Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 1 maand later...

Hallo Preppers,

 

Wat drijft een prepper? Wat zijn de concrete gevaren waar een prepper zich op voorbereidt? Hoe is iemand een prepper geworden? Gaat dat geleidelijk of is het bijvoorbeeld één gebeurtenis die iemand over haalde om prepper te worden? Dat zijn maar een paar van de vragen die dit forum bij me op roept. Ik heb de afgelopen weken rond gekeken op het forum en zie veel verschillende dingen voorbij komen. Maar om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen wil ik heel graag met een prepper praten. Ik ben zelf geen actief prepper, maar ben er door programma's en door het vinden van dit forum wel over na gaan denken.

 

Ik studeer zelf journalistiek en kreeg kort geleden de opdracht een interviewgast te regelen voor een les eind mei. Ik heb meteen gevraagd of ik een prepper zou mogen interviewen en gelukkig heb ik toestemming gekregen! Zoals jullie al raden, zoek ik dus een prepper, liefst in de buurt van Groningen, die het leuk/interessant vindt om een gesprek van ongeveer 20 minuten met mij te voeren over de lifestyle van een prepper. Het betreft een interview binnen de rijksuniversiteit Groningen, in een kleine klas (onder de 10 personen), dat niet gepubliceerd wordt. Over verdere anonimiteit kunnen afspraken gemaakt worden.

 

Zie hier mijn verzoek: een interview van ongeveer 20 minuten met een prepper in de buurt van Groningen (lees, op reisafstand). Je zult er ongeveer een uur aan kwijt zijn en het interview wordt niet gepubliceerd. De reden voor het interview is puur mijn interesse in preppers en de prepper lifestyle, ik heb nog nooit een prepper face to face gesproken en zou echt een gat in de lucht springen als iemand mij te woord wil staan. Je kunt mij een berichtje sturen en dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op. Ook voor verdere vragen kan er altijd gemaild worden.

 

Met vriendellijke groet,

 

Amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Preppers,

 

Wat drijft een prepper? Wat zijn de concrete gevaren waar een prepper zich op voorbereidt? Hoe is iemand een prepper geworden? Gaat dat geleidelijk of is het bijvoorbeeld één gebeurtenis die iemand over haalde om prepper te worden? Dat zijn maar een paar van de vragen die dit forum bij me op roept. Ik heb de afgelopen weken rond gekeken op het forum en zie veel verschillende dingen voorbij komen. Maar om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen wil ik heel graag met een prepper praten. Ik ben zelf geen actief prepper, maar ben er door programma's en door het vinden van dit forum wel over na gaan denken.

 

Ik studeer zelf journalistiek en kreeg kort geleden de opdracht een interviewgast te regelen voor een les eind mei. Ik heb meteen gevraagd of ik een prepper zou mogen interviewen en gelukkig heb ik toestemming gekregen! Zoals jullie al raden, zoek ik dus een prepper, liefst in de buurt van Groningen, die het leuk/interessant vindt om een gesprek van ongeveer 20 minuten met mij te voeren over de lifestyle van een prepper. Het betreft een interview binnen de rijksuniversiteit Groningen, in een kleine klas (onder de 10 personen), dat niet gepubliceerd wordt. Over verdere anonimiteit kunnen afspraken gemaakt worden.

 

Zie hier mijn verzoek: een interview van ongeveer 20 minuten met een prepper in de buurt van Groningen (lees, op reisafstand). Je zult er ongeveer een uur aan kwijt zijn en het interview wordt niet gepubliceerd. De reden voor het interview is puur mijn interesse in preppers en de prepper lifestyle, ik heb nog nooit een prepper face to face gesproken en zou echt een gat in de lucht springen als iemand mij te woord wil staan. Je kunt mij een berichtje sturen en dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op. Ook voor verdere vragen kan er altijd gemaild worden.

 

Met vriendellijke groet,

 

Amanda

 

Lieve Amanda,

 

Ik hoop dat je veel reakties krijgt maar vraag me toch af waarom jij als intelligent persoon zelf geen prepper bent. Kijk je weleens verder dan SBS9 en misschien het NOS journaal? Je kunt beter een niet-prepper interviewen op de universiteit om erachter te komen hoe het zo komt dat bijvoorbeeld de feiten van het instortende financiële, politieke en sociale systeem aan het verstand van de niet-prepper voorbij is gegaan. De feiten liegen er niet om. Bekijk de site zerohedge.com eens.

 

Succes met je interview ... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo preppers,

 

Ik en een redactiegenoot zijn bezig met een videoproductie over preppers. Hiervoor zoeken wij nog een (aantal) prepper(s).

We hopen via dit bericht iemand te vinden die ons zou willen helpen.

 

Bent u of kent u dus een prepper die door ons geïnterviewd wil worden, wilt u ons dan mailen op redactiepreppers@hotmail.com?

 

Bij voorbaat dank,

 

Tom en Dylan

Journalistiek Windesheim Zwolle

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Hoi mijn naam is Foxxie..ik wil graag een reportage doen over de grote economische groei die we tegemoet gaan. Mij lijkt het leuk om dit te koppelen naar de nieuwe opkomende economieën van onder andere Spanje, Griekenland, Ierland, Portugal en Italië. Deze landen vormen de bloeiende toekomst voor de Europese Unie en zullen de economische motor worden van de toekomst! Ik doe nu een al een poosje mee op het forum hier maar snap niet echt waar jullie je nu zo'n zorgen over maken.

 

Ik lees hier vooral posts van een chagrijnige spierbundel die z'n benen niet traint, slappe praat van eentje die volgens mij de hele dag aan de morfine zit en een of andere celebrity hier die maar niet op houdt over zijn koffiefilter die katadyn heet ofzo?

 

 

 

Toch sta ik open voor jullie kijk en ga ik graag de discussie aan met jullie in een interview over jullie visie op de economie, mail me op : Foxxie.rot.op.na.je.hol.@ikbenalonderweg.nl :rolleyes:

 

Voor het eerst zit ik op het forum in de tuin hardop te grinniken bij het lezen van een reactie.

Bedankt, Foxxie, voor het verbeteren van mijn humeur, na het zien van alle discussies over en beelden van Syrië.

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vragen jullie je niet af waarom het bijna al 4 maanden geleden is dat de laatste student zich hier aanmeldde met de beroemde worden: "Ik zoek een prepper om te interviewen"

 

Ik mis ze wel een beetje, ze maakten toch onze dag nog net even leuker. Kom op studenten we zitten klaar voor jullie. Nou ja, ik niet aangezien ik nu GTAV zit te spelen maar de andere wel hoor ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat preppen weer wat in de vergetelheid is geraakt voor het grote publiek, dus voor studenten al helemaal niet meer interessant.

De Amerikaanse TV programma's kent men wel en doet er vaak lacherig over en dan nog tijd besteden aan Nederlandse peppers of was het nu preppers?

Zijn dat die lui die door de bossen rennen met een rugzak met eten wat je jaren goedhoudt ? en dat in tijden dat er een supermarkt ooorlog is!

 

Geloof ook nog dat ze een hout of gasbrandertje hebben om hun eten onderweg op te warmen, vroeger hadden we ook een buurman die had ook een brandertje, ging uit armoede kramperen en had ook zo'n brandertje en ging er iets op koken de armoedzaaier.

Tegenwoordig heb je toch bij elke snelweg afslag een McDonald?

Waar zijn ze mee bezig....

 

En als moderne student ga je hier toch niet meer mee aan de slag, trouwens de meesten zijn zo bang om op TV te komen zodat de hele buurt ze uitlacht zodat ze bijna nooit mee willen doen.

Maar wel jou hele facebook hystorie napluizen. BBBBBRRRR.... enge mannetjes en vrouwtjes, want die schijnen er ook bij te zitten..

@Tom zo zou ik er over denken als ik een student was en nog nooit een reden kon bedenken om te preppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hahaha, het is al weer een week of wat geleden en veel verder gaat het gemiddelde geheugen van de geëngageerde en zeeeeeeeer geïnteresseerde journalistiek-studentjes van vandaag de dag niet. Het is de waan van de dag, glas, plas, was, etc. Mogelijkheden te over voor een andere onderwerp natuurlijk, zoals een twerkende Miley Cyrus ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie aandacht wil...na de Doomsday Preppers komen ze nu met de Apocalypse Preppers. Zal wel weer grotendeels een freak show worden en, met vertraging, ook voor aandacht zorgen in onze Lage Landen.

 

Discovery Channel Preparing for Doomsday With 'Apocalypse Preppers'

 

http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/discovery-channel-preparing-doomsday-apocalypse-644403

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

beste preppers,

ik ben een 2e jaars CIOS student en moet een werkstuk houden voor levensbeschouwing .

ik doe dit samen met een klasgenoot en wij zouden graag zoveel mogelijk informatie willen verzamelen en misschien wel een interview houden met een prepper.

 

graag hoor ik zo snel mogelijk wat terug!

 

met vriendelijke groet,

 

Joost + remco

 

contact: joostseijkens@hotmail.com of remcoleonhart@hotmail.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Joost en Remco. Ik doe niet mee, omdat preppen niets met levensbeschouwing, of wat voor geloof of innerlijke overtuiging dan ook te maken heeft. Preppen hoort bij de exacte vakken zoals natuurkunde. Dat zich ooit weer een grote ramp gaat voordoen in Nederland, is immers net zo zeker als de zwaartekracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voorbereiding voor je werkstuk net zo goed zal zijn als je voorbereiding om je verzoek hier te plaatsen dan voorspel ik geen voldoende voor jullie.

Enige verdieping in dit forum en je had kunnen weten dat dit niet helemaal de wijze is waarop je hier medewerking krijgt.

Succes er mee.

 

 

beste preppers,

ik ben een 2e jaars CIOS student en moet een werkstuk houden voor levensbeschouwing .

ik doe dit samen met een klasgenoot en wij zouden graag zoveel mogelijk informatie willen verzamelen en misschien wel een interview houden met een prepper.

 

graag hoor ik zo snel mogelijk wat terug!

 

met vriendelijke groet,

 

Joost + remco

 

contact: joostseijkens@hotmail.com of remcoleonhart@hotmail.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Levensbeschouwing is een visie op het leven: wat het leven betekent, wat de waarde ervan is en hoe het geleefd moet worden.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levensbeschouwing

 

Denk dat juist preppers een mening hebben over hoe te leven, wat de waarde van het leven is/moet zijn en hoe het geleefd moet worden.

 

Overigens heb ik persoonlijk geen interesse om mee te werken aan interviews ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Levensbeschouwing is een visie op het leven: wat het leven betekent, wat de waarde ervan is en hoe het geleefd moet worden.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levensbeschouwing

 

Denk dat juist preppers een mening hebben over hoe te leven, wat de waarde van het leven is/moet zijn en hoe het geleefd moet worden.

 

Overigens heb ik persoonlijk geen interesse om mee te werken aan interviews ed.

 

Nou ik prep echt alleen maar om niet meteen de sjaak te zijn als er eens iets mis gaat. Ik ben meer een "voorraad aanlegger", en zelfs dat maar in bescheiden proporties. Zit verder geen ideologie achter.

Alle andere meningen die ik heb over het leven, moraal en dergelijke komen voort vanuit mijn mens zijn, achtergrond en persoonlijkheid en staat verder volkomen los van preppen. Als ik niet had geprept had ik over die zaken precies hetzelfde gedacht en deed dat ook voor ik wat spulletjes en voorraden begon aan te leggen. Maar goed dat geldt voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Joost en Remco. Ik doe niet mee, omdat preppen niets met levensbeschouwing, of wat voor geloof of innerlijke overtuiging dan ook te maken heeft. Preppen hoort bij de exacte vakken zoals natuurkunde. Dat zich ooit weer een grote ramp gaat voordoen in Nederland, is immers net zo zeker als de zwaartekracht.

 

Nog gehoord van de stroomuitval in nijmegen en ergens een waterleiding geknapt? Just saying.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Preppers,

Ik ben een eerstejaars studente journalistiek en wij zijn op school bezig met een tijdschrift te maken over het onbekende, mysteries en avonturen. Ik vond het onderwerp preppen erg passen binnen het onbekende. Alles blijft geheel binnen onze klas, dus er komt geen publicatie van. Ik ben voor mijn artikel benieuwd of er mensen zijn die wat kunnen vertellen over het “prepper” zijn en de ideeën erachter, hier wil ik graag een artikel over schrijven. Het liefst iemand die er veel mee bezig is en er ook naar leeft.

Ik respecteer ieders privacy en hoop dat er iemand bereid is om mee te werken aan mijn stuk :) .

Groeten, Micha Hofwijks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...