Ga naar inhoud
GENEGEERD

Plunderingen / leegkopen winkels bij vallen systeem


live2survive

Aanbevolen berichten

Kijk dat is een duidelijkere uitleg en voegt iets toe aan dit draadje ipv spuit 11 die geen zinnige opmerkingen heeft.

 

Ik snap je wel, daar gaat het niet om.

Ook ik heb een gezin en kinderen die ook in geval van een shtf moeten eten en drinken en God weet dat ik daar ALLES voor zou doen. Ook plunderen als dat nodig zou zijn....

 

Het feit is alleen dat ik me nu al voorbereid op wat eventueel zou kunnen komen.

Ik heb ook maar voor een maand hooguit aan voedselvoorraden staan. Niet meer, niet minder (Behalve dan de normale voorraadkast, vriezer en koelkast. Maar die hou ik hier even buiten).

Ik kom hier op deze site om te zoeken naar alternatieven. Plundering is hoe je het ook wend of keert levensgevaarlijk. Je zal op pad moeten gaan en wie weet wat onderweg of ter plaatse tegenkomen.

 

Zelf kijk ik naar minimale middelen om mijn levensduur te verlengen.

Ik heb verstand van eten en drinken uit de natuur maar dat zijn survival situaties. Daar zal ik uiteindelijk geen gezin van kunnen onderhouden.

Het is makkelijk om te zeggen dat ik een groep vrienden heb die net zo zijn als ik en die in geval van nood als een goed functionerende combat groep zou kunnen rondtrekken om middels plundering aan ons eten te komen.

Zou kunnen. Zouden we misschien nog heel erg goed in kunnen zijn ook.

 

Maar als we de eerste paar maanden zouden kunnen overleven met onze gezinnen (en volgens onze plannen kan dat ook), dan kunnen we low profile en in stealth op onze bol locatie voedsel verbouwen zodat we met minimale gevaren een toekomst kunnen opbouwen.

 

Zou dat 100% lukken? Weet jij 100% zeker dat je morgen nog leeft?

 

Nee dus.

 

Maar daar gaat wel mijn eerste voorkeur naar uit...

 

Mijne ook, maar met nog 100 wildvreemde mensen een supermarkt leeghalen zie ik niet als extreem gevaarlijk, waarschijnlijk neem ik ook andere dingen mee dan de meeste mensen. En het geeft me meer opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zie plunderingen als een tijdelijk iets als de pleuris uitbreekt, want dingen zullen snel op zijn. Misschien zullen preppers voor nuttige dingen gaan en andere mensen voor luxe goederen, waar je dan feitelijk niet veel meer aan hebt. Of je wilt gaan handelen ...:(

 

Zelf zou ik alleen plunderen of stelen als ik mijn gezin niet meer kan onderhouden. Niemand vindt het leuk als zijn eigendommen worden weggehaald tenslotte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur voor mijzelf sprekend: ik zal ten alle tijden onrustige groepen vermijden, dus ook plunderingen.

Ik zal nu ook niet naar de Drie Dolle Dagen in de Bijenkorf gaan, gewoon omdat ik het doodeng vind tussen zoveel mensen die dringen en duwen. En dan gaat het bij de Bijenkorf alleen nog maar om luxe koopjes. Als het gaat om essentiële zaken, kunnen mensen vast nog meer "gemotiveerd" zijn om hun doel te bereiken...nou ja, ik vind dat eng, ik zoek dat liever niet op.

Plus dat ik denk, dat als ik me nu goed voorbereid, het ook niet zo nodig is om de massa in te moeten om de voorraad aan te vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom is na een tijdje de spullen stelen niet meer plunderen dan? als een prepper nou met de grote menigte meegaat om minder op te vallen en alsnog wat extra voedsel mee te nemen lijkt me dat opzich wel slim

 

Ok, het blijft ook na een tijdje plunderen, maar dan even dit:

 

In veel landen, zelfs in Westerse democratieën die normaal gesproken de doodstraf afzweren kunnen buitengewone maatregelen genomen worden tegen plunderaars in het geval van een crisis. Plunderaars mogen zomaar neergeschoten worden door de politie, het leger of eigenaren van spullen. Zware maatregelen, samen met indrukwekkend machtsvertoon helpen plunderen te ontmoedigen. Dit is ook een veel voorkomende politiemaatregel om te voorkomen dat rellen escaleren.

 

Het beschieten van plunderaars kan ook verdere schade aan de economie voorkomen. Dit toont echter ook de relatieve waarde tussen de economie en een mensenleven in sommige maatschappijen.

Bron: wikipedia

 

dan ga ik toch liever na een paar dagen in een verlaten huis kijken of ze niet een blik soep vergeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit doet me denken aan doomsday preppers waar een dikke Amerikaan kogels en wapens aan het preppen was om zo met z'n horde hobbits plunderend rond te trekken in zijn zelfgemaakte body armor.

 

Ik denk dat het heel lastig is in te schatten wat je wel of niet zal doen. Ik durf hier dan ook geen uitspraak over te doen wat ik in zo'n situatie zou gaan doen, in de wanhoop kan je hele gekke dingen doen denk ik.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval nemen de burgers het voortouw en krijg je burgermilities die zelf gaan instaan voor de veiligheid of is onveiligheid een beter woord. Een machtsvacuüm blijft nooit lang bestaan. Dat wordt onmiddellijk ingevuld.

http://www.gva.be/nieuws/video/buitenland/extern-burgermilities-gaan-jongeren-in-londen-zelf-te-lijf.aspx

 

[ATTACH=CONFIG]6793[/ATTACH]

Naar dit voorbeeld misschien ?

Duim op de monding van je loop : geen strak plan :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...