Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Inkoopactie/product voor Prepshop] Firebox stove interesse?


jan1

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Simurgh ook al test je ze eerder, neem ze a.u.b. hoe dan ook mee naar de SC in mei, ik ben razend benieuwd naar meerdere modellen naar aanleiding van dit topic.

 

Een virtuele knuffel van mij dan en een kuddo, want dit vind ik dus helemaal top en is voor mij uitermate interessant!

(Twee weken terug betrapt met een vuurtje, gelukkig ken ik die boswachter, geen boete, maar nee meneer ik zal het noooooit meer doen)

 

Een gasbrandertje mag wel, multifuel, of zelfs de hierboven genoemde spullen, hij wil gewoon dat ik geen 'fout' voorbeeld ben voor anderen.

Ik zit zelf ook de laatste tijd over vuurtjes in het bos na te denken, en overal waar ik lees, met name de APV, staat dat je geen vuur mag maken maar dat het verbod niet geld voor vuur om op te koken, bakken of braden. Dus loop ik met een blikje knakworsten in de tas nu zodat ik kan aantonen dat ik er op ga koken. Ik wil mezelf en de kids goed leren om te gaan met vuur maar als je het nergens kan proberen dan is er ook geen drol aan. Vraag me wel af of die uitzondering om te koken wel geldig is. Iemand toevallig een idee hoeveel boete je zou krijgen? en krijgt iedereen die dan of alleen de persoon die het vuur maakt? We zijn altijd met zn vieren en ik heb geen zin in dure boetes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Leuk dat de reacties zo leuk zijn. Weetje, ik vind het zoeken naar de beste spullen voor de Prepshop af en toe echt een uitdaging en naast alle reviews dacht ik dat dat toch nog gezelliger moest kunnen...

 

Hoe dan ook denk ik dat volgend weekend te snel is, er is niet 1 stove die uit nederland komt dus vrees dat ze er dan nog niet zijn.

Dat was ook erg ambitieus maar heb zo een idee dat er nog wel ergens weekendje gepland wordt ergens voordat het mei is. Maar ook tijdens de sc zou het misschien leuk zijn om bijvoorbeeld een wedstrijdje te maken wie als eerste z'n water aan de kook heeft :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn alternatief maak je in 2 uur voor ongeveer 1€.

 

Je haalt het ding uit elkaar, vult het met wat je ter plekke vindt.

 

Mooie vondst en leuk om op een middag in elkaar te knutselen! Nadelen: het is niet opvouwbaar voor in de rugzak en met vulling ook niet bepaald lichtgewicht. Uiteraard kun je het ding leeg meenemen maar dan moet je het iedere keer vullen met wat je op dat moment kunt vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal,

 

Naar aanleiding van alle goede aangedragen ideeën ben ik los gegaan vanochtend en heb ik de volgende Stoves gekocht om goed vergelijkend waren onderzoek te doen:

 

 

Goed een aardig lijstje dus! Nu had ik gedacht bij deze iedereen uit te nodigen mee te testen en te beoordelen (hoef ik het een keer niet zelf te doen en het lijkt me vet gezellig), dan zorg ik voor de koffie!!! Dus neem je eigen kopje, mess tin, pannetje etc mee en probeer zelf!

 

Nu kan dit op de shelter camping, maar dat duurt nog zo lang...

 

Iemand misschien een origineel idee?

 

Groetjes Jeroen

 

Dat zal wel flink wat kosten. Echt goed dat je je zo inzet om de beste stove aan te kunnen bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh ook al test je ze eerder, neem ze a.u.b. hoe dan ook mee naar de SC in mei, ik ben razend benieuwd naar meerdere modellen naar aanleiding van dit topic.

 

 

Ik zit zelf ook de laatste tijd over vuurtjes in het bos na te denken, en overal waar ik lees, met name de APV, staat dat je geen vuur mag maken maar dat het verbod niet geld voor vuur om op te koken, bakken of braden. Dus loop ik met een blikje knakworsten in de tas nu zodat ik kan aantonen dat ik er op ga koken. Ik wil mezelf en de kids goed leren om te gaan met vuur maar als je het nergens kan proberen dan is er ook geen drol aan. Vraag me wel af of die uitzondering om te koken wel geldig is. Iemand toevallig een idee hoeveel boete je zou krijgen? en krijgt iedereen die dan of alleen de persoon die het vuur maakt? We zijn altijd met zn vieren en ik heb geen zin in dure boetes.

 

Probleem is een open vuurtje op de grond, of je er nu een rij stenen omheen legt of niet, of zelfs een Dakota pit graaft. De hoofdboswachter hier was duidelijk. Zolang ik een of ander 'ding' gebruik mag het, hobostove, blikje, houtvergasser, etc. In alle andere gevallen riskeer je een boete. Hoe coulant boswachters elders zijn weet ik niet, ik ken deze man al jaren en hij mij. Ook meld ik dingen die voor hem van belang zijn. 'k Zou niet weten wat de exacte regels zijn of boetes.

 

Als andere mensen je een open vuurtje zien stoken, denken ze meteen 'He, dat is leuk, ga ik de volgende keer ook doen!'.

 

Er zijn wel picknick plekken waar het toegestaan is, meestal zie je dan een flinke plek met wit zand en vaak resten van vorige vuurtjes. Misschien is dat een goede plek om te oefenen.

 

Tja en ik hou me ook niet aan ieder regeltje hoor. De boete voor het meenemen van bv. eekhoorntjesbrood was een paar jaar geleden 1500 euro PER exemplaar! Laat ik me bek maar houden over m'n mega vivarium met alle soorten kikkers en padden die je in Drenthe kunt vinden. ;) (alweer paar jaar terug toen ik nog in een koophuis woonde en naar hartenlust kon verbouwen)

 

Sinds die Flora en Fauna wet in 1998 mag je officieel nog geen herfstblaadje of beukennootje meenemen. Gelukkig wordt de soep zelden zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

Heel tegenstrijdig ook met de grondwet. Volgens deze mag je geen mens of dier in acute nood hulp weigeren, je bent verplicht iets te doen, anders ben je strafbaar.

Volgens de Flora en Fauna wet mag je dan weer niet een gewond dier helpen, want je moet eraf blijven.

Gek wordt je ervan, want het is zelfs verboden om specifiek op zoek te gaan naar een bepaald soort dier of plant, dus alle vogelaars en natuurfotografen in NL zouden dan ook strafbaar zijn.

 

Ik gebruik maar gewoon m'n gezond verstand en hoop dat de boswachter dat ook doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Goed, de http://www.fireboxstove.com/ bestellen blijkt pijnlijk duur te zijn in verband met de verzendkosten en importheffingen. Wat ik daarom wil aanbieden is het volgende;

 

als er mensen zijn die nu al zeker weten dat ze van hun producten willen hebben, laat mij dit weten. Ik wil het zo voorstellen: De prijzen op de site daar is jouw prijs in euro's dan neem ik de verzendkosten en import voor mijn rekening.

 

Laat het voor donderdag even weten dan kan ik het inventariseren en bestellen.

 

Groetjes Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Molonneke,

 

Het gaat op dit moment alleen even over de http://www.fireboxstove.com/ producten omdat deze uit amerika moeten komen met veel verzending en import en om de topic starter en eventueel geïnteresseerde tegemoet te komen. De rest van de stoves gaan getest worden en als ze bevallen en door jullie goedgekeurd worden zal ik mijn best doen deze te kunnen inkopen voor de prepshop.nl. De wild woodgas stove MK IIt heb ik wel al gekocht en zou verzonden moeten zijn nu. Dus kom hem uitproberen als we een leuk moment hebben gevonden zou ik zeggen.

 

groetjes Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Molonneke,

 

Het gaat op dit moment alleen even over de http://www.fireboxstove.com/ producten omdat deze uit amerika moeten komen met veel verzending en import en om de topic starter en eventueel geïnteresseerde tegemoet te komen. De rest van de stoves gaan getest worden en als ze bevallen en door jullie goedgekeurd worden zal ik mijn best doen deze te kunnen inkopen voor de prepshop.nl. De wild woodgas stove MK IIt heb ik wel al gekocht en zou verzonden moeten zijn nu. Dus kom hem uitproberen als we een leuk moment hebben gevonden zou ik zeggen.

 

groetjes Jeroen

 

Excuus, ik dacht dat we konden kiezen uit de eerder genoemde opties, niet goed gelezen, my bad. Ik kijk even naar die Firebox-producten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Molonneke,

 

Het gaat op dit moment alleen even over de http://www.fireboxstove.com/ producten omdat deze uit amerika moeten komen met veel verzending en import en om de topic starter en eventueel geïnteresseerde tegemoet te komen. De rest van de stoves gaan getest worden en als ze bevallen en door jullie goedgekeurd worden zal ik mijn best doen deze te kunnen inkopen voor de prepshop.nl. De wild woodgas stove MK IIt heb ik wel al gekocht en zou verzonden moeten zijn nu. Dus kom hem uitproberen als we een leuk moment hebben gevonden zou ik zeggen.

 

groetjes Jeroen

 

Waar en wanneer is er de mogelijkheid om de wild woodgas stove MK IIt uit te proberen.

Ik overweeg er ook een aan te schaffen. Het zou mooi zijn als ik hem voor die tijd kan testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal,

 

de wild woodgas stove MK IIt is vandaag binnen gekomen, maarrrrr.....

 

Met dank aan de importeur http://www.hetbuiten.nu krijgen we het Original model ook erbij om te testen!

 

Het verschil tussen de twee zo heb ik mij laten vertellen is de pot support welke volgens de importeur van de Original steviger is! Ik zeg testen straks!

 

Dus René dankje voor het original model! Ik denk dat ik voor meer spreek als ik zeg, we zijn benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh Heel erg bedankt dat je hem wilde bestellen en zo op de foto te zien is deze perfect voor mij :D

We zijn zelf in het bezit van de wild woodgasstove dus kan nu een goede inschatting maken van wat de grote is van de edc box. :)

Dat deze zo klein is vind ik juist erg fijn aangezien mijn EDC (tevens ook mijn GHB voor 24 uur) niet heel groot is.

Mijn huidige brander als onderdeel van m'n EDC is nu een esbitbrander waar je kleine takjes in stopt als brandstof in doet en zelfs die is voor mij al aan de grote kant.

De EDC box is groot genoeg om een beker water op te kunnen koken. Zeker een brander die ik wil gaan aanschaffen.

ook eventueel mooi in combinatie met de nordic trails mokken van de kijkshop

http://www.kijkshop.nl/product/132782/nordic-trails-mok/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...