Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Inkoopactie/product voor Prepshop] Firebox stove interesse?


jan1

Aanbevolen berichten

@eva1986 Een litertje water ergens opzetten is niet zo moeilijk of je het een beetje snel aan de kook krijgt is een andere zaak. Esbit is in principe niet om op te koken slechts om iets te verwarmen.

Met dank aan jeroen aka simurgh heb ik de fireboxstove die er inderdaad erg goed en degelijk iutziet en voelt maar omdat ik hem nog niet getest heb kan ik er nog niets over zeggen.

Ook heb ik de http://wildstoves.co.uk/wood-cooking-stoves/wood-gas-camping-stoves/wild-wood-gas-stove/ via de importeur en hiermee had ik een liter water in 5 minuten aan de kook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

heel eerlijk ben ik wel aardig onder de indruk... genoeg om de aanschaf iig te overwegen. Voornamelijk de veelzijdigheid die me aanstaat! Alsmede juist de materiaaldikte! Ik koop graag spullen waar ik desnoods 10 jaar elke dag ruig gebruik van kan maken en het dan nog aan m'n kinderen/kleinkinderen kan doorgeven... dat extra gewicht wil ik dan wel graag compenseren door een item te kiezen wat enkele anderen overbodig maakt. en zo niet is het een zwaardere backup van iets dat ik ook in lichtere uitvoereing heb...

 

Wat moettie kosten, zie'm nog niet in de shop staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1KG (of toch bijna) vind ik te hoog voor iets wat zonder brandstof is meegerekend. Er zijn compactere modellen voor nood en luxere modellen voor een langduriger gebruik (bijvoorbeeld gasbrandertje met busje(s) gas voor camping of langdurig veld gebruik). Voor een INCH ga ik liever voor een Campingaz stelletje (gecombineerd met gas lamp, zelfde brandstof) en voor een BOB oa. kaars in tin blik, esbit brandertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik gebruik even dit topic voor mijn vraagje... Ik wil mijn esbit brandertjes vervangen/aanvullen met een bushcraft stove. Deze: http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/eten/bbq-outdoor-cooking/bushcraft-stove.html is dat dezelfde als die micro stove? Wat dan vind ik hem echt te klein. Ik wil n opvouwbare stove waar ik met gemak een pan met een litertje water op kan zetten... (en betaalbaar ;) ) Maar ik zie even door de bomen het bos niet meer!

 

Ik heb een Bushbuddy gemaakt met een Brabantia beschuitbus en Senseo pad bus (kringloop voor beide 2 euro betaald). Allebei van RVS. Ongetwijfeld hebben ze dezelfde werking als diegene uit je link. Om een liter water aan de kook te brengen is niet veel moeite nodig. Hij koelt na gebruik ook redelijk snel af. Grote maaltijden heb ik er nog niet op bereid maar acht dit niet onmogelijk. Ik heb hem nu in mijn BOB zitten i.p.v. Kellykettle die toch redelijk aan het formaat is.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...