Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ruimte


Navauden

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als alle hoeken en holen, banken en bedden, kasten en laden vol zitten kun je nog overwegen alleen extreem energetisch voedsel in te slaan. Dus geen snijbonen in blik, want het blik is rond (niet efficient te stapelen) en bevat >50% water. Maar droogvoer dat in rechthoekige verpakking geseald zit. Geen flessen zonnebloemolie, maar vierkante blikken. Op die manier kun je de calorische dichtheid per dm3 (liter) verviervoudigen. Nadeel is wel dat gedroogd eten over het algemeen minder smakelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem: ik zit vast met preppen :( Ik heb letterlijk geen plaats meer over. Mijn moeder en ik wonen in een klein appartementje, en aangezien ik sinds kort niet meer op kot zit, zijn al mijn spullen van op kot terug naar ons appartement verhuist. Ik heb amper plaats om onze 'gewone' spullen te leggen, of om deftig te kunnen leren, laat staan voor 'extra' voedsel/andere prep-gerelateerde spullen.

 

Hoe doen jullie dit? Vooral naar de mensen gericht die ook enorm weinig plaats hebben ;) Ik heb op DP wel tips gezien van mensen die voedsel onder hun bed verstoppen etc, maar wij hebben massieve bedden dus dat is geen optie. Elke bruikbare tip is méér dan welkom!

 

Navauden,

 

Als je wel ruimte wilt vrijmaken maar dit is ruimte waar je niks kan zetten vanwege de inrichting, is misschien een idee

om een valse kamer te bouwen of een geheime kamer. Ik ga dit binnenkort ook doen, niet exact zo maar wel bijna hetzelfde.

je gebruikt gasbetonblokken en creert op een hoek een mini kamertje die als hij dicht is niet te merken is dat hij er ooit

niet was. Hij moet dus qua inrichting passen. Voordeel is dat waar je normaal prep spullen niet plaatst omdat je nou eenmaal

geen spullen op een berg midden in de woonkamer zet. maar als je deze grote woonkamer iets verkleint en op de hoek die

aansluit op de gang een kleine kamer bouwt, dan lijkt het alsof dit zo bij de bouw is gedaan. Voor jou een opberghok voor

de rest niks te zien. Zolang je niks permanent vastzet mag het, ga je verhuizen dan haal je het gewoon weg.

 

Voor de rest zie ik geen andere oplossingen, daar ik zelf ook tegen het probleem oploop ;-)

Maar dat gaat binnenkort veranderen, dan komt er veel ruimte vrij..ik kijk naar dat moment uit.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of wat dozen stapelen bij die vriend. Of andere vrienden/vriendinnen die je kan vertrouwen. Ik heb hier ook nog wel dozen staan van een vriendin. (ik heb zelfs niet gevraagd wat er in zit)

 

Je kunt ook Te goed van vertrouwen zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Navauden het klinkt inderdaad alsof er nog de meeste winst te behalen valt uit de ruimte die jullie huidige bedden innemen. Daarnaast kan ik mij nauwelijks voorstellen dat deze werkelijk massief zijn? Onder de spiraal / latten / veerbox zit vast nog wel wat ruimte?

 

En @gerbewoner, die 50 cm hoofdruimte maken de opties voor variatie tijdens de wekelijkse logeerpartijtjes wel wat beperkt vind je niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Navauden het klinkt inderdaad alsof er nog de meeste winst te behalen valt uit de ruimte die jullie huidige bedden innemen. Daarnaast kan ik mij nauwelijks voorstellen dat deze werkelijk massief zijn? Onder de spiraal / latten / veerbox zit vast nog wel wat ruimte?

 

 

Nope, geen ruimte onder de lattenbodem! In onze bedden zijn schuiven gebouwd, die we nu gebruiken voor een deel van onze kleren in te steken (die niet meer in de kleerkast gaan, doordat daar andere spullen zitten). De 'binnenkant' van ons bed zit dus vol met die schuiven :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, geen ruimte onder de lattenbodem! In onze bedden zijn schuiven gebouwd, die we nu gebruiken voor een deel van onze kleren in te steken (die niet meer in de kleerkast gaan, doordat daar andere spullen zitten). De 'binnenkant' van ons bed zit dus vol met die schuiven :o

 

Ah, er is dus wel ruimte onder maar die is ook al gebruikt...

Ik zag ooit nog eens ergens dat holle deuren werden gebruikt om bijvoorbeeld pakjes pasta, geld en andere kleinere items werden gebruikt om in op te slaan. Voor de rest heb ik geen tips die niet al genoemd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
@Navauden het klinkt inderdaad alsof er nog de meeste winst te behalen valt uit de ruimte die jullie huidige bedden innemen. Daarnaast kan ik mij nauwelijks voorstellen dat deze werkelijk massief zijn? Onder de spiraal / latten / veerbox zit vast nog wel wat ruimte?

 

En @gerbewoner, die 50 cm hoofdruimte maken de opties voor variatie tijdens de wekelijkse logeerpartijtjes wel wat beperkt vind je niet ;)

Die zag ik natuurlijk wel aankomen :-D Je moet juist creactiever worden dan. Ik denk dat in mijn yurt het korste stuk van matras tot dak 25 cm is. Wel een schuin dak dus het loopt op. Rechtop zitten in bed is er niet bij maar verders :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je misschien moet proberen te aanvaarden dat de ruimte beperkt is.

Zelfs als je er nog 10 procent bij kan vinden, is het nog beperkt.

Ik denk ook dat shtf niet persé voor morgen is.

Sparen voor meer ruimte op langere termijn.

En preppen is niet alleen dingen opslaan. Of zelfs een huis hebben.

Volgens Dmitri Orlov (de val van Amerika) is ‘de nomade’ degene die het meeste kans heeft om het beste uit een shtf te geraken.

Meer dan eigenaars.

Waarom niet wat moeite steken in een cursus zoals fietsen herstellen.

Of tuinieren.

Of gelijk wat waar je interesse voor hebt.

Je kan je ondertussen ook op een wachtlijst laten zetten om een stadstuintje te huren.

Niet enorm duur, je kan er experimenteren, en je hebt ruimte (met tuinhuisje) in het vooruitzicht.

Als je iets doet wat je vooruit helpt wat haalbaar is, moet je je niet stresseren over hetgene dat momenteel niet haalbaar is.

Tijd brengt ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem: ik zit vast met preppen :( Ik heb letterlijk geen plaats meer over. Mijn moeder en ik wonen in een klein appartementje, en aangezien ik sinds kort niet meer op kot zit, zijn al mijn spullen van op kot terug naar ons appartement verhuist. Ik heb amper plaats om onze 'gewone' spullen te leggen, of om deftig te kunnen leren, laat staan voor 'extra' voedsel/andere prep-gerelateerde spullen.

 

Een oplossing die een mogelijke win-win biedt, is het plaatsen van een schuilkelder in jouw tuin. Dit kan ook heel goed als je een bestaande woning hebt. Je creëert een veilige haven voor jezelf en jouw voorraad, die dan meteen op de plek ligt waar je ze ook nodig hebt. Een kelder formaat garage (ca 3 x 6m) kost minder dan € 5.000,-. Nog steeds een hele investering, maar je hebt dan ook een multifunctionele ruimte. Daarbij komt dat de constante temperatuur (rond de 15 graden) en de donkere omgeving ideaal is voor opslag van levensmiddelen. Zie voor meer info: http://schuilkelder.com/index.php/zelf-een-schuilkelder-bouwen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oplossing die een mogelijke win-win biedt, is het plaatsen van een schuilkelder in jouw tuin. Dit kan ook heel goed als je een bestaande woning hebt. Je creëert een veilige haven voor jezelf en jouw voorraad, die dan meteen op de plek ligt waar je ze ook nodig hebt. Een kelder formaat garage (ca 3 x 6m) kost minder dan € 5.000,-. Nog steeds een hele investering, maar je hebt dan ook een multifunctionele ruimte. Daarbij komt dat de constante temperatuur (rond de 15 graden) en de donkere omgeving ideaal is voor opslag van levensmiddelen. Zie voor meer info: http://schuilkelder.com/index.php/zelf-een-schuilkelder-bouwen.html

 

Tuin...? Ze woont in een klein appartementje met haar moeder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nauvaden ik denk dat je je meer moet gaan richten op het preppen van kennis in je hoofd. Het gaat niet alleen om spullen en als je al een goede basis hebt.

Dan ga je door met kennis verzamelen, over eetbare planten, hoe te overleven in de natuur, mentale voorbereiding, het plannen van een vlucht, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn vriend gaan wonen is momenteel niet echt een optie aangezien ik nog dtudeer en mijn hogeschool ver is van waar hij woont.. En @Richa: daar was ik gelukkig ook al mee bezig, maar ik denk dat je gelijk hebt, ik zal me daar nog meer op moeten richten. Toch zou het tof geweest zijn om wat voedsel e.d. op voorraad te hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...