Ga naar inhoud
GENEGEERD

Treinbrand België met giftige stoffen!


Greener

Aanbevolen berichten

Mijn nicht is blijkbaar hals over kop gevlucht met de kids. Ze hebben haar eerst wijsgemaakt dat er geen gevaar was maar hare buurman is ineens ziek geworden.

 

WTF?! Ze zeggen net op het nieuws dat ze niet weten of de slachtoffers te maken hebben met het gif ... Nee, dat heeft te maken met mijn kat die jankt om eten.

Dat klink zorgwekkend als de correlatie inderdaad causatie kan zijn.....!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Oh you made my day, its not lethal. Ending up with cancer is.

Even a small dose is.What would be the result after a few years. Not pointing at you tho, just questing whats going on.

 

Na dat je een miniscule dosis in aanraking bent gekomen moet je veel Vitamine B12 eten.

In Belgie mogen vrouwen niet met dit soort stoffen werken (wettelijk bepaald). (de motivatie ontgaat me een beetje)

De stof word niet alleen door inhalatie opgenomen, maar ook door de huid..

 

In de verdunde vloeibare vorm, (zoals in bluswater) is er relatief weinig risico (Niet 0) In gasvorm, (ruikt naar amandelen) is het stuk giftiger. Echter ik heb geen idee van de afstanden daar, en welke mate van verdunning door het riool.

 

Heel vaak hebben brandweer korpsen geen idee, hoe de rioolen in een stad met elkaar in verbinding staan.. Het lijkt een klassieke fout, die we in nederland net geleerd hebben bij moerdijk brand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat over de dampen, die zijn tijdens het blussen in de riool geraakt en komen uiteraard nadien terug omhoog. Ik denk niet dat ze onder het rioolwater hebben gezeten, dus ze zullen ook niet via je toilet naar omhoog komen.

Dat is trouwens op een relatief korte afstand van waar ik woon, de rook is hier eigenlijk niet geraakt en als er iets is geraakt was het vooral 's nachts en dan staan er sowieso geen ramen open (in de zomer mss wel, gelukkig nu nog niet :p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een boot onderweg die het vervuilde bluswater moet wegbrengen naar Amsterdam. Er is geen gevaar aan het lozen in de Schelde, je mag er alleen niet vissen, zwemmen, duiken of naast wandelen. Alleen het visbestand kan 'mogelijks last ondervinden'

 

Of hoe een ernstig feit geminimaliseerd word. Tsjernobyl is de eerste jaren ook geen gevaar voor de volksgezondheid geweest. Fukishima kon ook geen kwaad en die BP olieramp was ook maar en scheet in een fles.

By the way, die man z'n doodsoorzaak is nog niet vastgesteld. Hij ligt nog in z'n huis met z'n even dode hond. Z'n schoonzoon die hem gevonden heeft zal ook in geen al te gezonde toestand zijn vrees ik. Ik hoop dat hij naar het ziekenhuis gegaan is ter controle.

 

Wel heel straf dat niemand wist wat er in die wagons zat en iedereen er gewoon naartoe liep. Heel leuk voor de hulpdiensten die een brandje gaan blussen. Die mensen riskeren hun leven om een ander te helpen en door onwetendheid krijgen ze dubbel gevaar op hun nek geduwd? DAT is de grootste fout ja.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je nicht en de kinderen in orde zijn.

 

Ja hoor, buiten wat paniek en dure pampers uit de zondagwinkel is alles prima. Ze durft niet naar huis uit schrik voor nieuwe gassen als ze dat ding wegtakelen en blijft nog een paar dagen bij schoonmoeder.

Heb wat zitten zeveren tegen mijn tante over petrochemiereuzen en kerncentrales die kunnen ontploffen maar Ekeren ligt daar wel wat van af dacht ik.

Ocharme het menske haren bloeddruk :p

In ieder geval, had ze een zakje klaar staan voor in geval van nood dan had ze geen pampers moeten kopen in een kruidenier. Ik had vroeger altijd een zak klaarstaan voor moest misschien het kot in brand vliegen, dan had de klein toch proper gerief en nen tutter of 2.

 

Ah ja woordenboek, nen tutter is een fopspeen voor de noorderburen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Avon FM-12 volgelaatsmaskers met A2B2E2K2 Hg p3 R D filterbussen. Deze beschermen tegen cyanide. Ik kan hierbij mijn regenpak nog aan doen als een soort van extra laagje bescherming ookal stelt dat niet veel voor.

 

Dan nog is het zo snel mogelijk weg wezen. Ik blijf niet plakken als er zoiets in mijn omgeving plaats vind.

 

Fijne dag!

 

Welke letter van jou filterbus staan voor de cyanide? en van welk mekr is deze filterbus.

ben me al even aan het kijken voor een goed masker ,maar zie door de bomen het bos even niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke letter van jou filterbus staan voor de cyanide? en van welk mekr is deze filterbus.

ben me al even aan het kijken voor een goed masker ,maar zie door de bomen het bos even niet meer.

 

Mijn filters zijn van het merk Samurai.

 

Hieronder een overzichtje waar tegen verschillende onderdelen van de combinatie filter je beschermen. De letter B beschermt tegen Anorganische gassen en dampen, waar waterstofcyanide / blauwzuurgas onder valt.

filters.jpg.9d15c40aa1fb622e62c4d3924fa14a40.jpg

 

Houd er wel rekening mee dat de factor van bescherming, per filter of merk verschilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grootste deel van de geëvacueerde mensen mag naar huis 49 mensen nog niet . De inwoners van de gevaren zone moeten al hun eten weg gooien dat niet of slecht verpakt is . Stel je bent een prepper en je woont in de gevaren zone . Je hebt niet al uw voorraad kunnen meenemen . Hoe zou jij het opvangen als je een deel van uw prep voorraad moet weggooien .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Producten in blik en glas zou ik goed afwassen en lekker terug zetten. Andere producten zoals groeten en fruit wat gewoon "open" heeft gelegen zou ik weg gooien. En mn huis zeer zeer goed schoon maken.

 

Ookal zou ik, als ik daar zou wonen, nog even een paar daagjes wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Heksenboot
Hallo, ik ben vrij nieuw hier op dit forum. Na de treinramp ben ik ook bij mezelf ten rade gegaan. Zeker nadat ik dit artikel las:http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3440281/2013/05/13/Gasmasker-voor-alle-bewoners-Hardinxveld.dhtml

 

Ik woon daar in de buurt. Heb me rot gezocht naar goede gasmaskers op het internet. En dat is nog niet eenvoudig. Want wie wil er nou een (oud) Russisch gasmasker? Uiteindelijk voor m'n hele gezin gasmaskers aangeschaft op http://www.prepperpack.nl. Kost wel wat, maar ziet er in ieder geval gedegen uit. Zijn er veel van jullie die een gasmasker in huis hebben? Of ben ik doorgeslagen?

 

Speel even met de zoekfunctie, dat werkt meestal wel.

Succes. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...