Wonderland Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Tja een hulpmiddel is erg moeilijk te verzinnen of te bedenken. Ik denk dat oefenen, goed laten eten en rusten het enige is wat ik me nu kan bedenken. elke keer een stapje verder Succes met de oplossing. Ik blijf het volgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Ok tijdens het ophalen van school kreeg ik ineens een ingeving Stel je hebt een soort trekkersrugzak daarop heb je iets bevestigd en dat kun je een stukje uitklappen zodat er 2 wieltjes op de grond komen waarop een soort vissers stoeltje zit of als je het nog verder uit schuift er nog een set wieltjes op de grond kan komen waardoor het visserstoeltje een lig oppervlak word, Ik denk dat dat met een licht materiaal te maken moet zijn en niet al te veel in de weg zal zitten zelfgemaakte sleep brancard Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Is een goede vraag, eentje waar ik zelf ook over na zit te denken (en helaas nog geen oplossing voor heb gevonden). Mijn kids zijn nu 12 en 6. We gaan regelmatig naar het bos, en vooral de jongste houd dat niet altijd even goed vol, hoeveel ik haar ook probeer te motiveren om zelf door te lopen. Ik grap weleens met mn vriendin dat we in het geval van SHTF de jongste maar als eerste opeten, maar ik verwacht niet dat dat een bruikbare oplossing zal zijn als het echt zover is:rolleyes: Goed topic om even in de gaten te houden. Een kar trekken of iets in die richting lijkt mij ook in alle gevallen niet een goede oplossing, je zal dan toch hoe dan ook veel meer gewicht te trekken hebben en dat is juist iets wat je altijd wil vermijden. Misschien moet ik de oudste 100meter voor ons laten lopen zodat hij om de 10 meter een snoepje ofzo op de weg kan leggen als lokaas He, wat crue, als eerste opeten, je moet ze gewoon motiveren! Motivation tool: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 ik zag een tijdje geleden op doomsday preppers een vent die had een kar gemaakt die 500KG kon houden met gemak en zelfs als boot gebruikt kon worden (kun je ook met je hele bob en gezin een meer over ipv eromheen en vissen is makkelijker) deze kon je ook makkelijk in een harnas steken als je wilt kan ik best de aflevering voor je opzoeken:) mvg, Mp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Graag ben benieuwd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 @Raycoupe Mooi stukje kindermotivatiegereedschap Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 leuke foto om inspiratie op te doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Een wandel kar: https://www.radicaldesign.nl/nl/producten/wandelkarren Ik zoek gewoon even met je mee hoor update: http://littlegreentracs.typepad.com/my_weblog/2011/05/long-distance-hikers-trolleys.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 leuke foto om inspiratie op te doen Idd zoiets is leuk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 leuke foto om inspiratie op te doen Idd zoiets is leuk vraag me af hoeveel gewicht die kan hebben Heb de foto al doorgestuurd naar mijn vriend kunnen we verder brainstormen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Leuk is niet het woord dat ik zou kiezen:cool: Kijk naar derdewereldlanden en/of die er net uitzijn/komen, China, die werken heel vaak met karren en als je een foto van die karren naast deze moderne versie zet zie je overeenkomsten. Die overeenkomsten zijn het resultaat van duizend jaar ontwikkeling van de handkar en het overnemen van die ontwikkeling in een moderne uitvoering. Bv grote wielen, grote hefboom enz. Als je echt wat wilt vervoeren en je alleen mens of dierkracht hebt dan kom je weer bij de kar en die hoef je niet opnieuw uit te vinden! Prep ze, K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chiel Geplaatst: 13 september 2013 Delen Geplaatst: 13 september 2013 Wij hebben zelf gekeken naar een fietskar van Chariot. http://www.chariotcarriers.com/en/nl Deze hebben demping en zijn om te bouwen als kinderwagen, loopwagen en met ski's voor langlaufen of sneeuwschoen wandelen. Zelf hebben we een pony voor de kinderen maar nog geen geschikte kar voor hierachter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 13 september 2013 Delen Geplaatst: 13 september 2013 De chariot is bedoelt voor baby`s en peuters voor een kleuter is die al snel te klein en er is niet echt veel ruimte over om nog spullen mee te nemen daarom zou die voor mij nooit voldoen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaetje Geplaatst: 13 september 2013 Delen Geplaatst: 13 september 2013 Wij hebben zelf gekeken naar een fietskar van Chariot. http://www.chariotcarriers.com/en/nl Deze hebben demping en zijn om te bouwen als kinderwagen, loopwagen en met ski's voor langlaufen of sneeuwschoen wandelen. Zelf hebben we een pony voor de kinderen maar nog geen geschikte kar voor hierachter. Als je een lastdier hebt, zou ik zelf eerder kijken naar een manier om de kids op het dier te vervoeren. voor kleine kinderen dmv een mand aan weerszijden, voor grotere kinderen gewoon op de rug. Met kind op het lastdier heb je meer beweeglijkheid dan met kind in kar achter lastdier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 13 september 2013 Delen Geplaatst: 13 september 2013 Een kar waar je de hond voor spant, zo'n dier is echt multifunctioneel. Bescherming, jacht, lastdier, drijver. Dat kan ook bijvoorbeeld een aangepaste tweelingbuggy zijn met goeie grote banden en een stevig frame. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chiel Geplaatst: 13 september 2013 Delen Geplaatst: 13 september 2013 Als je een lastdier hebt, zou ik zelf eerder kijken naar een manier om de kids op het dier te vervoeren. voor kleine kinderen dmv een mand aan weerszijden, voor grotere kinderen gewoon op de rug. Met kind op het lastdier heb je meer beweeglijkheid dan met kind in kar achter lastdier. Zou een prima optie zijn. Wij zitten met 1 van 1.5 jaar en 1 van 4.5 jaar. Als die willen slapen dan gaat mijn voorkeur naar een kar. Zeker wanneer we snachts verplaatsen. Hoe en wat voor kan ben ik nog niet uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
drent Geplaatst: 18 september 2013 Delen Geplaatst: 18 september 2013 Zou een prima optie zijn. Wij zitten met 1 van 1.5 jaar en 1 van 4.5 jaar. Als die willen slapen dan gaat mijn voorkeur naar een kar. Zeker wanneer we snachts verplaatsen. Hoe en wat voor kan ben ik nog niet uit. Kar is handig qua hoeveelheid die mee kan, maar erg beperkend in waar je langs en door kan. Daarnaast is het comfort op ongelijk terrein (alles wat geen asfvalt weg is) op zijn best zozo (schud, wiebel, rammel en dan moet je goed ko zijn om door te slapen). Komt nog bij dat mennen een riskanter iets is dan rijden en kar maakt eigenlijk altijd meer herrie dan pony. Iemand noemt hier ezel? Ezelvachtjes zijn niet/niet geheel waterdicht, als je ze buiten houdt hebben ze schuilstal/waterdichte deken nodig. Geen optie voor BOB achtige situaties in noord-europees klimaat. Daarnaast zijn ezels (en muildieren) lastiger om mee om te gaan dan pony's (incl. shetten die vaak zelfstandiger zijn dan grotere rassen), met weinig ervaring liever pony, want makkelijker idiotproof. Weten wat je wil en waar je naartoe gaat is bij het leiden van een pony ook erg belangrijk. 99% van de pony's/paarden volgen makkelijk een mens die weet waar ze heen gaan en vaak ook langs enge/rare dingen. Ik ben al wel een keertje wensen lijstje tegen gekomen (amerikaans SHTF boek) met zowel ezel als paarden, wat in zo'n scenario af te raden is. Nog afgezien van het communicatieverschil tussen paard en ezel (die als kuddedier geen soortgenoot had in deze lijst) dragen ezels vaak longworm, zelf hebben ze daar geen last van, maar bij SHTF waar ontwormingsmiddelen ontbreken kan dit je paarden het leven kosten. Ivm diezelfde wormen is op een BOL het houden van verschillende diersoorten schapen of geiten en paarden wel aan te raden, want die hebben geen last van elkaars wormen (leverbot uitgezonderd, maar dat heeft slak+nattigheid nodig en daar wil je geen BOL) en verminderen daardoor de infectiedruk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 19 september 2013 Delen Geplaatst: 19 september 2013 te meer ik erover denk te meer ik trek naar de bokkenkar. omdat je er nu al mee zou kunnen beginnen en ze zijn makkelijker te onderhouden in krappe tijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 19 september 2013 Delen Geplaatst: 19 september 2013 te meer ik erover denk te meer ik trek naar de bokkenkar. omdat je er nu al mee zou kunnen beginnen en ze zijn makkelijker te onderhouden in krappe tijden. De optie van @Communicator is de beste. Je kan je rugzak aandoen en daar de hiker trolley of hiking/walking trailer aan vastmaken. Je hebt een kar nodig met wat grotere wielen, die in het midden zitten, zoals bij een caravan, zodat het gewicht op de wielen rust en niet op je heupen. Af en toe, bij lange stukken, kan je het gewicht van je heupen nemen en je handen gebruiken. Je kan er best wel mee langs obstakels en door ruig terrein. Kijk maar: Dus die hand/heup-beugels hebben de goede vormgeving. Voor de kar, neem je een fietskar. Gewoon deze ombouwen: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/fietsaccessoires-aanhangers-en-karren/m720084798-fietskar-fietsaanhanger.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr Maar als je een iets grotere kar neemt, kan je er ook nog extra spullen indoen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 19 september 2013 Delen Geplaatst: 19 september 2013 @Lindaja ik zag nu pas dat je op mij had gereageerd dus excuses daarvoor maar alsnog beter laat dan nooit hier heb ik misschien de oplossing voor je probleem:) [ATTACH=CONFIG]5352[/ATTACH] en een link naar de website: http://securitydisastershelters.com/handcarts.html Ik hoop dat je hier wat aan hebt:D mvg, Mp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 19 september 2013 Delen Geplaatst: 19 september 2013 Dat is een mooie @MyronPrps. Kijk @Geert, deze doet het... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lucardi Geplaatst: 23 september 2013 Delen Geplaatst: 23 september 2013 Wat dacht je van rolschaatsen of schoenen met wielen eronder? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 Wat dacht je van rolschaatsen of schoenen met wielen eronder? Outdoor tereinen moeten ook bereikbaar zijn. Maar inderdaad van @Communicator is denk ik de beste tot nu toe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 @Lindaja ik zag nu pas dat je op mij had gereageerd dus excuses daarvoor maar alsnog beter laat dan nooit hier heb ik misschien de oplossing voor je probleem:) [ATTACH=CONFIG]5352[/ATTACH] en een link naar de website: http://securitydisastershelters.com/handcarts.html Ik hoop dat je hier wat aan hebt:D mvg, Mp leuke foto om inspiratie op te doen na het afgelopen weekend was mijn verlanglijst zo ver gegroeidt dat ik onderhand een vrachtwagen nodig had. Maar das dromen ik moet toch licht kunnen vervoeren met de benenwagen Een soort kar die ook op een aanhanger past is wel een idiaal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ed marinus Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Lol mijn vriend zegt dat ik waarschijnlijk sterker ben dan hem Maar alle gekheid op een stokje ik reken er altijd op dat als er iets is ik het alleen zal moeten opknappen, immers woon ik ook alleen met mijn dochter. inderdaad zul je alleen moeten opknappen als het er om gaat. maar dar kun je dan ook alleen maar sterker van worden en ik hoop voor jouw dat je ook hulp krijg als het er op aan komt. want dat zullen we allemaal nodig hebben. vooral diegene die in de steden wonen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.