Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie weet dat jij een Prepper bent?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Iedereen weet dat ik het doe en ook iedereen uit mijn kenniskring is welkom.... snap aan de andere kant wel de gevoelens van vele zoals ik lees over dat ze zichzelf beter hadden kunnen voorbereiden. Maar toch zou ik iedereen die ik ken binnenlaten waaronder familie van mn vriendin :)

 

Wel worden ze aan het werk gezet om de overlevingskansen te vergroten. ofcourse;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 258
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nou, eigenlijk nog niemand. Maar ik ben net begonnen... M'n vriendin vroeg laatst waarom ik eigenlijk blikken soep had gekocht (ben kok, gebruik thuis nooit blikjes of pakjes...)... Vertelde dat 't voor "je weet maar nooit" was... Dag erna werd ik 's middags verrast door een kopje soep tussendoor, 't begin van 't einde van m'n voorraad;)

 

Ik heb van de week 18 liter water aangeschaft en in de berging neergezet, enigzins " verstopt" . Ze vind het maar onzin volgens mij. Ik denk dat 't vroeg genoeg is om dat te vertellen op 't moment dat het wel gaat opvallen. Verder zou ik 't niet zo rondbazuinen.... Ik denk dat ik tzt mensen beter iets kan aanbieden als ze echt niet op een andere manier ergens aan kunnen komen, dan dat ze het gelijk aan me komen vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben onlangs onze zoon verteld dat wij een voorraad en gear aan het verzamelen zijn voor een SHTF situatie. Hij denkt niet dat er wat gaat gebeuren. Wij hebben hem en zijn vriendin toch uitgenodigd dat als er wel wat gebeurd zij welkom zijn. Verder vertellen wij het aan niemand, wij vertrouwen gewoon geen mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stel buren, beste maat, vader, broertjes, grootouders, een collega en nog 2 andere vrienden.

 

Ook hier is in principe iedereen welkom, als het hele drop al dagen zonder vers drinkwater zit kan ik heus wel één van mijn waterfilters ter beschikking stellen, uiteraard wel onder mijn toezicht. Helaas kan ik niet iedereen van water en voeding voorzien, en diegene die daar wel voor in aanmerking komen worden uiteraard ook vriendelijk verzocht hun steentje bij te dragen om de kans op overleving te vergroten.

 

Voor alle mensen die het strict geheim proberen te houden: Ik vraag me af hoe je dat van plan bent zodra de nood echt hoog is. Het gaat je vrienden, familie, kennissen en omgeving echt wel opvallen als iedereen vermagert en er besodemieterd uitziet door gebrek aan water, terwijljij (met gezin) er goed bij loopt.

 

Ik hoop dat iedereen die mij ziet preppen ook gaat nadenken, en het voorbeeld volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee vriendinnen weten dat ik een voorraadje voedsel heb; gewoon "omdat opa en oma dat vroeger ook hadden en het nooit kwaad kan", hoeveel ik precies heb weten ze niet, maakt ook niet uit.

 

Een kennis van me hier in de buurt heeft op een aantal punten dezelfde ideeen als ik en is ook bezig met het aanleggen van een voedsel voorraadje en een flinke collectie zaden. Als de pleuris echt uitbreekt dan is er met hem en z'n vrouw goed samen te werken; ook wat andere vrienden hier zou ik een heel eind mee komen.

 

M'n familie woont zo'n 1600 km verderop en is niet op de hoogte van m'n voorraadje enzo, hoewel een klein deel van m'n familie hier wel welkom zou zijn als 't in NL echt helemaal fout zou gaan. Ik heb dan wel niet het budget om voor hun ook te preppen, maar hier in de omgeving zijn nog veel boerderijen e.d. en drinkwater is ook totaal geen probleem, dus het is hier zowiezo al veel makkelijker om te overleven. Uiteraard verwacht ik wel dat ze, als ze hierheen zouden komen, flink meewerken in de tuin en helpen met dingen als hout hakken voor de verwarming en 't koken; maar ook helpen met het bouwen van hun eigen onderkomen (plek zat, bomen zat, handgereedschap ook genoeg aanwezig). Plek zat in huis om degene waar ik echt om geef, in zo'n geval op te kunnen vangen. Luxe zal het absoluut niet zijn, maar het is te doen.

 

Ook heb ik 't hier wel eens voorzichtig met mensen er over hoe raar 't eigenlijk is dat bijna niemand meer een voorraadje in huis heeft en als je dan hints laat vallen als "wist je dat 't 3 uur duurt om een supermarkt te plunderen, maar 3 weken voordat 'ie weer gevuld is?" en dan "kijk naar new york pas.." erbij en dan zie je ze toch wat gaan denken. Wie weet kan ik er nog een aantal wakker geschud krijgen voordat 't echt fout gaat...

 

Ik hoop dat 't nog een flinke tijd duurt voor 't fout gaat, maar dat het fout gaat is volgens mij niet meer te vermijden. De economie is zo'n enorme puinhoop en de bende in 't midden oosten wordt er ook niet beter op...

 

Maar ja, we zien wel! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet mijn vrouw,mijn vader.

Helaas is er uit onderzoek gebleken dat we in tegenstelling tot vroeger nu nog maar 4,2 mensen nodig hebben om elkaar allemaal te kennen .Dit was zes en 1 geluk wanneer er echt stront aan de knikker is valt het www weg en loopt dat getal weer naar zes.Aan de andere kant wanneer men in nood is wil iedereen je vriend zijn net zoals wanneer je een hoofdprijs van de staatsloterij wint.

 

Het zal een kunst blijken om niet op te vallen

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik alleen al vertel dat ik met mijn kids het bos in ga kijken mijn.collega's al raar (stadsmensen weejewel). Mijn zusters weten het,.en alhoewel met een hoop haha.gehalte weten ze wat ze moeten doen als shtf. Net als enkele vrienden die er niet echt mee bezig zijn maar me eigenlijk wel gelijk geven. De meeste mensen van vandaag (of die ik ken kan ook) leven vandaag en.morgen zien ze wel. Vrienden mey kids zijn meer bezig met hun hypotheek dan denken aan wat er mis zou kunnen gaan in de wereld. Meeste denken dat het niet zo'n vaart zal lopen en dat de overheid voor ze zal zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

wie weet dat wij preppen.....

tot nu toe 1 gezin waar van ik het pas sinds kort weet verders zeggen wij het tegen niemand waarom niet ..... je beste vrienden worden je grootste vijanden

ik ben nu ongeveer 9 jaar bezig om te kijken wat het beste vlucht middel zou zijn ( ik heb bijna alles al geprobeerd van fiets tot auto tot vrachtwagens en touringcars .. zelfs 8x8 vrachtwagens maar iedereen kan bij je komen dus werd het een boot , toen een grotere en nu een schip.

iedereen vroeg aan mij die duck is echt gestooooooooooort en ik zeg alleen dit .... ja dat klopt ik zoek een uitdaging maar heb nooit gezegd waarom soms wel eens wat vragen gedaan zo als wat zou jij doen als ! de euro klapt of als er geen eten meer is ,,, nou dan krijg je van die zuur gewrongen gezichten van JAA hier in nederland hahaha hier gebeurd niets...... en van ..... nee nederland word zeker geholpen wand wij helpen anderen ook .....

nee zo als ik al zeg kijk uit wand voor je het weet zit je in SHTF tot SHY (shy=sh*t Hit you..)

en de overheid ja die helpt je echt !!!!! van de wal in de sloot en het liefst verzuipen ze je daar ben ik al achter .........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen familie en drie goede vrienden weten het.

 

Met de buurt moet ik erg oppassen. Dit voorjaar was mijn werkgever failliet gegaan. Tankpas onmiddellijk geblokkeerd maar de leaseauto werd pas drie weken later opgeëist. In de tussentijd, pal voor mijn huis, in meerdere etappes mijn hele dieselvoorraad in de vorm van 5-liter jerrycans in de tank gegooid om naar mijn sollicitatiegesprekken te kunnen gaan.

 

Dit is, gezien het commentaar van mijn buren, behoorlijk opgevallen. Net als mijn boodschappen die regelmatig niet overeenkomen met een alleenstaande volwassene. Les geleerd, als ik prepboodschappen bij de super haal dan rij ik vanaf nu naar een supermarkt iets verder weg van huis.

 

Kwam ik ook daar een vage bekende tegen die in mijn kar onder andere 10 verpakkingen beef jerky, 2 pakken pleepapier en drie pakken rijst zag liggen.

"Zo, ben je soms aan het doomsday preppen?", vroeg hij.

"Nee, ik help mee een scoutingkamp te organiseren.", was mijn antwoord.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren het gesprek op een grote voedselvoorraad gebracht (het woord preppen vermeden) met vrienden van ons van wie ik wel verwachtte dat ze het zouden begrijpen. Hm. Ze stonden op punt van weggaan de tijd was te kort. Binnenkort een langere boom over opzetten. Nu waren ze ongelovig dat WIJ of all people dat deden en dan na 3 maanden, een half jaar, was de vraag. Wat dan? Eten uit de natuur. En wat dan? Dus binnenkort de conversatie erover nog maar eens oppakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van ver vóór 1970. Ik zie niets verkeerd aan electriciteit.

Onlangs kwam ik er achter dat een andere, nog jonge collega van me, ook aan het preppen is, hoewel hij dat niet zo wilde noemen. Toch denkt hij na over zaken, heeft een back-up systeem om z'n ketel aan de gang te houden bij stroomuitval, wil een regenwater tank in z'n tuin, een opslagruimte in z'n garage, dat soort dingen. Ik heb hem op deze site gewezen en hij heeft hier rond gekeken, misschien is hij zelfs ingeschreven...? Toch nog eens vragen.

 

 

Ja dat dacht ik dus ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gezin en één vriendin. Wel prep ik een aantal dingen ook voor haar en nog twee andere bejaarde vriendinnen (die het dus niet weten). Want ik weet nu al dat ze met shtf bij mij zullen aankloppen (doen ze nu al als één van hen een probleem heeft).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

niemand behalve mijn dierbare familie en mijn vrouwtjuh weet dat ik een prepper ben en dit wil ik zo houden ook.....

waarom omdat je dus bij een shtf mensen aan de deur gaat krijgen die dus komen bedelen voor voedsel etc omdat ze hun te dure mobiele telefoon / ipad etc niet meer kunnen gebruiken.

en helemaal niets hebben gedaan behalve meedoen met de massa consumptie van onnodige dingen altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben ,en dus beter in plaats van de duurste nike,s /nieuwste iphone/nieuwe auto omdat de buurman ook een nieuwe audi/mercedes etc heeft gekocht beter voedsel en water etc hadden inslaan.

als je in een heel klein dorpje woont kun je samen staan we sterk metaliteit aannemen maar in de grote steden is dit bijna niet mogenlijk .

en zal ik persoonlijk dus zo snel mogenlijk de dun bevolkte gebieden opzoeken,en daarna zelfs nederland verlaten.

 

keep on prepping !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de bar praat ik er wel eens over om ook andere mensen te informeren over wat er zou kunnen gebeuren maar door de toenemende alcohol presentage zullen de meeste het al vergeten zijn,

verder heb ik er wel eens met me neef erover wat we zouden kunnen doen als er een crisis komt en we hebben al genoeg plannen en locatie's alleen nog de benodigde middelen en het ergste kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie en de man van de leger dump denk ik wel :p Voor de rest bijna niemand want als je het sneaky opgooit, dat je het eigenlijk ook moet gaan doen. Dan kijken mensen je aan alsof ze een spook gezien hebben, en maken ze een lachwekkende opmerking naar je :(

Maar dan denk ik van binnen weer haha :p wie het laatste lacht die kan tenminste nog lachen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Alleen ons gezin, onze zoon woont een half uur hier vandaan en zal per direct hier komen als het zo mocht zijn. Ik merk dat mensen in een roes leven en liever jou vertellen dat je gek bent.We zijn een doorsnee gezin van de buitenkant, daar is deze buurt erg allert op. Onze mening en uitingen worden meteen afgedaan. Die zijn anders. Familie hebben we aan allebei de kanten niet, lang verhaal. Daar hoeven we dus geen rekening mee te houden. Alleen ons gezin.

 

Het gaat me wel aan mijn hart dat erg weinig mensen hier stil bij staan en gewoon gaan wachten op hulp. Wij zullen igg zoveel mensen helpen als het nodig is. Maar ook wij vertrouwen niemand en vinden het erg moeilijk om te voorspellen of we tegen die tijd wel mensen kunnen helpen. Het probleem dat wij zien is dat mensen geen verantwoording meer voor zichzelf trekken en altijd wijzen naar anderen, hoe pakt dat uit dan, als je ineens wel verantwoordelijk bent voor je eigen problemen en daar niet op bent voorbereid? Tja kort gezegd zou ik willen dat er meerdere mensen hiervan op de hoogte zijn en ons dan weten te vinden. Samen sta je sterk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

JamHard weet hiervan maar ook mijn (schoon) grootouders, dit is wel prettig aangezien hun ook altijd voor minimaal een half jaar voorruit kunnen met hun voedsel dus is makkelijker om het er oven te hebben en ideeën te wisselen.

Mijn ouders is alleen wat lastiger, mijn vader weet wel wat we hebben maar bij mijn moeder hou ik het wat luchtiger. mijn ervaring is namelijk dat ze er nogal snel iets eruit flapt naar andere mensen in het dorp waar ze woont. En heb er niet zoveel zin in dat er een meute voor de deur staat. Ik denk ook dat ze het nu onderhand wel doorhebben bij de Aldi, pas geweest voor 12 bussen zout ( zat in 1 doos) en de caissière verontschuldigde zichzelf al dat ze die doos open moest maken. Ze kijken je dan ook niet meer vreemd aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...