jobs Geplaatst: 4 mei 2013 Delen Geplaatst: 4 mei 2013 Mijn nicht is blijkbaar hals over kop gevlucht met de kids. Ze hebben haar eerst wijsgemaakt dat er geen gevaar was maar hare buurman is ineens ziek geworden. WTF?! Ze zeggen net op het nieuws dat ze niet weten of de slachtoffers te maken hebben met het gif ... Nee, dat heeft te maken met mijn kat die jankt om eten. Dat klink zorgwekkend als de correlatie inderdaad causatie kan zijn.....! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 4 mei 2013 Delen Geplaatst: 4 mei 2013 Oh you made my day, its not lethal. Ending up with cancer is. Even a small dose is.What would be the result after a few years. Not pointing at you tho, just questing whats going on. Na dat je een miniscule dosis in aanraking bent gekomen moet je veel Vitamine B12 eten. In Belgie mogen vrouwen niet met dit soort stoffen werken (wettelijk bepaald). (de motivatie ontgaat me een beetje) De stof word niet alleen door inhalatie opgenomen, maar ook door de huid.. In de verdunde vloeibare vorm, (zoals in bluswater) is er relatief weinig risico (Niet 0) In gasvorm, (ruikt naar amandelen) is het stuk giftiger. Echter ik heb geen idee van de afstanden daar, en welke mate van verdunning door het riool. Heel vaak hebben brandweer korpsen geen idee, hoe de rioolen in een stad met elkaar in verbinding staan.. Het lijkt een klassieke fout, die we in nederland net geleerd hebben bij moerdijk brand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bolo Geplaatst: 4 mei 2013 Delen Geplaatst: 4 mei 2013 Dat klink zorgwekkend als de correlatie inderdaad causatie kan zijn.....! Zeker! :confused: Mag het ook in het Nederlands? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 5 mei 2013 Delen Geplaatst: 5 mei 2013 Zeker! :confused: Mag het ook in het Nederlands? Correlatie: dingen gebeuren gelijktijdig (toevallig...) Causatie: het ene ding veroorzaakt het andere ding Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 5 mei 2013 Delen Geplaatst: 5 mei 2013 Het gaat over de dampen, die zijn tijdens het blussen in de riool geraakt en komen uiteraard nadien terug omhoog. Ik denk niet dat ze onder het rioolwater hebben gezeten, dus ze zullen ook niet via je toilet naar omhoog komen. Dat is trouwens op een relatief korte afstand van waar ik woon, de rook is hier eigenlijk niet geraakt en als er iets is geraakt was het vooral 's nachts en dan staan er sowieso geen ramen open (in de zomer mss wel, gelukkig nu nog niet ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miss Jade Geplaatst: 5 mei 2013 Delen Geplaatst: 5 mei 2013 Ik vraag me inderdaad af waardoor men denkt dat deze mensen dan ziek zijn geworden (of zijn gestorven). Misschien proberen ze zo nog een beetje hun (inschattings?) fout te verdoezelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 5 mei 2013 Delen Geplaatst: 5 mei 2013 Bluswater word nu in de Schelde geloosd, spaarbekken zit vol en de vrachtwagens ? die het verontreinigde water moeten afvoeren (naar waar ?) komen pas vanmiddag. Wat is de wereld toch calamiteit bestendig niet waar ? NOT Vervuil de Schelde maar weer eens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
200m² Geplaatst: 5 mei 2013 Delen Geplaatst: 5 mei 2013 Er is een boot onderweg die het vervuilde bluswater moet wegbrengen naar Amsterdam. Er is geen gevaar aan het lozen in de Schelde, je mag er alleen niet vissen, zwemmen, duiken of naast wandelen. Alleen het visbestand kan 'mogelijks last ondervinden' Of hoe een ernstig feit geminimaliseerd word. Tsjernobyl is de eerste jaren ook geen gevaar voor de volksgezondheid geweest. Fukishima kon ook geen kwaad en die BP olieramp was ook maar en scheet in een fles. By the way, die man z'n doodsoorzaak is nog niet vastgesteld. Hij ligt nog in z'n huis met z'n even dode hond. Z'n schoonzoon die hem gevonden heeft zal ook in geen al te gezonde toestand zijn vrees ik. Ik hoop dat hij naar het ziekenhuis gegaan is ter controle. Wel heel straf dat niemand wist wat er in die wagons zat en iedereen er gewoon naartoe liep. Heel leuk voor de hulpdiensten die een brandje gaan blussen. Die mensen riskeren hun leven om een ander te helpen en door onwetendheid krijgen ze dubbel gevaar op hun nek geduwd? DAT is de grootste fout ja. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 5 mei 2013 Delen Geplaatst: 5 mei 2013 ik vraag me af hoe de machinist het heeft kunnen overleven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 5 mei 2013 Delen Geplaatst: 5 mei 2013 Balans . 1 dode . 49 gewonden waarvan 4 zeer ernstig . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nature Geplaatst: 5 mei 2013 Delen Geplaatst: 5 mei 2013 Mijn nicht is blijkbaar hals over kop gevlucht met de kids. Ze hebben haar eerst wijsgemaakt dat er geen gevaar was maar hare buurman is ineens ziek geworden. Ik hoop dat je nicht en de kinderen in orde zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
200m² Geplaatst: 5 mei 2013 Delen Geplaatst: 5 mei 2013 Ik hoop dat je nicht en de kinderen in orde zijn. Ja hoor, buiten wat paniek en dure pampers uit de zondagwinkel is alles prima. Ze durft niet naar huis uit schrik voor nieuwe gassen als ze dat ding wegtakelen en blijft nog een paar dagen bij schoonmoeder. Heb wat zitten zeveren tegen mijn tante over petrochemiereuzen en kerncentrales die kunnen ontploffen maar Ekeren ligt daar wel wat van af dacht ik. Ocharme het menske haren bloeddruk In ieder geval, had ze een zakje klaar staan voor in geval van nood dan had ze geen pampers moeten kopen in een kruidenier. Ik had vroeger altijd een zak klaarstaan voor moest misschien het kot in brand vliegen, dan had de klein toch proper gerief en nen tutter of 2. Ah ja woordenboek, nen tutter is een fopspeen voor de noorderburen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joost5 Geplaatst: 5 mei 2013 Delen Geplaatst: 5 mei 2013 Ik heb Avon FM-12 volgelaatsmaskers met A2B2E2K2 Hg p3 R D filterbussen. Deze beschermen tegen cyanide. Ik kan hierbij mijn regenpak nog aan doen als een soort van extra laagje bescherming ookal stelt dat niet veel voor. Dan nog is het zo snel mogelijk weg wezen. Ik blijf niet plakken als er zoiets in mijn omgeving plaats vind. Fijne dag! Welke letter van jou filterbus staan voor de cyanide? en van welk mekr is deze filterbus. ben me al even aan het kijken voor een goed masker ,maar zie door de bomen het bos even niet meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appelflapje Geplaatst: 6 mei 2013 Delen Geplaatst: 6 mei 2013 Welke letter van jou filterbus staan voor de cyanide? en van welk mekr is deze filterbus. ben me al even aan het kijken voor een goed masker ,maar zie door de bomen het bos even niet meer. Mijn filters zijn van het merk Samurai. Hieronder een overzichtje waar tegen verschillende onderdelen van de combinatie filter je beschermen. De letter B beschermt tegen Anorganische gassen en dampen, waar waterstofcyanide / blauwzuurgas onder valt. Houd er wel rekening mee dat de factor van bescherming, per filter of merk verschilt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 6 mei 2013 Delen Geplaatst: 6 mei 2013 Het grootste deel van de geëvacueerde mensen mag naar huis 49 mensen nog niet . De inwoners van de gevaren zone moeten al hun eten weg gooien dat niet of slecht verpakt is . Stel je bent een prepper en je woont in de gevaren zone . Je hebt niet al uw voorraad kunnen meenemen . Hoe zou jij het opvangen als je een deel van uw prep voorraad moet weggooien . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
200m² Geplaatst: 6 mei 2013 Delen Geplaatst: 6 mei 2013 Ik zou pissed zijn maar ik heb niks dat niet verpakt is buiten de patatten en de fruitmand. Ik zou mijn potten en dozen goed afwassen en dat is't. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appelflapje Geplaatst: 6 mei 2013 Delen Geplaatst: 6 mei 2013 Producten in blik en glas zou ik goed afwassen en lekker terug zetten. Andere producten zoals groeten en fruit wat gewoon "open" heeft gelegen zou ik weg gooien. En mn huis zeer zeer goed schoon maken. Ookal zou ik, als ik daar zou wonen, nog even een paar daagjes wachten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimputten Geplaatst: 9 mei 2013 Delen Geplaatst: 9 mei 2013 Mmm de eerste dode zeehond is al aangespoeld. Samen met meerdere bruinvissen, maar geen gevaar voor de volksgezondheid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vassebas Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Oké, niet allemaal tegelijk. HEt is druk hier, op dit forum :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Navauden Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Ik heb er zelf geen, maar heb ook al meerdere keren overwogen om er een paar te gaan halen. Ik geloof dat er wel een paar mensen waren die er hier hadden... Geen idee wie precies :/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Hallo, ik ben vrij nieuw hier op dit forum. Na de treinramp ben ik ook bij mezelf ten rade gegaan. Zeker nadat ik dit artikel las:http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3440281/2013/05/13/Gasmasker-voor-alle-bewoners-Hardinxveld.dhtml Ik woon daar in de buurt. Heb me rot gezocht naar goede gasmaskers op het internet. En dat is nog niet eenvoudig. Want wie wil er nou een (oud) Russisch gasmasker? Uiteindelijk voor m'n hele gezin gasmaskers aangeschaft op http://www.prepperpack.nl. Kost wel wat, maar ziet er in ieder geval gedegen uit. Zijn er veel van jullie die een gasmasker in huis hebben? Of ben ik doorgeslagen? Speel even met de zoekfunctie, dat werkt meestal wel. Succes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 14 september 2013 Delen Geplaatst: 14 september 2013 Onlangs was het weer bijna van dat in Wetteren: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1704410/2013/09/14/Wetteren-ontsnapt-nipt-aan-tweede-treinramp.dhtml Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.