Dispar Vulgo Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Raar maar waar , volgens de fabrikant is het een onmisbaar iets voor in je bob tijdens een shtf. http://wd40.com/gettingthejobdone/survival-guide-full.html Er valt natuurlijk wel iets voor te zeggen..... Wat zeggen jullie ervan? Gegroet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Hangt er vanaf, hoeveel mechanisch spul je hebt wat gesmeerd moet worden. Vaseline werkt vaak ook prima. Thuis zou ik echter nooit zonder willen! Dus altijd wat op voorraad. In m'n rugzak heb ik het niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Maak je eigen kruipolie, een mengel van A.T.F. olie met een mengsel van Aceton The ATF-Acetone mix is a “home brew” mix of 50 – 50 automatic transmission fluid and acetone. Note this “home brew” released bolts better than any commercial product in this one particular test. In some additional comments that I found while double-checking on the article I found that with some of the new ATF fluids it is hard to get a good mix. However if you add a small amount of diesel oil to the mixture this will help. Klik op de link om te kijken bij welk koppel de roestige bouten los zijn te krijgen. Dus bij welke soort kruipolie of mix http://preparednessadvice.com/equipment/make-your-own-penetrating-oil/#.UQSJ7Gq8rFw Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Wapenolie is net zo handig: Break Free of Ballistol. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 In mijn BOB heb ik het niet . Wel in een foedraal van een wapen . Maar een ander merk . Als mijn merk nu beter of minder goed is weet ik niet . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Een paar jaar geleden was ik in Tsjechië voor vrijwilligers werk en toen moesten we een takje met een diameter van zo'n 30cm afzagen met een gebogen zaagblad aan een soort van bezemsteel, zo'n 2,5m boven het dak waarop we stonden. Neem één ding van me aan: WD40 maakt het zoveel lichter dat je het liever niet zonder doet... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 bewegenden dingen met wd 40 behandelen, vaste dingen met duck tape vast maken. dit is dan ook de 2 dingen die ik in mijn auto heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Gisteren toevallig nog een busje wd40 gekocht. Heb ik wel eens verteld dat bij 1 van de kids vier vingers tussen deur zat aan de scharnierende kant? Alles in huis in paniek en ga dan maar eens rustig nadenken op welke manier de vingertjes meer "lucht" krijgen als je de deur op een bepaalde manier opent. Busje wd40 stond binnen handbereik en na een toefje wonderolie glipten de vingers los. Je kan dit spul dus ook in een kleine shtf gebruiken. Sindsdien mag dat soort rommel ook van moeder de vrouw in huis rondslingeren Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Volgens mij hebben ze deze ook voordelig bij de Action.... Ik heb altijd zo'n fles op voorraad. De normale is alleen wel een beetje grote fles... zou liever een kleiner alternatief in mijn BOB hebben, zoals te koop bij een fietsenwinkel. Leuke foto ervan: http://media.fontsinuse.com/static/use-media-items/5/4885/full-1600x1101/500925df/wd_duvet.jpeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Voor de budget prepper, bij de Lidll een precisie oliestift van 3Mmet pipet en 12 ml inhoud voor 99 cent. Altijd in mijn topvak van mijn rugzak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3parator Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 In WD 40 zit ook garnalen olie ( zei de guide tijdens steur en zalmvissen op de Frasier river in Canada) Hij spoot het op al het kunstaas. Hij zei dat hij op andere dagen heel veel ving...( We hadden 1 kleine steur) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Fijn spul. Heb het in de auto liggen maar wil het niet in een bob want het lekt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Learned Bear Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 WD40. Goed idee. Is volgens mij vrijwel oneindig lang houdbaar, staat bekend als goed spoel en behoud dus ook zijn waarde. Ik ga er nog een paar busjes van halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 31 januari 2013 Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Grappig dat die fabrikant zo inspringt op noodscenario's. Ik zie zo gauw voor een shtf en vertrek met onze BOB's geen toepassing. Maar standaard zit het wel in de BOV. Slot ontdooien wist ik trouwens niet, weer wat geleerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 31 januari 2013 Delen Geplaatst: 31 januari 2013 WD40 is superhandig spul, ik gebruik het al jaren voor van alles en nog wat in en om het huis. Maar in mijn BOB zal ik het alleen stoppen als ik op mijn BUB stap naar mijn BOL Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Heidiho Geplaatst: 31 januari 2013 Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Nutnfancy zweert ook bij dit spul. om bomen mee te zagen of hout mee te kloven met een survival mes. heb zelf ook een busje in mijn bob. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dispar Vulgo Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Bij conrad hebben ze het ook in 5 liter jerrycan.............. Gegroet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Freak Geplaatst: 1 februari 2013 Delen Geplaatst: 1 februari 2013 Nog nooit gebruikt... Ik ga het eens proberen. Thanks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dispar Vulgo Geplaatst: 1 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2013 Ze hebben ook een pen.alleen de dop blijft niet altijd goed zitten maar het spul werkt als een tierelier. Gegroet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 1 februari 2013 Delen Geplaatst: 1 februari 2013 Wapenolie is net zo handig: Break Free of Ballistol. Ik heb wat naaimachine olie ingesmolten (uiteraard) in rietjes. Neemt absoluut geen ruimte in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maccrey Geplaatst: 1 februari 2013 Delen Geplaatst: 1 februari 2013 WD-40 2000 Uses List http://wd40.com/files/pdf/wd-40_2042538679.pdf Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 2 februari 2013 Delen Geplaatst: 2 februari 2013 De één WD40, maar ik toch echt Ballistol. 100% natuurlijk. Wapenolie, olie voor hout, leer, maar ook desinfectant voor wonden ed, filmlaag voor metalen, aanmaken vuur, noem maar op. Voor mij maar één ding en dat is Ballistol Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.