Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat mis jij in de Nederlandse (web)winkels?


Aanbevolen berichten

Ik ben hier net binnen komen rollen en heb deze nog niet gezien niet meteen schieten als ik het topic gemist heb lol maar ikm heb het over de

Ghillie Kettle ook in rvs bekend als de Kelly kettle.

Volgens mij een van de meest praktische dingen die ik gezien heb in prepp country.

Eten klaar water in je waterkruik hup slaapzak in en snurken lol ja ben luxe paard

 

 

Zie hier....... @Bolo heeft hem getest.

 

 

http://preppers.nl/forum/threads/6017-Alternatief-koken-maar-dan-bij-een-SHTF-situatie/page3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een hand ketting zaag

 

http://www.ebay.com/itm/ULTIMATE-SURVIVAL-SABERCUT-HAND-CHAIN-SAW-POUCH-CAMPING-HUNTING-BOY-SCOUTS-/350942169203?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item51b5c88873

 

Dit want die hand draadzaagjes zijn echt waardeloos. en hand ketting zaagjes zijn toch net wat robuster

 

Binnenkort in de prepshop... lol echt ff spammen, mods verwijderen dit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bent u aan het trollen of heeft u een probleem met wat IK miss in nederlandse (Web)winkels?

 

Lol, nee ik zeg alleen maar dat ze hier inmiddels op voorraad zijn en dus in de prepshop komen te liggen. Misschien mijn fout dat ik dacht dat iedereen hier wel wist dat ik ook de prepshop van invulling voorzie. My bad!

Alleen maar super goed deze rubriek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OF ipv er van uit te gaan dat ik een draad hand zaag verkeert gebruik, accepteerd u gewoon dat ik een andere voorkeur heb.

Als je schrijft "Ik vind draadzaagjes...." is dat wat anders dan wanneer je schrijft "draadzaagjes zijn...."

Als je neerzet dat draadzaagjes slecht ZIJN dan stel je een feit en als je zegt dat jij ze niet fijn VIND dan geef je je mening.

Als je stelt dat draadzaagjes feitelijk slecht zijn, kan je commentaar krijgen dat jij ze verkeerd gebruikt.

Als jij zegt dat je draadzaagjes lastig VINDT,...kan iemand daar van alles van vinden maar het blijft jouw mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij interesse, ik heb een "Strike Face III" borstplaat(geen vest), 66 laags kevlar, 1,5 kg. 30x35, na 27,5 cm wordt ie smaller. Hij is nieuw, folie zit er nog op,

en gebruik 'm eigenlijk niet. Hij kan zowel 5.56 als 7.61 hebben, messteken, pijlen.... Niet te krijgen in NL, wordt wél gebruikt door de Amerikanen in Irag,

Swat teams, en zag net dat Israel ze ook gebruikt(logisch )

 

Je kan me emailen op sjaak033@gmail.com bij interesse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij interesse, ik heb een "Strike Face III" borstplaat(geen vest), 66 laags kevlar, 1,5 kg. 30x35, na 27,5 cm wordt ie smaller. Hij is nieuw, folie zit er nog op,

en gebruik 'm eigenlijk niet. Hij kan zowel 5.56 als 7.61 hebben, messteken, pijlen.... Niet te krijgen in NL, wordt wél gebruikt door de Amerikanen in Irag,

Swat teams, en zag net dat Israel ze ook gebruikt(logisch )

 

Je kan me emailen op sjaak033@gmail.com bij interesse.

 

ZIjn dat de platen die ook in de Nederlandse kl vesten kunnen ? heb hier er nog 1 liggen zonder platen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van wecken bij 120 graden is dat je dan ook geen botulisme etc. kan krijgen. Bij mijn weten worden ze niet verkocht in Nederland. Je kan ze natuurlijk wel uit de US bestellen, maar dan zijn de verzendkosten ongeveer even veel als de ketel kost. Het is wel uitstekende kwaliteit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het zelf inmaken (wecken) moet men ervoor zorgen dat de temperatuur hoog genoeg is om alle sporen van C. botulinum uit te schakelen. Het afdodend effect is onder andere afhankelijk van factoren als bijvoorbeeld zuurtegraad en zoutgehalte, maar belangrijk is dat de temperatuur minimaal 120 graden Celsius moet zijn om alle sporen te doden. Om op een veilige manier te wecken kan het beste gebruik worden gemaakt van een snelkookpan. Daarmee wordt voorkomen dat eventueel aanwezige sporen na het weckproces weer kunnen uitgroeien en toxines vormen. Een alternatief is om het geweckte product een kwartier te koken voor men het opeet. In tegenstelling tot de sporen worden toxines namelijk wel bij 100 graden Celsius onschadelijk gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik vind voedseldehydrators best lastig te vinden. Ze zijn er wel, maar om dat te weten welke goed zijn en welke troep zijn is nogal lastig.

Het is eigenlijk wel wat voor de prepshop, dan met 2 modelen, eentje voor iets grotere hoeveelheden en 1 voor kleine hoeveelheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
wat ik vooral mis zijn opties voor kleuters. mijn dochter is nog geen 1,20 en dat maakt het bijna onmogelijk om een fatsoenlijke backpack te vinden

 

Kleine leger tassen voldoen vaak wel. Hebben mijn kids ook.

Het "probleem" is dat op die leeftijd er nog niet veel gedragen kan worden. Je moet hun tas dus ook altijd licht houden. Zeker als je een lange hike wilt gaan maken.

Vaak doe ik niet meer in hun tas dan een flesje drinken en wat voedsel. Een klein beetje en niet meer.

De rest zul jij voor hun moeten dragen! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine leger tassen voldoen vaak wel. Hebben mijn kids ook.

Het "probleem" is dat op die leeftijd er nog niet veel gedragen kan worden. Je moet hun tas dus ook altijd licht houden. Zeker als je een lange hike wilt gaan maken.

Vaak doe ik niet meer in hun tas dan een flesje drinken en wat voedsel. Een klein beetje en niet meer.

De rest zul jij voor hun moeten dragen! ;)

 

normaal gooi ik in haar tasje zaken die weinig wegen maar veel ruimte innemen

waterdicht kleed, broodjes enz maar zelfs dan zitten ze al heel snel niet fijn meer

De banden zijn meer het probleem dan het gewicht omdat het gewoon niet goed aan sluit

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal gooi ik in haar tasje zaken die weinig wegen maar veel ruimte innemen

waterdicht kleed, broodjes enz maar zelfs dan zitten ze al heel snel niet fijn meer

De banden zijn meer het probleem dan het gewicht omdat het gewoon niet goed aan sluit

Ik zou voor die daypacks gaan kijken van het leger. Mijn kids hebben ze ook ( 7 en 5 jaar oud) en hebben nergens last van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...