Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tandarts


Gast Sandokan

Aanbevolen berichten

Mensen die willen verdoven; verdiep je even goed in waar je moet spuiten. Schijnt een behoorlijk secuur werkje te zijn, je moet de juiste zenuw pakken anders verdoof je een heel ander gebied (en niet diep genoeg bijv.) of je verdooft een halve tong. Beetje mee oppassen dus.

Vroeger deden ze zoiets zeker met Chloroform :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Sandokan
He, jammer. en ik had nog zo mijn best gedaan :)

Ā 

Goed dan, nog 1 poging en dan hou ik ermee op.

Is dit misschien meer iets voor jou?

Ā 

http://www.ebay.de/itm/10-Dental-Forcep-Extraktion-Zahnzangen-Zahnzange-rutschfester-Karogriff-/170852346306?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item27c797e9c2

Ā 

ja dat zijn de goeie

alleen beetje duur en hoef er geen tien

maar als jij ze nu bbesteld dan neem i k er 2 van je over :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast Dick Berts

- Bij de Baco in IJmuiden http://www.baco-army-goods.nl lag veel new old stock tandarts gereedschap van defensie, waaronder trektangen. Veel is al weg, maar als je dicht in de buurt woont, dan is het nog net de moeite waard om er heen te gaan. Iedere kies heeft zijn eigen bijbehorende trektang. Maar met wat gezond verstand vind je er eentje die redelijk universeel inzetbaar is.

Ā 

- Google op "Where there is no dentist".

Ā 

- Koop in ieder geval bij De Tuinen een flesje kruidnagel olie. Dat werkt ontsmettend en je kunt er ontstoken kiezen goed mee verdoven. Kruidnagelolie kun je vermengen met zinkoxide (zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek) en dan heb je uitstekend materiaal voor noodvullingen. Zie het boek "Where there is no dentist".

Ā 

- Een ontstoken kies moet zo wie zo getrokken worden. Op lange termijn kan een ontstoken kies dodelijk zijn, vooral in de bovenkaak. Gebruik als laatste redmiddel een fles rum voor het verdoven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omg I hate my dentist, super aardige kerel verder maar wat een beulenberoep :p. Vaker dan 2x per jaar wil ik er zeker niet komen haha. Gelukkig duren mijn bezoekjes vaak nog geen 5minuten (das makkelijk geld verdienen voor die man!). Maar voor diegene die wel voorzien zijn van vullingen of andere tandprotheses is het zeker aan te bevelen om ff langs te gaan voor SHTF. Gelukkig heb ik nooit echt last gehad van gaatjes maar wellicht een idee om alvast een kunstgebit te preppen voor in me BOB?..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keyser zei dat hij wel een goede tang gevonden had via een bedrijf

ik heb hen vervoilgens gemaild maar nooit een reactie terug gehad

merkwaardig huh!

Ā 

gelukkig is die zeurpiet verdwenen en heb ik hem hetzelfder advies gegeven als Dick Berts: Baco in IJmuiden, er liggen daar diverse tandarts tangen. Kosten rond de tien euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die willen verdoven; verdiep je even goed in waar je moet spuiten. Schijnt een behoorlijk secuur werkje te zijn, je moet de juiste zenuw pakken anders verdoof je een heel ander gebied (en niet diep genoeg bijv.) of je verdooft een halve tong. Beetje mee oppassen dus.

Ā 

Inderdaad ,

Daarnaast kun je verkeerd prikken en je hebt een blijvende verlamming aan je gezicht.

Gebeurt zelfs een tandarts af en toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Je kunt ook gewoon al je tanden laten trekken, nooit meer dat gedoe en dan het sterkste kunstgebit laten maken (net als Jaws van James Bond ofzo) :)

Ā 

Ik merk het, nu ik richting 40 ga, dat veel oude vullingen gewoon losbreken. En gezien mijn "angst" voor de handelingen die de tandartsen met je gebit doen... Soms denk ik weleens dat tandartsen je zien als geldkoeien die je kan uitmelken.

Na 5 behandelingen te hebben mogen doormaken om een kies te "redden", veel pijn, dure handelingen, etc etc etc maar gewoon gezegd: "Eruit ermee!" En dat nog es 3 keer gedaan bij andere kiezen.

Ā 

Voortanden graag zo lang mogelijk behouden, de rest kunnen me gestolen worden. Hogere kans op hartinfarten met minder tanden??? Snap ik niet, maar ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon zorgen dat je genoeg sterke drank in huis hebt. Mocht je dan toch ernstige tandproblemen krijgen zuip je jezelf helemaal het leplazeres, en vraag je een vriend/kennis/iemand die je vertrouwd om de boosdoener er uit te trekken zodra jij voor jaffa ligt. Dat vragen moet dan dus wel voordat je gaat zuipen :-) anders kan het nog wel eens een vreemde gewaarwording worden de volgende dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging ook nooit graag naar de tandarts (nog steeds niet), maar nu ik de 40 ook gepasseerd ben toch maar weer eens heen, na 10 jaar. Gelukkig hoefde er alleen maar een vulling te worden vervangen. 2 spuiten er in en 45 minuten met de mond open liggen. Dat was nog het ergste, de kramp in de kaken. Toen nog wat tandsteen verwijderen en ik was weer het mannetje.

Ā 

Het scheelde ook dat er een nieuwe tandarts was, een erg mooie dame van een jaar of 25. Daar gaf ik mij graag aan over ;)

Ā 

Maar de moraal is, laat je gebit controleren en up-to-date houden. Het laatste wat je wil is een doe-het-zelver die met boren, breekijzers en spuiten in je kaakbeen zit te rommelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
  • 1 jaar later...
- Bij de Baco in IJmuiden http://www.baco-army-goods.nl lag veel new old stock tandarts gereedschap van defensie, waaronder trektangen. Veel is al weg, maar als je dicht in de buurt woont, dan is het nog net de moeite waard om er heen te gaan. Iedere kies heeft zijn eigen bijbehorende trektang. Maar met wat gezond verstand vind je er eentje die redelijk universeel inzetbaar is.

Ā 

- Google op "Where there is no dentist".

Ā 

- Koop in ieder geval bij De Tuinen een flesje kruidnagel olie. Dat werkt ontsmettend en je kunt er ontstoken kiezen goed mee verdoven. Kruidnagelolie kun je vermengen met zinkoxide (zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek) en dan heb je uitstekend materiaal voor noodvullingen. Zie het boek "Where there is no dentist".

Ā 

- Een ontstoken kies moet zo wie zo getrokken worden. Op lange termijn kan een ontstoken kies dodelijk zijn, vooral in de bovenkaak. Gebruik als laatste redmiddel een fles rum voor het verdoven.

Ā 

Kijk wel uit met kruidnagelolie. Het is een erg sterk goedje, en een beetje van de olie op je huid brand behoorlijk en schijnt zelfs brandwonden te kunnen veroorzaken. Vertel er dus in ieder geval bij dat je het fors moet verdunnen. Volgens een van de leveranciers maximaal enkele delen olie op 100 delen 'anders'. http://kruidnagelolie.nl/informatie-kruidnagelolie/kruidnagelolie-tegen-tand-kiespijn/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...