anti corrosielak van de aldi en de isolatie (restanten uit een bouwafvalcontainer )aangebracht in de vloer, wand en het dak vervolgens schuren, plamuren etc. in de grondverf en weer plamuren en schuren etc. nu is hij klaar voor de kleurlaag en kan die verder worden afgewerkt aan binnen en buitenkant. vervolgens het technische gedeelte, wat ook compleet nieuw is voor mij. maar voorlopig tot zover. de rest volgt in Rata(bouw)plan deel 2: camper/bov groet Rataplan 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Zo, een doorzetter !! Dat wordt een hele mooie camper (of BOV) met mogelijkheden Zelf ben ik ook altijd met auto's in de weer, met alles wat er bij komt kijken. Mijn vorderingen houd ik bij op een forum van http://www.landroverregister.nl/bb/viewtopic.php?f=3&t=1762 voor de geïnteresseerde. Ik ga deze topic zeker volgen !! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Holy crap! Magische handen kerel! Wat een prachtige bus. Welke kleur? Camo? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Kijk dat vind ik nu een mooi project om te doen maar ook om het hier te lezen en te bekijken . Ben benieuwd naar het eind resultaat . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 9 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Holy crap! Magische handen kerel! Wat een prachtige bus. Welke kleur? Camo? donkergroen met wit dak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Woooot? Gaaf man! Benieuwd naar het eindresultaat! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 9 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Zo, een doorzetter !! Dat wordt een hele mooie camper (of BOV) met mogelijkheden Zelf ben ik ook altijd met auto's in de weer, met alles wat er bij komt kijken. Mijn vorderingen houd ik bij op een forum van http://www.landroverregister.nl/bb/viewtopic.php?f=3&t=1762 voor de geïnteresseerde. Ik ga deze topic zeker volgen !! @Scratch prachtige wagen,ik heb getwijfeld tussen een landrover en een camper, had voor landrover al een hele serie boeken gekocht voor restauratie e.d. liggen nog nieuw in een doos ,misschien is het wat voor je? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Dat ziet er wel al heel leuk uit zeg ! Ik heb bewondering voor je doorzettingvermogen @Rataplan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Wit voor je dak snap ik, maar waarom niet een andere lichte kleur, die bv in een bos minder opvalt, zand kleur ofzoiets ? Zomaar een ideetje hoor, hoop dat je me dat niet kwalijk neemt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Mooi project, hoe is de bus motorisch? Loopt alles nog? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 @Rataplan knap stukje werk en voor iemand die nog nooit gelast had ,wel een heel erg mooi resultaat gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Damn die bus biedt zeker potentie! Ben benieuwd wat je ervan maakt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Mooi werk @Rataplan. Mijn complimenten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Dat is een mooie klus @Rataplan! Succes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 9 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Wit voor je dak snap ik, maar waarom niet een andere lichte kleur, die bv in een bos minder opvalt, zand kleur ofzoiets ? Zomaar een ideetje hoor, hoop dat je me dat niet kwalijk neemt... @Amazing Dree Wit kon ik gratis krijgen en heb al wel gekeken voor een soort camo zijl wat ik erover kan doen als ik in bosomgeving ben, maar dat is toekomst. ben binnen voor de 2de maal aan het verbouwen, dus daar ligt de prioriteit op het moment. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 9 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 Mooi project, hoe is de bus motorisch? Loopt alles nog? de bus rijd en is apk gekeurd (deel 2) , motorisch moet hij nog een beurt krijgen want hij rookt nog, begreep dat het met de verstuivers te maken kon hebben. En anders een revisatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 9 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 @Rataplan knap stukje werk en voor iemand die nog nooit gelast had ,wel een heel erg mooi resultaat gr will @Wafels Dankje, een vriend mij heeft een paar stukjes voor gedaan, en ik heb het vervolgens opgepakt. Ook het zetwerk van het plaatmateriaal heb ik met hem gedaan bij een bedrijf in de buurt met deze apparatuur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 erg indrukwekkend resultaat tot nu toe! Ik moet eerlijk toegeven dat toen ik de eerste foto's zag mij 1 gedachte te binnen schoot en wel deze: Als dat een paard was geweest dan had ik hem meegenomen achter de schuur en het uit zijn lijden geholpen. MAAR het ziet er goed uit, houd ons zeker op de hoogte want het is knap. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 9 augustus 2014 Delen Geplaatst: 9 augustus 2014 de bus rijd en is apk gekeurd (deel 2) , motorisch moet hij nog een beurt krijgen want hij rookt nog, begreep dat het met de verstuivers te maken kon hebben. En anders een revisatie. Welke kleur rookt hij? Kan verstuivers zijn maar ook join de culasse... Je kan dit het best testen door de motor te doen draaien en dan de verstuiver een voor een even te lossen. Als de motor van toerental verandert terwijl je de verstuiver losdraait weet je dat het een goede is ..verandert het toerental van de motor niet terwijl je de verstuiver lost dan is deze stuk. Deze test moet wel gebeuren met een propere brandstof en luchtfilter. Zie je op het tussenblok wat vochtigheid kan dit duiden op de pakking of een intern lek van koelwater doordat de bovenblok een scheurtje vertoont...meestal is dit het einde van de motor..De bovenblokken zijn heel erg duur en een 2de hands moet zeker worden gevlakt en natuurlijk een nieuwe pakking... Ben benieuwd naar het resultaat... Ik werk elke dag aan diesel motoren van de merken Yanmar , Cumings ,Perkings enz....dus die zaken kom ik regelmatig tegen. Voor de rest ziet dit er een mooi restauratie uit....knap werk.. Een Tip voor de verf... Zoek machine verf..dit is verf waar bv graafmachines in gespoten worden ed...deze is veel sterker dan autolakken en minder duur...Ze blinkt anders maar het resultaat en duurzaamheid zijn bij deze projecten belangrijk. Spuit de bodem in met een rubberlaag met epoxtie van 3M...kost 7 euro per fles maar is heel erg sterk en compleet anti roest.. Zijn maar een paar voorbeelden hoe ik machines behandel die in heel erg aggresieve omgevingen werken... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 10 augustus 2014 Delen Geplaatst: 10 augustus 2014 http://www.tractorverf.nl Niet duur, makkelijk te verwerken met kwast, roller of spuit. Snelle levering !! Geen aandelen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 10 augustus 2014 Delen Geplaatst: 10 augustus 2014 @Rataplan Idd zeer mooi werk geleverd, bij de eerste fotos dacht ik , wat een wrak, daar kan je toch nooit iets deftigs meer van maken, dus reden temeer om fier te zijn op je werk, ik zou het niet nadoen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 10 augustus 2014 Delen Geplaatst: 10 augustus 2014 @Rataplan Mooi werk heb je geleverd! Heb je voor jezelf bijgehouden hoeveel uur je eraan gewerkt hebt en wat je aan kosten hebt gemaakt? Daar ben ik weleens benieuwd naar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 10 augustus 2014 Delen Geplaatst: 10 augustus 2014 @Rataplan, mooi project. Wij reizen vaak met onze familiecamper. De eerste was zelf-ingerichte Mercedes. De tweede een VW T5 California biker. En nu reizen we met een Fiat Agria Twinlife. Ik merk dat Het zelfinrichten veel voordelen heeft t.o. een fabrieksingerichte camper. Dus ik ben benieuwd naar deel 2 en deel drie van dit project. Veel succes met de verbouwing binnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 10 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2014 @tom666, kleur rook grijs/zwart, heeft er ook al 1,3 miljoen opzitten en kan dus wel een beurt gebruiken. Ze zijn echt onverwoestbaar, maar mocht het toch niet de moeite meer zijn, dan heb vanaf 750 een gebruikt blok met een paar ton erop en een geriviseerd blok zo'n 1800. Voorlopig laat ik het ff zo. Maak niet zoveel kilometers op het moment. de bus zit al in de lak, soort hammerite van de aldi 5 per blik , had er 9 gekocht , heb er nog 4 van staan voor reparaties(die op de lijst staan voor volgend jaar) De bodem heb ik volledig in de zwarte tectiel gespoten, dus kan er weer ff tegen voorlopig. Toch bedankt voor je tips Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 10 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2014 Iedereen alvast bedankt voor de complimenten tot nu toe, leuk om te horen:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.