11JM11 Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Allereerst sorry als ik het hier verkeerd post.. Ik vroeg me af zijn er mensen die er wel eens over nagedacht hebben om vuurwerk bij je voorraad te doen. Of beter nog dit al hebben. Ik kan me voorstellen dat je eerst denkt van tsjaa nee dacht het niet maar toch kunnen sommige soorten vuurwerk best handig zijn. neem de: Flashing stars (zijn meerdere varianten) Die kunnen je tijdelijk verblinden, ze zijn echt heel vel. Kan makkelijk zijn om weg te komen en je aanvaller tijdelijk te verblinden. En ze worden verschrikkelijk heet. Het staal van een gewoon blikje brand het zonder problemen doorheen. (moet je nagaan hoe dat voelt als je het tegen je aan krijgt... ook de thunder shock (ook hier zijn meerdere varianten van) kan je naar mijn idee prima gebruiken, richt ze op je aanvaller en je jaagt ze wel weg, Je kan het natuurlijk ook als noodsignaal gebruiken. Graag hoor ik jullie mening hierover en als je nog soorten vuurwerk weet die geschikt zijn post ze hier ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Doomsday Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Vind ik helemaal geen slecht idee! Gewoon een paar lawinepijlen tussen de knakworsten . Maar zonder gekheid: kan best handig zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
11JM11 Geplaatst: 28 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Dat dacht ik dus ook, het is goed verkrijgbaar, geen vergunning nodig gaat zolang je het droog bewaart lang mee. En als je de juiste adresjes weet kan je er goedkoop aankomen. Vorig jaar had ik 40 thunder shocks voor 20 euro, dus dat is nog wel te doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 ja vuurwerk zou handig kunnen wezen eventueel als noodsignaal maar zou juist ook veel gedonder jouw kant op kunnen sturen.. ik persoonlijk begin er niet aan heb altijd al een hekel gehad aan vuurwerk en voor mij persoonlijk heeft het geen meer waarde in mijn systeem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Alleen mag je vuurwerk enkel in bezit hebben (max. 10 kg) van 29 december tot 1 januari (3:00 AM) Maar goed, iedereen bewaart wel eens wat. Is al duur genoeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tim! Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 slim idee ik heb er zelf ook al over na gedacht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Ik heb al wat maar ik zal eens wat gerichter in gaan kopen. Thx. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bob de prepper Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Iemand verblinden met vuurwerk wat je volgens mij niet kunt vasthouden is niet echt efficient. en hoe voorkom je dat je jezelf verblind? Het komt op mij over als gifgas gebruiken terwijl de wind verkeerd staat of draait waardoor de eigen troepen er last van hebben, of piesen tegen de wind in zodat je eigen broek nat wordt... Vuurwerk heeft voor mij hooguit een nut als noodsignaal (lichtkogel) neemt niet weg dat gewoon gebruik van vuurwerk wel leuk is. gr. Bob Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BoeKou Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Alleen mag je vuurwerk enkel in bezit hebben (max. 10 kg) van 29 december tot 1 januari (3:00 AM) Maar goed, iedereen bewaart wel eens wat. Is al duur genoeg Idd, laten we ons wel even aan de wet houden mensen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Je zou vuurwerk wel heel mooi als alarmsysteem kunnen gebruiken voor je BOL / kamp , met een batterijtje + draadbrugonstekertje + visdraad (als 'struikeldraad') is wel iets moois in elkaar te zetten. Draadbrug onsteker , of gebruik een fiets-gloeilampje, zonder glas : Edit , hier te koop : http://www.dutch-pyro.nl/prof-ontstekers-meter-p-1572.html 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Leuk idee maar het vuurwerk gedeelte is illegaal mensen! Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bunkerprepper Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Ik vind dit een no-go route. Vuurwerk om tegen anderen te gebruiken? Kom op jongens! BP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Alleen mag je vuurwerk enkel in bezit hebben (max. 10 kg) van 29 december tot 1 januari (3:00 AM) Dit geldt alleen voor publieke plaatsen. Ik vind dit een no-go route. Vuurwerk om tegen anderen te gebruiken? Kom op jongens! BP Ik betwijfel de effectiviteit (en legaliteit) van vuurwerk in zelfverdediging, maar een no-go? Volgens mij bestaat er geen no-go als het gaat om zelfverdediging. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
11JM11 Geplaatst: 28 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Alleen mag je vuurwerk enkel in bezit hebben (max. 10 kg) van 29 december tot 1 januari (3:00 AM) Maar goed, iedereen bewaart wel eens wat. Is al duur genoeg Idd, laten we ons wel even aan de wet houden mensen! hmmm ik heb standaard ongeveer 1-2 kilo in huis...... Niet als prep maar gewoon voor de fun, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Assim ef Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 ik zeg beter iemand er mee bedreigen dan dat hij je dochter of zusje heeft Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Doomsday Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Na doomsday heb je ook nog oudejaarsavond(en) . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roeier Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Nee. Gewoon nee. Nut is nihiel, en je sjouwt alleen maar extra zooi mee. Noodfakkels en rookpotten kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar die irritante flitsdingen (ja, ik vind het heel irritant als de buurjongen ze net afsteekt als ik bezig ben een mooie pijl in de fles te steken) gaat op niemand indruk maken. En hoe wou je ze al rennende aansteken? Als je ze alleen maar wil gebruiken om achtervolgers op een afstand te houden zou ik voor een alarmpistool gaan. Knalt lekker en misschien denken ze zelfs dat je over een vuurwapen beschikt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Alleen mag je vuurwerk enkel in bezit hebben (max. 10 kg) van 29 december tot 1 januari (3:00 AM) Maar goed, iedereen bewaart wel eens wat. Is al duur genoeg Dus als je vuurwerk overhoud moet je het op 1 januari uiterlijk om 3:00 AM bij het politiebureau inleveren om strafvervolging te voorkomen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Dus als je vuurwerk overhoud moet je het op 1 januari uiterlijk om 3:00 AM bij het politiebureau inleveren om strafvervolging te voorkomen? Als je dan nog vuurwerk in bezit hebt op een publieke plaats loop je inderdaad risico op een vette boete. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Als je dan nog vuurwerk in bezit hebt op een publieke plaats loop je inderdaad risico op een vette boete. Lijkt me dan een mooie mogelijkheid voor politieagenten om voor 2013 al vast een groot deel van hun bonnenquotum te vervullen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BoeKou Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Na doomsday heb je ook nog oudejaarsavond(en) . Veel oudejaarsavonden geven je daarentegen het idee dat doomsday al aangebroken is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 je kan het ook gebruiken om je paarden te trainen, althans doe ik wel (in een veilige plaats) dat houd niet in dat ik een 100 duizend klapper op het voorhoofd bind Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stealth Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 vuurwerk of een flare kan behoorlijk afschrikwekkend zal zijn als het op je afkomt. Gewoon doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 26 november 2012 Delen Geplaatst: 26 november 2012 Pas op, de lont kan uitdrogen en veranderen in een schietlont; ipv een paar seconden gaat 't vuurwerk direct af! Wees met oud vuurwerk altijd nog voorzichtiger dan met nieuw vuurwerk! Het blijft gevaarlijk spul en het laatste wat je wilt in een SHTF situatie, is naar het ziekenhuis moeten omdat je hand er half af ligt, of erger... Mijn advies is dus heel simpel: Bij voorkeur helemaal geen vuurwerk bewaren, als je toch perse wat wil bewaren dan alleen siervuurwerk, waarbij je 't aanteken doet met een aansteeklont aan een stok, zodat je afstand hebt en dus wat veiliger bent... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 27 november 2012 Delen Geplaatst: 27 november 2012 Lijkt me dan een mooie mogelijkheid voor politieagenten om voor 2013 al vast een groot deel van hun bonnenquotum te vervullen. Ik ken die wet niet helemaal maar ik denk dat het keyword 'publieke plaats' is. Je woning is dat waarschijnlijk niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.