carismo Geplaatst: 19 augustus 2013 Delen Geplaatst: 19 augustus 2013 Kun je er geen riem van maken? Daar zie ik het nut nog wel van in, extra riem op reserve die tevens gewoon bruikbaar paracord is. voor een riem kan je een beter een daisy knot chain nemen voor de snelle beschikbaarheid van het touw maar dan dubbel, 3-dubbel of zelfs 4-dubbel (ik heb een schouderband voor m'n machete waar aardig wat meters touw in zit) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 19 augustus 2013 Delen Geplaatst: 19 augustus 2013 En als je nu gewoon een rol touw meeneemt ? Dan hoef je niet alles eerst te ontnestelen, of heb ik iets gemist ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 19 augustus 2013 Delen Geplaatst: 19 augustus 2013 En als je nu gewoon een rol touw meeneemt ? Dan hoef je niet alles eerst te ontnestelen, of heb ik iets gemist ? Dan valt nog steeds je broek van je kont. Leek me wel handig, een reserve riem en reserve touw ineen. Die knoop van @carismo die hij hieronder voorstelt, trek je in 1 keer los. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 19 augustus 2013 Delen Geplaatst: 19 augustus 2013 Dan valt nog steeds je broek van je kont. Leek me wel handig, een reserve riem en reserve touw ineen. Die knoop van @carismo die hij hieronder voorstelt, trek je in 1 keer los. Da's dan weer handig als de broek snel uit moet. Heb ik ook wel eens voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 19 augustus 2013 Delen Geplaatst: 19 augustus 2013 Da's dan weer handig als de broek snel uit moet. Heb ik ook wel eens voor. Daar kan ik me niks bij voorstellen... Ach ja tuurlijk (met dank aan @Johnny BravoNL), je hebt per ongeluk je keramisch waterfilter laten vallen en er zijn toch scheurtjes in gekomen. Diarree, tja, dan moet je je soms haasten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tijgertje19 Geplaatst: 19 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2013 Hahahaha, ja en dan neem jij wel de riem mee! Kun je er geen riem van maken? Daar zie ik het nut nog wel van in, extra riem op reserve die tevens gewoon bruikbaar paracord is. Als je daar een riem vam wilt hebben is het 1 heel veel werk voor mij en 2 heel heel heel veel lospeuter werk voor jou daarna hahahaha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Als je daar een riem vam wilt hebben is het 1 heel veel werk voor mij en 2 heel heel heel veel lospeuter werk voor jou daarna hahahaha Een riem voor een broek maken met een cobra weave en zo'n kliksluiting geeft het nadeel dat je deze niet kan verstellen. Ik heb echter zo'n riem zonder gesp dat je wel kan verstellen (ik breng hem mee naar de sc) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tijgertje19 Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Een riem voor een broek maken met een cobra weave en zo'n kliksluiting geeft het nadeel dat je deze niet kan verstellen. Ik heb echter zo'n riem zonder gesp dat je wel kan verstellen (ik breng hem mee naar de sc) Ik ben benieuwd. Zit nu nog op me kleuren te wachten en nieuwe buckels met beetje geluk komt dat vamdaag binnen jippiee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Hey zulke bandjes hebben wij ook in de winkel, draag er zelf ook 1 en om mijn tas heb ik er ook 1 zitten. In totaal een 7 meter paracord standaard bij me. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
larik Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 @tijgertje19 je inbox zit vol dus zo maar even bedanken voor de prachtige armbandjes. Maat is perfect, lekker losjes. 1tje aan de bob gehangen en de ander gereserveerd voor de ghb/edc wat het volgende projectje is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 Wellicht een rare vraag, maar heeft iemand hier ooit zijn/haar paracord armbandje daadwerkelijk ooit echt gebruikt? D.w.z dat je je in een situatie bevond waarin je het ding uitelkaar haalde om met de afzonderlijke draden iets te doen? JB Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Diazepam Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 Wellicht een rare vraag, maar heeft iemand hier ooit zijn/haar paracord armbandje daadwerkelijk ooit echt gebruikt? D.w.z dat je je in een situatie bevond waarin je het ding uitelkaar haalde om met de afzonderlijke draden iets te doen? JB Ik denk het niet........... dus........... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 22 september 2013 Delen Geplaatst: 22 september 2013 Wellicht een rare vraag, maar heeft iemand hier ooit zijn/haar paracord armbandje daadwerkelijk ooit echt gebruikt? D.w.z dat je je in een situatie bevond waarin je het ding uitelkaar haalde om met de afzonderlijke draden iets te doen? JB Helemaal geen rare vraag. Maar ik heb mijn jodium tabletten, gasmaskers, mountain house pakketten en heel veel meer ook nog nooit gebruikt. En inderdaad: zolang je nog ergens anders een veter of koordje hebt liggen, ga je je mooie rubytec armband niet open peuteren. Het is wel de makkelijkste manier om Dyneema/paracord mee te nemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 23 september 2013 Delen Geplaatst: 23 september 2013 Wellicht een rare vraag, maar heeft iemand hier ooit zijn/haar paracord armbandje daadwerkelijk ooit echt gebruikt? D.w.z dat je je in een situatie bevond waarin je het ding uitelkaar haalde om met de afzonderlijke draden iets te doen? JB Dat gebruiken vind ik persoonlijk niet zo boeiend, maar kan je er (als je het zou willen gebruiken) dan ook werkelijk wat mee? Zelfde geldt voor de opmerking van @f150 . Hopelijk kennen we allemaal wel een paar goede knopen en/of weten we wat we met paracord kunnen (en niet kunnen). Zelfde geldt voor gasmaskers etc. Ééns in de zoveel tijd eens oefenen/testen op werking.... Ja, dus ook je Mountainhouse eten, en vaststellen, dat je soms teveel water bij je eten gooit omdat je het niet precies kon afmeten....... Ik heb een jaar of 5 geleden één keer een paracord bandje gebruikt. Een deur bleef dichtvallen van een ruimte waar ik bezig was (met stroom uitval). Ik heb toen de deurklink vast gemaakt aan de verwarmingsbuis. Erg spannend hoor............ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tijgertje19 Geplaatst: 23 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2013 @tijgertje19 je inbox zit vol dus zo maar even bedanken voor de prachtige armbandjes. Maat is perfect, lekker losjes. 1tje aan de bob gehangen en de ander gereserveerd voor de ghb/edc wat het volgende projectje is. zooo ik ben ook weer in het land der levende poe poe wat word je moe van een weekend sc. ben gister rond 7 uur naar bed gegaan en ben net een uurtje wakker. ohh gelukkig is de maat goed had het een beetje op de gok gedaan maar nu weet ik dat die maat goed is :-) veel plezier ervan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wiener68 Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 Ik was ook al bezig maar, waar haal je die sluitingen? Als ik die heb, heb ik alweer een andere hobby, naast muziek maken. Sorry, heb ik al gevonden. Diverse maten dus keus genoeg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Happy Geplaatst: 13 oktober 2013 Delen Geplaatst: 13 oktober 2013 Dat is wel een handige oplossing van postnl. Nu nog uitrollen op een aantal andere grote plaatsen. http://www.postnl.com/nl/press/659005/pressrelease.aspx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 oktober 2013 Delen Geplaatst: 13 oktober 2013 Dit soort automaten heb ik in Luxemburg veel gezien en verbaasde me erover dat dit in Nederland nog niet overal te vinden is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 13 oktober 2013 Delen Geplaatst: 13 oktober 2013 Dat is wel een handige oplossing van postnl. Nu nog uitrollen op een aantal andere grote plaatsen. http://www.postnl.com/nl/press/659005/pressrelease.aspx We hebben al een paar jaar 'De Buren' ook zo'n aflever toko waar je dan zelf je pakketje kunt afhalen. https://www.deburen.nl/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anvil Geplaatst: 14 oktober 2013 Delen Geplaatst: 14 oktober 2013 Mijn volgende project is een dergelijke sling/draagriem voor de luchtbuks... Zitten ook aaaaardig wat metertjes in... P.s. Ik heb wel eens een dergelijke sleutelhanger uit mekaar gehaald als extra reef-lijntje tijdens het zeilen... Toch weer een metertje lijn... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 10 mei 2014 Delen Geplaatst: 10 mei 2014 Voor die gene die ook paracord armbanden e.d. willen maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 10 mei 2014 Delen Geplaatst: 10 mei 2014 Enkele van mijn armbanden Fast Deploy Bracelet Knoopje los maken en in één ruk uit elkaar Andere armbanden Voor de Kids Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shush Geplaatst: 10 mei 2014 Delen Geplaatst: 10 mei 2014 Ik heb er nét eentje voor mezelf gemaakt Ik wilde eigenlijk een riem, maar de winkel waar ik m'n cord heb gekocht had niet genoeg meters. Weet een van jullie waar ik goed paracord kan kopen op de klos? Wat een goed idee trouwens om er een hondenriem van te maken (Ik ga meteen aan de slag voor een halsband ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 10 mei 2014 Delen Geplaatst: 10 mei 2014 Da's ook een mooie knoop. ik heb er al veel gezien maar die nog niet! Ik bestel bij: www.paracord.nl www.paracordshop.nl Over beide shops ben ik goed te spreken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 10 mei 2014 Delen Geplaatst: 10 mei 2014 Hmmm, zijn jullie ook op de SC? Ik wil zoiets wel gemaakt zien worden, voorgedaan krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.