Ga naar inhoud
GENEGEERD

Camera's in huis?


Miss Pepper

Aanbevolen berichten

Sinds ik ben gaan samenwonen met mijn vriend en als altijd als laatste uit huis vertrek ben ik nogal zenuwachtig geworden of ik het huis wel "veilig" verlaat.

In de zin van; staat het gas wel goed af , heb ik geen brandende sigaret achtergelaten, staat de kachel niet nog op etc.

Ik check het wel altijd vlak voor ik vertrek, maar soms overvalt die onzekerheid me toch. (ligt in mijn aard haha)

 

Dat bracht me op het idee om eventueel camera's in huis te plaatsen die ik van op afstand kan besturen/bekijken.

Misschien gaat dit wel té ver voor sommigen onder jullie, maar het is toch zo'n soort van beveiliging toch? Niet alleen voor het veilig verlaten van je huis maar ook tegen eventuele inbraken.

 

Ik heb mijn research nog niet gedaan op het internet (daarom vertrouw ik op jullie kennis/ervaringen hehe), maar doen enkelen dat onder jullie?

Bestaat dat, zoiets dat je van verre afstand kunt besturen?

Of vinden jullie het allemaal maar overdreven en overbodig?

 

Natuurlijk zou ik het niet gebruiken om mijn kinderen of dergelijke te "spioneren" als ik niet thuis ben (of mijn ventje, dat hij niet stiekem met een andere vrouw thuiskomt haha). Er moet toch wat vertrouwen inzitten.

 

Shoot!

Miss Pepper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb er eens eentje gehad. Nu heb ik er enkele buiten, via het internet te bekijken. Het is een stuk ingewikkelder dan je op het eerste gezicht zou denken.

Je oplossing kost minder dan 100€. Je kan de camera sms-jes laten sturen, een live stream laten versturen, opnemen op een computer, ...

 

http://www.foscam.nl/index.php/winkel/pantilt-ip-cameras?page=shop.product_details&category_id=1&flypage=flypage.tpl&product_id=106

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die @Miss Pepper. Dit probleem zit tussen je oren. Dus moet je daar de oplossing zoeken en niet in camera 's . Als je dat pad op gaat, dan kom je van kwaad tot erger en hangen er straks ook camera's om in de gaten te houden, of de camera's nog wel in orde zijn. Sta jezelf dat niet toe.

 

Of er iets mis met je is? HELEMAAL NIET! Dit is zo herkenbaar. Bijna ieder mens heeft hier wel eens last van. Waar duidt het op en hoe kom je er vanaf? Mogelijk kan je zelfvertrouwen ietsje beter ontwikkeld worden. Nog belangrijker is focussen op wat je doet. Het is helemaal geen gek idee om -in het redelijke- even een controle rondje te lopen voordat je weggaat. Maar concentreer je daar dan ook op. Er is een super eenvoudige manier om na te gaan of je dit voldoende doet. Tijdens je rondje hoort je aandacht voor 100% naar de controle uit te gaan en moeten er geen andere gedachten door je hoofd gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf wel bezig met een simpel systeem wat de temperatuur in/om het huis in de gaten houdt en wat bij een storing aan de stookinstallatie mij een berichtje stuurt (SMS oid). Wat simpele sensors en een beetje programmeerwerk, hoeft niet extreem duur te zijn.

 

Hier met -35 in de winter erg prettig om te weten als de stookinstallatie uitvalt en alarm geeft, dan kan je er een stuk sneller op reageren dan "oh shit het is nog maar 12 graden in huis, is de pelletbrander uitgevallen ofzo #)%@".

 

Maar ik heb ook wel wat punten die ik afloop als ik langer van huis ga; ben ik voor meer dan een paar dagen weg dan draai ik bijvoorbeelde de hoofdkraan van 't water dicht.

 

Gas hebben we hier in Zweden niet dus da's makkelijk, dat kan je ook niet vergeten :)

 

De kachel aanlaten.. tja, die steekt zichzelf aan als 't nodig is.. maar daar is 'ie dan ook op gebouwd. Staat veilig in de kelder, er hangen rookmelders in de gang in de kelder en hier op de begane grond. Brandblussers genoeg in huis om een beginnend brandje te kunnen doven.

 

Camera's zijn pas nuttig als de beeldkwaliteit echt goed is, anders zie je precies genoeg om nog steeds niets te weten, zeker op een mobiel schermpje. En dan nog, je maakt alleen maar jezelf gek door steeds te gaan kijken op je camera's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg DB het zou moeten een routine worden als je uw huis verlaat wat je moet na zien . Thermostaat lager , hond drinken , ramen dicht , achter deur op slot , gasfornuis ok en sigaret buiten doven . Enzovoort . Camera buiten om uw huis te beveiligen vind ik wel een goed idee .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat misschien tever dit maar wat nou als de feed vanaf de camera naar jouw mobiel gekraakt word en er dus mensen mee kunnen kijken op jouw huis camera's.

 

dit zou dus betekenen dat iedereen kan zien of jij soms in je naakie rondloopt maar ook dat inbrekers precies weten of er iemand thuis is en hoelang ze ongeveer hebben.

 

mvg, Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat misschien tever dit maar wat nou als de feed vanaf de camera naar jouw mobiel gekraakt word en er dus mensen mee kunnen kijken op jouw huis camera's.

 

dit zou dus betekenen dat iedereen kan zien of jij soms in je naakie rondloopt maar ook dat inbrekers precies weten of er iemand thuis is en hoelang ze ongeveer hebben.

 

mvg, Mp

 

Gaat helemaal niet te ver. Steengoede opmerking!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een systeem rond mijn recreatiewoning wat op bewegingssensor werkt. Dan kan ik zien wie en wat er allemaal om mijn huisjes gebeurt. Daarnaast heb je automatische brandblussers die bij een bepaalde temperatuur automatisch het zuurstof aan de ruimte ontnemen. Dan wordt de eventuele brand automatisch geblust.

 

Verder zoals al aangegeven zit het in je hoofd. Mijn schoonmoeder moet bijv. altijd naar de WC voordat ze de deur uitgaat, ook al is ze net geweest.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een lijstje gemaakt en dat hangt bij de buitendeur. Het doet dienst als ik me vanwege een vliegende haast niet kan concentreren of als er iemand ongeduldig wordt: 'Kom je nou?', 'Waar blijf je?' 'Ik ga alvast.' Als we langere tijd weggaan, dan haal ik de stekkers eruit, voornamelijk om te voorkomen dat er per ongeluk iets aan blijft staan: Er staan zoveel apparaten op stand-bye. Ik ben een keer vergeten om een verwisselbare harddisk uit te zetten. In die tijd hadden ze nog een aan/uit knopje. Die heeft toen veertien dagen aan gestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze bestaan. Je kunt ze bij de Makro kopen maar ook wel op het web. Je kunt ze zo instellen dat iedereen of alleen jij ze op een afstand kan besturen zodat de hele kamer zichtbaar is.

Hier een link naar een collegafokker van me die op deze manier haar dieren aan ons laat zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een lijstje gemaakt en dat hangt bij de buitendeur. Het doet dienst als ik me vanwege een vliegende haast niet kan concentreren of als er iemand ongeduldig wordt: 'Kom je nou?', 'Waar blijf je?' 'Ik ga alvast.' Als we langere tijd weggaan, dan haal ik de stekkers eruit, voornamelijk om te voorkomen dat er per ongeluk iets aan blijft staan: Er staan zoveel apparaten op stand-bye. Ik ben een keer vergeten om een verwisselbare harddisk uit te zetten. In die tijd hadden ze nog een aan/uit knopje. Die heeft toen veertien dagen aan gestaan.

 

inderdaad een lijst maken met alle punten die je wilt controleren voordat je weggaat lijkt mij het handigste. vaste routine ervan maken dat je altijd a.d.h. van het lijstje de controle loopt voordat je weg gaat, dan weet je altijd zeker dat je alles gecontroleerd hebt. in het ergste geval zou je kunnen twijfelen of je het lijstje uberhaupt wel gedaan hebt, maar als je al zover bent dan hou je niet veel opties over vrees ik.

 

misschien een chip in je lichaam plaatsen die d.m.v. RFID merkt dat je bijvoorbeeld meer dan 50 meter van je huis weg bent en die dan automatisch al jouw controles en afsluitingen voor jou doet :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad een lijst maken met alle punten die je wilt controleren voordat je weggaat lijkt mij het handigste. vaste routine ervan maken dat je altijd a.d.h. van het lijstje de controle loopt voordat je weg gaat, dan weet je altijd zeker dat je alles gecontroleerd hebt. in het ergste geval zou je kunnen twijfelen of je het lijstje uberhaupt wel gedaan hebt, maar als je al zover bent dan hou je niet veel opties over vrees ik.

 

misschien een chip in je lichaam plaatsen die d.m.v. RFID merkt dat je bijvoorbeeld meer dan 50 meter van je huis weg bent en die dan automatisch al jouw controles en afsluitingen voor jou doet :cool:

 

In zekere zin is mijn lijstje al geautomatiseerd inmiddels. Mijn dochter roept bij de meeste puntjes ‘Héb ik al gedaan’. En als ik na een half uur rijden begin met ‘Heb ik het strijkijzer …. ‘ roepen mijn vriend en dochter allebei tegelijk: ‘Jáaaa!’ En heel zachtjes hoor je dan mompelen: 'Begint ze weer'.

 

Een lijstje is dus aanbevelingswaardig :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een fantastische reacties hier! @DickBerts ; zeer goede opmerking, goede tip dat ik tijdens de controle niet van andere gedachten moet uitgaan. Ik zal langzaamaan wel het vertrouwen moeten opbouwen. Ben opgelucht om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Mijn vader had dit extreem hard en op een gegeven punt dacht ik dat ik zelf gek aan het worden was.

@MyronPrps , goede opmerking, daar had ik nog niet aan gedacht. Doet me denken aan die gevallen via webcams in laptops. Dat ze die hackten en zonder dat je het wist er meegekeken werd. Misschien gaat in huis camera's wel iets te ver ivm privacy.

@OBL-Rien , nou dat is een goede tip. Want ik controleer echt alles wanneer ik vertrek, maar toch duikt er altijd die twijfel op of ik het wel gedaan heb. Wanneer ik dan iets bijzonders doe, geeft dat me uiteraard meer zekerheid. Dankje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft dit probleem op een vrij dwangmatige manier. Het is zelfs een soort in-joke geworden. :p Ik weet wel dat er enkele winkels zijn waar je dit soort inkopen kunt doen. In Breda en Amsterdam kun je allebei een spy- en securityshop vinden, waar ze de materialen die je nodig zult hebben, zullen verkopen. Ik denk er zelf over om wat dingen te installeren, aangezien ik in een vrij "onveilige" (lees; eng luidruchtig en veel hangjongeren) omgeving woon.

 

Ik weet voor een feit dat het mogelijk is om dit soort apparatuur te installeren, maar het zou niet erg kosteffectief te zijn om deze apparaten te installeren om te kijken of het gas nog afstaat. Gewoon even teruglopen en controleren en je daar niet over generen, zou ik zeggen. Doet mijn pa ook gewoon. Ook kun je jezelf daar natuurlijk ook gewoon in trainen.

 

Daarnaast hebben dit soort veiligheidstoepassingen wel nut. Wat je moet vermijden is om een beeldscherm plaatsen naast het bed; dat is slechte feng shui, ofwel, je zet bij de kleinste verveling het schermpje aan, terwijl je eigenlijk moet concentreren op het in slaap vallen. Eigenlijk denk ik zelfs dat het sterk afleidend kan werken als je je camera met je mobiel verbindt. Zelfs al ben ik een rasechte gamer en student, ik heb zelf een pesthekel gekregen aan de apps die energie slurpen, mij geen noodzadelijke informatie bieden en die kunnen leiden tot obsessief gedrag. Maar ik ben dan ook een beetje ADHD en autistisch, dus valt dat niet echt op jou.

 

Ik hoop dat deze gedachten helpen! Geen ervaringsadvies, zal ik maar even benadrukken!

 

EDIT: Ik geloof trouwens dat er ook mogelijkheden zijn om kabels aan te sluiten op bluetooth apparaatjes die stroom afsluiten op afstand als je het echt zeker wilt weten. Er zijn vast ook nog mogelijkheden dit te doen met andere apparaten zoals gas, maar ik zou er niet vanuit gaan. Gewoon trainen om dingen uit te zetten werkt waarschijnlijk het beste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag van de topicstarter, en ik denk dat het iets is waar we allemaal wel eens mee worstelen. Als ik 's ochtends gehaast het huis verlaat draai ik achtereenvolgens de achterdeur, de schuurdeur en de poortdeur op slot. Het overkomt me wel eens als ik de laatste op slot draai, dat ik niet meer weet of de achterdeur nu ook op slot is, terwijl ik dat 20 seconden eerder nog deed. Heeft denk ik puur te maken met veel aan je hoofd hebben en in gedachten al op je werk zijn ofzo.

 

Ik dwing mezelf nu iedere ochtend om "bewust" die handelingen ter verrichten. Je kunt jezelf ook helpen door zachtjes in jezelf te zeggen wat je aan het doen bent: "Op woensdagmorgen 16 oktober draai ik de achterdeur op slot." Als een reminder voor jezelf.

 

Verder ook een zinnige reactie van OBL-Rien. Ik ben het eens met MyronPrps, die camera's zijn over het algemeen slecht te beveiligen en je hebt altijd het risico dat er iemand meegluurt, met alle gevolgen van dien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik ben gaan samenwonen met mijn vriend en als altijd als laatste uit huis vertrek ben ik nogal zenuwachtig geworden of ik het huis wel "veilig" verlaat.

In de zin van; staat het gas wel goed af , heb ik geen brandende sigaret achtergelaten, staat de kachel niet nog op etc.

Ik check het wel altijd vlak voor ik vertrek, maar soms overvalt die onzekerheid me toch. (ligt in mijn aard haha)

 

Dat bracht me op het idee om eventueel camera's in huis te plaatsen die ik van op afstand kan besturen/bekijken.

Misschien gaat dit wel té ver voor sommigen onder jullie, maar het is toch zo'n soort van beveiliging toch? Niet alleen voor het veilig verlaten van je huis maar ook tegen eventuele inbraken.

 

Ik heb mijn research nog niet gedaan op het internet (daarom vertrouw ik op jullie kennis/ervaringen hehe), maar doen enkelen dat onder jullie?

Bestaat dat, zoiets dat je van verre afstand kunt besturen?

Of vinden jullie het allemaal maar overdreven en overbodig?

 

Natuurlijk zou ik het niet gebruiken om mijn kinderen of dergelijke te "spioneren" als ik niet thuis ben (of mijn ventje, dat hij niet stiekem met een andere vrouw thuiskomt haha). Er moet toch wat vertrouwen inzitten.

 

Shoot!

Miss Pepper.

 

Zou wat zijn als u gas op cameras kon zien X) overgens beschermen cameras niet tegen inbraken maar helpen zij met het opsporen van de inbrekers na de inbraak. Ook adverteren zij dat er iets te halen valt als u ze niet uit zicht houd.

Overgens, als u uw cameras kunt bekijken buitens huis, kunnen andere mensen dat ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik ooit dit filmpje heb gezien:

heb ik ook wat gekocht. Het zal echter niet helpen tegen het gas aanlaten.

Er is idd. trouwens veel verschil in kwaliteit. Ik heb er op wifi, neemt op geheugenkaart op, stuurt berichtje bij beweging, met ir nachtvisie. Verborgen gericht op de ingang plekken bij mijn prepper fort:). Stroomdraad verborgen met schakelaar die ik aandoe als ik weg ben.

 

Het is maar net wat je prettig vind, als jij er een fijn gevoel bij krijgt is er vast wel iets te vinden wat past bij jou situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alertheid is wat anders dan angst, deels zoals al aangeven, bouw een routine en een lijstje ter geheugensteun bij de deur. camera's zijn leuk maar mij inziens extra op een goede gemonitorde alarm-installatie.

 

Maar vooral werk aan je routine, mijn portemonee en rijbewijs etc zit in mijn broekzak of jas, die hoef ik nooit te zoeken, auto en huissleutels ook in mijn broek. Als ik snel weg moet, broek aan? check, jas aan? check en klaar om te gaan. Daarnaast sluit ik de voordeur zodra ik weer naar binnen loop, de poort gaat op slot zodra ik binnen ben. Schuurdeur idem, zodra ik naar buiten loop is hij op slot. Als je mij dus vraag zit alles op slot, zeg ik standaard ja als ik buiten sta, tenzij iemand anders er gebruik van heeft gemaakt, en bij twijfel checken...oa via lijstje.

 

Verlichting buiten met bewegingsmelders werken perfect hier, niemand staat stil bij ons voor de deur en beide buren vinden het ook prettig, zo vroeg springt ie al aan ;-) en de laatste weken heeft de buurman in de gaten gehouden wanneer ze aangingen..er liepen wat duistere types rond bij deuren te neuzen, bij die van hem en ons liepen ze snel verrast weg, zijn ledlampen, maar zeer fel. Aangevuld met cams direct de types goed in het licht zette...paar dagen later, dieven bekend en hier herkend vanuit andere buurt. Roemenen die op rooftocht waren. Dus tjah..is maar net hoe je ermee omgaat. Alles is extra op mijn routine van sluiten/ronde lopen voordat ik het huis verlaat.

 

Apparaten zoals strijkbouten zet ik altijd uit zodra ik wegloop, eerst aan risico's denken voordat je wat anders doet, en als extra de stekker eruit trekken, vergeet je de knop, dan doet de stekker de rest als je de eerste bent vergeten, zo ook bij snij, slijp, of boor apparatuur, zodra ik wegloop, stekkers eruit...laatste al helemaal aan te raden bij kleine kinderen of andere nieuwsgierige ;-)

 

Gewoon routine inbouwen, succes ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een video observatie systeem (hahaha VOS) kan best handig zijn, maar het gaat er meer om waarom je het wilt hebben. Ik kom zelf uit de beveiliging en werd best achterdochtig en misschien had ik zelfs wel last van waanideeën maar dat ter zijde.

 

Waar ik nu zit is het pikke donker snachts en een lamp doet ook wel wonderen. Ik weet niet hoe je situatie thuis is, maar een observatie camera kan wel handig zijn. Hoor je wat hoef je niet meteen naar buiten (onveilige situatie) Je kunt overdag snel zien wie er het pad opkomt of wie er voorbij loopt. Ik heb een systeem van 4 camera's gehad die ik zo had gericht dat alles te zien was wat ik wilde. in loggen op de pc om live beelden te kunnen zien was ook mogelijk. en zelfs met je telefoon. Of je nu thuis bij de camera's zat of in Amerika dat maakt niet uit.

 

Dit setje kostte toen iets van 600 euro.

 

Je kunt ook een klein schermpje kopen met 1 of 2 camera's en ben je goedkoper uit. Er is heel veel op de markt en kijk goed naar de mogelijkheden van de camera zelf. Nachtzicht? Hoeveel IR Led's? Aantal meters zicht enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De camera's rond mijn woning reageren op beweging en nemen foto's die ze doorsturen naar een email adres. Om die manier vermijd je overlast, ze zijn beveiligd, de videorecorder kan niet beschadigd raken, ze werken draadloos. Het was een beperkte investering maar wel vrij tijdrovend om alles werkend te krijgen. Vooral het feit dat onze internetprovider met dynamische ip adressen werkt, maakte het niet eenvoudig.

 

Van overal ter wereld kan ik in real time de omgeving rond mijn woning bekijken. Ook als het internet uitvalt is er geen probleem omdat in dat geval het thuisnetwerk overneemt. Dan kan je nog altijd via je eigen laptop kijken (als je thuis bent). Op die manier vermijd je ook de aankoop van een monitor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De camera's in en rond mijn woning zijn voorzien van bewegingsdetectie, en deels van noodstroom. De data wordt opgeslagen op disks in huis op een niet te vinden locatie en real time gedeeld via internet, zowel streaming als de stills (mocht de bandbreedte beperkt zijn).

 

Behalve de preventieve werking van camera's - zeker in combinatie met verlichting - heb ik ze vooral om te controleren of een alarm vals of niet vals is. Als er inderdaad ongenode gasten in de woning rondlopen terwijl iedereen weg is, kan ik remote een aantal boobytraps activeren die ik liever niet aanzet als mijn vrouw of kinderen in huis zijn.

 

Camera's ophangen om jezelf ervan te verzekeren dat je alles goed hebt afgesloten lijkt me een tamelijk kansloze exercitie. En daar hebben anderen al genoeg goede tips voor gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...