Raycoupe Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 @Ronin, wordt nu toch niet meer gedaan? Kende een Marechaussee die in de jaren 90 nog een hele nacht in de struiken zat om stropers te pakken. Moest er later zelf smakelijk om lachen dat hij zo "gek" was geweest. Heeft er ook nooit 1 gepakt:D Schuldig ben ik in deze... dat ik ze de hele nacht wakker hield. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xinix Geplaatst: 24 oktober 2013 Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 In principe kan je overal kamperen waar je denkt dat het op dat moment de juiste plek is. Zolang je maar niet gezien wordt Mijn spannendse plek; Plivice meren in Kroatie en de volgende dag lezen dat er buiten de begaanbare paden beren kunnen zitten. brrr Mijn meest idiote plek; op een rotonde midden in Parijs De mooiste plek is nog steeds op het Noord-hollandse strand (geen licht maken na zonsondergang) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Frankrijk en Spanje in bergachtig gebied. Zorg er alleen voor dat je in de buurt van een watertje of riviertje bent. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
neoclyps Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 De mooiste plek is nog steeds op het Noord-hollandse strand (geen licht maken na zonsondergang) Heb je geen last gehad van strandjutters en zeehondenwacht ? , die rijden ook vaak op het strand met een jeep voor aangespoelde zeehonden en bruinvissen etc. Wat ook vaak gebeurt richting Noordwijk / Zandvoort is dat er illegaal motorcrossers even een paar minuten op het strand komen knallen met hun 250 / 400cc motoren Heel gaaf om te zien , alleen als je daar ligt met je tentje ben je echt niet blij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xinix Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Nergens last van. Je moet alleen zorgen dat je 'bijna' niet te zien bent. Voor dat doel heb ik een klein zandkleurig tentje. Zoals ik al zei; géén licht maken na zonsondergang.!! Waar ik op het stand lig heb je gelukkig geen last van motorcrossers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Hier dus Thüringer wald Met het hoogste punt welke ik in 10 minuten kan bereiken de Schneekopf Dichtsbijzijnde dorpje bij de Scheekopf is Gehlberg erg leuk en mooie bosrijke omgeving Dan heb je nog de Ardennen, maar erg vol en veel toeristen, voordeel is 350 km vanuit NL en je bent er in 3 uur zonder file's anders langer onderweg. Dus als je nog een soort pionier wilt overkomen dan raad ik het Thuringer wald aan, de laatste 2 uur op de Autobahn zie je geen enkele Nederlander meer. Nadeel ongeveer 4 uur of langer onderweg, maar je kunt wel flink gassen. my goodness.. ik heb daar ook eens een zomervakantie rondgereden, het hele thuringerwald in het rond... GROOT!! was blij dat ik bij een stuwmeer kwam en water zag.. 1,5 week alleen maar bomen en bos gezien haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Aangezien we campings zo goed als principieel mijden maar wel van kamperen houden, hier wat mooie locaties van de afgelopen 2 jaar: IJsland, Hrafntinnusker. Eenzaam, guur, koud maar een van de mooiste ervaringen: [ATTACH=CONFIG]6017[/ATTACH] Frankrijk, Queyras-Lac Sainte Anne, 2800 meter (en goede forel uit het meer): [ATTACH=CONFIG]6018[/ATTACH] IJsland, Strutslaug, inclusief warmwater pool: [ATTACH=CONFIG]6019[/ATTACH] België, Ardennen, bossen van Roptai: [ATTACH=CONFIG]6020[/ATTACH] Nederland, Hollands Diep, Oeverlanden (veel snoekbaars): [ATTACH=CONFIG]6021[/ATTACH] De praktijk leert dat, ondanks dat we met een hele koppel zijn, we echt niet altijd stil zijn, het lampje tot middernacht brandt, er zelden of nooit iemand te zien is, op een verdwaalde hiker na. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Scandinavie al genoemd? In scandinavie mag je ook gewoon overal wildkamperen hoef je ook niet bang te zijn voor boswachters. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Voor de plaatjeskijkers: Frankrijk, Lac l'Ascention (de beklimming, zegt al genoeg). De koudste nacht uit ons leven, straffe wind en onder het vriespunt. [ATTACH=CONFIG]6022[/ATTACH] Frankrijk, 2900 meter vlakbij de grens naar Italië. Opnieuw een legendarische nacht, omdat vier kinderen ziek werden die nacht. We weten nog steeds niet waar van. Die vier stipjes aan de overzijde zijn onze tenten. [ATTACH=CONFIG]6023[/ATTACH] En ergens in de Ecrins, vissen op forel op bijna 3000 meter. De tipi is op de achtergrond net zichtbaar. [ATTACH=CONFIG]6024[/ATTACH] Er is genoeg om wild te kamperen, alleen wil je dat in alle rust doen, zorg dan dat je minimaal 1 uur lopen vanaf openbare weg (het liefst natuurlijk meer dan een dagwandeling vanaf de 'beschaving'). In Nederland bestaat die plek volgens mij niet, maar in alle andere Europese landen is dat geen probleem. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Nergens last van. Je moet alleen zorgen dat je 'bijna' niet te zien bent. Voor dat doel heb ik een klein zandkleurig tentje. Zoals ik al zei; géén licht maken na zonsondergang.!! Waar ik op het stand lig heb je gelukkig geen last van motorcrossers ik dacht bij vlissingen ook eens ik ga lekker een nachtje slapen op het strand.. tot ik wakker werd met mn schoenen in het water.. getijden zijn daar erger als ik gewend ben bij de stranden hier in NH Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 whojjoooo ik wil dat ook eens doen alleen ik ben nog te jong om het alleen te doen.ik heb sinds dinsdag ook een nieuwe vriend met dezelfde hobby (preppen). maar we zijn alle bij nog veel te jong en we kennen geen volwassene die mee wilt eens een keer dus dat is wel vervelend. maar ik ga in de mei vakantie naar een camping in de ardennen daar kan het mischien wel gewoon een klein stukje in hetboslopen met die vriend als hij mee mag van mijn moeder. en dan kan het denk ik wel. kijk sinds dit bericht echt super erg uit naar de vakantie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Schatkist Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Schotland? Net als in Scandinavië het recht op wildkamperen. Weekje gehiked daar, 3mensen tegen gekomen behalve op de dag dat we een dorpje doorkruiste, maar dat is logisch. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mark2 Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Nou als het er op aan komt dan probeer ik noordwest ierland te bereiken. Daar ben ik goed bekend en is nagenoeg ontvolkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Yes ik mag kamperen met nog iemand in de Ardennen mijn eerste survival uitje Sent from my LG-P760 using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 26 oktober 2013 Delen Geplaatst: 26 oktober 2013 @Ronin, wordt nu toch niet meer gedaan? Kende een Marechaussee die in de jaren 90 nog een hele nacht in de struiken zat om stropers te pakken. Moest er later zelf smakelijk om lachen dat hij zo "gek" was geweest. Heeft er ook nooit 1 gepakt:D Nu weet ik niet, in 2007 nog wel iig. Geen assistentie van de Marechaussee, maar Politie, vrouwelijke agente meegemaakt die letterlijk in dr broek gepiest had van angst in het donkere bos., en als er iets was, kwamen ze met zwaailampen aan scheuren haha iedere stroper was dan al lang en breed vertrokken. De meeste mensen die ik op de meest onverwachte plekken, en onverwachte tijden aantrof waren de GPS lopers. die doorkruisen letterlijk het hele bos, vaak nog kijkend op dat schermpje ook als ze snachts bijna tegen je aanbotsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CrispySock Geplaatst: 2 november 2013 Delen Geplaatst: 2 november 2013 Noorwegen, Zweden, Finland. Allemansrecht geeft je het recht om overal waar je maar wilt (wel 200m van iemand huis vandaan) te kamperen en kampvuur te hebben voor rond de 3 dagen. Heb zelf 4 maanden daar gezeten en weet uit ervaring dat je er genoeg plekken hebt waar je bijna kunt gaan wonen met je tent zonder op te vallen of gezien te worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TREMOR Geplaatst: 2 november 2013 Delen Geplaatst: 2 november 2013 Noorwegen, Zweden, Finland. Allemansrecht geeft je het recht om overal waar je maar wilt (wel 200m van iemand huis vandaan) te kamperen en kampvuur te hebben voor rond de 3 dagen. Heb zelf 4 maanden daar gezeten en weet uit ervaring dat je er genoeg plekken hebt waar je bijna kunt gaan wonen met je tent zonder op te vallen of gezien te worden. Welk land raadt jij mij aan voor een leuke vakantie? Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Limburg-Zuid Geplaatst: 3 november 2013 Delen Geplaatst: 3 november 2013 idd noord Europa Het westen is veel te dicht bevolkt. Check dit maar eens op google earth. En bekijk je de foto's van Europa het s'nachts dan zie je meteen welke plekken interessant zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.