Ga naar inhoud
GENEGEERD

Plunderingen / leegkopen winkels bij vallen systeem


live2survive

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Begrijp niet helemaal hoe je dat uit mijn bericht haalt. Ik heb het over post-SHTF, nadat het systeem down gegaan is en institutioneel eigenaarschap niet meer bestaat in de huidige vorm.

(cq niet bij de eerste de beste stroomstoring ;)).

Misschien is het makkelijk verkeerd op te vatten omdat je al in de eerste zin de woorden plunderen en niks mis mee gebruikt.

 

Als je nu als toelichting had gezegd dat je in eerste instantie gebruik maakt van je voorraden en dan pas als die op beginnen te geraken door een aanhoudende shtf, je naar andere opties zoekt zoals het langsgaan van verlaten gebouwen en/of winkels.

Dan had ik er heel anders tegen aan gekeken.

 

Kom op man, je snapt toch ook wel dat deze vergelijking snel gemaakt wordt toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu als toelichting had gezegd dat je in eerste instantie gebruik maakt van je voorraden en dan pas als die op beginnen te geraken door een aanhoudende shtf, je naar andere opties zoekt zoals het langsgaan van verlaten gebouwen en/of winkels.

 

Zo bedoelde ik het niet.

 

Als eenmaal duidelijk is dat het systeem gecrashed is en voorlopig niet meer opstart dan is alles afgezien van privebezit (ook zakelijk als in een winkel/boerderij etc) fair game lijkt me. Daarover kunnen we van mening verschillen maar dit is nog één van de meest "vriendelijke" scenarios.....:(

 

Daarnaast is survival met name ook het herkennen en benutten van kansen. Hoeveel je ook hamstert, in principe is het nooit genoeg, en afgezien daarvan heb ik de ruimte ook niet om voor 2-3 jaar eten op te slaan. (En een bakstenen/houten rijtjeshuis, vraag me af hoelang dat blijft staan als alle ongeoefende buren ineens hout moeten gaan stoken.....)

Ik heb dan ook voor max 1-3 maanden eten in huis, een flinke voorraadkast maar geen 2 jaar Mountainhouse + bunker. Dus als ik dat met 1-2 weken aan kan vullen door een supermarkt of nog beter distributiecentrum te plunderen dan graag. De enigen die ik benadeel zijn immers de aandeelhouders in iets dat niet meer als entiteit bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp niet helemaal hoe je dat uit mijn bericht haalt. Ik heb het over post-SHTF, nadat het systeem down gegaan is en institutioneel eigenaarschap niet meer bestaat in de huidige vorm.

(cq niet bij de eerste de beste stroomstoring ;)).

 

God Vlad je weet onderhand toch dat je hier de helft van je teksten in simpele kleurplaatjes moet uitleggen. En 100 disclaimers eronder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij gaf het zelf al aan. Je las plunderen (vermoedelijk kreeg je ook direct een gutmenschwaan) en de rest van de post las je niet eens meer. Want je moest iemand af gaan schieten.

Nee hoor Vladimir niet. Daar ging ik gewoon een debat mee aan.

Jou daarentegen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo je was slim genoeg je laatste blunder snel te verwijderen. Hahaha. Ik ga mijn auto wassen. Have fun.

Lekker bijdehand ventje dat je er bent. Ik had idd niet helemaal goed gelezen maar dat corrigeerde ik direct. Als ik een fout maak durf ik dat nog toe te geven.

Mijn andere posts daar sta ik achter en daar blijf ik achter staan.

In tegenstelling tot jou, probeer ik hier in dit draadje nog wat in te brengen.

Van jou kant uit daarentegen valt niks positiefs en/of op lerende wijze iets uit te trekken.

Als je vervolgens alleen maar ruzie uit kan lokken (en dat kan hoor. Geen probleem), wees dan liever stil en zeg helemaal niks.

Daar heeft namelijk niemand wat aan ;)

 

Zo! En goed poetsen die auto he! Misschien mag je dan straks wel een lekker koekje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo bedoelde ik het niet.

 

Als eenmaal duidelijk is dat het systeem gecrashed is en voorlopig niet meer opstart dan is alles afgezien van privebezit (ook zakelijk als in een winkel/boerderij etc) fair game lijkt me. Daarover kunnen we van mening verschillen maar dit is nog één van de meest "vriendelijke" scenarios.....:(

 

Daarnaast is survival met name ook het herkennen en benutten van kansen. Hoeveel je ook hamstert, in principe is het nooit genoeg, en afgezien daarvan heb ik de ruimte ook niet om voor 2-3 jaar eten op te slaan. (En een bakstenen/houten rijtjeshuis, vraag me af hoelang dat blijft staan als alle ongeoefende buren ineens hout moeten gaan stoken.....)

Ik heb dan ook voor max 1-3 maanden eten in huis, een flinke voorraadkast maar geen 2 jaar Mountainhouse + bunker. Dus als ik dat met 1-2 weken aan kan vullen door een supermarkt of nog beter distributiecentrum te plunderen dan graag. De enigen die ik benadeel zijn immers de aandeelhouders in iets dat niet meer als entiteit bestaat.

 

Kijk dat is een duidelijkere uitleg en voegt iets toe aan dit draadje ipv spuit 11 die geen zinnige opmerkingen heeft.

 

Ik snap je wel, daar gaat het niet om.

Ook ik heb een gezin en kinderen die ook in geval van een shtf moeten eten en drinken en God weet dat ik daar ALLES voor zou doen. Ook plunderen als dat nodig zou zijn....

 

Het feit is alleen dat ik me nu al voorbereid op wat eventueel zou kunnen komen.

Ik heb ook maar voor een maand hooguit aan voedselvoorraden staan. Niet meer, niet minder (Behalve dan de normale voorraadkast, vriezer en koelkast. Maar die hou ik hier even buiten).

Ik kom hier op deze site om te zoeken naar alternatieven. Plundering is hoe je het ook wend of keert levensgevaarlijk. Je zal op pad moeten gaan en wie weet wat onderweg of ter plaatse tegenkomen.

Zelf kijk ik naar minimale middelen om mijn levensduur te verlengen.

Ik heb verstand van eten en drinken uit de natuur maar dat zijn survival situaties. Daar zal ik uiteindelijk geen gezin van kunnen onderhouden.

Het is makkelijk om te zeggen dat ik een groep vrienden heb die net zo zijn als ik en die in geval van nood als een goed functionerende combat groep zou kunnen rondtrekken om middels plundering aan ons eten te komen.

Zou kunnen. Zouden we misschien nog heel erg goed in kunnen zijn ook.

 

Maar als we de eerste paar maanden zouden kunnen overleven met onze gezinnen (en volgens onze plannen kan dat ook), dan kunnen we low profile en in stealth op onze bol locatie voedsel verbouwen zodat we met minimale gevaren een toekomst kunnen opbouwen.

 

Zou dat 100% lukken? Weet jij 100% zeker dat je morgen nog leeft?

 

Nee dus.

 

Maar daar gaat wel mijn eerste voorkeur naar uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat je ondanks je analyse niet meer eten etc inslaat om de plunderingen tot een minimum te kunnen beperken.

 

Probeer ik soms wel hoor. Maar heb een klein budget en veel gaat ondanks de aanvullingen ook mee op Bushcraft tochten.

 

Overigens moet ik het volgens onze analyse prima kunnen redden.

Er wordt meer nagedacht dan je denkt en ook niet alles hier verteld ;)

 

Ik ga bij een totale allesverwoestende shtf er al niet van uit dat bug in een goed idee is. Daarom heb ik niet 1 maar meerdere eventuele bol locaties (kwestie van jaren lang en gedegen onderzoek) waar we al naar gelang de situatie naar toe kunnen.

Ook zijn er meerdere vluchtroutes via meerdere verschillende mogelijkheden aanwezig. Op deze routes bevinden zich extra aanvullingen voor de voorraad mocht het nodig zijn.

 

Maak je over mij geen zorgen. Als het geluk het wil dan komen we er wel.

Voor de rest kan ik me alleen maar bij Heksie aansluiten.

Soms hangt er een bord.

Soms niet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer ik soms wel hoor. Maar heb een klein budget en veel gaat ondanks de aanvullingen ook mee op Bushcraft tochten.

 

Overigens moet ik het volgens onze analyse prima kunnen redden.

Er wordt meer nagedacht dan je denkt en ook niet alles hier verteld ;)

OK, dat is nadere context.

Gewoon aanbiedingen van blikvoer inslaan en blijven inslaan.

Dan komt het vanzelf goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dat is nadere context.

Gewoon aanbiedingen van blikvoer inslaan en blijven inslaan.

Dan komt het vanzelf goed.

 

Voor een echte shtf, een totale instorting, heb je ook niet meer nodig dan 2 of 3 maanden. Dan heb je waarschijnlijk wel genoeg tijd om de situatie in te schatten en constructieve vervolg akties te bedenken. Heb je namelijk meer voedsel en je moet vertrekken dan mag je er niet vanuit gaan dat je eenflinke bus ter beschikking hebt. Daar sta ie dan met je halve supermarkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij die aflevering van american black out zag je die man( yuppie type) op een gegeven moment uit nood een geplunderde supermarkt ingaan om voedsel te regelen..maar voordat hij die super in ging filmde hij zichzelf, en gaf aan na die black out verantwoordelijk te zijn voor zijn komende daden/overtreding..dat vond ik een mooie nood oplossing voor op zo'n moment...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens moeten we toch maar een prepperkeurmerk invoeren. Gister werdt het preppen weer geridiculiseerd door ngc. Zgn een kasteel wat de familie aan het bouwen is. Het is meer een combinatie van ouwe zooi aan elkaar lassen en gein trappen. Alles zo fake als de pest en alle ongeschreven prepregels werden overtreden. Het kasteeltje was wel gaaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na dag drie worden mensen pas wanhopig. Na een week zijn ze tot alles in staat.

Als ik jou was zou ik ervoor zorgen dat je nu al alles hebt om de eerste paar weken niet op straat te hoeven gaan. Daarna kun je met een goede plan van aanpak (je hebt even tijd gehad om een juiste strategie te bedenken) alsnog kijken van hoe en wat.

De meesten zullen eerst electronica winkels plunderen. Daarna komen de levensmiddelen winkels. Outdoor en sportscholen zullen pas later geplunderd worden (tegen die tijd moet het wel heel ver heen zijn).

 

Ruilen zie ik ook niet zo zitten. Te gevaarlijk en je weet niet wie en/of welke gek je tegenover je hebt staan.

 

Persoon: Dus je wilt een zelfgebakken brood ruilen tegen deze mandarijnen?

Jij: Dat lijkt me een goed idee!

Persoon: Lijkt me beter dat je mij gewoon dat brood geeft voordat ik je doodmaak!

 

Nee, beter risico's vermijden en er voor zorgen dat je de eerste tijd niemand tegen hoeft te komen (Tenzij je je buren wapent en samen er op uit gaat en dan bedoel ik niet om te plunderen maar voor de veiligheid).

 

Deze man zou op de eerste dag als iedereen naar de benzinestations rent en de supermarkten bezoekt om (te laat) te gaan hamsteren, even rustig de fiets pakken en wat extra rookwaren (potjes met resten shag thuis nog even met rust latend) en een goede fles whiskey halen zodat ik volledig op mijn gemak achterover leunend kan kijken wat de rest doet (Zonder aangeschoten te worden want blijf graag scherp).

Alle volgende acties al naar gelang de situatie, zullen volgens reeds geplande draaiboeken verlopen.

 

kijk deze reactie bevalt mij wel haha, het zou inderdaad een goed plan zijn om zulke luxe items nog even in huis te halen voor persoonlijk gebruik of voor later als ruilmiddel als er weer een soort community ontstaat. verder denk ik dat heel veel mensen vergeten dat sportscholen maar ook normale bedrijven veel eten in huis hebben aangezien hier ook kantine's inzitten maar jouw aanpak leek mij wel erg slim:)

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand vertelen wat jullie onder plunderen verstaan??? Met een grote groep een supermarkt leeghalen? Dan heb je niet geprept.

Daarintegen om na een paar dagen de omgeving af te zoeken naar bruikbare spullen op plaatsen waar anderen niet aan denken vindt ik geen plunderen. zeker als de eigenaren niet terug komen. ( Dus wel iets meer dan een paar dagen stroomuitval)

Als je buren vertrokken zijn, laat je dan de groente op hun tuin verrotten terwijl je honger hebt?( vers toch boven blik gaat) Want dat is stelen?

 

waarom is na een tijdje de spullen stelen niet meer plunderen dan? als een prepper nou met de grote menigte meegaat om minder op te vallen en alsnog wat extra voedsel mee te nemen lijkt me dat opzich wel slim

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Vandaar ook mijn nadruk op corperate business en (semi) overheid.

Mensen die een habbekrats verdienen en 5km verderop wonen gaan geen winkel van anonieme biljardairs verdedigen is mijn inschatting, die laden als eerste de auto's in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...