Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dingen die anderen niet in hun BOB hebben zitten


BTF

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Ooowwhh, wow, lekker stukje muziek.... (lekker hard hier)

 

't Blijft gitaargeilerij, ken zovelen die dat willen, maar dit is lekker. :cool: (Hoger register hammond erbij 4:40 en nog wat...)

Dit moet ik effe aan Erik laten horen,........

 

Dat is nou een Life Jammer. :)

 

Maar genoeg van die onzin. Ik moet mijn reputatie hoog houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohja dit weet natuurlijk niet iedereen, ik woon nog thuis (niet raar met 17jr haha)

 

dus ik moet af en toe wat dingen "lenen" om zo toch wel een voorraadje te hebben.

 

En aangezien ik geen tijd heb voor een baan moet ik heel zuinig met mijn geld omgaan en dan besteed ik liever mijn geld aan meer essentiele dingen:)

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dingen die een ander NIET bij zich heeft...ehm

 

Wat ik nog niet gezien heb, is iemand die zo'n miniscuul reis-asbakje erin heeft... Of iets anders dat voorkomt dat je het bos/je tent affikt in de zomer... Bij shtf niet zo belangrijk, maar nu je lekker met je BOB oefend wellicht leuk...

 

Wat ik ook bij me draag is een extra grote hoeveelheid 'driekante doeken' (mitella's, katoenen, vlieseline is waardeloos)... Zeer breed inzetbaar!... Als bandana, voor filtratie, baby-luier, bloedstelping/absorptie... En nog veeul belangrijker: BODY-SPLINTING!!

Zoek maar op! De strekking is ongeveer: we knopen z'n gebroken been aan z'n goeie been. Want dat heeft dezelfde vorm, afmeteing en is niet kapot.. (1 boven de breuk, 1 onder de breuk, 1 boven het gewricht, 1 onder het gewricht en de enkeltjes met de schoenveters bij mekaar knopen) zo istie gelijk geimobiliseert voor op de stretcher!... Een op maat gevouwen krant, gerold in een mitella, met nog een mitella eroverheen is overigens een prima nek-kraag!

Daarnaast zijn er maar 23 verschillende verbanden die je met gebruik van 1 of soms 2 mitella's kan aanleggen...

 

Derde dat ik in de BOB heb is een set lockpics en een set 'jigler-keys' voor respectievelijk standaard cilinder- en wafelsloten en voor auto(wafel)sloten... En de bijbehorende vaardigheid...

Iedereen denkt dat ze leuk een auto kunnen 'hot-wiren' maar dat valt meestal vies tegen in vergelijking met de film... 'Jiglers' zijn voorgevomde 'blanks' van de meest gangbare ouderwetse autosleutels en werken met een beetje friemelen (jiglen) prima... Heel apart om in je eigen auto rond te rijden, met de sleutels nog gewoon in je broekzak... ;)

Voor auto's jonger dan een jaar of 15 overigens zinloos, sloten zijn te technisch...

De gewone lockpics zijn er omdat ik niet gehinderd wens te worden door hangsloten op bunkers of duinwater-peilputten en dergelijk tuig...

De een doet kruiswoordpuzzels en ik ga gewoon met een cilinder en een filmpie op de bank zitten!...

 

Leuk lijstje spullen jongens!... Zitten dingen bij waar ik echt nooit opgekomen zou zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ik kwam eens bij een artikel waarin een man uit Kroatie uitlegt wat er gebeurde toen de oorlog daar begon.

Hij vertelt ook over ruilmiddelen die extreem belangrijk waren (toiletpapier, gas/vuur, veiligheidsspelden, de goedkoopste whiskey).

 

Hij gebruikte bijvoorbeeld een gasfles niet om te koken, maar om aanstekers van anderen te vullen in ruil voor een blik eten oid.

Dat leverde veel meer op.

 

Ik zal het eens opzoeken en erbij zetten hier, mocht het nooit eerder hier geplaatst zijn is een nieuw topic ook handig misschien?

Verhalen van ervaringsdeskundigen zijn altijd handig.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam eens bij een artikel waarin een man uit Kroatie uitlegt wat er gebeurde toen de oorlog daar begon.

Hij vertelt ook over ruilmiddelen die extreem belangrijk waren (toiletpapier, gas/vuur, veiligheidsspelden, de goedkoopste whiskey).

 

Hij gebruikte bijvoorbeeld een gasfles niet om te koken, maar om aanstekers van anderen te vullen in ruil voor een blik eten oid.

Dat leverde veel meer op.

 

Ik zal het eens opzoeken en erbij zetten hier, mocht het nooit eerder hier geplaatst zijn is een nieuw topic ook handig misschien?

Verhalen van ervaringsdeskundigen zijn altijd handig.

 

Kijk ook wat ze in hulpgebieden nodig hebben. Zoals hier: http://helpbosnie.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand van jullie wel eens aan WD40 gedacht.

Niets is erger als piepende schanieren als je in je BIL of BOL zit en zeker niet als er ongewenst bezoek is.

 

Ik was even terug aan het lezen, maar piepende scharnieren met ongewenst bezoek is juist fijn, dan weer je dat er iemand binnen komt, in plaats van je af vragen waar dat mes tussen je ribben vandaan komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok

Normaal post ik niks.

Sommige kennen mij wel van sc maar over het algemeen kennen mensen

mij niet van het forum. Maar ik had nu toch wel echt de drang om dit te melden.

 

Waarom heb ik niemand iets over watervoorziening zien posten?

Bijvoorbeeld een lifestraw of een ander filter of tabletten enz enz.

Ikzelf heb een mini sawyer en een catadyn maar in mijn Bob zit gewoon de lifestraw en koffiefilters.

Als je dan toch water gaat of moet koken scheelt namelijk een hoop troep in je pannetje als je het ff door een koffiefilter haalt

 

Niet om lullig te doen of zo maar je bestaat voor 90% uit water, lijkt me handig als je dat zo houd!

 

Misschien heb ik wat van iemand over het hoofd gezien maar het viel me op dat het niet (in ieder geval veel te weing)

naar voren komt.

 

Ik snap dat sommige mensen denken dat als je vuur hebt je dus ook schoon drinkwater hebt

maar in de praktijk is een vuurtje maken om je water te destilleren niet zo handig als je in een SHTF situatie zit

en je ergens snel en veilig wil aankomen zonder op te op te vallen.

 

Wil wel ff zeggen dat ik dit onderwerp super interessant vind en al wat dingetjes heb toegevoegd aan mij BOB.

Thanx

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk post je niet alleen weinig maar lees je ook niet zo veel? :)

De noodzakelijkheid van filters en waterzuivering is volgens mij al zeer vaak besproken en bij 80% hier wel erkend als prep nummer 1.

 

Ok

Normaal post ik niks.

Sommige kennen mij wel van sc maar over het algemeen kennen mensen

mij niet van het forum. Maar ik had nu toch wel echt de drang om dit te melden.

 

Waarom heb ik niemand iets over watervoorziening zien posten?

Bijvoorbeeld een lifestraw of een ander filter of tabletten enz enz.

Ikzelf heb een mini sawyer en een catadyn maar in mijn Bob zit gewoon de lifestraw en koffiefilters.

Als je dan toch water gaat of moet koken scheelt namelijk een hoop troep in je pannetje als je het ff door een koffiefilter haalt

 

Niet om lullig te doen of zo maar je bestaat voor 90% uit water, lijkt me handig als je dat zo houd!

 

Misschien heb ik wat van iemand over het hoofd gezien maar het viel me op dat het niet (in ieder geval veel te weing)

naar voren komt.

 

Ik snap dat sommige mensen denken dat als je vuur hebt je dus ook schoon drinkwater hebt

maar in de praktijk is een vuurtje maken om je water te destilleren niet zo handig als je in een SHTF situatie zit

en je ergens snel en veilig wil aankomen zonder op te op te vallen.

 

Wil wel ff zeggen dat ik dit onderwerp super interessant vind en al wat dingetjes heb toegevoegd aan mij BOB.

Thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb ik niemand iets over watervoorziening zien posten?

Bijvoorbeeld een lifestraw of een ander filter of tabletten enz enz.

Omdat het topic heet"Dingen die anderen niet in hun BOB hebben zitten."

Iedereen hier heeft of wel watertabletten of een filter...blijkt ook als je de inhoud van BOB's leest. Als je die leest tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Na het bekijken van een video van preparedmind101 over een bespreking van een simpele waaier heb ik een Martial Arts waaier in mijn bob gestoken. Voorlopig is het een met bamboe naven maar denk deze wel te upgraden naar een met metalen naven en eventueel geslepen uiteinden (voor zelfverdediging)

 

Het lijkt een dom item maar het is imo wel een veelzijdig ding.

 

- Verkoeling

- Weghouden van insecten uit je gezicht

- Aanwakkeren vuur (je hoeft je longen uit je lijf niet te blazen)

- Zelfverdediging

 

ik ben zelf al aan het denken geweest zelf om zo'n ding te maken met alu schuifpanelen zodat je het ook nog als windscherm voor een gasbrandertje kan dienen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...