Gast jolanda Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Hoi Jolanda, Voor bug in zou ik een zwaartekracht waterfilter aanraden. Zoals deze. bedankt ben er aan kijken jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Berkefeld heeft een waardeloze prijs/capaciteit verhouding. Beter is het bij Katadyn of Berkley (met een 'L', Berkey (zonder 'L') is dezelfde als Berkefeld) te blijven. heb je linkje ? heb het idee dat ik meerdere nodig heb 1 voor achter bij dieren en 1 bij keuken koken en afwassen en drinken en dan nog 1 voor douchen ik raak de weg een beetje kwijt jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaat Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 heb je linkje ? heb het idee dat ik meerdere nodig heb 1 voor achter bij dieren en 1 bij keuken koken en afwassen en drinken en dan nog 1 voor douchen ik raak de weg een beetje kwijt jolanda Ik weet niet waar je water vandaan haalt, maar douchen en dieren drinken even kan volgens mij gewoon met regenwater of iets dergelijks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Ik weet niet waar je water vandaan haalt, maar douchen en dieren drinken even kan volgens mij gewoon met regenwater of iets dergelijks. wij hebben een bron en dat willen wij op ons systeem met daar tussen een filter gaan gebruiken groet jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blanky Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 wij hebben een bron en dat willen wij op ons systeem met daar tussen een filter gaan gebruiken groet jolanda Als ik je de tip mag geven; Pas op met bronwater. Vaak zit het vol met ijzer en hierdoor slaat je filter dicht wat je er niet meer uitkrijgt en moet je een filterelement vervangen. Zelf zou ik voor regenwater gaan of water uit de sloot. Voorfilteren met een petfles waar de bodem uit is en gevuld met oude lappen (gebruik het als een trechter). Het voorgefilterde water kan je door je Katadyn of Berkley filteren. Zo gaat je filter vele malen langer mee. Blanky, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Als ik je de tip mag geven; Pas op met bronwater. Vaak zit het vol met ijzer en hierdoor slaat je filter dicht wat je er niet meer uitkrijgt en moet je een filterelement vervangen. Zelf zou ik voor regenwater gaan of water uit de sloot. Voorfilteren met een petfles waar de bodem uit is en gevuld met oude lappen (gebruik het als een trechter). Het voorgefilterde water kan je door je Katadyn of Berkley filteren. Zo gaat je filter vele malen langer mee. Blanky, dan koop ik wel extra filters maar heb de volgend op het oog KATADYN DRIP Groet jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blanky Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 dan koop ik wel extra filters maar heb de volgend op het oog KATADYN DRIP Groet jolanda Goed filter, we hebben er zelf ook één liggen. Zelf zat ik te twijfelen aan de filters met of zonder koolstof. Uiteindelijk heb ik zonder koolstof gekozen i.v.m. een grotere capaciteit en een losse koolstoffilter gemaakt van PVC pijp en actieve-kool (met dank aan Ivan). Blanky, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Jolanda, heb je je bronwater al eens laten testen? Wellicht is het niet eens nodig dit te filteren, diep in grond zijn micro-organismen namelijk zeldzaam of niet-bestaand. Douche- en vee water filteren hoeft sowieso niet, dat kan best met ongefilterd regen- of bronwater. Bij een Katadyn TRK Drip heb je 2 opties: Ceradyn of Gravidyn elementen. Die kun je op de website van Katadyn vergelijken (PDF). Wat meer uitleg kun je ook op hun website vinden. De Gravidyn is het best tot 6 maanden gebruik (tot de actieve koolstof op is), maar de Ceradyn is ook na die 6 maanden nog veilig. Als je besloten hebt tot koop over te gaan, heb je een paar opties. Kijk op liff.nl en conserva.de voor complete systemen (3 filterelementen + degelijke ton + kraantje + dingetje om dikte van filterelementen te controleren (die slijten namelijk af als je ze schoonmaakt)), maar als je een heleboel geld wilt besparen kun je beter de losse filterelementen kopen, en zelf wat in elkaar knutselen met 2 emmers en een boor en evt een kraantje van de bouwmarkt. Bij outdorado.com zijn Ceradyn elementen nu heel goedkoop (Van 78 voor 50 per stuk, gratis verzending, en als je de kortingscode 250000 gebruikt, krijg je nog wat korting). Is het overigens een goed idee dat een moderator deze conversatie naar een passend topic verplaatst? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Survivalwebshop Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Bedankt allemaal voor jullie reacties! Zo te zien is er wel vraag naar service artikelen zoals duct tape en boeken. Ik ga zeker iets doen met jullie reacties! Niet alles kan zomaar in voorraad genomen worden (weinig vraag en wel grote investering zoals bij de omvormers) maar ik ga mijn best doen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amero Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 @Survivalwebshop Houd je ons dan op de hoogte, mocht je gevriesdroogd eten gaan aanbieden (en het liefst wat goedkoper dan je Duitse conculega)dan heb ik wel interesse. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stonehenge Prepper Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Mylar zakken, zuurstof opnemers, mylar zak soldeermachine, Blikken, deksels, en machine om zo,n deksel vast te zetten. Vriesdroog machines, weckpannen etc etc etc, Eigenlijks alles wat je nodig hebt om voedselwaren te verwerken en lang te bewaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CityPrepper Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Firesteel van http://www.firesteel.com Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
schipprep Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 @Survivalwebshop Houd je ons dan op de hoogte, mocht je gevriesdroogd eten gaan aanbieden (en het liefst wat goedkoper dan je Duitse conculega)dan heb ik wel interesse. zeker weten ik ook !!!!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaat Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Berkefeld heeft een waardeloze prijs/capaciteit verhouding. Beter is het bij Katadyn of Berkley (met een 'L', Berkey (zonder 'L') is dezelfde als Berkefeld) te blijven. Ik heb er even naar gekeken. Bij beide filters wordt aangeraden de filterkaarsen na een half jaar te vervangen, daar ga ik bij deze berekening van uit. De ATC SuperSterasyl filterkaarsen van British Berkefeld kosten 20 euro per stuk. Ik heb er twee nodig en filter daar 40 liter per dag mee, wat voor ons voldoende is voor drinkwater en koken. Dat is dus 80 euro per jaar. De catadyn drip gravydin filters kosten 80 euro per stuk (Liff). Daar heb je er ook twee van nodig. Je kunt daar 4 liter per uur mee filteren (maar volgens mij is die 4 uur gebaseerd op 3 filterkaarsen tegelijk). Hoeveel uur per dag ben je in staat om te filteren? 16 uur? Dan heb je 64 liter per dag, maar daar betaal je dan 320 euro per jaar voor. Of maak ik nou een hele grote rekenfout? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Ik heb er even naar gekeken. Bij beide filters wordt aangeraden de filterkaarsen na een half jaar te vervangen, daar ga ik bij deze berekening van uit. De ATC SuperSterasyl filterkaarsen van British Berkefeld kosten 20 euro per stuk. Ik heb er twee nodig en filter daar 40 liter per dag mee, wat voor ons voldoende is voor drinkwater en koken. Dat is dus 80 euro per jaar. De catadyn drip gravydin filters kosten 80 euro per stuk (Liff). Daar heb je er ook twee van nodig. Je kunt daar 4 liter per uur mee filteren (maar volgens mij is die 4 uur gebaseerd op 3 filterkaarsen tegelijk). Hoeveel uur per dag ben je in staat om te filteren? 16 uur? Dan heb je 64 liter per dag, maar daar betaal je dan 320 euro per jaar voor. Of maak ik nou een hele grote rekenfout? Ik was aan het kijken naar het aantal gefilterde liters van de Ceradyn elementen. Dat is 50.000 per element vs 2.000 per Super Sterasyl element. Overigens kun je bij conserva.de 3 losse Gravidyn elementen kopen voor 169. Ik weet alleen niet hoe het met de totale hoeveelheid liters zit met die. Als je echter met 2 ATC Super Sterasyl elementen 40 liter per dag filtert, zou je ze iedere 75 dagen moeten vervangen. Enfin, ik maakte mijn berekening met de Ceradyn elementen in het achterhoofd, daar zit ons verschil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaat Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Ik was aan het kijken naar het aantal gefilterde liters van de Ceradyn elementen. Dat is 50.000 per element vs 2.000 per Super Sterasyl element. Overigens kun je bij conserva.de 3 losse Gravidyn elementen kopen voor €169. Ik weet alleen niet hoe het met de totale hoeveelheid liters zit met die. Als je echter met 2 ATC Super Sterasyl elementen 40 liter per dag filtert, zou je ze iedere 75 dagen moeten vervangen. Enfin, ik maakte mijn berekening met de Ceradyn elementen in het achterhoofd, daar zit ons verschil. Klopt, daar zat een foutje. Ik kan zo'n 20 liter per dag filteren als ik er een half jaar mee wil doen. In de ceradyn filters zit geen koolstof, dus ik denk dat de gravidyn beter vergelijkbaar zijn met de atc super sterasyl. 20 liter per dag is nog genoeg voor mij, ik ga geen douchewater filteren. Dus, per liter duurder, maar in mijn situatie de british berkefeld goedkoper, want slechts 80 euro per jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cerdo Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 Gevriesdroogd voedsel voor een normale prijs, meer soorten smaken merken, ook mis ik spullen voor jagen vooral trappen. De amerikaanse prijzen . Goede kleding voor een normale prijs carhart enz . Wapens , medicijnen mogen ook wat losser Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ridder Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 Ik vind dat Country Store een hele behoorlijke boekencollectie heeft. Ik kan er altijd tijden in snuffelen als ik er eens ben. Helaas zijn de meeste in het Engels. Nederland is gewoon te klein, denk ik.http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/boeken-dvd-s/overzicht.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 13 oktober 2012 Delen Geplaatst: 13 oktober 2012 Mischien die solar waterfilters (solarbag)? Stond in een andere draad, maar die zou je ook in je webshop kunnen aanbieden. Op Marktplaats zijn ze 75 euro per stuk en dat vind ik toch iets te duur. Moet wel even zeggen dat die waterfilter van jouw shop heel goed werkt en dat ik waarschijnelijk nog ergens in november er nog eentje bestel bij je. Gewoon vanwege de grootte, past gemakkelijk in mijn GHB. Waarom in november? Omdat ik vandaag door mijn budget heen ben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 14 oktober 2012 Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 Ik zou wel een paar fishing YoYo willen hebben. http://www.yoyofishing.co.uk/index.aspx?pageid=1458324 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 14 oktober 2012 Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 @johnVonS: Prima, dan bestel je ze toch gewoon? Vanuit de UK heb je ze binnen een week in huis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 14 oktober 2012 Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 Thx, inmiddels heb ik die webshop ook gevonden. Maar toch lekker als je ze gewoon hier in nederland kunt bestellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 14 oktober 2012 Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 Hm, een van de voordelen van de Europese Unie is nou net dat je dit soort dingen 'gewoon' overal in de EU kunt bestellen, in tegenstelling tot vroeger. Betalen met Euro's is nergens - ook in de UK - een probleem en alles is verzekerd, of via Paypal of via je creditcard. Wat was er ook al weer mis met die EU? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joris Driepinter Geplaatst: 14 oktober 2012 Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 Wat ik mis in Nederlandse dan wel Europese webwinkels is: NORMALE PRIJZEN van Amerikaans spul!! Het is godverdomme (excuse my language) echt helemaal krankzinnig gestoord wat bijvoorbeeld een (in China geproduceerde!) Maxpedition tas of Spyderco mes in Europa kost!?! Verschillen tussen eBay US of bijvoorbeeld BladeHQ en Nederlandse webshops zijn soms wel 150%. Bijvoorbeeld: Maxpedition Falcon II backpack eBay: 115 tot 130 USD; BladeHQ: 140 USD; Nederland/EU: 185 tot 195 EUR (Let op: de vergelijking tussen USD en EUR; 115 USD is op moment van schrijven ongeveer 88 EUR, maar dat is ook wel eens 78 EUR geweest.) Spyderco Military eBay: vanaf 135 USD; BladeHQ: 136 USD; Nederland/EU: 180/192 tot 230 EUR (Let op: de vergelijking tussen USD en EUR; 135 USD komt op moment van schrijven ongeveer overeen met 104 EUR, maar dat is ook wel eens 89 EUR geweest.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joris Driepinter Geplaatst: 14 oktober 2012 Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 Ik mis Thrive Food Storage van Shelf Reliance: http://www.shelfreliance.com/foodstorage Ja inderdaad! Die ook! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.