Raycoupe Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Na het bekijken van een video van preparedmind101 over een bespreking van een simpele waaier heb ik een Martial Arts waaier in mijn bob gestoken. Voorlopig is het een met bamboe naven maar denk deze wel te upgraden naar een met metalen naven en eventueel geslepen uiteinden (voor zelfverdediging) Het lijkt een dom item maar het is imo wel een veelzijdig ding. - Verkoeling - Weghouden van insecten uit je gezicht - Aanwakkeren vuur (je hoeft je longen uit je lijf niet te blazen) - Zelfverdediging ik ben zelf al aan het denken geweest zelf om zo'n ding te maken met alu schuifpanelen zodat je het ook nog als windscherm voor een gasbrandertje kan dienen Een waaier kan idd erg gemakkelijk zijn. Als zelfverdediging heb ik er nog niet aan gedacht, want ik heb een geprepareerde buizerdstaart als waaier. Weegt bijna niets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Een waaier kan idd erg gemakkelijk zijn. Als zelfverdediging heb ik er nog niet aan gedacht, want ik heb een geprepareerde buizerdstaart als waaier. Weegt bijna niets. Deze week een oud blaasbalkje op de kop getikt . Ik ga het niet in mijn BOB steken misschien in mijn BOT Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Deze week een oud blaasbalkje op de kop getikt . Ik ga het niet in mijn BOB steken misschien in mijn BOT @Heksenboot heeft vaak een stukje elektra pvc pijp bij zich. Ook verrekte handig om in 't vuur te blazen of water op te zuigen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 @Heksenboot heeft vaak een stukje elektra pvc pijp bij zich. Ook verrekte handig om in 't vuur te blazen of water op te zuigen. In mijn BOB zit een meter plastic slang binnen diameter 8mm kan daar ook voor dienen . Allee voor water op te zuigen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 In mijn BOB zit een meter plastic slang binnen diameter 8mm kan daar ook voor dienen . Allee voor water op te zuigen . Ik heb altijd een dunne plastic slang in de rugzak, om eventueel de multifuel brander bij te vullen vanuit een jerrycan of tank v/d auto. Tot dan ook geschikt voor water, daarna niet meer! Nu ja, snij ik hem wel door de helft. Een stukje slang mag idd niet ontbreken in de rugzak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Abel Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 Nieuwe input voor mijn BOB waar je misschien niet snel aan denkt: * Krijt (stoepkrijt) - In NL zal het hoofdzakelijk een 'urban bug out' zijn. Met krijt kun je markering/boodschappen achterlaten op steen * Sleutel voor buitenkraan (watervoorziening in een 'urban bug out') * Superlijm in EHBO kit voor het dichten van rel. oppervlakkige wonden (sneetjes), die vooral ik nogal makkelijk oploop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 15 september 2014 Delen Geplaatst: 15 september 2014 Iemand toevallig al gedacht aan een baco/verstelbare moersleutel? Ook een lichte rolmaat gaat op den duur fijn zijn zodra je je BOL bereikt hebt. Grtz. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jakkes rompjes Geplaatst: 12 oktober 2014 Delen Geplaatst: 12 oktober 2014 Ik heb er een geplastificeerde kaart in met alle mijn gegevens (BSN, Rijbewijs, Bloedgroep, Ml reg nummer en Ice nummers van vrienden en famillie) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 12 oktober 2014 Delen Geplaatst: 12 oktober 2014 Puntenslijper? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zefanja Geplaatst: 12 oktober 2014 Delen Geplaatst: 12 oktober 2014 @Abel met een multitool (tang) krijg je een buiten kraan ook wel open, hoor. Verder heb ik zelf een meter of vier BBQ alufolie opgevouwen en in m'n tas gestopt. Kun je best klein opvouwen en je kunt er een hoop mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Abaddon Geplaatst: 12 oktober 2014 Delen Geplaatst: 12 oktober 2014 een stuk of 4 bungee cords of snelbinders ,tie wraps die hele dikke ,4 dikke spijkers ,rol zip lock zakjes 1 tot 3 liter.vergrootglas ,lederen handschoenen heavy duty. wc papier (waarom zie ik deze zo weinig voorbij komen ? ) verder wel het standaard spul. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zefanja Geplaatst: 12 oktober 2014 Delen Geplaatst: 12 oktober 2014 @Abaddon het gaat hier voornamelijk over wat anderen er níet in hebben zitten. Wc papier zit, naar ik mag aannemen wel bij iedereen in de tas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zefanja Geplaatst: 13 oktober 2014 Delen Geplaatst: 13 oktober 2014 Ik heb trouwens ook een pot pindakaas bij m'n voedsel in de BOB. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 22 oktober 2014 Delen Geplaatst: 22 oktober 2014 Ik heb trouwens ook een pot pindakaas bij m'n voedsel in de BOB.Ik een zak pinda's. Zelf te kauwen tot pindakaas...en minder erg als de verpakking beschadigd.(moet er niet aan denken, pindakaas over mijn spullen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zefanja Geplaatst: 22 oktober 2014 Delen Geplaatst: 22 oktober 2014 @Stuudje M'n pindakaas zit in een plastic potje wat behoorlijk stevig is (de originele verpakking; ik zou ook geen glazen pot mee willen slepen), maar een zakje pinda's is natuurlijk ook handig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 22 oktober 2014 Delen Geplaatst: 22 oktober 2014 @Abaddon het gaat hier voornamelijk over wat anderen er níet in hebben zitten. Wc papier zit, naar ik mag aannemen wel bij iedereen in de tas. Dat mag je wel aannemen. Overigens heb ik toiletpapier opgerold in de tas zitten maar ik heb ook voor een paar keer toiletteren vacuum verpakt toiletpapier bij me. Mocht mijn tas toch niet helemaal waterdicht zijn heb ik in ieder geval nog droog papier :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 22 oktober 2014 Delen Geplaatst: 22 oktober 2014 Ik heb toiletpapier, maandverband en handgel en mini-handdoekje in een kleine drybag zitten om te voorkomen dat het nat wordt. Overigens, zie ik regelmatig voorbij komen dat men papieren zakdoekjes wil gebruiken als toiletpapier. Ik let er bij toiletpapier wel op dat het oplosbaar toiletpapier is,die makkelijk vergaat. Je kan toiletpapier ook verbranden. Dit alle om te zorgen dat we de natuur goed achterlaten als we daar gebivakeerd hebben. Leave no trace! Even een toevoeging:maandverband is handig bij grote wonden, het neemt veel bloed op en scheelt je het gebruik van vele gaasjes en verbandmiddelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 22 oktober 2014 Delen Geplaatst: 22 oktober 2014 Ik heb toiletpapier, maandverband en handgel en mini-handdoekje in een kleine drybag zitten om te voorkomen dat het nat wordt. Overigens, zie ik regelmatig voorbij komen dat men papieren zakdoekjes wil gebruiken als toiletpapier. Ik let er bij toiletpapier wel op dat het oplosbaar toiletpapier is,die makkelijk vergaat. Je kan toiletpapier ook verbranden. Dit alle om te zorgen dat we de natuur goed achterlaten als we daar gebivakeerd hebben. Leave no trace! Break nothing but wind. Een dry bag is inderdaad ook een goede oplossing. Eigenlijk alles wat je spullen gegarandeerd droog houdt want toiletpapier moet gewoon niet nat worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AndyJ_NL Geplaatst: 22 oktober 2014 Delen Geplaatst: 22 oktober 2014 Ik heb toiletpapier, maandverband en handgel en mini-handdoekje in een kleine drybag zitten om te voorkomen dat het nat wordt. Overigens, zie ik regelmatig voorbij komen dat men papieren zakdoekjes wil gebruiken als toiletpapier. Ik let er bij toiletpapier wel op dat het oplosbaar toiletpapier is,die makkelijk vergaat. Je kan toiletpapier ook verbranden. Dit alle om te zorgen dat we de natuur goed achterlaten als we daar gebivakeerd hebben. Leave no trace! Even een toevoeging:maandverband is handig bij grote wonden, het neemt veel bloed op en scheelt je het gebruik van vele gaasjes en verbandmiddelen. En de roze Mora is ook uniek natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 22 oktober 2014 Delen Geplaatst: 22 oktober 2014 En de roze Mora is ook uniek natuurlijk.In combinatie met het roze paracordbandje wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zefanja Geplaatst: 22 oktober 2014 Delen Geplaatst: 22 oktober 2014 Maandverband heb ik er ook in zitten; zit ook standaard in m'n EDC. Heb er ook een aantal tampons in zitten; die kunnen naast waar ze voor bedoeld zijn ook als een prima tondel fungeren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast lonely wolf Geplaatst: 8 november 2014 Delen Geplaatst: 8 november 2014 Ik heb het maar een maal voorbij zien komen in dit topic:' De blusdeken". Heel handig je kan het als isolatie deken gebruiken om op te slapen, of als het buiten fris is. In een SHTF kunnen branden aan de lopende band zijn. Ook gebruiken voor te blussen, brandende mensen, je kan er zelf kleding mee maken (denk maar aan de eerste rambo film) Ook voor het verwarmen van een tarp in de winter . Hiervan heb ik een u-buis filmpje van gevonden.https://www.youtube.com/watch?v=TGCQz9627EQ Kost bij de Action bijna niks en gaat jaren mee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ćevapči Geplaatst: 17 februari 2015 Delen Geplaatst: 17 februari 2015 Een lockpick setje Je kan gewoon niet zonder.. Ćevapči Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 17 februari 2015 Delen Geplaatst: 17 februari 2015 Een lockpick setje Je kan gewoon niet zonder.. Ćevapči We zien je aanvullingen graag tegemoet op: http://preppers.nl/forum/threads/1383-Lockpick-set-mijn-mening Ik heb alleen ervaring met flipperen;) (en welkom op het forum, ik had je voorstelrondje gezien) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ćevapči Geplaatst: 17 februari 2015 Delen Geplaatst: 17 februari 2015 @f150 Ohw snap! Dacht ik even origineel te zijn. Deze mensen denken aan alles Ćevapči Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.