Ga naar inhoud
GENEGEERD

BUG-in, Wat heb jij gedaan ?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik zeg ook niet dat ik mijn huis direct ga omringen met prikkeldraad (ziet er gewoon niet uit), als ik het wel van plan zou zijn zou ik zien dat ik prikkeldraad heb staan en het slechts plaatsen wanneer ik denk dat de tijd rijp is. En als ik een occasioneel plunderaar ben die alleen of met 2 te werk gaat, dan ga ik 1st de minst beschermde woning binnen, aangezien dat het minste risico op weerstand en verwondingen geeft.

 

Volgens mij is dat een logica die iedereen zal volgen, niemand gaat als 1ste het fort aanvallen, tenzij al de rest al geplunderd is en er niets anders meer te vinden is, dus mijn inziens geeft zo een verdediging je wat extra tijd voor het onvermijdelijke gebeurt.

Begrijp me niet verkeerd, onzichtbare verdediging is goed en het is altijd beter dat een indringer op iets stuit dat hij niet had voorzien, maar ik denk gewoon dat je een echte verdediging moeilijk onzichtbaar kan houden.

 

Dit gezegd zijnde zou ik niet in mijn eigen huis blijven als ik over groepen plunderaars hoor, dan zou ik iets gaan zoeken dat echt te verdedigen is...

 

ik denk ook niet dat we last krijgen van grote groepen of zo. Tuurlijk in het begin zullen die er wel zijn, maar die richten zich dan op winkels en dergelijke, gebouwen waar gewoon veel te halen valt. Ik denk dat zodra de winkels leeg geplunderd zijn dat deze groepen uit elkaar zullen vallen en dat er dan kleinere groepjes ontstaan (3 a 4 personen, het is makkelijker als je met een klein groepje plundert want dan hoef je het niet met 30 anderen te delen) en dat ze onderling gaan vechten, want ze weten tenslotte wat andere plunderaars hebben.

 

Het nadeel van zichtbare verdedigingen en barricades is dat men het kan verkennen en er op kan voorbereiden, voorbeelden:

 

een groot hek met een ketting slot, nou dan neem ik een betonschaar mee (te verkrijgen bij elke bouwmarkt).

een hekwerk met prikkeldraad, simpel om door te komen met een kniptang (zelfs als er stroom op zou staan).

Glas op een muur, simpel met een stuk hout het glas kapot slaan en een jas erover leggen.

 

Het zijn leuke barricaden, maar omdat ze zichtbaar zijn kan men er rekening mee houden. Enkele zichtbare anti-inbraak middelen waar ik wel achter zou staan zijn: Rolluiken (mits ze voor ALLE ramen en deuren zitten en handmatig bedienbaar zijn zonder elektriciteit) en anti inbraak strips voor de deuren. Nadeel, je sluit jezelf op en bent afhankelijk van de voorraden die je in je huis hebt opgeslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nadeel van zichtbare verdedigingen en barricades is dat men het kan verkennen en er op kan voorbereiden, voorbeelden:

 

een groot hek met een ketting slot, nou dan neem ik een betonschaar mee (te verkrijgen bij elke bouwmarkt).

een hekwerk met prikkeldraad, simpel om door te komen met een kniptang (zelfs als er stroom op zou staan).

Glas op een muur, simpel met een stuk hout het glas kapot slaan en een jas erover leggen.

 

Het zijn leuke barricaden, maar omdat ze zichtbaar zijn kan men er rekening mee houden. Enkele zichtbare anti-inbraak middelen waar ik wel achter zou staan zijn: Rolluiken (mits ze voor ALLE ramen en deuren zitten en handmatig bedienbaar zijn zonder elektriciteit) en anti inbraak strips voor de deuren. Nadeel, je sluit jezelf op en bent afhankelijk van de voorraden die je in je huis hebt opgeslagen.

 

En wat is het voordeel van onzichtbare middelen? De verrassing? Dan komt iemand later en beter voorbereid terug.

 

Volgens mij moet je de strategie als volgt aanpakken:

1. Geschikte locatie

2. Afschrikkingsmiddelen (moet eruit zien dat het erg lastig is om binnen te komen)

3. Onzichtbare middelen (als men toch binnen komt dan wil je tijd winnen)

4. Soort panic room

5. Persoonlijke verdediging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je, eens je bezig bent aan je inbraakpoging, je later terug komt ;), het voordeel is mijn inziens, tijdswinst en het feit dat je wss hoort dat er iemand probeert binnen te komen.

 

Maar ik kan me wel vinden in je 5-puntenplan, hoewel ik er een 6de punt zou aan toevoegen: specifieke ontsnappingsmogelijkheid indien nodig.

Je bent niet zo veel met je 'panic room' wanneer ze je boeltje in brand steken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je, eens je bezig bent aan je inbraakpoging, je later terug komt ;), het voordeel is mijn inziens, tijdswinst en het feit dat je wss hoort dat er iemand probeert binnen te komen.

 

Maar ik kan me wel vinden in je 5-puntenplan, hoewel ik er een 6de punt zou aan toevoegen: specifieke ontsnappingsmogelijkheid indien nodig.

Je bent niet zo veel met je 'panic room' wanneer ze je boeltje in brand steken...

 

Bij SHTF? Tuurlijk kom je dan terug, als je weet dat je met meer mensen of beter gereedschap wel kunt halen wat je nodig hebt.... Zo'n panicroom kun je prima brandveilig maken, lijkt me zelfs een must. Maar ontsnappingsmogelijkheden is een goede aanvulling, je wil wel ongezien de locatie kunnen verlaten aangezien in- en uitgangen altijd zwakke punten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tijd is wel 1 van de voordelen, ik heb ooit eens gehoord dat als een inbreker niet binnen 5 minuten in een huis kan komen dat de inbreker het dan voor gezien houdt, dit omdat de kans groter is om gepakt te worden.

 

Stel, ze komen niet binnen door dat je de kozijnen en deuren hebt versterkt en ze zouden terug komen met beter gereedschap. dan heb je nog de mogelijkheid om je erop voor te bereiden of eventueel te vluchten. Bij een woning met duidelijke barricades zal men gegarandeerd direct groter gereedschap meenemen en mogelijk extra mankracht.

 

Je kan beter hebben dat ze je onderschatten dan overschatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tijd is wel 1 van de voordelen, ik heb ooit eens gehoord dat als een inbreker niet binnen 5 minuten in een huis kan komen dat de inbreker het dan voor gezien houdt, dit omdat de kans groter is om gepakt te worden.

 

Precies. En zo werkt het ook bij fietsendiefstal. Als het te moeilijk is dan gaan ze verder kijken. Je hoeft dus niet een peperduur slot te kopen als het de dief maar lang genoeg bezig houdt dat hij afhaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat in WROL men alle tijd v/d wereld heeft, de enige consequentie voor de boef is jouw persoonlijke beveiliging. Aangezien je geen landmijnen hebt, waarschijnlijk geen vuurwapens of stapels ammunitie, en geen explosieven zal het op jou en je medepreppers aankomen. Dan zit ik (bij wijze van spreke) liever in een kasteel (overschatten) dan in een vrijstaande woning (onderschatten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat in WROL men alle tijd v/d wereld heeft, de enige consequentie voor de boef is jouw persoonlijke beveiliging. Aangezien je geen landmijnen hebt, waarschijnlijk geen vuurwapens of stapels ammunitie, en geen explosieven zal het op jou en je medepreppers aankomen. Dan zit ik (bij wijze van spreke) liever in een kasteel (overschatten) dan in een vrijstaande woning (onderschatten).

 

tsss probeer een kasteel maar eens te beveiligen... kan je beter een flatje hebben. is ook nog makkelijker te verwarmen. Maar om weer op het onderwerp terug te komen, we moeten wel realistisch blijven. de voorbereidingen die we doen kunnen we simpelweg niet altijd mee te koop lopen. Als je op een boerderij woont kan je natuurlijk veel meer dan als je in een dorp of stad woont. In de stad zijn natuurlijk veel meer regeltjes en wetten, ook moet je rekening houden met mogelijke buren. Er wonen in de stad gewoon veel meer mensen op een klein oppervlakte, en daardoor is het gewoon moeilijker om voorbereidingen te treffen. Je kan dus niet zomaar een hek plaatsen met prikkeldraad terwijl dat bij een boerderij heel normaal is. Het is gewoon verstandiger om je woning in een stads of dorps omgeving onopvallend te versterken. Je wilt tenslotte geen slapende honden wakker maken.

 

En laat ik even duidelijk zijn ik spreek hier over het voorbereiden en versterken van je huis VOOR een SHTF, wat men daarna doet is natuurlijk afhankelijk van de SHTF en de situatie waarin het je zal brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij wonen in NH, buiten het gevaar van buitenaf zijn wij ook bang voor een dijk doorbraak. Wij gaan onze zolder klaarmaken, maar is het realistisch om bang te zijn voor het water. En wat kunnen wij daar aan doen ? Mijn man "Casper " zit ook op dit forum en wilt vanwege het water verhuizen naar Gelderland ofzo waar je hoger zit, is dit realistisch of kunnen wij zitten blijven waar we zitten ?:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij wonen in NH, buiten het gevaar van buitenaf zijn wij ook bang voor een dijk doorbraak. Wij gaan onze zolder klaarmaken, maar is het realistisch om bang te zijn voor het water. En wat kunnen wij daar aan doen ? Mijn man "Casper " zit ook op dit forum en wilt vanwege het water verhuizen naar Gelderland ofzo waar je hoger zit, is dit realistisch of kunnen wij zitten blijven waar we zitten ?:confused:

 

Er wonen een stuk of 20 forumleden in NH, waaronder enkele zeer serieuze preppers. Ik neem aan dat die kans op overstromingen aanwezig is, maar dat allerlei andere scenario's realistischer zijn. Ik zou niet aanraden om alleen vanwege de kans op een overstroming te verhuizen naar Gelderland, er zijn genoeg andere redenen om te verhuizen naar Gelderland (hoger, meer natuur, redelijk centraal in NL). Je zolder alvast voorbereiden is overigens een prima plan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij wonen in NH, buiten het gevaar van buitenaf zijn wij ook bang voor een dijk doorbraak. Wij gaan onze zolder klaarmaken, maar is het realistisch om bang te zijn voor het water. En wat kunnen wij daar aan doen ? Mijn man "Casper " zit ook op dit forum en wilt vanwege het water verhuizen naar Gelderland ofzo waar je hoger zit, is dit realistisch of kunnen wij zitten blijven waar we zitten ?:confused:

 

Afhankelijk waar je woont in Noord-Holland, zit je in de dijkring Wieringen of Noord-Holland. Beide hebben een veiligheidsnorm van 1/10.000. Afhankelijk van de doorbraak locatie en de hoogte verschil zit dan nog een aantal uren tot enkele dagen duren voordat je onder water zit.

 

Ik zal eerder bij een waarschuwing of gelijk bij een dijk doorbraak de benen nemen dan op zolder zitten te wachten. Indien het overstroomt duurt het een flinke tijd (maanden) voordat het weer droog gepompt is. De kans op een grote overstroming is echter niet heel hoog. Of je er voor moet verhuizen, is echt een persoonlijke afweging. Overal in de wereld is wel een risico te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Er wonen een stuk of 20 forumleden in NH, waaronder enkele zeer serieuze preppers. Ik neem aan dat die kans op overstromingen aanwezig is, maar dat allerlei andere scenario's realistischer zijn. Ik zou niet aanraden om alleen vanwege de kans op een overstroming te verhuizen naar Gelderland, er zijn genoeg andere redenen om te verhuizen naar Gelderland (hoger, meer natuur, redelijk centraal in NL). Je zolder alvast voorbereiden is overigens een prima plan!

 

Je vergeet de belangrijkste reden om naar Gelderland te verhuizen; daar wonen de aardigste preppers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn dat de preppers wel aardig zijn en de bevolking ook, maar net als in de grotere plaatsen wonen er ook wel roote appels tussen.

In een liefelijk veluws plaatsje heb ken ik een jongeman met een mooie BMW 5 serie heeft hij voor gewerkt en gespaard. Maar zet deze auto s'nachts niet op de openbare weg (staat dus ook achter een hek) want dan wordt er dus vernielingen gepleegd (uit afgunst)

En in Wezep wonen nogal wat vechtersbazen waar je in de (zuip)weekenden nachts beter niet tegen aan wilt lopen.

En zoals bekend 1 politie auto op 100.000 inwoners dus die zijn er nog niet zo snel. (in de nachten)

Geld ook voor de grotere provinciale steden in de regio ijsselland 2 politie auto, voor het hele gebied in de weekendnachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen aub er wonen geen rotte appels in gelderland.. er gebeurt nooit wat.. bijf hier in het dorp.. er zijn nog nooit vechtpartijen geweest tussen 2 dorpen om een hangplek in een tussen liggent dorp..

er is nog nooit een kermis afgebroken door 20 man.. en er staat hier zeer zeker NOOIT ME en dergelijke tijdens oud en nieuw..

over oud en nieuw gesprokken.. er word nooit wat uit je tuin of garage gejat voor op het vuur.. je brieven bus is veilig.. bus hokjes ook..

 

 

en zo heb ik een heel lijstje met wat er nooit gebeurt hier in het dorp.. in gelderland..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hout voor de ramen en balken voor de deuren. Molotovcocktails die van bovenaf naar beneden gegooid kunnen worden en ben je dan nog zo stom om te proberen mijn huis in te komen dan heb ik nog een paar leuke verassingen voor je....

 

Grtz,

 

Jager

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon redelijk hoog in een flat. Veel succes met trappenlopen als de stroom er niet meer is. Komt er nog bij dat ik een grendel schroef op de tussendeur als het zover is (wel even overleggen met de buren). En mijn voordeur is het solide exemplaar met van die draaiende klauwen op 6 punten.

En tegen die tijd dat er blijkbaar rondstruinende bendes zijn die genoeg energie en spul hebben om al die trappen op te klauteren en deuren in te rausen, ben ik sowieso al heel ver ergens anders ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...