Flow Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Dus met dit http://buitenlucht.eu/Boogsport/Aanbieding60 is goed om mee te beginnen? Ligt eraan wat je ermee van plan bent, oefenen op een roos.... prima Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Deze boog wordt algemeen wat bekeken als de betere beginnersboog en beste waar voor je geld: lengte en spankracht zelf te kiezen ->http://www.merlinarchery.co.uk/bows/recurve-bows/complete-recurve-bows.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 5 april 2013 Delen Geplaatst: 5 april 2013 Dus met dit http://buitenlucht.eu/Boogsport/Aanbieding60 is goed om mee te beginnen? Natuurlijk mits dat de boog aanpasbaar moet zijn voor een volwassene. Deze boog is voor kinderen :-) (22") Ik ken echter wel enkele mensen die niet zo'n goeie ervaring hebben gehad met deze webwinkel.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 7 april 2013 Delen Geplaatst: 7 april 2013 Even een snelle vraag / check tussendoor: is de reden dat ik op het forum geen info vind over katapulten omdat deze onder de wapenwet vallen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mecanical Dog Geplaatst: 7 april 2013 Delen Geplaatst: 7 april 2013 Even een snelle vraag / check tussendoor: is de reden dat ik op het forum geen info vind over katapulten omdat deze onder de wapenwet vallen? 9/10 wel ja hier in belgie zijn ze verboden in alle geval. ja kan dan wel weer vis voer katapulten kopen dus ik vind het een domme wet. zo een vis katapult is cheap en doet de job ook. er is een ouder wapen als een katapult een sling en die is na wat oefenen minstens even gevaarlijk en is niet direct herkenbaar als een wapen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 7 april 2013 Delen Geplaatst: 7 april 2013 9/10 wel ja hier in belgie zijn ze verboden in alle geval. ja kan dan wel weer vis voer katapulten kopen dus ik vind het een domme wet. zo een vis katapult is cheap en doet de job ook. er is een ouder wapen als een katapult een sling en die is na wat oefenen minstens even gevaarlijk en is niet direct herkenbaar als een wapen. Er zijn verenigingen die aan katapultschieten doen. Dus in een gecontroleerde omgeving is het toegelaten en dat is ook zo met boog- en andere schietsporten en als je een gedemonteerde katapult (rubber los van de vork) in een afgesloten koffertje gaat vervoeren, zal men ook niet echt moeilijk doen. Als je gaat knallen in je tuin en je hebt geen goede verstandhouding met je buren, kan het zijn dat je kort na je trainingen bezoek van de politie mag verwachten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 Bedankt voor de uitleg, en graag niet verder gaan over andere wapens. Het feit dat een wapen in een bepaalde omgeving wel gebruikt mag worden doet niets af aan de intentie van de forumregels dat we geen wapens e.d. gaan bespreken. Het zou zonde zijn als we ook de boogschietsport straks onder de wapenregels moeten gaan vatten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 Bedankt voor de antwoorden en inderdaad, het is verder niet mijn intentie dit topic te "hijacken" noch een discussie te beginnen over de forumregels, wilde het gewoon even zeker weten, @netuyas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 Eerlijk gezegd is een boog wel een wapen hé jongens, een mes trouwens ook, maar dan hebben we op den duur helemaal niets meer om over te spreken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 Eerlijk gezegd is een boog wel een wapen hé jongens, een mes trouwens ook, maar dan hebben we op den duur helemaal niets meer om over te spreken Maak mij nou niet wijzer dan ik ben.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 10 april 2013 Delen Geplaatst: 10 april 2013 Eerlijk gezegd is een boog wel een wapen hé jongens, een mes trouwens ook, maar dan hebben we op den duur helemaal niets meer om over te spreken Echt eerlijk? Kom nou?! Ieder zn mening dan Trouwens: Heeft iemand ervaring met deze boog en of bedrijf http://www.outdoorpro.nl/handboog-boogschieten/handboog-sets-tip/handboogset-standaard-pijl-en-boog.html#prettyPhoto Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 10 april 2013 Delen Geplaatst: 10 april 2013 Dat is dezelfde boog als die in de link die ik op de vorige pagina gepost heb, geen directe ervaring mee, maar wel wat opzoekwerk verricht en dit zou één van de betere beginnersbogen zijn voor het geld... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 16 april 2013 Delen Geplaatst: 16 april 2013 Ik ben wel benieuwd of je hem al binnen hebt en je ervaringen, zou je er een review over willen schrijven? Hij is nu binnen, de boog van http://www.goprimalnow.com/Compact_Folding_Survival_Bow_p/cfsb-1-50.htm. Er kwam iets meer dan 40 euro aan BTW en inklaring bij. Opgevouwen past hij zo ongeveer net tussen oksel en pols. Opbouwen is klitteband los, uitvouwen en dan de schroeven aandraaien. Daarna de boog spannen. De nokjes waarachter het draad hangt vind ik wat smal, ben bang dat de draad er vanaf schiet, maar dat is misschien mijn onbekendheid? Verder is het een prima op te bergen boog. Qua schieten moet ik nog een plek vinden waar ik e.e.a. kan uitproberen. Dus op de meeting? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 16 april 2013 Delen Geplaatst: 16 april 2013 @jobs: Als je zondag naar Nunspeet komt, moet @Heksenboot even z'n target meenemen, voldeed prima de vorige keer. Ik laat dit keer de recurve boog thuis, tekort aan pijlen. Ben wel benieuwd naar de schiet eigenschappen van zo'n foldingbow! Hopelijk hebben we er mooi weer bij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 16 april 2013 Delen Geplaatst: 16 april 2013 Yep, ik ben ook benieuwd naar de 1ste ervaringen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 16 april 2013 Delen Geplaatst: 16 april 2013 Target komt mee, @Raycoupe en @jobs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 Gefeliciteerd met je aanwinst, hopelijk kun je hem snel eens uitproberen. Hij is nu binnen, de boog van http://www.goprimalnow.com/Compact_Folding_Survival_Bow_p/cfsb-1-50.htm. Er kwam iets meer dan 40 euro aan BTW en inklaring bij. Opgevouwen past hij zo ongeveer net tussen oksel en pols. Opbouwen is klitteband los, uitvouwen en dan de schroeven aandraaien. Daarna de boog spannen. De nokjes waarachter het draad hangt vind ik wat smal, ben bang dat de draad er vanaf schiet, maar dat is misschien mijn onbekendheid? Verder is het een prima op te bergen boog. Qua schieten moet ik nog een plek vinden waar ik e.e.a. kan uitproberen. Dus op de meeting? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 Gefeliciteerd met je aanwinst, hopelijk kun je hem snel eens uitproberen. ziet er goed uit @jobs ben benieuwd naar hoe die schiet, precisie-afstand verhouding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 ziet er goed uit @jobs ben benieuwd naar hoe die schiet, precisie-afstand verhouding. Dat mag een ervaren schutten uitvissen, ik moet 't zelf nog in de vingers krijgen... :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 Dat mag een ervaren schutten uitvissen, ik moet 't zelf nog in de vingers krijgen... :-) Ehhhh, 'k was er de laatste meetings bij, maar volgens mij waren er geen ervaren schutters. In ieder geval ik niet! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 Hij is nu binnen, de boog van http://www.goprimalnow.com/Compact_Folding_Survival_Bow_p/cfsb-1-50.htm. Er kwam iets meer dan 40 euro aan BTW en inklaring bij. Opgevouwen past hij zo ongeveer net tussen oksel en pols. Opbouwen is klitteband los, uitvouwen en dan de schroeven aandraaien. Daarna de boog spannen. De nokjes waarachter het draad hangt vind ik wat smal, ben bang dat de draad er vanaf schiet, maar dat is misschien mijn onbekendheid? Verder is het een prima op te bergen boog. Qua schieten moet ik nog een plek vinden waar ik e.e.a. kan uitproberen. Dus op de meeting? Kom naar de Shelter Camping! Veel boog malloten en ik denk dat ik ook nog mooie pijlen voor je heb, drie stuks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepperpappa Geplaatst: 1 mei 2013 Delen Geplaatst: 1 mei 2013 Waar kopen jullie online je bogen? (In een winkel met uitleg is altijd beter , dat weet ik. Maar via het internet wat makkelijker kijken en vergelijken.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 1 mei 2013 Delen Geplaatst: 1 mei 2013 Waar kopen jullie online je bogen? (In een winkel met uitleg is altijd beter , dat weet ik. Maar via het internet wat makkelijker kijken en vergelijken.) Persoonlijk vind ik het altijd beetje gevaarlijk online iets te kopen en zeker als het om een compound boog of compound kruisboog gaat. Een goeie compound boog van een deftig merk kost makkelijk een 300 euro (zonder toebehoren als vizier, loper, stabs, ...), er zijn er goedkopere op de markt en vaak via webshops maar ik ben er toch niet happig op. Ik koop enkel bogen bij mensen die een goede reputatie hebben en er verstand van hebben op het gebied van veiligheid en zelf ook een boog kunnen hanteren. Beoordelingen van webshops en kunnen dusdanig gemanipuleerd worden. Ook heel belangrijk is dat je die bogen moet kunnen uittesten, ik he dat zo eens een webshop gevraagd of dat mogelijk was en kreeg het antwoord als je er mee schiet en de boog of de pijl gaat kapot, dan moet je kopen wat je stukmaakt... tja dat wekt niet echt vertrouwen in het materiaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Of toch ook maar zoiets als in deze video? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Of toch ook maar zoiets als in deze video? Dat doet me er aan denken dat je pijlen bij mij bestel heb . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.