Ga naar inhoud

Freddy

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb wel eens geprobeerd ,met een klopsleutelset mijn eigen deuren open te maken. Hoewel ik een paar sleutels had gevonden die in het slot gingen, is het me geen één keer gelukt een deur open te krijgen (ook niet bij mijn vaders huis).

 

Als het moet kun je met een stootijzer de deur wel forceren of met een sterke boor het slot eruit boren.

 

Ik heb ooit wel kleine hangsloten open kunnen krijgen met een lockpicker setje (moet ik nog ergens hebben liggen) voor mijn werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via m'n werk wat bezig met lockpicking, gaat wat sneller en is wat handiger dan uitboren .... plus dat je voor uitboren electriciteit nodig hebt.

Maar als je je erin verdienpt krijgt je wel de kriebels als je ziet hoe makkelijk het soms is.

Binnen een week na mijn eerste kennismaking met lockpicking zijn er ook andere en extra sloten in m'n huis gegaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lockpicking is onzin, en duurt te lang.

Je ziet geen inbreker lockpicken!

Pak een bahco, zet die op de cilinder en breek de cilinder. Restjes uit het slot halen, met bouwsleutel slot openen en klaar. of gebruik een trekschroef bij veiligheidsschilden.

Gaat zo snel als je de txt leest, heb dit al meerdere keren toegepast (ik werk in het hang en sluitwerk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lockpicking is onzin, en duurt te lang.

Duurt te lang? duurt te lang voor wat? ..... moet je tijdens en SHTF op tijd op je werk verschijnen ofzo? :D

Dat lockpicken alleen voor inbreken is is net zo kortzichtig als wat de schapen denken over preppers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om alle uiteenlopende reacties te lezen en bedankt voor de linkjes met info.

Ik was wel al bekend met TOOOL maar ben nog niet langs geweest.

 

Duurt te lang? duurt te lang voor wat? ..... moet je tijdens en SHTF op tijd op je werk verschijnen ofzo? :D

Dat lockpicken alleen voor inbreken is is net zo kortzichtig als wat de schapen denken over preppers ;)

 

Dat vind ik een slimme reactie, want ik weet zeker nu ik zelf zie wat ik kan openen dat het me echt een voordeel zou kunnen geven in een rampscenario.

Zoals ik zei als er bijvoorbeeld heel veel auto's leeg en verlaten staan of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lockpicking, handig voor tijdens de SHTF??

 

in mijn opzicht: Nee, want lockpicking is bedoeld om stilletjes en voorzichtig iets te openen. Het neemt onnodig tijd in en tijdens het picken ben je geconcentreerd op het slot en niet je omgeving. Een simpele baksteen is voldoende om een raam in te gooien en dan de deur open te maken. Wat natuurlijk ook tijdens een SHTF niet mag... ahum. Laat ik duidelijk zijn, ik ben geen voorstander van dergelijke praktijken. Lockpicken om een auto te openen/starten, daar zijn ook makkelijker manieren voor die snelle zijn.

 

Nogmaals, ik ben geen voorstander van dergelijke praktijken ook niet tijdens een SHTF. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duurt te lang? duurt te lang voor wat? ..... moet je tijdens en SHTF op tijd op je werk verschijnen ofzo? :D

 

Als ik ergens naar binnen zou willen, wil ik dat snel en efficiënt. En als dat door een beveiligde deur moet dan ga ik niet lockpicken.

 

Dat lockpicken alleen voor inbreken is is net zo kortzichtig als wat de schapen denken over preppers ;)

 

Beetje jammer deze opmerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is helemaal niets jammer aan die opmerking ..... als je eens even verder nadenkt dan alleen het inbrekers perspectief dan zie je ineens dat er veel meer dingen zijn met een slot waarbij je niet ff een raam in kan gooien of even een deurtje in te trappen.

 

Neem kistjes, die betonnenhuisjes die je her en der hebt staan, stevige kelderdeuren.... etc etc.

Als je weet dat daar iets te halen is kan je alleen binnen komen met lockpicken óf springstof ... en in het geval van het kistje kan het zijn dat als je 'm open maakt met geweld de inhoud verrot is.... en dan heb je een hoop moeite gedaan voor niets.

 

....en als je een beetje kan lockpicken gaat het sneller dan een deur openbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat @hhpp zegt +1.

 

Ik geef toe dat deze techniek moreel discutabel is. Wat hhpp zegt vind ik een goeie, in welke situatie je ook komt. Als je het kan en het heeft de voorkeur boven ruiten o.i.d. ingooien dan zou ik maar wat blij zijn.

 

Naast plunderen van andere huizen heeft iemand wel eens gedacht aan iemand die zich per ongeluk heeft opgesloten of sleutels in de achterklep heeft laten liggen zonder reserve sleutels? (Dat met die achterklep is waargebeurd in mijn leven bij mijn ma:rolleyes:) Gaan we dan ook stenen door de ruit heen gooien om je sleutels te pakken als je een minder vernietigende manier weet met hetzelfde resultaat :)?

 

Al met al vind ik deze techniek net zoals software. Neutraal, maar het wordt goed of kwaad afhankelijk van wie het in handen krijgt/heeft.

 

P.s. Persoonlijk ben ik voor de stormram, overweldigend aan fysieke kracht dat niks blijft staan, vind ik gewoon mooi :o!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem kistjes, die betonnenhuisjes die je her en der hebt staan, stevige kelderdeuren.... etc etc.

Als je weet dat daar iets te halen is kan je alleen binnen komen met lockpicken óf springstof ... en in het geval van het kistje kan het zijn dat als je 'm open maakt met geweld de inhoud verrot is..n.

 

Gewoon even interesse, maar wat bedoel jij met "kistjes"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja..... wat zou ik bedoelen met Kistjes.... ik heb op woordenboek.nl gekeken en daar staat : bak, koffer, krat, doos, kas, kast, vliegtuig

mja....... denk de beste omschrijving is : Kist .... stevige doos, en in dit geval versterkt en voorzien van slot voor het bewaren van spullen.

Kistje is hier dan weer een verklein woord van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja het is een mooi topic geworden :D

 

Wat @hhpp zegt +1.

Al met al vind ik deze techniek net zoals software. Neutraal, maar het wordt goed of kwaad afhankelijk van wie het in handen krijgt/heeft.

 

Ja zo zie ik het ook.

 

Je kan net zo goed de functionaliteit van messen negeren en alleen maar denken dat het moordwapens zijn.

Uiteindelijk ligt het aan de mensen zelf hoe ze er mee om gaan en kan je er goede en slechte dingen mee doen.

Dat maakt niet het object zelf crimineel maar degene die het daarvoor kiest te gebruiken.

 

Of bakstenen, kan je ook gebruiken om iemand z'n hoofd mee in te gooien of sloten te openen maar ook om

bijvoorbeeld een mooi huis mee te bouwen. Moeten ze dan bakstenen ook als crimineel beschouwen?

 

Zo zijn er tal van dingen die misbruikt kunnen worden maar ook gebruikt kan worden voor positieve doelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je kan net zo goed de functionaliteit van messen negeren en alleen maar denken dat het moordwapens zijn.

Uiteindelijk ligt het aan de mensen zelf hoe ze er mee om gaan en kan je er goede en slechte dingen mee doen.

Dat maakt niet het object zelf crimineel maar degene die het daarvoor kiest te gebruiken.

 

Of bakstenen, kan je ook gebruiken om iemand z'n hoofd mee in te gooien of sloten te openen maar ook om

bijvoorbeeld een mooi huis mee te bouwen. Moeten ze dan bakstenen ook als crimineel beschouwen?

 

Zo zijn er tal van dingen die misbruikt kunnen worden maar ook gebruikt kan worden voor positieve doelen.

 

Ik denk dat er vooral een verschil is in het gebruik van een tool naar een wapen dan van een tool of skill waarbij mensen het gevoel krijgen mbt veiligheid, waarbij men gebruik maakt van sloten, in het gedrang komt.

 

Vergeet wel niet dat je met zo'n skill ook vlugger een label krijgt en je in de gaten gehouden of sneller verdacht kan worden:

-Een oud collega van mij was een slotenmaker in bijberoep en kon met de simpelste dingen hangsloten en cilindersloten openen wat hij ook af en toe demonstreerde om beter beveiligde hangsloten te kunnen verkopen. Op een dag was er in 3 lockers ingebroken tijdens de werkuren en omdat de sloten geen schade hadden was die persoon al snel verdachte nr 1. De politie werd erbij gehaald en heel zijn locker, auto en ook thuis werden overhoop gehaald. enkele dagen erna hebben ze via verborgen camera's de echte dader kunnen strikken.

 

Het oefenen van zo'n skill lijkt me op zich wel nuttig maar in hoeverre is de controle er om deze niet om te zetten in de praktijk bv eens proberen bij de buren als men ze ziet vertrekken, of betreffende het voorbeeld van de lockers... de grens tussen een kunde dat nuttig is en de brug om de ze te misbruiken ligt imo veel lager dan iemand dat een tool als wapen gaat gebruiken om iemand te verwonden.

 

Dus lijkt die vergelijking me dan ook iets te sterk overdreven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jimmy007,

 

Bakstenen met een handtekening van grote onderwereld namen zullen ongetwijfeld goed scoren op de zwarte markt.

 

Oké ff on-topic:

Het is misschien een nuttige skill alleen wel een behoorlijk specifieke. Dat is niet erg, alleen voor preppen is qua allereerste primaire levensbehoeften niet iets wat ik zou kiezen om te kunnen. Dat er hier door sommige aversie op is kan ik begrijpen zelfs als ik de morele kwestie buiten beschouwing laat. Belangrijkste is om geen spijt te hebben van je acties en als je mensen kan helpen met je skill dan ben ik all in :)!

 

Gebruik en misbruik is net zoals de acties van scheidsrechters op het voetbalveld. Welke keuze je ook maakt, minimaal één partij is boos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het oefenen van zo'n skill lijkt me op zich wel nuttig maar in hoeverre is de controle er om deze niet om te zetten in de praktijk bv eens proberen bij de buren als men ze ziet vertrekken, of betreffende het voorbeeld van de lockers... de grens tussen een kunde dat nuttig is en de brug om de ze te misbruiken ligt imo veel lager dan iemand dat een tool als wapen gaat gebruiken om iemand te verwonden.

 

Dus lijkt die vergelijking me dan ook iets te sterk overdreven...

 

Dat vind ik erg mooi gezegd en klopt denk ik ook wel.

Misschien is het verleidelijker om lockpicking te misbruiken dan een wapen.

Maar dan is het alsnog een overtreding van het individu die er niet goed mee om kan gaan

 

Als prepper moet je toch blijven openstaan voor alle mogelijke hulpmiddelen en je niet laten leiden door emoties.

Klinkt een beetje als een vegetariër die in tijden van schaarste zichzelf laat dood verhongeren omdat hij tegen het vermoorden van dieren is.

Hartstikke nobel maar wel een beetje krom.

 

Zo lijkt het alsof de meeste preppers zo bang zijn voor het criminele aspect van lockpicking dat ze het pure praktische aspect niet onder ogen willen zien.

 

lol sorry voor mijn rare vergelijkingen, ik sta in mijn nabije omgeving bekend om mijn soms niet logische vergelijkingen :p

 

 

EDIT:

 

@Jimmy007,

Bakstenen met een handtekening van grote onderwereld namen zullen ongetwijfeld goed scoren op de zwarte markt.

 

lol

 

@Jimmy007,

Belangrijkste is om geen spijt te hebben van je acties en als je mensen kan helpen met je skill dan ben ik all in :)!

 

Precies :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als prepper moet je toch blijven openstaan voor alle mogelijke hulpmiddelen en je niet laten leiden door emoties.

Klinkt een beetje als een vegetariër die in tijden van schaarste zichzelf laat dood verhongeren omdat hij tegen het vermoorden van dieren is.

Hartstikke nobel maar wel een beetje krom.

 

lol sorry voor mijn rare vergelijkingen, ik sta in mijn nabije omgeving bekend om mijn soms niet logische vergelijkingen :p

 

 

Als je het zelf al zegt... wederom een mooi voorbeeld mbt de veggie maar daar ga ik niet verder op in..

 

Er is dan weer een verschil door het leiden van emoties en de emoties van anderen negeren.

 

Zowel in hedendaags als een shtf zal er naar mijn gevoel meer 'begrip/respect' zijn bij het luidruchtig trachten een domein te betreden dan de stiekeme manier, je moet het maar tegen komen...een persoon achter een gesloten deur met een wapen... sta je daar met je setje in je handen, succes me je daaruit te lullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel in hedendaags als een shtf zal er naar mijn gevoel meer 'begrip/respect' zijn bij het luidruchtig trachten een domein te betreden dan de stiekeme manier, je moet het maar tegen komen...een persoon achter een gesloten deur met een wapen... sta je daar met je setje in je handen, succes me je daaruit te lullen.

 

Om die reden ben ik altijd luidruchtig zodat men zich gedegen kan voorbereiden :)! Oprecht zijn in je wensen en er achter staan, dan valt er altijd wat te onderhandelen en dus te halen.

 

lol sorry voor mijn rare vergelijkingen, ik sta in mijn nabije omgeving bekend om mijn soms niet logische vergelijkingen :p

 

Niks raars aan. Wanneer anderen het raar vinden weet jij dat je het van een andere kant het onderwerp kan benaderen, meerdere wegen die naar Rome leiden. Zulke ruimhartige hoeveelheden aan keuzes geeft mij als prepper een comfortabel gevoel for sure :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

....en als je een beetje kan lockpicken gaat het sneller dan een deur openbreken.

 

Of je kan het of je kan het niet, je bent ook niet een beetje zwanger.

 

Bijna alle deuren waar iets achter zit wat de moeite waard is zijn nauwelijks open te maken voor de lockpicker, zeker sinds 2005,

Veel beter is met oog op een SHTF te investeren in onderstaande trap techniek, vooral omdat bijna alle voordeuren naar binnen draaiend zijn (draairichting 1)

 

 

 

 

Jr hebt er geen gear voor nodig. Lockpicken doe je in real life alleen om kosten te besparen en dan meestal alleen bij hangsloten en oude profielcilinders.

 

 

 

Groeten

Neoclyps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je kan het of je kan het niet, je bent ook niet een beetje zwanger.

Hahaha jahoor tuurlijk hoor, hij wel.... rofl:D ...... er zijn er die het mindergoed/langzamer doen dan ik en er zijn er een hele boel die vele vele malen sneller zijn dan ik en met moeilijkere sloten makkelijker weg komen. Er zijn net zoveel gradaties in als dat er verschillende sloten zijn.

Mij maakt tijd geen bal uit, wordt per uur betaald en het belangrijkste is dat het open gaat zonder teveel schade.

 

en daarbij komt ..... degene die het graag willen doen/kunnen zou ik zeggen gewoon lekker blijven oefenen.

degene die het niet nodig vinden gewoon niet doen dan.

en degene die er een probleem mee hebben dat er mensen zijn die het wel kunnen ....shit happens, hoop dat je ons nooit nodig hebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen inbreker die dit ooit zal gebruiken. Waarom subtiel zijn als je met geweld in een split second binnen ben?

Maar... een leuke hobby is het wel. Ik heb zelf een setje, best veel mee geoefend vroeger. Het blijft een kick om iets dat gemaakt is om jou buiten te houden, binnen enkele seconden voelt open klikken. Een auto is trouwens een heel anders soort slot dan een voordeur. Als je echt alles wilt open kunnen maken, heb je een erg uitgebreide set nodig en moet je vreselijk veel oefenen.

Voor de verzekering is het overigens een drama als je huis wordt leeggehaald door iemand die dit onder de knie heeft, of een klopsleutel gebruikt.

Geen spoor van braak, dus insluiping, want je zal wel vergeten zijn het slot erop te zetten...

Kortom, niet gedekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...