Stuudje Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Een cup-a-soup recept van de Gulle Aarde waarvan je in elk geval wéét wat er in zit. Voor een habbekrats heb je een flinke pot instant soeppoeder en iedereen kan net zoveel maken als hij zelf wil. En hou je van een pittiger "bakkie" dan doe je er gewoon een extra schep in. En het is lekker! Nodig: -250 gram aardappelpuree à la minute -2 zakjes magere melkpoeder (ELK) -2 flinke eetlepels bouillonpoeder -2 flinke theelepels gedroogde uisnippers - flinke theelepel peterselie -1/2 theelepel peper -1/2 theelepel tijm -1/2 theelepel kerrie -1 theelepel zout Van alle ingrediënten kun je iets meer of iets minder nemen, andere kruiden toevoegen kan ook, net zoals je smaak is. Alles in een grote bak door elkaar roeren is het enige wat je hoeft te doen! Zo'n drie theelepels in een mok zijn voldoende om van een lekker bakje aardappelsoep te kunnen genieten. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Die is leuk, bedankt voor het delen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Dat ga ik proberen....zat er vorige week net aan te denken hoe zoiets zelf te maken.. thnx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Leuk! Doet me denken aan de "meals-in-a-jar" van chef Tess! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Voeg hier nog wat vermicelli, roerbakmie of noedels aan toe en het vult nog meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Bookmark,Dankjewel @Stuudje ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alpacaatje Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 @Stuudje Bedankt ! Dit zal een heel stuk beter smaken dan die ander zooi ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 @Stuudje heb je het al geprobeerd en hoe smaakte het? Idee van hoelang je het kan bewaren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maan Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 Aangezien alles droog is, lijkt mij dat de houdbaarheid bepaald wordt door de kortste houdbaarheidsdatum van èèn van de producten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maan Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 Ik ga vandaag ook eens shoppen. Ik heb ook nog tomatenpoeder in de kast staan. Lijkt mij ook wel wat. Tof recept! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 Aangezien alles droog is, lijkt mij dat de houdbaarheid bepaald wordt door de kortste houdbaarheidsdatum van èèn van de producten. Houdbaarheid is vaak met een korrel zout te nemen maar stel we houden ons er aan.... Je zal toch verpakkingen moeten openen, waarschijnlijk niet, maar misschien beïnvloed dit de houdbaarheid van bijv. de aardappelpoeder. Het zal wel loslopen denk. Om nou een emmer cup-a-soup te maken:o Ben nieuwsgierig naar de bevindingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 De melkpoeder heeft over het al gemeen de kortste houdbaarheid datum . Tomaten poeder waar koop je dat ? Mooi recept @Stuudje . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 Zou je hier de aardappelpuree-a-la-minuut ook kunnen vervangen door normale aardappelpuree? Want de maggi a-la-minuut heeft slechts 3 zakjes van 63gram per verpakking. terwijl de Euroshopper bij AH een doos heeft van 4x125gr.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Skirra Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 http://1orangegiraffe.blogspot.nl/2011/07/anything-you-wanna-call-it-casserole.html Hier nog zo'n recept Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
charistyc Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 bedankt @Stuudje , die gaat in mijn prepkookboek Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maan Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 @Geert, Ik koop dat hier http://www.naturalspices.eu/gedroogde-groenten/tomaat-poeder.html Ik heb hem gemaakt met de aardappelpuree van AH huismerk, die hoef je ook niet te koken. Ik heb nog gekeken naar bio aardappelpuree, maar die moest wat langer in de pan zitten, dus nu nog even niet gedaan. De smaak is goed, ik vind de substantie wat dun dus ik heb er twee theelepels xantaangom bij gedaan. http://www.hekserij.nl/Xanthaangom.aspx Dat hielp, nu blijven de groene stukjes peterselie en tijm mooi zweven. Nu de keuken toch een zooi was meteen nog een portie gemaakt met tomatenpoeder. 100 gr tomatenpoeder 2 eierlepels xantaangom 2 theelepels ui snippers 2 eetlepels met kop bouillonpoeder ( ik heb kip) 1 theelepel paprika mespunt nootmuskaat 2 theelepels zout 1 theelepel peterselie 1/2 theelepel peper 1/2 theelepel tijm 2 eetlepels op een mok. Droogzakje van @vheeswijk onderin de potten gedaan. Etiketje erop. Top! Dank voor het plaatsen! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erique Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 Aardappelpuree a la minute zit al zout, melkpoeder, sulfiet & een semi-synthetische mono - diglyceriden in.Tis een leuk recept, maar je kan imo beter aardappelpuree gebruiken van bv Joanusmolen ipv Maggi of Knorr.Misschien is een vervanging voor aardappelpuree quinoameel wel een goeie.Bedankt voor het plaatsen van het recept. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Omron Geplaatst: 28 oktober 2014 Delen Geplaatst: 28 oktober 2014 Ik ga het eens proberen. @Stuudje bedankt voor het recept. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maan Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Aardappelpuree a la minute zit al zout, melkpoeder, sulfiet & een semi-synthetische mono - diglyceriden in.Tis een leuk recept, maar je kan imo beter aardappelpuree gebruiken van bv Joanusmolen ipv Maggi of Knorr.Misschien is een vervanging voor aardappelpuree quinoameel wel een goeie.Bedankt voor het plaatsen van het recept. Ik heb gekeken naar bio aardappel puree, het merk wat ze bij de lokale winkel hadden moest even mee koken en was niet "á-la-minuut" Maar ik zoek nog even verder. Volgens het zelfde concept heb ik nu ook instant chocolademelk poeder gemaakt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Volgens het zelfde concept heb ik nu ook instant chocolademelk poeder gemaakt Heb je daar ook de verhoudingen van? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maan Geplaatst: 30 oktober 2014 Delen Geplaatst: 30 oktober 2014 Heb je daar ook de verhoudingen van? Ongeveer, ik ben er nog mee aan het puzzelen. 1 zakje melkpoeder de helft van dat volume aan cacao twee mespuntjes xantaangom Zoet naar smaak. Suiker, aspartaam, sacharine. stevia oid net wat je voorkeurheeft twee mespuntjes vanille poeder twee tot 3 eetlepels in een mok. Dit is mijn eerste probeersel er zou iets meer melkpoeder in mogen of vollemelk poeder ipv magere. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
drent Geplaatst: 30 oktober 2014 Delen Geplaatst: 30 oktober 2014 Ongeveer, ik ben er nog mee aan het puzzelen. 1 zakje melkpoeder de helft van dat volume aan cacao twee mespuntjes xantaangom Zoet naar smaak. Suiker, aspartaam, sacharine. stevia oid net wat je voorkeurheeft twee mespuntjes vanille poeder twee tot 3 eetlepels in een mok. Dit is mijn eerste probeersel er zou iets meer melkpoeder in mogen of vollemelk poeder ipv magere. suiker + vanillepoeder kan ook als vanillesuiker lijkt me? carobe en cacao 50/50 helpen ook met wat zoetere choco. Geheel carobe kan ook, maar dan moet je iets van 1/3e meer gebruiken dan bij cacao. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maan Geplaatst: 31 oktober 2014 Delen Geplaatst: 31 oktober 2014 Vanille suiker is meestal gemaakt met natuur identiek vanille aroma ( nep dus) Ik ben meer van het echte spul Maar het kan zeker, waarom niet. Speculaaskruiden of kaneel is denk ik ook lekker. Carobe kan ook of een soort anijsmelk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 31 oktober 2014 Delen Geplaatst: 31 oktober 2014 En vanille aroma, mag ook vanille aroma heten als t uit de anaalklier van de bever komt... (I kid you not!!) Keuringsdienst van waarde heeft daar n mooi programma over gemaakt! ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.