Alpacaatje Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Smalle weegbree kun je hier heel goed voor gebruiken. Blad kneuzen en op de bult smeren. Nog beter werkt het als je de weegbree ongeveer 8 uur op ongeveer 40 graden in kokosolie laat trekken ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Smalle weegbree kun je hier heel goed voor gebruiken. Blad kneuzen en op de bult smeren. Nog beter werkt het als je de weegbree ongeveer 8 uur op ongeveer 40 graden in kokosolie laat trekken ;-) Die kende ik nog niet. Insmeren met lavendelolie, of een geurzakje maken (takjes lavendel in een zakje/washandje) en bij je bed leggen of in je bed leggen, ken ik weer wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Smalle weegbree kun je hier heel goed voor gebruiken. Blad kneuzen en op de bult smeren. Nog beter werkt het als je de weegbree ongeveer 8 uur op ongeveer 40 graden in kokosolie laat trekken ;-) Â Weegbree werkt ook goed tegen brandnetel. Vaak groeien ze bij elkaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Er is een steengoed filmpje gepost op het forum. En het leuke is dat de remedie precies dezelfde route volgt als aangegeven bij ebola voorkomen: begin bij de bron met maatregelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krullenbol Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Ik ben groot fan van Nestosyl tegen de jeuk (gewoon zalf te koop bij de drogist). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zefanja Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Ik vind het idee van eucalyptus olie eigenlijk nog vele malen beter dan DEET, zoals hij in het filmpje verteld. Zal eens kijken of de drogist het hier ook verkoopt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alpacaatje Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Heb van alles geprobeerd deze zomer om niet meer lek gestoken te worden, helaas heb ik nog geen combi gevonden met kruiden die bij mij werkt. Vandaar hele grote hoeveelheden weegbreezalf gemaakt;-) en idd bij brandnetel werkt de smalle weegbree super Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Wat ik in bossen gebruik, oa tegen teken en muggen, is dragerolie bv kokosolie of olijfolie gemengd met wat druppels Teatreeolie. Â Receptje: http://www.teatreeolie.net/middel-tegen-muggen/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 14 oktober 2014 Delen Geplaatst: 14 oktober 2014 Hier in de tropen ,werk DEET,,met 40 %. De deep wood heet hij.is ook prima te gebruiken om je auto lak of nagellak te verwijderen.trouwens als tear gas/ bear spray doe die het ook goed . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wildemossel Geplaatst: 16 oktober 2014 Delen Geplaatst: 16 oktober 2014 Kan je mensen vermoorden met een mug? Ja dus.... http://www.dumpert.nl/mediabase/6621226/408ec34c/kun_je_muggen_inzetten_als_moordwapen_.html (lol Mr Gold nu ben ik sneller) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 26 maart 2015 Delen Geplaatst: 26 maart 2015 Het beste middel tegen muggen is volgens dr.ir. Bart Knols eucalytusolie. DEET werkt ook, maar is schadelijk voor je eigen gezondheid. Â http://www.universiteitvannederland.nl/college/waarom-word-jij-helemaal-lek-geprikt-door-muggen-en-je-partner-niet-2/ Â en over het inzetten van muggen als moordwapen: http://www.universiteitvannederland.nl/college/kun-je-muggen-inzetten-als-moordwapen/ @wildemossel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvanloon Geplaatst: 29 maart 2015 Delen Geplaatst: 29 maart 2015 Een weekeind gehad aan vijvergebied ( in de zomer). ik hing vol met Deet en toch 15 teken beten en 75 muggen beten. Deet en een rokend kampvuur... niets hielp. juist gespoten op de arm met deet en ze gingen er gewoon in zitten om te kunnen prikken. Blijkt, het straffe spul wat in deet zit mag tijdelijk niet verkocht worden in Belgie, dus nu is deet op natuurlijke basis. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cobber Geplaatst: 1 april 2015 Delen Geplaatst: 1 april 2015 Omega painkiller werkt erg goed..is trouwens ook lekker om je mee te laten masseren... http://www.amazon.com/Omega-Pain-Killer-Liniment-Bottle/dp/B00176BF4Q Â Lemon Grass wil ook wel helpen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 10 april 2015 Delen Geplaatst: 10 april 2015 Boos naar de muggen kijken hielp niet, deze twee producten gaan altijd mee op vakantie: Voor:Jaico Muggenmelk, gelvorm. Groen doosje, witte tube. Na: Cardiflor creme Voor gevoelige en prikkelende huid. Tubes of pompje. Beiden bij de drogist te koop. Werkt voor ons als een tiet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mr mayhrm Geplaatst: 16 april 2015 Delen Geplaatst: 16 april 2015 Gisteren wat in de tuin gewerkt en de vandaag de eerste teek van dit jaar mogen uitpitsen. Die beesten weten me altijd en overal te vinden. Mijn vrouw noch onze hond hebben er last van. De buren weten zelfs niet wat het is. Ik moet er per jaar een twintigtal uit mijn lijf trekken. En dat is gewoon van in de tuin te werken of eens in het bos te gaan wandelen, niet van hele weekends te gaan kamperen. Klotebeesten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rupsjenooitgenoeg Geplaatst: 6 juli 2015 Delen Geplaatst: 6 juli 2015 Afgelopen nacht werd ik weer eens gek van de muggensteken. ik reageer daar altijd flink op. De jeuk kan zomaar een dag of 4 aanhouden bij mij. Om 3 uur vannacht zat ik weer eens beneden omdat ik er niet van kon slapen...enfin in de loop van jaren heb ik van alles geprobeerd! Meestal eindig ik met alles open krabbelen en dan een scheut azijn erop :-( Helpt even maar zelfs dat is niet afdoende bij mij. Ik slik dan maar een pilletje (cetirizine). Vannacht besloot ik mijn eigen gemaakte deodorant er eens op te smeren....1 deel cocos olie 1deel zuiveringszout 1 deel maïzena... en HOERA al snel sliep ik weer en vandaag kon ik de bulten niet eens meer terug vinden!! Ik hoop bijna vannacht weer gestoken te worden om het nog een keer te testen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 6 juli 2015 Delen Geplaatst: 6 juli 2015 Vannacht besloot ik mijn eigen gemaakte deodorant er eens op te smeren....1 deel cocos olie 1deel zuiveringszout 1 deel maïzena... en HOERA al snel sliep ik weer en vandaag kon ik de bulten niet eens meer terug vinden!! Ik hoop bijna vannacht weer gestoken te worden om het nog een keer te testen.Het werkt ook om muggen af te weren, als antimuggenmiddel dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rupsjenooitgenoeg Geplaatst: 6 juli 2015 Delen Geplaatst: 6 juli 2015 Oh echt, dat is mooi! Zo gemaakt en het kost dan ook nog eens bijna niks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nebreg Geplaatst: 6 juli 2015 Delen Geplaatst: 6 juli 2015 Drie jaar geleden hebben we al onze openslaande ramen voorzien van rolhorren die we standaard naar beneden doen (ook als het raam dicht is, procedure, nooit vergeten). Sindsdien zo nu en dan een enkele mug in huis gehad die we meestal voor het slapen gaan al konden onderscheppen met een elektrische vliegenmepper (echt perfect voor muggen). Â Ik reageer ook vrij heftig op muggenbeten en ben altijd de klos. Mijn vrouw wordt nooit gestoken, maar ik jaag net zo lang tot ik 'm te pakken heb. Anders slaap ik sowieso niet. Rolhorren waren dus een goede investering. In de natuur heb je er niet zo veel aan, al kun je natuurlijk wel een tentje van horrengaas maken, ook over je hangmat heen. Voorkomen is m.i. altijd beter dan genezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 6 juli 2015 Delen Geplaatst: 6 juli 2015 Mijn bloed is duidelijk niet lekker: ik word nooit gestoken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
charistyc Geplaatst: 6 juli 2015 Delen Geplaatst: 6 juli 2015 muggenbult kapot krabben en dan engelse azijn (vinegar) erop. prikt even maar jeuk is weg. prikweg helpt ook goed bij mij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 7 juli 2015 Delen Geplaatst: 7 juli 2015 In mijn jeugd waren we een keer op kampeervakantie. De camping lag naast een zoutwinningsgebied met gigantisch veel muggen. Ik werd tot 50x per dag gestoken. Mijn lichaam maakte antistoffen aan en sindsdien krijg ik geen 'bubbels' meer. Ik zorg er wel voor dat ik een paar keer per jaar gestoken word. Dit vermijdt dat de antistoffen zouden verdwijnen. We vermijden thuis ongedierte door gebruik te maken van horren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 7 juli 2015 Delen Geplaatst: 7 juli 2015 Ik mag mij gelukkig prijzen dat ik niet of zelden gestoken word. Mijn vrouw daarentegen is altijd de klos, maar dat komt waarschijnlijk door haar Javaanse bloed. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 7 juli 2015 Delen Geplaatst: 7 juli 2015 2 weken geleden door een daas gebeten, dat is een steekvlieg, maar die steekt niet maar bijt schijnbaar. Wat een klotebeest is dat zeg, eerste avond weinig aan de hand, maar volgende dag begon mijn arm op te zwellen vanaf mijn pols, naar mijn elleboog. Paar dagen met die zwelling rondgelopen, voordat deze begon af te nemen, nu slechts nog een schijfje van 2 euromunt groot. Pas daar dus voor op, zij kunnen ook de ziekte van lyme overbrengen, maar dat is gelukkig zeldzaam. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 7 juli 2015 Delen Geplaatst: 7 juli 2015 Ik heb nog geen vermelding van azaron gezien. Het helpt echt tegen de jeuk. Â http://www.azaron.nl/ Â Ik weet niet of er ook andere merken zijn met een soortgelijk product. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.