Charlie Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 Ik zal erachteraan gaan. Even aan @Charlie vragen hoe die winkel ook al weer heet. Bedenk wel, als het via de prepshop zou kunnen, dat je misschien meer verzendkosten moet betalen, niet vanwege het gewicht, maar door de grootte. Maar daar ben ik niet zo in thuis, we gaan eerst eens een en ander uitzoeken. De winkel is Bondewel - Scheepsartikelen, en ze hebben waarachtig ook een webshop. Alleen staan er niet veel plaatjes bij en ook geen prijzen. Maar die krijg je waarschijnlijk wel te zien bij afrekenen. Ik zag op de betreffende site dat ze wel kraantjes in de dop hebben voor de jerrycans van 25 liter. Groetjes Charlie (XX voor Dree) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 Cans kun je ook via marktplaats in best goede toestand voor een zacht prijs je vinden. Beter mee verlegen dan om verlegen. Beetje petroleum, diesel, water... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Omron Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 Beankt voor de adressen en tips. Ik heb op internet ook veel mensen gevonden die ze vekopen. Maar daar ben ik wel een beetje huiverig voor. Je weet maar nooit wat er in heeft gezeten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 27 oktober 2013 Delen Geplaatst: 27 oktober 2013 Momenteel ben ik mijn maand voorraad voor 4 personen aan het uitbreiden. Wil minimaal vier maanden hebben. Heb eerst wat andere prepzaken moeten afronden want niets is onprettiger dan dat je spullen niet veilig staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 27 oktober 2013 Delen Geplaatst: 27 oktober 2013 Bestook @Simurgh even, misschien komen ze dan wel in http://www.prepshop.nl Er zijn genoeg bedrijven die allerlei soorten en maten jerrycans, emmers etc leveren aan de voedingsindustrie. http://www.jerrycanshop.nl/ Zou wel een goede sponsor voor de site zijn, als ik kijk naar wat er allemaal te koop is kan je dit als normale webshop niet inkopen en alles zelf pas gaan bestellen als de klant het besteld heeft zoals een zaak als Outdoorama doet schiet niet echt op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ed marinus Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 koopt jij die zo in kleine verpakking in de supermarkt of anders?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ed marinus Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Ik ga voor 1 jaar opslag. Op dit moment staat op de planning: 150 kilo tarwe, gerst, haver, 150 kilo wiite rijst, 150 kilo bonen (wit, bruin, zwart, kidney, linzen) 10 kilo suiker, 10 kilo zout, kruiden en dergelijke. Vergeet ik nog iets? koop jij die in een supermarkt of bij een groothandel of zo ?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ed marinus Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Ik ben net klaar met mijn hele Bug out Bag + survivalkleding en heb voor mijn Bug in één maand aan water en voedsel. Ik ga nu beginnen voor maand twee:o wat gooi jij zo wat in je bugout bag aan voedsel en water ?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 wat gooi jij zo wat in je bugout bag aan voedsel en water ?? Hallo @ed marinus, zoals je weet is een BOB heel persoonlijk, net zoals de spullen en materialen die erin zitten. Ook het meenemen van water en voedsel is een persoonlijke keus. Waar je bij een BOB goed op moet letten, is het gewicht van de BOB. Dit vanwege de vele spullen die je moet meedragen. Ook bij het selecteren van water en voedsel moet je op het gewicht letten. Nu is het natuurlijk wel zo dat je tijdens je tocht het water en voedsel consumeert, waardoor je BOB ook weer iets lichter wordt. Ik heb gekozen voor de volgende producten(voor 1 persoon): 3x Bami soep (noedels) - Licht van gewicht 1x Sardientjes in blik (vette vis) 1x Blikje cornedbeef (vlees) 3x Nestlé (cappuccino) - Licht van gewicht 3x Theezakjes (honing) - Licht van gewicht 6x Suikerzakjes - Licht van gewicht 3x Candybars (noten) - Licht van gewicht 1x Pakje kauwgom (mint) - Licht van gewicht 1 liter water + Katadyn Waterfilter (filtert 2000 liter water) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ed marinus Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Hallo @ed marinus, zoals je weet is een BOB heel persoonlijk, net zoals de spullen en materialen die erin zitten. Ook het meenemen van water en voedsel is een persoonlijke keus. Waar je bij een BOB goed op moet letten, is het gewicht van de BOB. Dit vanwege de vele spullen die je moet meedragen. Ook bij het selecteren van water en voedsel moet je op het gewicht letten. Nu is het natuurlijk wel zo dat je tijdens je tocht het water en voedsel consumeert, waardoor je BOB ook weer iets lichter wordt. Ik heb gekozen voor de volgende producten(voor 1 persoon): 3x Bami soep (noedels) - Licht van gewicht 1x Sardientjes in blik (vette vis) 1x Blikje cornedbeef (vlees) 3x Nestlé (cappuccino) - Licht van gewicht 3x Theezakjes (honing) - Licht van gewicht 6x Suikerzakjes - Licht van gewicht 3x Candybars (noten) - Licht van gewicht 1x Pakje kauwgom (mint) - Licht van gewicht 1 liter water + Katadyn Waterfilter (filtert 2000 liter water)[/quoteik snap het van dat licht gewicht , maar is het niet een bob voor de korte termijn,. ik bedoel als het voor lange tijd zou worden horen er dan niet andewe voedselwaren in te zitten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 10 december 2013 Delen Geplaatst: 10 december 2013 Mooie lijstjes. Tip, soms heb je behoefte aan zout, zorg ook voor een rolletje Salmiakdrop...bv Lakrisal, handig klein rolletje,past vast nog wel in de tas. Zeker als je veel beweegt of het warm is is het goed om niet teveel vocht kwijt te raken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
darius Geplaatst: 3 maart 2014 Delen Geplaatst: 3 maart 2014 120-130 dagen voor 1 persoon dus dat nog even delen door 4 is bar weinig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 3 maart 2014 Delen Geplaatst: 3 maart 2014 Een klein overzichtje : 60 l melk 60 l flessenwater 12000 l regenwater Drinkwaterfilters 50 kg bloem 10 kg pasta 10 kg rijst 10 kg quinoa 3 kg amaranth 20 blikjes visconcerven 10 blikjes cornedbeef En dan nog een vriezer vol, en de gewone dingen zoals koekjes, confituur, honing, chocolade, genoeg voor een 2-tal weken met 4 personen. Groententuintje in opbouw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 3 maart 2014 Delen Geplaatst: 3 maart 2014 Ik heb nu voor een kleine 2 maanden eten voor ons vieren, waterfilters voor 2000 liter water. (persoonlijk vind ik dit veel te weinig met alle spanningen op het moment). Wel heb ik genoeg zaden om een jaar of 2 eten te kunnen verbouwen, en als ik zaadjes kan krijgen uit de oogsten dan nog langer (nog geen ervaring mee). Planning is toch om binnen 6 maanden de voorraad op een half jaar te hebben zitten, en qua waterfilters wil ik nog de set van 4 sawyer mini's kopen uit de prepshop. voor in het nieuwe huis wil ik op termijn wel iets van ondergrondse watertanks voor 1-2 kuub of zo, alleen hoe graaf je zoiets ongezien in in een rijtjeswoning Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 3 maart 2014 Delen Geplaatst: 3 maart 2014 @houthe, gewone regentonnen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 3 maart 2014 Delen Geplaatst: 3 maart 2014 @houthe, gewone regentonnen? ik zat meer te denken aan: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 3 maart 2014 Delen Geplaatst: 3 maart 2014 die zijn niet bepaald onopvallend, als je ze in wilt graven maakt dat niet uit het ligt ook aan je omgeving, hier in het buitengebied hebben veel mensen dat soort tanks staan (wat ze maar kunnen vinden) in stedelijk gebied kan je beter gewone regentonnen of wijnvaten neer zetten, dat valt minder op Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 4 maart 2014 Delen Geplaatst: 4 maart 2014 De bedoeling is om er 1 of 2 in te graven, onder het terras, en dan een vulopening en iets van een pomp om het er uit te krijgen Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 23 maart 2014 Delen Geplaatst: 23 maart 2014 Genoeg eten voor ongeveer 6maanden per persoon aan blikvoer Ongeveer 300 eigengeweckte potten Vee stapel Visvijver Jachtgebied 150kg rijst 100kg pasta grote moestuin 500ltr water in flessen 6000ltr regenwater Een waterput 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GroningerPrepper Geplaatst: 28 april 2014 Delen Geplaatst: 28 april 2014 Gezien de spanningen momenteel niet meer tevreden met de huidige voorraad (was genoeg voor twee maanden), dus de laatste weken flink bijgekocht. Merkte tot mijn schaamte ook nog dat ik de laatste maanden redelijk veel "geleend" heb van mijn prep-voorraad voor dagelijks gebruik, maar niet weer aangevuld. Ook dat dus rechtgezet. Les geleerd: vaker en beter de voorraad controleren. Verder heb ik qua non-food vooral extra wc-papier, tandpasta, tandenborstels, lucifers, batterijen, veters, kaarsen, t-shirts, ondergoed, spullen voor de verbanddoos etc. geprept. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nitrogenix Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 Op dit moment: 10 zakken noten 39 grote doperwt groente 6 grote Mexico groente 46 kleine linzen groente 21 kleine doperwt groente 29 tomaat in pot 20 pakken pasta = 10 kilo 7 pakken witte rijst = 7 kilo 3 pakken zout 10 pakken bastaard en kristal witte suiker 1 olijfolie 2 potten satésaus 10 potten duo pasta 4 dozen fruit hagelslag 4 sandwichspread 7 dozen energie repen Ik koop alleen wat ik eet, en ik rouleer als ware het eten, alles wat ik koop gaat een keer op en de hoeveelheid hangt af van hoevaak ik iets eet en de houdbaarheidsdatum. Volgend jaar wil ik wat dat betreft aan me max zitten en dan een voorraad hebben waarmee je, als je op rantsoen gaat, het met 7 man het 40 dagen uithou. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nikki Geplaatst: 24 juli 2014 Delen Geplaatst: 24 juli 2014 Ik vraag mij af als beginnende prepper... Je hebt van alles. Maar er zit wel een tht datum op. Hebben jullie ooit weleens wat weg moeten gooien? Omdat je datum niet in de gaten had gehouden? Bijvoorbeeld blik tonijn. Tht 2017.. Dan kan ik er zeker wel 50stuks van halen. Maarja. Ik bedoel... Je eet iets. En dban vul je het weer aan? Ik sta ook altijd te kijken bij die tv serie extreme couponing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 24 juli 2014 Delen Geplaatst: 24 juli 2014 Ik vraag mij af als beginnende prepper... Je hebt van alles. Maar er zit wel een tht datum op. Hebben jullie ooit weleens wat weg moeten gooien? Omdat je datum niet in de gaten had gehouden? Bijvoorbeeld blik tonijn. Tht 2017.. Dan kan ik er zeker wel 50stuks van halen. Maarja. Ik bedoel... Je eet iets. En dban vul je het weer aan? Ik sta ook altijd te kijken bij die tv serie extreme couponing. wat voorraad betreft gewoon FIFO aanhouden en prep wat je gebruikt gebruik wat je prept. En THT is meer een suggestie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nikki Geplaatst: 24 juli 2014 Delen Geplaatst: 24 juli 2014 Oke. Thnx! Ik ga morgen ruimte vrijmaken voor de eerste spullen! begin met blikken pasta en tonijn. Jumm haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 24 juli 2014 Delen Geplaatst: 24 juli 2014 @Nikki als je van rijst houd raad ik je aan daar een grote zak van te halen bij de toko , lang houdbaar en neemt minder plek in dan pasta Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.