Navauden Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Ja bij mij staat erop 1/12/17, maar ik denk dat die inderdaad nog wel even langer meekan. Blikken zijn wel beter ja Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
manta1985 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Wow, jammer dat deze topic al zo lang niet meer leeft. Ik ben een Jr Prepper én een actieve outdoorsport liefhebber. Ik zou mij ook graag aansluiten aan een gezamenlijke inkoopactie. Ik heb veel van het eten van Mountainhouse uitgeprobeerd. Muv de goulash was alles heerlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 @Simurgh kan ongetwijfeld wel wat regelen m.b.t Mountain House in de prepshop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Kan ze hier bij de outdoor zaak ook bestellen maar dan zijn ze wel erg duur dus doe mee met de actie  \ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Hihi zie net de datum oeps:o Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Bij aankoop van 200 blikken kunnen we een hele scherpe prijs neerzetten maar dan moeten we gezamenlijk 200 blikken inkopen. Keuze uit:  MH Blik spaghetti bolognaise MH Blik pasta met lasagne saus MH Blik Chicken Korma with Rice MH Blik Chicken Tikka with Rice MH Blik vegetable Tikka with Rice MH Blik Sweet and Sour Chicken With Rice MH Blik Chili con carne with Rice MH Blik Sweetcorn MH Blik Salmon and Potato in Dille Saus MH Blik peas MH Blik scrambled Eggs, ham and potato  Denk dat zo'n derde van de prijs af kan als we naar de prijzen kijken van zwerfkei  Willen jullie dit en zo ja en welke smaken? MH Blik Peas en Sweetcorn kunnen gok ik rond de 25e per blik doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesje1980 Geplaatst: 3 juli 2013 Delen Geplaatst: 3 juli 2013 200 blikken met z'n allen , dat moet toch wel lukken ? Â ik wil er wel 2 of 3. Â There are currently 68 users online. als iedereen er 2 of 3 wil zijn we er zowat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Basement Steve Geplaatst: 4 juli 2013 Delen Geplaatst: 4 juli 2013 voor mij ook 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 MH Blik Peas en Sweetcorn kunnen gok ik rond de 25e per blik doen.  €25 ??  Bij http://www.conserva.de kosten de erwten en mais al "slechts" €22,79 ( klik en klik )  Maar de oorspronkelijke prijs in de V.S. voor de erwten is maar $19 ( €14,75 ) ( klik ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 Als prepper moet je de blikken hebben inderdaad, niet die zakjes. Heb er aardig wat ervaring mee, omdat mijn voorraad voor een groot deel bestaat uit de blikken.  De zakjes zijn leuk voor een kampeertripje of zo. Bevatten maar 1 maaltijd en zijn niet lang houdbaar. Dus voor preppers weinig interessant denk ik. ( tenzij je de SHTF binnen een paar jaar verwacht en ze enkel gebruikt voor in je get-home-bag ).  - Zakjes : ca. 5 tot 7 jaar houdbaar, - Blikken : gegarandeerd minstens 25 jaar (!) houdbaar ( verwachting : 35+ jaar )  De blikken zijn bij zwerfkei echt lachwekkend duur. Meer dan het VIER(!)-voudige soms, als in de V.S. (waar ik ze altijd meeneem). Ze kosten daar ongeveer $25 - $30 (vanaf €19 dus) ( Google : "Mountain House #10 can" )  Bij http://www.conserva.de zijn ze ietsje goedkoper (dan zwerfkei dus), maar nog altijd veel te duur.  Vergelijk :  - Spaghetti Bolognese conserva : €34,19 zwerfkei : €59,00 ( USA : $20,53 = €15,99 )  - Chili con carne : conserva : €47,59 zwerfkei : €79,00 ( USA : $24,49 = €19,00 )   Als je een inkoopactie op touw wilt zetten , neem dan contact op met de distributeur van M.H. in Engeland :  European Freeze Dry 45 Roman Way Longridge Road Ribbleton Preston PR2 5BG http://www.mountainhouse.eu 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 Een blik is hoeveel maaltijden? En op welke prijs mag ik circa rekenen? Klopt de info op http://shop.conserva.de/en/47-rm-bulk-tins-value ? Â En welke blikkensmaak heeft de meeste calorieen en andere voedingswaarden per euro? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 En welke blikkensmaak heeft de meeste calorieen en andere voedingswaarden per euro?  Dan zou ik gaan voor de kaasmacaroni bijvoorbeeld ( klik )  De rest van de door u gevraagde info staat bij elk product vermeld Kaasmacaroni : 10 porties , 527 kcal elk , voor €37,49  Maar ik vind het nog belachelijk duur. Dit blik kost in de US : $24 ( €18 ) (klik)  Maar bij zwerfkei durven ze er zelfs zo'n €69 voor te vragen (!) ( ik neem dan even een vergelijkbaar product -pasta/lasagna- aangezien ze daar geen mac/kaas hebben ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 €25 ?? Bij http://www.conserva.de kosten de erwten en mais al "slechts" €22,79 ( klik en klik )  Maar de oorspronkelijke prijs in de V.S. voor de erwten is maar $19 ( €14,75 ) ( klik )  Onze prijzen van inkoop verschillen bijna niks met die van wat conserva.de ze aanbiedt. Ook bij een grote aankoop niet. Ik neem even contact op met de leverancier die je hieronder hebt gezet @Advivo Dank. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 Mountain House in de UK levert volgens mij niet meer aan particulieren. De prijzen aan bedrijven zullen waarschijnlijk in de range van conserva.de liggen. Het is het proberen waard natuurlijk.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast morningglory Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 Ben benieuwd wat eruit komt al lange tijd intresse maar prijzen zijn nogal stevig. Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 Als de prijzen onder die van conserva.de duiken doe ik graag mee voor zeg 200 euro aan blik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 Eigenlijk zouden we gewoon een vriesdroog-installatie en een inblik-machine gezamenlijk moeten aanschaffen. Dat bij één van ons thuis zetten , en dan naar hartelust daar vriesdrogen en inblikken met z'n allen  Voordeel : bijna 'eeuwig' houdbaar voedsel, voor een fractie van de Mountain House prijzen. Nadeel : het vriesdroog-procedé is vrij ingewikkeld (wiki) en bijbehorende apparatuur stervensduur (vanaf €10.000 of zo)  Alhoewel ... : http://thesurvivalpodcast.com/forum/index.php?topic=32940.0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 @Mr. Gold: Wat zou conserva rekenen bij afname van 200 blikken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 Bij een goede prijs doet Greener ook mee om aan de 200 blikken te komen! Â Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
manta1985 Geplaatst: 10 juli 2013 Delen Geplaatst: 10 juli 2013 Bij aankoop van 200 blikken kunnen we een hele scherpe prijs neerzetten maar dan moeten we gezamenlijk 200 blikken inkopen. Keuze uit: MH Blik spaghetti bolognaise MH Blik pasta met lasagne saus MH Blik Chicken Korma with Rice MH Blik Chicken Tikka with Rice MH Blik vegetable Tikka with Rice MH Blik Sweet and Sour Chicken With Rice MH Blik Chili con carne with Rice MH Blik Sweetcorn MH Blik Salmon and Potato in Dille Saus MH Blik peas MH Blik scrambled Eggs, ham and potato  Denk dat zo'n derde van de prijs af kan als we naar de prijzen kijken van zwerfkei  Willen jullie dit en zo ja en welke smaken? MH Blik Peas en Sweetcorn kunnen gok ik rond de 25e per blik doen.  @Mr.Gold zou je de website nog even willen benoemen, zodat we kunnen lezen waar we uit kunnen kiezen + de prijzen? Ik heb wat allergiën dus voordat ik kan zeggen wat en hoeveel ik wil bestellen... Op de mountainhouse site zie ik namelijk meer keuze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 10 juli 2013 Delen Geplaatst: 10 juli 2013 @Mr.Gold zou je de website nog even willen benoemen, zodat we kunnen lezen waar we uit kunnen kiezen + de prijzen? Ik heb wat allergiën dus voordat ik kan zeggen wat en hoeveel ik wil bestellen... Op de mountainhouse site zie ik namelijk meer keuze.  In het bovenstaande bericht is het alleen mogelijk om voor ons te bestellen bij de leverancier in Nederland. Binnenkort waag ik even een mailtje naar de producent als we meer mensen hebben die ook willen bestellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dakhaas Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 Plusje erbij... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 De enige die je niet moet nemen is chili con carne met rijst van Mountain House.. zelfs met curry en ketjap kreeg ik die niet weg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 16 juli 2013 Delen Geplaatst: 16 juli 2013 Mss overbodig te vermelden , maar count me in voor een paar blikken ( ~5 ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mr bruin Geplaatst: 18 juli 2013 Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Ik krijg al honger, neem mij mee voor 10 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.