Ga naar inhoud
GENEGEERD

BUG-in, Wat heb jij gedaan ?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Prikkeldraad voor je huis? Is dat niet juist een uitnodiging voor plunderaars?

Lijkt mij juist beter om je huis zo onopvallend mogelijk te beveiligen.

Desnoods prikkeldraad binnen onder dat ene raam wat je expres niet zo goed hebt beveiligd? :D

 

Wat inderdaad verstandig is (zoals hier al eerder werd gezegd) is een paar goeie brandblussers en een vluchtweg..

Ga morgen gelijk een paar van die dingen halen. Heb niet eens brandblussers in huis. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prikkeldraad voor je huis? Is dat niet juist een uitnodiging voor plunderaars?

Lijkt mij juist beter om je huis zo onopvallend mogelijk te beveiligen.

Desnoods prikkeldraad binnen onder dat ene raam wat je expres niet zo goed hebt beveiligd? :D

 

Wat inderdaad verstandig is (zoals hier al eerder werd gezegd) is een paar goeie brandblussers en een vluchtweg..

Ga morgen gelijk een paar van die dingen halen. Heb niet eens brandblussers in huis. :p

 

Ja natuurlijk prikkeldraad binnen, in mijn hoofd had ik al prikkeldraad bij elke opening van het huis, hebben ze mischien een raampje ingetikt, moeten ze nog door het netwerk van prikkeldraad heen en als je dan thuiskomt zit een afgepeigerde inbreker verstrikt in je prikkeldraad :)

 

Goed idee, van die brandblussers trouwens... Heel goed idee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vantazzy met messen je huis verdedigen? Messen zijn voor mij een soort laatste redmiddel. Je belager is dan al te dicht bij je en je gaat waarschijnlijk zelf ook flinke schade oplopen. Is een spuitbusje haarlak geen optie voor op die "sleutel" plekken?

 

Messen zijn ook laatste redmiddel. Maar ik heb niet alleen maar messen hoor ;)

 

Haarlak? Hm, dat vind ik ook een goed idee. Wel apart item voor in huis, ik scheer mijn hoofd altijd heel kort, maar voor als afdrijving... Ook een heel goed idee! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel en heel doeltreffend.

Kan ook gewoon heel goedkoop met een normale keg ipv de keg in dit filmpje.

Heb je een deur die voor 80% uit glas bestaat dan moet je wat anders verzinnen ;) want daar helpt geen een slot echt voor.

 

 

Toch maar een andere voordeur pakken dan... Heb altijd mijn voordeur gehaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zonder gekheid; hoe meer je je huis in een fort verandert, hoe duidelijker het voor "the bad guys" is dat er bij jou iets te halen valt! Mijn strategie is dan ook om m'n voorraadhok goed verborgen te hebben en het huis er verder zo verlaten mogelijk uit te laten zien. Een "hier valt niets meer te halen" uitstraling doet het een stuk beter dan een fort. Zeker tegen grote groepen; die komen je fort toch wel in, de truuc is om ze te laten denken dat ze alles hebben gejat wat er te halen valt. Je laatste aangebroken zak rijst, een pan gebruikt water... maar je echte voorraad is goed verborgen en vinden ze niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een horde plunderaars komt is het onwaarschijnlijk dat ze aan de deur voelen en als die op slot zit, weggaan . Dat lijkt mij gewoon te onwaarschijnlijk. Door extra zichtbare beveiliging word het alleen maar aantrekkelijker . Omdat je ''iets '' beveiligd wat dat iets is kan een voorraad voedsel zijn. Het punt is dat mensen juist bij jou willen plunderen als er een groot hek om heen staat. Wel is beveiliging tegen inbraken . Maar in SHTF als er een honger scenario is zullen grote groepen niet weg rennen van een kruisboog. Want ze zullen zelf ook wapens hebben. En proberen te pakken wat jij verdedigd.

 

Daarbij komt ook weer het samenwerken kijken want van 1 persoon tegen honderd , debk aan 25 getrainde personen tegen 100 talloze boobytraps en mollotov coctails:D

 

En weer serieus

 

Ik vind het van belang dat je niet opvalt, en geen hekken en baricades gaat plaatsen , omdat dat toch niemand tegenhoud , een muur van 10 meter hoog met prikkeldraad en schrikdraad komen ze op een gegeven moment ook over door of onder door. Regel 1 niet opvallen. Wanneer je wel opvalt zul je een goed plan moeten hebben en goed bewapend zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf woon ik in een huur appartement, daardoor zijn mijn mogelijk heden voor woning beveiliging erg beperkt. Wat ik wel heb gedaan is mijn huidige voordeur iets versterken, dit kan je doen door de standaard schroeven te vervangen door iets dikkere en langere schroeven. Ook iets wat ik heb gedaan is een deur barricade maken, hiervoor vond ik deze video als inspiratie.

 

http://preppers.nindra.net/shtf-home-security-re-inforce-your-door-barricade

 

Het is een simpele en goedkope manier om je deur te blokkeren.

 

Wat betreft het raampje in je deur, je zou er ook gewoon een houten deurtje achter kunnen maken.

verder zou ik graag dit advies mee willen geven: Laat je woning aanpassingen niet opvallen aan de buiten wereld, als je opvalt dan ben je eerder de klos. Versterk je woning vanuit de binnenzijde en niet aan de buitenzijde, want tenslotte kan men geen rekening houden met iets wat ze niet kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn huis beveiligen

ik heb pas een grote verbouwing achter de rug en daarbij zijn op het hele huis rolluiken geplaatst,ook de nieuwe ramen zijn en een dusdanige kwaliteit dat je ze er niet zomaar uitgooit(dubbel glas met binnen folie).

mijn huis ziet er echt niet uit als een fort ,maar al het hang en sluitwerk is wel in orde.

dat er zoiets gebeurt als plunderingen,die kans acht is zeer klein.

mocht er toch een keer een inbreker binnenkomen dan heeft hij eerst de hond aan zijn broek hangen en daarna heeft hij een klein probleempje met mij.

ik vrees voor de beste man/vrouw dat ie dan toch horizontaal naar buiten gaat.

en verder,ach ik ben er allemaal niet zo bang voor dat er iets gaat gebeuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen dat ik het een rare redenering vind om je huis niet te laten opvallen door zichtbare verdediging.

Ik snap de bedoeling natuurlijk wel, maar mijn inziens heb je, als je echt een goede verdediging wil, niet genoeg aan zelf in elkaar geknutselde onzichtbare verdediging.

En in/na een shtf zullen mensen die in nood zitten (kwaadaardig of niet) ALLES doorzoeken, niemand gaat specifiek op zoek naar het best verdedigde huis, ze zullen in het begin elk huis doorzoeken.

Wel, geef mij dan maar een verdedigbare vestiging, de deur open zetten zal zeker niet helpen.

En igv een groep plunderaars moet je realistisch zijn, als je echt een groep van een man of 20-30 hebben, wel die geraken overal binnen.

Tenzij je in een kasteel of bunker woont is er geen enkel (normaal) modern huis dat die kan buiten houden, as simple as that.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen dat ik het een rare redenering vind om je huis niet te laten opvallen door zichtbare verdediging.

Ik snap de bedoeling natuurlijk wel, maar mijn inziens heb je, als je echt een goede verdediging wil, niet genoeg aan zelf in elkaar geknutselde onzichtbare verdediging.

En in/na een shtf zullen mensen die in nood zitten (kwaadaardig of niet) ALLES doorzoeken, niemand gaat specifiek op zoek naar het best verdedigde huis, ze zullen in het begin elk huis doorzoeken.

Wel, geef mij dan maar een verdedigbare vestiging, de deur open zetten zal zeker niet helpen.

En igv een groep plunderaars moet je realistisch zijn, als je echt een groep van een man of 20-30 hebben, wel die geraken overal binnen.

Tenzij je in een kasteel of bunker woont is er geen enkel (normaal) modern huis dat die kan buiten houden, as simple as that.

 

Denk juist dat men specifiek naar ding zal gaan zoeken aangezien bepaalde dingen eerder schaars worden dan andere. Je woning ombouwen tot een vestiging aan de buitenzijde zal alleen maar bij mensen de gedachte oproepen: die heeft iets waardevols te verdedigen. Daarbij, je moet ook PRE-SHTF denken. Als iemand zijn huis ombouwt tot een vestiging met prikkeldraad en dat soort dingen, denk je dan niet dat er bij de buurtbewoners een belletje gaat rinkelen en dat er geen belletje wordt gedaan naar de politie en gemeente? Vooral in deze tijd, letten veel mensen op de buitenbeentjes, mensen die dingen doen die als abnormaal worden beschouwd.

 

Schiet me opeens een reclame spotje binnen die ik ooit heb gezien. Dat was om verdachte activiteiten door te geven aan een kliklijn: je buurman heeft een uitkering en toch 2 auto's voor de deur, waar doet hij het van?? Bel nu de kliklijn!

 

mijn moeder heeft altijd een uitkering gehad, ze had een hele simpele redenering om gewoon alles volgens de regels te doen. Waarom? nou ze geloofde in een simpele waarheid: een verrader slaapt nooit. en dat is voor het preppen net zo. Zorg dat je onder de sociale radar blijft en dat je huis niet opvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg ook niet dat ik mijn huis direct ga omringen met prikkeldraad (ziet er gewoon niet uit), als ik het wel van plan zou zijn zou ik zien dat ik prikkeldraad heb staan en het slechts plaatsen wanneer ik denk dat de tijd rijp is. En als ik een occasioneel plunderaar ben die alleen of met 2 te werk gaat, dan ga ik 1st de minst beschermde woning binnen, aangezien dat het minste risico op weerstand en verwondingen geeft.

 

Volgens mij is dat een logica die iedereen zal volgen, niemand gaat als 1ste het fort aanvallen, tenzij al de rest al geplunderd is en er niets anders meer te vinden is, dus mijn inziens geeft zo een verdediging je wat extra tijd voor het onvermijdelijke gebeurt.

Begrijp me niet verkeerd, onzichtbare verdediging is goed en het is altijd beter dat een indringer op iets stuit dat hij niet had voorzien, maar ik denk gewoon dat je een echte verdediging moeilijk onzichtbaar kan houden.

 

Dit gezegd zijnde zou ik niet in mijn eigen huis blijven als ik over groepen plunderaars hoor, dan zou ik iets gaan zoeken dat echt te verdedigen is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...