hamster Geplaatst: 1 april 2014 Delen Geplaatst: 1 april 2014 ik gebruik kattenschrik van de action om de katten uit mijn tuin te houden (knoflook korrels) en merk dat de slakken ook wegblijven het kost bijna niks Daar bestaan al draadjes over.http://preppers.nl/forum/tags.php?tag=slakken Je gebruikt slakkenkorrels, Heinekenvallen of gewoon een spiesje om de slakken te vangen. Sinds kort strooi ik ook fijn wit zand rond mijn kolen en slaplantjes, dat wit zand zijn gemalen schelpjes en dat kwetst de buikjes van die ondingen, daarnaast plaats ik ringen gesneden van petflessen die ik rond mijn plantjes zet. De combinatie van maatregelen doet het goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 1 april 2014 Delen Geplaatst: 1 april 2014 Daar bestaan al draadjes over.http://preppers.nl/forum/tags.php?tag=slakken Je gebruikt slakkenkorrels, Heinekenvallen of gewoon een spiesje om de slakken te vangen. Sinds kort strooi ik ook fijn wit zand rond mijn kolen en slaplantjes, dat wit zand zijn gemalen schelpjes en dat kwetst de buikjes van die ondingen, daarnaast plaats ik ringen gesneden van petflessen die ik rond mijn plantjes zet. De combinatie van maatregelen doet het goed. nou heb ik zelfs gezocht op slakken en nog kreeg ik geen resultaat. maar bedankt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 1 april 2014 Delen Geplaatst: 1 april 2014 ik gebruik kattenschrik van de action om de katten uit mijn tuin te houden (knoflook korrels) en merk dat de slakken ook wegblijven het kost bijna niks dit zijn alleen maar knoflook korrels? geen giftige troep? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 1 april 2014 Delen Geplaatst: 1 april 2014 hier dan wat de inhoud is kun je zelf lezen wat erin zit dit zijn alleen maar knoflook korrels? geen giftige troep? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 1 april 2014 Delen Geplaatst: 1 april 2014 @hamster hartstikke bedankt:) ga zeker even kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Benedictus Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Tegen katten helpt dit spul in ieder geval niet, althans niet in mijn tuin. Helaas! Mijn laatste hoop is zo'n apparaatje met detector dat geluidsgolven uitzendt. Slakken kun je het beste een tijdje wegvangen. 's Nachts zijn ze het actiefst. Daarna heb je veel minder last. Benedictus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RImStone Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 Wij hadden ook van die korrels die naar knoflook roken (onze katten scheten heel de tuin kapot).... In plaats van dat het hielp, gingen die beesten er doorheen liggen rollen om vervolgens in de huiskamer zich ervan te ontdoen door in de bank te gaan rollen hahaha. Boomschors zouden katten ook geen fan van zijn, ware het niet dat een buurt kat er dol op is en er naar harte lust mee gaat liggen spelen *zucht* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 Wij hadden ook van die korrels die naar knoflook roken (onze katten scheten heel de tuin kapot).... In plaats van dat het hielp, gingen die beesten er doorheen liggen rollen om vervolgens in de huiskamer zich ervan te ontdoen door in de bank te gaan rollen hahaha. Boomschors zouden katten ook geen fan van zijn, ware het niet dat een buurt kat er dol op is en er naar harte lust mee gaat liggen spelen *zucht* Tegen katten helpt dit spul in ieder geval niet, althans niet in mijn tuin. Helaas! Mijn laatste hoop is zo'n apparaatje met detector dat geluidsgolven uitzendt. Slakken kun je het beste een tijdje wegvangen. 's Nachts zijn ze het actiefst. Daarna heb je veel minder last. Benedictus Ikzelf gebruik takkensnippers en ook veel koffiedik op de tuin. Het stuk tuin zonder dat is een kattenwalhalla, het stuk met snipper en koffiedik mijden ze. Koffiedik is ook een prima stikstof mest. Nooit weggooien, opsparen en op de tuin gooien! Slakken zijn er ook geen fan van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RImStone Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 Ikzelf gebruik takkensnippers en ook veel koffiedik op de tuin. Het stuk tuin zonder dat is een kattenwalhalla, het stuk met snipper en koffiedik mijden ze. Koffiedik is ook een prima stikstof mest. Nooit weggooien, opsparen en op de tuin gooien! Slakken zijn er ook geen fan van. Ik drink alleen maar koffie van koffie pads...en om die nou steeds te moeten ontleden hahaha...af en toe krijg ik wel wat gemalen koffie van mijn schoonouders voor op de volkstuin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 Ik drink alleen maar koffie van koffie pads...en om die nou steeds te moeten ontleden hahaha...af en toe krijg ik wel wat gemalen koffie van mijn schoonouders voor op de volkstuin Die kunnen ook zo op de tuin. Ziet er wel niet zo netjes uit, maar het type papier verteerd vrij vlot. M'n pa doet dat ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RImStone Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 Die kunnen ook zo op de tuin. Ziet er wel niet zo netjes uit, maar het type papier verteerd vrij vlot. M'n pa doet dat ook. Kijk daar kan ik wat mee...mijn dank is groot! Zal voortaan naast eierschalen ook koffiepads bewaren Vrouwlief gaat knettergek van me worden haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 Kijk daar kan ik wat mee...mijn dank is groot! Zal voortaan naast eierschalen ook koffiepads bewaren Vrouwlief gaat knettergek van me worden haha Zeg maar dat je op die manier minder afval produceert en het milieuvriendelijker is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 Kijk daar kan ik wat mee...mijn dank is groot! Zal voortaan naast eierschalen ook koffiepads bewaren Vrouwlief gaat knettergek van me worden haha De aluminium Nespresso caps vallen daar niet onder, enkel de theezakjes van Senseo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 @hamster als ik het goed begrijp verjaagt knoflook katten ? Raar dit is nu het enige dat ik 2 × heb moeten planten omdat mijn kat het heel had omgewoeld . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 @hamster als ik het goed begrijp verjaagt knoflook katten ? Raar dit is nu het enige dat ik 2 × heb moeten planten omdat mijn kat het heel had omgewoeld . Geert Knoflook tegen katten kende ik nog niet. Ik weet wel dat sommige insecten liever niet bij knoflook in de buurt komen. Offtopic: Liep overigens een keertje op een marktje in het buitenland, bleek een knoflookmarkt te zijn. Ze hadden meer dan 200 soorten knoflook en er schijnen wel 600 soorten te zijn. Heel veel lekkere soorten gezien en geproefd, beter dan het gebruikelijke uit de supermarkten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 In de Franse Tarn (ten noordoosten van Toulouse) in Lautrec wordt op de eerste vrijdag van augustus elk jaar het knoflookfestival gehouden. Lautrec knoflook is dé knoflook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 Kijk daar kan ik wat mee...mijn dank is groot! Zal voortaan naast eierschalen ook koffiepads bewaren Vrouwlief gaat knettergek van me worden haha Eierschalen zijn idd ook perfect voor de tuin. De gewone kalk is veel te hard/sterk voor de tuin, die eierschalen geven de kalk gedoseerd af, veel beter. Hier gaat alles wat organisch is, maar niet gekookt op de composthoop. Brood moet je er ook niet opgooien, daar groeien snel peniciline achtige schimmels op die je nuttige bacteriën doden. Koffiedik kan zowel op de composthoop als direct op de tuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 Ik drink alleen maar koffie van koffie pads...en om die nou steeds te moeten ontleden hahaha...af en toe krijg ik wel wat gemalen koffie van mijn schoonouders voor op de volkstuin En dan te bedenken dat DE en Sara Lee door de mand zijn gevallen omdat ze uiteindelijk minder dan de helft echte koffie in de pads deden en de rest aanvulde met vulmiddel (wat dat dan ook mag wezen) Het heeft dus weinig zin om Pads te gebruiken... Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 En dan te bedenken dat DE en Sara Lee door de mand zijn gevallen omdat ze uiteindelijk minder dan de helft echte koffie in de pads deden en de rest aanvulde met vulmiddel (wat dat dan ook mag wezen) Niet overdrijven hoor:"Sara Lee, de oude moedermaatschappij van Douwe Egberts, heeft jarenlang de Senseo-koffiepads bewust slapper gemaakt. De hoeveelheid koffie werd uit kostenbesparing teruggebracht van 7,5 gram naar 7 gram." Van vulmiddel is mij niets bekend en kan ik ook niet terugvinden. Overigens is DE alweer afgestoten door Sara Lee. In Joure is een ontzettend leuk museum, waar oa het oude huis van Douwe Egberts bij hoort, maar ook een winkeltje, De witte Os, en een bakkerijmuseum, een drukkerij museum...Ik kan het je aanraden om er eens een dag te kijken. Veel oude technieken, waarbij we als preppers een hoop ideeën kunnen opdoen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 ja het spul werkt uitstekend hier en kost haast niks als ik zo'n pakje open heb ik haast kokhalsneigingen @hamster als ik het goed begrijp verjaagt knoflook katten ? Raar dit is nu het enige dat ik 2 × heb moeten planten omdat mijn kat het heel had omgewoeld . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 heeft iemand een goede oplossing tegen slakken?!?!?! Ik heb Indische loopeenden en die eten ze allemaal op! Ze maken niet je planten stuk zoals kippen dat doen, achja, ze zetten wel eens hun platvoeten op een zaailing maar dat is dan per ongeluk Ik heb 4 eenden op ongeveer 1000 m lopen, in de kas moet ik zelf nog slakken vangen want daar heb ik de eenden liever niet. Schelpen, eierschalen en koffiedrap werkt echt niet, in elk geval niet voldoende. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 27 augustus 2014 Delen Geplaatst: 27 augustus 2014 Dit leek me de beste plek om dit linkje in te zetten: Tips groenten en fruit Niet elk linkje werkt even goed, en ik heb een vraag: Appels invriezen: schillen klokhuis verwijderen 2 minuten blancheren in water met 2 gram citroenzuur. Weet iemand hoeveel water op die 2 gram citroenzuur? Ik denk er over om een dehydrator te kopen om vooral appels en peren te drogen voor opslag maar zolang de vriezer het doet wil ik dit ook wel eens proberen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
daisy Geplaatst: 27 augustus 2014 Delen Geplaatst: 27 augustus 2014 Ik zit er aan te denken om deze online cursus te doen: http://natuurlijkemoestuin.be/landing/online-jaarcursus-groenten-kweken-in-de-natuurlijke-moestuin/#1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 27 augustus 2014 Delen Geplaatst: 27 augustus 2014 Ik denk er over om een dehydrator te kopen om vooral appels en peren te drogen voor opslag maar zolang de vriezer het doet wil ik dit ook wel eens proberen. Appels kan je ook in de oven en boven de verwarming drogen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 27 augustus 2014 Delen Geplaatst: 27 augustus 2014 @daisy wat trekt je aan in deze cursus? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.