Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vuurwerk bij je prepspullen?


11JM11

Aanbevolen berichten

Alleen mag je vuurwerk enkel in bezit hebben (max. 10 kg) van 29 december tot 1 januari (3:00 AM) :p

 

Maar goed, iedereen bewaart wel eens wat. Is al duur genoeg

 

 

Dit lijkt incorrect te zijn:

 

 

Ik heb vuurwerk over. Mag ik dit bewaren voor volgend jaar?

Ja, als het niet meer dan vijfentwintig kilo vuurwerk is en alleen op een niet voor het publiek toegankelijke plaats.

 

 

http://www.politie.nl/onderwerpen/vuurwerk.html

 

 

 

Dus kunnen we weer legaal verder praten over dit onderwerp :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je vuurwerk wilt opslaan voor na de SHTF dan kan dat wel eens lang gaan duren voordat je het gebruikt.

 

Het staat er niet op , maar vuurwerk heeft wel degelijk een beperkte houdbaarheid.

Ik zou dus zelf geen kilos aan vuurwerk in de kast leggen.

 

Het gebruik is oom betrekkelijk. Ik kan me voorstellen dat je een praktisch gebruik voor explosieven kan vinden; sloten openen, signaal middel. Maar bij zelfverdediging moet ik al vraagtekens zetten.

De timing op het lont is onvoorspelbaar en aansteken moet in één keer lukken om nog enigsinds effectief te zijn.

Romeinse kaarsen kunnen mogelijk als signaal middel of afschikiddel gebruikt worden. Voor andere toepassingen heb je toch zwaarder/illegaler spul nodig.

 

Persoonlijk zou ik het niet inslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje knutselwerk zou je iets kunnen verzinnen met een elektrische onsteking. Bloot gloeidraadje van een ouderwets fietslampje en een 9 voltsblokje bijvoorbeeld. Daar dan een schakelaartje aanmaken.

 

Zo kun je een 'early waring' systeem maken als je ergens in je bol zit. Als er iemand in de buurt wordt hoor je een fluitpijltje uit de richting waar ie is.

 

Als je onverwachte bezoekers dan snode plannen hadden trekken ze zich misschien terug, maar je weet in ieder geval dat er iemand is. En als ie geen kwaad in de zin had is er in ieder geval ook niets met 'm gebeurt. Hij is hoogstens geschrokken.

 

Dit is natuurlijk niet handig om te doen in geval van een bezettings situatie door militaire types. Ik bedoel dit in het geval dat je met je gezin in je bol zit en niet zit te wachten op mee-eters.

 

Ik zou ook geen kilo's en kilo's vuurwerk gaan preppen. Afgezien van het feit dat je dat nooit allemaal gaat gebruiken zijn die dozen die in je huis staan (in je berging wordt het snel vochtig en dus gevaarlijk) bijelkaar waarschijnlijk gevaarlijker voor jezelf dan voor aanstormende hordes. Maar een paar kleine dingetjes. Fakkeltjes, vuurpijltjes. Die prep ik wel.

 

En wellicht zitten er in die potjes (bengaals vuur bijvoorbeeld) chemicalien die je weer ergens anders voor kunt gebruiken maar daar heb ik er te weinig verstand van voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje knutselwerk zou je iets kunnen verzinnen met een elektrische onsteking. Bloot gloeidraadje van een ouderwets fietslampje en een 9 voltsblokje bijvoorbeeld. Daar dan een schakelaartje aanmaken.

 

Zie hier :cool: : http://preppers.nl/forum/threads/5981-Geimproviseerd-alarm-wasknijper-en-wat-kleine-onderdelen?p=151778&viewfull=1#post151778

En een paar volgende posts daarna.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...