Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Inkoopactie/product voor Prepshop] Firebox stove interesse?


jan1

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ja dat kan, zie:

 

Het filmpje is meer dan vaag over wat hij gebruikt en hoelang dit duurt. De suggestie word ik gewekt dat hij fatwood gebruikt. Hoe dan ook, ik heb het net geprobeerd... Ik heb berk gebruikt, droog heel klein gekloofd origineel voor de haard. Een vuurtje is eigenlijk niet echt het probleem, maar als de stukjes zo klein worden dat ik er ook een kopje op kan zetten dooft het vuur sneller dan het water kookt, ik heb als een rocket stove geprobeerd van de voorkant te feeden. Maar ook dit niet gelukt.

 

Ik zal het vast nog eens proberen, maar voor nu is mijn 'conclusie' dat het een platte opvouwbare esbit brander is.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

die pan maakt de set nog mooier, tijd om weer eens in het spaarvarken te gaan kijken

 

Tip aan iedereen die de wild woodgas stove mk2t wil kopen, doe het niet! De origineel is goedkoper en een beter product de pot support van de mk2t stoot je er bizar makkelijk af als je hout toegevoegd of met je een pan bezig bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn ook de door huischemicus @vanheeswijk speciaal geprepareerde turbo-waxinelichten nog n optie? (ff geen link bij de hand)

 

 

Het filmpje is meer dan vaag over wat hij gebruikt en hoelang dit duurt. De suggestie word ik gewekt dat hij fatwood gebruikt. Hoe dan ook, ik heb het net geprobeerd... Ik heb berk gebruikt, droog heel klein gekloofd origineel voor de haard. Een vuurtje is eigenlijk niet echt het probleem, maar als de stukjes zo klein worden dat ik er ook een kopje op kan zetten dooft het vuur sneller dan het water kookt, ik heb als een rocket stove geprobeerd van de voorkant te feeden. Maar ook dit niet gelukt.

 

Ik zal het vast nog eens proberen, maar voor nu is mijn 'conclusie' dat het een platte opvouwbare esbit brander is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik gebruik even dit topic voor mijn vraagje... Ik wil mijn esbit brandertjes vervangen/aanvullen met een bushcraft stove. Deze: http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/eten/bbq-outdoor-cooking/bushcraft-stove.html is dat dezelfde als die micro stove? Wat dan vind ik hem echt te klein. Ik wil n opvouwbare stove waar ik met gemak een pan met een litertje water op kan zetten... (en betaalbaar ;) ) Maar ik zie even door de bomen het bos niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@eva1986 Ik heb de zelfde, gekocht bij bushcraft essentials. Heb hem alleen nog nooit gebruikt. Hij is groter dan de Micro stove/ Mikrokocher EDCBox.

Ze hebben bij bushcraft essentials ook nog ander modellen. Ik weet alleen niet of die ook in NL te verkrijgen zijn. Ik heb hem uit Duitsland laten komen. En volgens mij was de verzending gratis. Maar dat weet ik niet zeker. http://www.bushcraft-essentials.com/

 

Maar een pan met 1 liter water kan er zeker op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...