Ga naar inhoud
GENEGEERD

Riolering, de meest onderschatte voorziening.


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

@Stuudje. Inderdaad kort door de bocht, je denk bij shtf al snel voor je zelf, maar moet eigenlijk als gemeenschap een oplossing verzinnen. maar is inderdaad zinnig om is over dit probleem na te denken. Zoals met veel prepper zaken is het handig om al in te spelen op een probleem voordat het ontaard in totale chaos. Maar dat is denk ik een beetje het probleem met shtf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Stuudje. Inderdaad kort door de bocht, je denk bij shtf al snel voor je zelf, maar moet eigenlijk als gemeenschap een oplossing verzinnen. maar is inderdaad zinnig om is over dit probleem na te denken. Zoals met veel prepper zaken is het handig om al in te spelen op een probleem voordat het ontaard in totale chaos. Maar dat is denk ik een beetje het probleem met shtf.
En juist daarom dus goed om voordat er wat mis is met zijn allen na te denken welke oplossingen er zijn voor de verschillende situaties,

Gewoon eerst je eigen situatie, tja, we zijn allemaal menselijk, eerst aan onszelf denken, en at is prima...en als het voor jezelf duidelijk genoeg is meedenken met de anderen. Als er dan wat misgaat heb je al eens nagedacht of je kan het forum erop naslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk me net. Als je bij een BIL echt niet verantwoord naar buiten kan, en je dwa (droog water afvoer) werkt niet meer. De enige mogelijkheid de emmer is. Een afsluitbare plastic zak in de emmer om je ontlasting afsluitbaar op te slaan. Poepen in een hoekje van de kamer is inderdaad niet fris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt wel aan je eigen situatie denken, maar waar het ook hier al heel snel op uit draait is dat je hier alleen niets in bereikt,... Al heb je het voor jezelf nog zo goed op orde, dan nog zit je met de shit van anderen.

 

Waar ik bij dit onderwerp aan zat te denken is, om bij de laagbouw gebieden in de aanwezige groenstroken verplaatsbare buitentoilets te maken boven een gegraven gat,... Gat vol, markeren en meter of 5 verplaatsen, na verloop van tijd kunnen de plaatsen die je gemarkeerd hebt gebruikt worden om op te verbouwen,... Voldoende meststof lijkt me.

 

Bij hoogbouw gebieden voorzien in compost toilets en composthopen maken in de aanwezige groenstroken, of de daarvoor mogelijke plaatsen, wederom hier ook na verloop van tijd te gebruiken voor verbouwing.

 

Komen die groenstroken ook eens tot een goed nut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug naar vroeger tijden.

Vroeger had men een poepdoos https://www.google.com/search?q=poepdoos&oq=poepdoos&aqs=chrome.0.57.1662j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Een huisje in de tuin waar je lekker kon zitten krant lezen. Daaronder zat een emmer waarin je behoefte viel.

 

Elke dag/week werd deze "doos" geleegd door een man op een kar die de poep ophaalde. Wel hygiënisch, vergt alleen wat coördinatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een composttoilet.

 

Verschillende simpele voorbeelden genoeg te vinden op google en youtube.

 

Die wil ik nog wel een keer in de tuin van @Heksenboot bouwen. :)

 

Voor je bug-in moet je in de eerste plaats zorgen dat het riool afsluit. Alle openingen. Er is een hele goede kans dat het er namelijk met kracht uit komt spuiten.

 

Voor de korte termijn kun je het af met afsluitbare emmers en zakken, maar dat gaat op termijn ook een leuke verzameling opleveren! (goeie ammunitie dat wel ;))

 

Op de lange termijn moet je er toch echt vanaf. De enige duurzame methode is compostering. Brandstof gebruiken om te verbranden is zonde, alleen in een gat in de grond gooien levert verontreinigde bodem op, kan wel een jaar of vijf duren voordat het veilig is deze weer te gebruiken voor groenten, of je kinderen in de modder te laten spelen. Een vieze bron van ziektes creëer je dan, ook al begraaf je het super diep, komt het weer in 't grondwater.

 

Voor de moestuin is het nodig om menselijke uitwerpselen tweemaal te composteren. Eén keer in je composttoilet en een keertje op de hoop met de rest van het groente afval.

 

Het werd vroeger zelfs opgekocht door handelaren, was laatst een leuk stukje over op de TV. De rijkste bron van meststoffen voor planten voor de uitvinding van de kunstmest, veel geconcentreerder dan dierlijke mest.

Poep van rijke mensen was zelfs duurder want daar zaten meer voedingsstoffen in dan in die van arme mensen. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

100 punten voor je partner Scratch. Dat partners meedenken is een goede zaak. Zo vond mijn vrouw achter een boom plassen niet handig en is ze blij dat de caravan nog op de oprit staat met het chemisch toiletje. Dat dat ding na een week vol is........

 

Ik krijg net een goede tip van mijn vrouw: "zolang de vuilniswagens nog rijden moeten alle Preppers luiers dragen, deze kunnen dan met het groen afval mee"

Geweldige vrouw heb ik, eentje die meedenkt... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok punten account was niet de beste inkopper voor een probleem wat al vele malen hier al ter spraken is gebracht.

En hoeveel moeite jij ook doet voor deze site is ondertussen best wel bekent en dat je daar veel punten voor krijgt weet ik ook en is je van harte gegund,en ja een (bad)handdoek na overlopen van het riool is mooi meegenomen.

Maar het is nu eenmaal zo dat we na een echte SHTF we zonder stroom ed. zitten dus ook zonder riool en alle andere luxe dingen.

En dan iedereen roepen we zitten op een FORUM kom dan eens met een oplossing in plaats van ff dikke hoofdletters te typen.

Dick is een van de weinigen die best wel vaak wat roept en ook elke keer weer de discussie opnieuw opstart, maar hier is GEEN oplossing voor .(of wel)

ik vind het wel erg mooi dat je wilt dat iedereen met oplossingen komt, en dat je dan zelf ook niet met een opllossing komt en in mijn ogen alleen maar probeert @DickBerts aftekraken
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het wel erg mooi dat je wilt dat iedereen met oplossingen komt, en dat je dan zelf ook niet met een opllossing komt en in mijn ogen alleen maar probeert @DickBerts aftekraken

 

Mooi lees eerst even goed wat er gezegd wordt en dan vlug terug naar Polen voor een cursus Nederlands

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de tip van @JamHard tot nu toe de beste. Mocht er een shtf plaatsvinden, dan de buurt organiseren en verplaatsbare toilet units bouwen. Hout genoeg in de straat en deuren en wc brillen ook. Zo blijft het niet alleen bij jou thuis fris, maar ook bij de buren.

Mocht de shtf aanhouden en de buurt/stad/land in verder verval raken, dan kun je altijd nog naar andere oplossingen kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat ik liever voor het huren van een toiletwagen ga. Dat is ook voor de hele woongemeenschap. Plek genoeg in de binnentuin :)

 

In een gewone situatie ga ik ervan uit dat de hulpdiensten van de overheid dat regelt.

Ik heb het over een situatie waarin het normale leven niet meer zo normaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de tip van @JamHard tot nu toe de beste. Mocht er een shtf plaatsvinden, dan de buurt organiseren en verplaatsbare toilet units bouwen. Hout genoeg in de straat en deuren en wc brillen ook. Zo blijft het niet alleen bij jou thuis fris, maar ook bij de buren.

Mocht de shtf aanhouden en de buurt/stad/land in verder verval raken, dan kun je altijd nog naar andere oplossingen kijken...

 

Heb je wel eens openbare toiletten schoon gemaakt ? En denk je dat je buren en hun kinderen de discipline hebben om een gemeenschappelijk toilet schoon te houden ? Dan moet je met de buren wel goede afspraken maken. Ik zou een korte termijn oplossing bedenken en een langere termijn oplossing. Maar voor korte SHTF, zou ik zeker niet afhankelijk willen zijn van de hygiene discipline van de buren.

 

het is in ieder geval iets wat je moet overdenken..

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel eens openbare toiletten schoon gemaakt ? En denk je dat je buren en hun kinderen de discipline hebben om een gemeenschappelijk toilet schoon te houden ? Dan moet je met de buren wel goede afspraken maken. Ik zou een korte termijn oplossing bedenken en een langere termijn oplossing. Maar voor korte SHTF, zou ik zeker niet afhankelijk willen zijn van de hygiene discipline van de buren.

 

En wat zouden dan zowel je korte als lange termijn oplossingen zijn? Daar gaat dit draadje immers over.

 

Ikzelf zou rustig deze mobiele units maken, maar voor mijzelf en mijn gezin mijn reeds eerder aangedragen idee van zelf gebouwd toilet gebruiken.

Toch zou ik graag willen dat de rest van de straat ook iets heeft om zijn/haar behoefte te kunnen doen. Al was het alleen maar om het risico van ziekteverspreiding door onhygienisch handelen maar een klein beetje tegen te kunnen gaan in de straat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje, dit zou idd voor de korte termijn een oplossing kunnen zijn, maar dan wel als buurt initiatief,... (Van overheden verwacht ik niet al te veel)

@rescue, bin there, done that,... But don't like it

Maar laten we realistisch blijven,... Zoete broodjes worden niet gebakken, en als het voor langere tijd is, zullen mensen toch echt moeten gaan samenwerken voor het algeheel welzijn van elkaar, waar overigens een van de zwaarste taken ligt,... Anderen bewust maken van de noodzaak hiervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...