Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppen - knop om naar survival


driehart

Aanbevolen berichten

@Dr.Prepper @Mr. Gold Het worden lastige tijden. Zeker voor zzp ers. Kunnen we een rubriek maken preppers helpen preppers aan opdrachten?

 

Mooi idee, zie http://preppers.nl/forum/threads/4445-Vraag-en-aanbod-van-diensten-preppers-helpen-preppers

Graag in dat topic daar verder over brainen, dan kan deze thread on topic blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Als jij in deze tijden nog 30 epu kan krijgen chapeau man!

Dat is met een 40 utige werkweek toch nog 1200,- minus belastingreserveringen hou je 800 eurootjes netto over per week!

Zolang je dit verdient zie ik nog geen problemen....

 

Oostblokkers verhuren zich tussen de 10 a 15.euro per uur. Tenzij er een detacheringsbureau tussenzit want die vragen tussen de 18.a 20. Btw verlegd uiteraard.

Ik snap niet waarom je in deze tijden vasthoudt aan die 30 epu. Van voor 2009 was alles mogelijk en kon je de hoogste tarieven vragen, maar dat warrn andere tijden. Voor 25 epu zit je ook nog steeds met een bovengemiddeld salaris...

En dat je dit aan bedrijven vraagt snap ik wel, maar voor jan met de pet die momenteel ook geen geld meer heeft?

Dan is het niet vreemd dat je zonder werk zit. Sorry dat ik het zeg...

 

Met.15 a 20 euro per uur.in deze tijden voor.een particulier is nog steeds extra geld in het laatje. En wie zegt dat je dat wit moet doen? Huppakee handje contantje zo je zakje in en weer een week te eten. Ja toch? Of niet dan?

 

Zware tijden vragen om andere maatregelen

 

kdacht niet dat et zo werkt, zeker niet met alle lasten die je hebt, beetje jammer om zo makkelijk te reageren.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

kdacht niet dat et zo werkt, zeker niet met alle lasten die je hebt, beetje jammer om zo makkelijk te reageren.....

 

Dus als ik het goed begrijp redt jij het niet zonder 800 netto in de week?

En als ik het dan ook goed begrijp werk je liever niet dan dat je 1a2 weken met bijvoorbeeld 600 netto per week zou kunnen verdienen.

 

Het spijt me als ik het mis heb, maar zo kom je wel over op mij nu....:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee joh, ik ben een luie donder die liefst van de bijstand vreet. kzou zeggen, ga een keer met een zzp-er praten, dan zie je vanzelf hoe et werkt. en die 30 euro is inclusief btw. daar hou je echt heel weinig aan over. als je een aov hebt, een bus met gereedschap, nog wat verzekeringen. en km hoef je nu ook niet meer te rekenen en mijn bussie loopt nog steeds niet op lucht alleen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee joh, ik ben een luie donder die liefst van de bijstand vreet. kzou zeggen, ga een keer met een zzp-er praten, dan zie je vanzelf hoe et werkt. en die 30 euro is inclusief btw. daar hou je echt heel weinig aan over. als je een aov hebt, een bus met gereedschap, nog wat verzekeringen. en km hoef je nu ook niet meer te rekenen en mijn bussie loopt nog steeds niet op lucht alleen....

 

Het klinkt alsof je je aangevallen voelt, terwijl dat vast en zeker niet de bedoeling is van @Greener en @Jager .

 

Vanuit een logische redenatie is 40 uur werken tegen € 20,= beter dan 0 uur werken tegen € 30,=.

Ook als ZZP er lopen je vaste kosten door, dus zolang je variabele kosten(brandstof en slijtage aan je gereedschappen en materialen enz.) onder de € 20,= blijven is zakelijk gezien beter om voor die € 20,= aan de slag te gaan dan de klus mis te lopen omdat je vind dat je minimaal € 30,= moet verdienen.

 

Vandaar de vragen van o.a. greener en jager, en dus ook van mij, waarom je minimaal die € 30,= nodig hebt.(het kan natuurlijk prima zijn dat je dat te prive vind, dus je bent uiteraard niet tot antwoorden verplicht) Vergeet niet dat preppen ook inhoud ervoor zorgen dat je met zo min mogelijk toekan.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie trouwens ook al gemerkt dat de boodschappen in één jaar stilletjes erg veel duurder zijn geworden? Het viel me vooral op van de iets luxere artikelen zoals Dolce Gusto koffie 30 cent duurder, garnalen 60 cent duurder, cashewnoten 1,10 euro duurder. (zo ongeveer uit mijn hoofd) Nu laat ik gerust die dure cashewnoten staan hoor en ik ben ook weer overgegaan op het zetten van filterkoffie, geen probleem, je past je wat aan.

Maar ik vraag me af hoeveel mensen doorhebben dat de boodschappen zoveel duurder zijn geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee joh, ik ben een luie donder die liefst van de bijstand vreet. kzou zeggen, ga een keer met een zzp-er praten, dan zie je vanzelf hoe et werkt. en die 30 euro is inclusief btw. daar hou je echt heel weinig aan over. als je een aov hebt, een bus met gereedschap, nog wat verzekeringen. en km hoef je nu ook niet meer te rekenen en mijn bussie loopt nog steeds niet op lucht alleen....

 

Ik ben jarenlang zzp-er geweest met een ao verzekering, bus met gereedschap, nog wat verzekeringen en moest de diesel ook betalen.

Ik weet dus heel goed wat je bedoelt. Maar zoals @netuyas zegt als puntje bij paaltje komt en het echt niet anders kan zou ik liever een weekje (of twee desnoods) voor een minder uurtarief werken dan me vasthouden aan die dertig.

Natuurlijk zou ik proberen zo snel mogelijk een andere en betere klus aan te nemen, dat lijkt me niet meer dan logisch.

Maar alles is beter dan thuis stil te zitten en niks verdienen. Lijkt me.raar als je me daar geen gelijk in geeft toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt alsof je je aangevallen voelt, terwijl dat vast en zeker niet de bedoeling is van @Greener en @Jager .

 

Vanuit een logische redenatie is 40 uur werken tegen € 20,= beter dan 0 uur werken tegen € 30,=.

Ook als ZZP er lopen je vaste kosten door, dus zolang je variabele kosten(brandstof en slijtage aan je gereedschappen en materialen enz.) onder de € 20,= blijven is zakelijk gezien beter om voor die € 20,= aan de slag te gaan dan de klus mis te lopen omdat je vind dat je minimaal € 30,= moet verdienen.

 

Vandaar de vragen van o.a. greener en jager, en dus ook van mij, waarom je minimaal die € 30,= nodig hebt.(het kan natuurlijk prima zijn dat je dat te prive vind, dus je bent uiteraard niet tot antwoorden verplicht) Vergeet niet dat preppen ook inhoud ervoor zorgen dat je met zo min mogelijk toekan.

 

Dat bedoelde ik inderdaad.

Ik zie hier in mijn omgeving zzp-ers met bosjes vallen helaas.

We proberen te helpen, niet aan te vallen.

Ik gun niemand de ww.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie trouwens ook al gemerkt dat de boodschappen in één jaar stilletjes erg veel duurder zijn geworden? Het viel me vooral op van de iets luxere artikelen zoals Dolce Gusto koffie 30 cent duurder, garnalen 60 cent duurder, cashewnoten 1,10 euro duurder. (zo ongeveer uit mijn hoofd) Nu laat ik gerust die dure cashewnoten staan hoor en ik ben ook weer overgegaan op het zetten van filterkoffie, geen probleem, je past je wat aan.

Maar ik vraag me af hoeveel mensen doorhebben dat de boodschappen zoveel duurder zijn geworden.

Ik woonde met mijn vader alleen en met zijn tweeen hadden we voor de wekelijkse boodschappen zo'n 50 gulden nodig. De euro kwam en binnen enkele maanden werdt het 70 euro.

Nu na al die jaren als ik kijk wat ik betaal voor de meest stompzinnige dingen, kan ik wel eens een haartje uit mijn hoofd trekken ja.

En het gaat nog veel erger worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Een heel waardevolle draad die Driehart begonnen is. Ik heb maar drie -eigenlijk heel voor de hand liggende- adviezen;

 

- Schakel zo snel mogelijk zo veel mogelijk terug bij je uitgaven.

 

- Zorg dat je niet als eerste omvalt, want er zijn nu nog deurwaarders actief. Als straks iedereen failliet gaat, gaat er niemand failliet. Volhouden dus!

 

- De roos bloeit op de hoop stront. Laten we elkaar helpen zoveel we kunnen. En laten we deze crisis aangrijpen, om menselijker te worden en niet onmenselijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- De roos bloeit op de hoop stront. Laten we elkaar helpen zoveel we kunnen. En laten we deze crisis aangrijpen, om menselijker te worden en niet onmenselijker.

 

Inderdaad, in tijden van een crisis is sociale controle en sociale cohesie erg belangrijk. Ik zie nu al dat de buren hier elkaar helpen met kleine dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi topic, top post!

 

Het is gewoon een welvaartsziekte dat we van salaris tot salaris leven.

In amerika is dit nog veel extremer maar wij doen er lekker aan mee!

 

Sparen voor slechte tijden? Sparen voor een grote aanschaf?

Nee op afbetaling of voor alles lenen, absurd.

 

99% van de mensen kan zich gewoon niet voorstellen dat onze hele maatschappij zomaar kan instorten, terwijl die maatschappij juist nog nooit zo gevoelig daarvoor is geweest.

Alle vangnetten, sociale voorzieningen zijn erop gebaseerd dat het goed gaat, dat er groei is.

En nu dat een paar jaar niet zo is, of wat minder is zie je de scheuren ontstaan.

 

En niet alleen onze sociale voorzieningen, het gaat veel verder, de voedselvoorziening, energie, enz enz, alles hangt aan een bijzonder complex en instabiel geworden systeem.

 

Nu denken de wijze heren met geldcreatie eea op gang te kunnen houden, met als risico dat als het fout gaat het heel goed fout gaat.

We zien het allemaal wel, alhoewel ik me ook nog steeds verbaas hoe onbespreekbaar het voor veel mensen is en hoeveel vertrouwen ze in, ...... tja in wie stellen ze dat vertrouwen eigenlijk, de regering, de regeringen? Geen idee eigenlijk !

Ze zullen het toch niet fout laten gaan, maar echte oplossingen zijn er niet, of op zijn minst onacceptabel voor de meeste mensen.

 

En daar gaat het dus fout, we willen geen stap terug doen, beter, meer enz.

En daar houden we zo krampachtig aan vast dat het fout zal lopen, zoals het met alle beschavingen al fout is gegaan......

 

 

Prep ze,

Kans

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja, ik vind dat er snel geoordeeld word (hoeft niet perse hier) dat je genoeg verdient. Dan vraag ik me af of men weet wat er in mijn bedrijfsvoering speelt en dat vind ik nogal kortzichtig waardoor ik vaak wat nijdig word. En tuurlijk snap ik ook wel dat je beter voor 2 tientjes werk kan hebben als voor 3 tientjes niet als je er aan vasthoud. gelukkig is het zo ver nog niet en kan ik nog steeds bij mn bestaande klanten aankloppen en zijn dat vaak erg korte klusjes in vergelijk tot vroeger. maar et enigste wat ik steeds moet doen is inleveren en inleveren. en mn hypotheek blijft doorgaan, heb ook nog 2 kleine keuters en een vrouw die door een burn-out thuis is komen zitten omdat de ouders in de steeds groter wordende klassen menen dat ze het hele onderwijs wel even kunnen dirigeren omdat ze zon bijzonder kind hebben. in deze tijden word et ook steeds meer voor minder. en dat geeft een tijd niet maar op een gegeven moment komt die explosie. ook in de samenleving. tis alleen ff wachten wanneer. dat is natuurlijk waarom wij vereenigt zijn natuurlijk op deze site. omdat we die klap verwachtten en ons daar een klein beetje op willen voorbereiden.

maar afijn, sorry dat ik wat stellig van leer trok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Proppert heeft een punt.

 

Het uurloon van bijvoorbeeld 30 euro bruto mag dan nog wel wat lijken (wat het niet is), maar dan moet je wel je uren kunnen maken.

Als je voor minder gaat werken dan zit je vaak ook in de tang van de mensen die er misbruik van maken. Die typetjes betalen ook niet op tijd. Je moet continue achter het geld aan zitten. Met alle ergenis en frustraties die erbij komen.

Als je na 60 dagen je geld nog niet hebt dan moet je al dwangmaatregelen treffen. Dan krijg je uiteindelijk na 90 dagen je geld, heb je extra kosten gemaakt om het uiteindelijk te krijgen en de opdrachtgever laat je vervolgens na je helemaal uitgewrongen te hebben vallen. En dan te bedenken dat de mensen die in loondienst werken al binnen een week beginnen te piepen omdat het salaris er nog niet opstaat....

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goed topic vind ik dit.

 

Zelf heb ik hier ook weleens aan gedacht, de meeste mensen denken dat de val van de economie van de 1ne op de andere dag gaat.

Zo zie ik dat zelf niet, ik denk dat de grote jongens proberen de boel zo lang mogelijk bij elkaar te houden om hun eigen vermogen en hachje te redden.

De boel zal eerder beetje bij beetje afbrokkelen en steeds meer mensen zullen het moeilijk krijgen.

 

Als het echt niet meer gaat zullen ze eerst alle sociale voorzieningen er aan moeten geloven.

Die afbraak gaat zolang door totdat er een soort van opstand komt.

kijk naar Afrika, ze laten je rechtop kapot gaan terwijl de hoge heren lekker in luxe baden.

De 1ne na de andere revolutie vind er op dat continent plaats, en de nieuwe heerser is nog gekker dan de vorige.

 

In mijn ogen moet je niet alleen eten opslaan, want dat raakt ook een keer op, maar je moet jezelf leren te overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede post ! mensen moeten meer open staan om te preppen ipv er een lachwekkend onderwerp van te maken.

Wij (preppers) zijn een van de groepen mensen die daar wat verandering aan kunnen maken door oa op dit forum onze gedachtes los te laten.

En uiteraard mensen als @DickBerts die de media te woord staat moeten we ook heel dankbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...