Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe houden we inbrekers buiten de deur


Tom

Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Had net een eureka-moment wbt de voordeur. De mijne heeft grendels, dubbele sloten, dievenklauwen etc., maar ook twee grote glazen panelen. Had al erg moeilijk zitten doen over dichttimmeren, hout halen etc. maar......

 

.... 15 centimeter naast de voordeur zit de meterkast. deur van de meterkast van de scharnieren tillen, klemzetten, vasttimmeren of desnoods vastbinden m.b.h. bouten met oog in de kozijnen en touw .... low-budget, welnee, no-budget, low-energy, kopzorg minder :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de situatie langzaamaan verslechtert en als ik zie aankomen dat dit soort situaties zullen gaan plaatsvinden, zal ik tijdig mijn vooraden verstoppen (tuin of elders) en daarna mogen ze binnenkomen. Met kleine kinderen en als vrouw zie ik mezelf niet met messen of kruisbogen, echt, dat ga ik niet winnen, hoe sterk ik ook ben. Ik zou een zielig verhaal vertellen dat ze niet de eerste waren. Inderdaad zelf het huis overhoop halen. Dan maar hopen dat de horde verder trekt. In ongeziene momenten (;snachts) delen van de voorraad te voorschijn halen? In het uiterste noodgeval als mijn moestuin ook wordt opgeeist gaan we verder met de eetbare wilde planten, die gelukkig overal wel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je deuren en ramen zwaar gaat beveiligen of verborgen kamers hebt. Hou dan rekening mee dat bij een brand of CO ophoping je zelf snel naar buiten kan krijgen.

 

Het kan verdomd lastig zijn om een deur op te krijgen die niet normale sloten heeft of om iemand te vinden is een verborgen ruimte. Dit probleem van een brandweer kant gezien: http://www.vententersearch.com/?cat=29

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had net een eureka-moment wbt de voordeur. De mijne heeft grendels, dubbele sloten, dievenklauwen etc., maar ook twee grote glazen panelen. Had al erg moeilijk zitten doen over dichttimmeren, hout halen etc. maar......

 

.... 15 centimeter naast de voordeur zit de meterkast. deur van de meterkast van de scharnieren tillen, klemzetten, vasttimmeren of desnoods vastbinden m.b.h. bouten met oog in de kozijnen en touw .... low-budget, welnee, no-budget, low-energy, kopzorg minder :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))

 

Hoi mandy,

 

Wat dacht je ervan om aan de binnenkant van je ramen platen lexaan te schroeven.

Dan heb je ook nu al bescherming tegen inbraak en doorgooien/vallen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet gaan werken met beveiligingsringen.

Heel eenvoudig.

 

Veiligheidsringen zijn niet altijd direct om iets fysieks tegen te houden, hebben ook afschrikwekkende werking en kunnen je ook achteraf bijstaan in opsporing.

 

Het begint bij detectie.

 

- Opvallende camera's

- Sensoren

 

Daarna komt registratie

 

- CCTV opnames (minstens een aantal dagen opslag van beelden)

- Notities van waarnemingen (ook van opvallende zaken in de dagelijkse gang van zaken (veranderingen in omgeving)

 

De afschrikwekkende werking optimaal benutten

 

- Benadruk de aanwezigheid van camera's, sensoren etc.

- Zorg voor een bak verlichting bij betreding van het terrein

 

Creeër minstens 5 veiligheidsringen, bijvoorbeeld:

 

Ring 1. Stevig hekwerk met sensoren voor detectie rond het hek of de omheining

Ring 2. Camera's (duidelijk in zicht voor indringer), 24/7 opname

Ring 3. Sensoren rondom het object (woning bijv.)

Ring 4. De (verstevigde-) voordeur

Ring 5. De (verstevigde-) deur van de Panic-room of schuilplaats

 

Die ringen kun je verder uitbouwen, denk aan observatie van de omgeving op gezette tijden, patrouilles, K9 (hondenbewaking), en concrete bewapening tegen indringers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Goed idee van die ringen.

 

Weet iemand nog een mooie struik met super akelige stekels die ook in nederland groeit :)

Aangezien je niets op je hek mag plaatsen wil ik voor het hek een natuurlijke barriere maken :D

 

Distels met berenklauw ertussen. Snijwonden in combinatie met brandwonden. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zowiezo, heel simpel, een stapeltje LED schijnwerpers buiten met bewegingsdetector. Deze sluit je dan bij voorkeur aan op een UPS (noodstroom) zodat ze makkelijk een paar dagen zonder netstroom kunnen.

 

En inderdaad, werken met beveiligingsringen; de buitenste ring kan bestaan uit een aantal auto's die strategisch neergezet zijn zodat ze de straat / je oprit blokkeren en dus andere voertuigen (in ieder geval tijdelijk) tegenhouden.

Zorg ook dat je als je in of aan het bos woont, je een stuk rond je huis geen grote bomen hebt staan; die kunnen tegen je gebruikt worden, boompje omhakken zodat 'ie op je huis valt, is een bijna gegarandeerde manier om het huis open te krijgen. Daarnaast wil je als prepper zowiezo geen bomen die op je huis kunnen vallen bij een superstorm oid. Omhakken dus en brandhout van maken. Ook is die ring rond je huis dus vrij van grote objecten waar indringers zich makkelijk achter kunnen verschuilen. In die ring heb je ook je sensors; de buitenste sensors geven alleen in huis een waarschuwing, de 2e laag gooit ook gelijk die LED schijnwerpers aan. Je wilt al weten dat er indringers zijn VOORDAT hun weten dat je ze gezien hebt! :)

 

En bekijk je huis eens als indringer; waar zou jij naar binnen gaan, waar zou je je verstoppen op je weg om ongezien bij 't huis te komen... heb je kinderen? Maak er een spelletje van, jullie kijken vanuit huis of je ze ziet, terwijl hun ongemerkt tot aan de deur of 1 van de ramen moeten komen. Daarna de rollen omdraaien :)

 

Ken de zwakke plekken in je beveiliging; pak die aan en laat 1 of 2 plekken veel zwakker lijken dan ze zijn, zodat een indringer daar een hoop tijd aan zal verspillen. Want hoe dan ook, het is altijd een kwestie van tijd; als een groep naar binnen wil, dan is het jouw taak om ze zo lang mogelijk tegen te houden en in een echte TEOTWAWKI situatie, er zoveel mogelijk uit te schakelen voordat ze binnen zijn (of zelfs maar voorbij de 1e laag sensors). Tijd rekken door van te voren er over na te denken (onopvallend) de zwakke plekken weg te werken is de 1e stap. Als ze eenmaal binnen zijn is 't eigenlijk al te laat! Je wilt ze buiten houden en daar kunnen uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maatje van me had wat problemen met de mannen in het blauw.hij had een balkenframe gemaakt van hardhout in de vorm van een rechthoek.hij had geen zin om in de zomer binnen te zitten,en verdween over het dak.volgens de buren hebben ze wel 30 minuten tegen ze deur staan trappen en bonken.De bekende stok achter de deur werkt dus echt;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Acacias's hebben leuke doornen, zo'n 5cm lang en verrekte stevig, zonder dat je er erg in hebt, steken ze zomaar opeens 1cm in je arm.

En als je jezelf eraan verwondt, irriteren ze ook nog eens, kan ik je uit eigen ervaring vertellen. (En nee, ik ben nergens allergisch voor...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er hangen voor en achter dummy camera's, voor en achterdeur diverse sloten en een stalen dwarsbalk, bordje bij de deur hier waak ik.

De zwakke punten zijn de ramen, want als ze echt naar binnen willen is een raam zo ingetikt.

Bij mijn buurman is 2 weken geleden poging tot inbraak gebeurd. Ze waren gelukkig niet zo slim om de 2 haken aan de deur te zien, anders waren ze binnengekomen.

Hij heeft inmiddels ook 2 stalen dwarsbalken gemonteerd.

Tijdens een SHTF mogen ze de kleine grijpvoorraad voedsel meenemen, de rest is te bereiken via een luik waarvan je moet weten waar deze zit.

Ik ben van mening dat je ze op zo n moment beter kunt geven wat ze willen hebben, tenzij je zeker bent ze het huis uit te jagen.

100% bescherming is met mijn budget onmogelijk, maar voor de gemiddelde inbreker hoop ik het iets onaantrekkelijker te hebben gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De boel op meerdere plekken verstoppen; een voor de hand liggende verstopplaats waar je een kleine voorraad hebt die gejat mag worden (daar gaat dus 't spul in wat over datum is en je niet meer vertrouwt). Komen ze plunderen bij je dan geef je in paniek toe dat je nog wat hebt en nemen ze die troep mee... hun denken te hebben wat er te halen valt en jij hebt alsnog je echte voorraad nog over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De boel op meerdere plekken verstoppen; een voor de hand liggende verstopplaats waar je een kleine voorraad hebt die gejat mag worden (daar gaat dus 't spul in wat over datum is en je niet meer vertrouwt). Komen ze plunderen bij je dan geef je in paniek toe dat je nog wat hebt en nemen ze die troep mee... hun denken te hebben wat er te halen valt en jij hebt alsnog je echte voorraad nog over!

 

Exact wat KS als zei een paar pagina's terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wie heeft er op z'n werk de brandmeldcentrale wel eens goed bekeken of met een BHV cursus zo'n ding gezien en besproken?

Super-prep-apparaat!!...

 

Je bekijkt het ding heel eenvoudig als centrale computer: je geeft input aan het apparaat (drukglaasje, tripwire, deursensor) en het apparaat gaat een aantal dingen automatisch voor je regelen (lichten aan, luiken dicht, acoustisch en/of visueel allarm, en telefonische doormelding naar je mobiel i.p.v. De brandweer... ) Je kan het zo gek maken als je wilt!

 

Natuurlijk werkt dat alleen zolang het energie- en telefoonnet ook werkt...

Wanneer we terug gaan naar middeleeuwe omstandigheden gaan we ook terug naar middeleeuwse methoden om met inbrekers af te rekenen... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...