Ga naar inhoud
GENEGEERD

Riolering, de meest onderschatte voorziening.


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik hoop dat je je goed inleest en dan ook ziet dat je nog steeds spoeltoilet kan hebben met een goed filter... @Gamble ik wil je een plaatje laten zien van een badkamer, die in mijn ogen prinsessenwaardig is (maar wel een composttoilet heeft)

Mooi he, best prinsessenwaardig toch?

 

10911594654

 

aardehuis_badkamer_0040

 

Hehehhe.... ben je vertegenwoordiger in die dingen ofzo :p

 

Nee echt, zonder eerst meer info tot me genomen te hebben kan ik niks meer zeggen voor nu....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je je goed inleest en dan ook ziet dat je nog steeds spoeltoilet kan hebben met een goed filter... @Gamble ik wil je een plaatje laten zien van een badkamer, die in mijn ogen prinsessenwaardig is (maar wel een composttoilet heeft)

Mooi he, best prinsessenwaardig toch?

 

10911594654

 

aardehuis_badkamer_0040

 

Dat is een hele mooie uitvoering. :cool:

 

Net als het Nonolet van de twaalf ambachten, maar de prijs is wel even schrikken voor zo'n kant en klare.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen vertegenwoordiger Gamble, ik houd wel van bouw en bouwen en ontwerpen...

En ik zou graag willen dat iedereen een kleine beetje meer aan het milieu denkt, gewoon wat kleine stapjes,...niet dat we allemaal energiefreaks worden,dat hoeft helemaal niet, maar vaker gebruik maken van de niet-suffe uitvoeringen van heel oude technieken zou goed voor de planeet zijn, en dus voor ons.

Veel uitvindingen die vroeger in de categorie geitenwollensokken zaten zijn dat stadium allang voorbij. Helaas weten veel mensen dat niet.

 

Bovendien, off-grid zijn is met dit systeem dus niet z'n probleem.

Voordeel heeft het ook, je hoeft geen rioolbelasting meer te betalen :)

(oooooow hoor ik al menigeen denken, het kan me dus geld opleveren...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ geert. Die blijft wel hangen van die boom:rolleyes:

 

Achter de boom is gewoon uit het zicht. Zie je het lekker niet. Doet me denken aan een verhaal wat ik ooit hoorde. Vroeger, ja voor mijn tijd had je nog gewoon een huisje met een poepdoos in de tuin. Het was dan de kunst om de visite voor het uitzwaaien nog even op het gemak te krijgen. Was goed voor op het land.

 

Bedacht ik me vanavond tijdens wandelen. Honden en katten en eigenlijk het hele dierenrijk. Poept en plast (netjes uitgedrukt) maar een beetje in het wilde weg, daar merk je eigenlijk weinig van ( geen hekel aan honden katten.)

 

Om maar weer even een serieuze draai aan deze keutel te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DickBerts, Er zijn verschillende manieren van poepen te weten:

Doelpoepen van de hoge plank, doelpoepen van de toren, krachtpoepen, hindernispoepen, figuurpoepen.

 

Bron:

 

In Vlaanderen is er nog een andere variant. Het torenpoepen, een discipline beoefend door de burgemeester van Aalst in Spanje.

http://www.candidcamera.be/blog/ilse-uyttersprot-is-een-torenpoeper/

 

En een kasteelpoeper is er ook al.

Burgemeester van Hoeilaart.

http://attenooie.blogspot.be/2013/08/en-hier-is-het-filmpje-van-de-kasteel.html

 

En hier poep je in je broek als je ziet hoe het er in het Vlaams parlement aan toe gaat. Met gemeenschapsgeld.

http://www.candidcamera.be/blog/comedy-in-het-vlaams-parlement/

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb niet alles gelezen, maar als het gebeurt hebben we een groot probleem.

hemelwater gaat bij een groot aantal ook door het riool, dus de pompen staan stop en het regend dus je riool loopt vol en wordt niet weg gepompt?

dus je wc loopt over, je krijgt dus alle shit van je zelf en de hele buurt in je kleine kamer, hoe worden we ziek? zo dus de hele bagger loopt in je huis!! lekker wel eens aan gedacht???

 

koop dus een 1 weg klep voor je riool, blijft de zooi waar het hoort:)

 

zo maar een idee, ben reeds eerder veroordeeld door leden om mijn soms simpele ideeen !!

 

grt Deerhunter

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb niet alles gelezen, maar als het gebeurt hebben we een groot probleem.

hemelwater gaat bij een groot aantal ook door het riool, dus de pompen staan stop en het regend dus je riool loopt vol en wordt niet weg gepompt?

dus je wc loopt over, je krijgt dus alle shit van je zelf en de hele buurt in je kleine kamer, hoe worden we ziek? zo dus de hele bagger loopt in je huis!! lekker wel eens aan gedacht???

 

koop dus een 1 weg klep voor je riool, blijft de zooi waar het hoort:)

 

zo maar een idee, ben reeds eerder veroordeeld door leden om mijn soms simpele ideeen !!

 

grt Deerhunter

 

Geen enkel probleem hoor Deerhunter, dat je niet het topic leest omdat het nogal lang is en dat je met een al eerder geponeerd idee aankomt. Ik zal de laatste zijn die je veroordeelt om je simpelheid. Waarom zou jij je inlezen in een onderwerp als je zonder ook wel kunt meekletsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nokkel Jones,

 

Dat vind nu jammer , je probeerd preppers af te zijken, door je wel gekozen woorden, maar ik laat het hier maar bij.

 

als ik het zo lees heb je alle waarheid in pacht, en moeten we je volgen:D;)

 

met vriendelike groeten aan de wane b. prepper

 

Dat is heus niet zo. Ik pacht nooit: wat ik heb, heb ik in eigendom.

 

Maar is het nu echt zo'n moeite om even die jeukende vingers aan het toetsenbord te bedwingen, een paar reacties van anderen te lezen die heel misschien interessante en relevante informatie bevatten, alvorens anderen te voorzien van wijsheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt verkomen dat de shit uit je wc spuit bij zware regen val.

 

Is het een idee om de wc pot eraf te halen, dan een stuk riolering erop zetten, misschien wel vlak tot aan het plafond daar een eindstop op monteren.

Het idee is dat het water de weg van de minste weerstand neemt.

Het komt dus eerder bij de buren omhoog dan bij jou.

Vergeet ook niet de afvoeren van de douche en de wasbakken.

Je eigen poep gooi je in een flink gat in de tuin beetje aarde erop en klaar.

 

Voor drinkwater zul je regenwater moeten opvangen, dan ben je er zeker van dat het niet is besmet.

Ook zal iets georganiseerd moeten worden zodat je buren/buurt het ook zo doet anders heb je er vrij weinig aan.

Mijn voordeel is dat ik niet vlakbij water woon, want dat zie echt een bacterie haard worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb niet alles gelezen, maar als het gebeurt hebben we een groot probleem.

hemelwater gaat bij een groot aantal ook door het riool, dus de pompen staan stop en het regend dus je riool loopt vol en wordt niet weg gepompt?

dus je wc loopt over, je krijgt dus alle shit van je zelf en de hele buurt in je kleine kamer, hoe worden we ziek?

Hoe groot is dit risico op de 1e etage versus de begane grond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...