Ga naar inhoud
GENEGEERD

[INVENTARISATIE] Wie heeft een 27Mc-zender?


wiskers

Aanbevolen berichten

Ik neem ook aan dat iedereen even nadenkt voordat hij een echt adress, naam enz doorgeeft, het maakt voor dit doel ook niet zo heel veel uit als je maar in de buurt van je locatie iets doorgeeft, meer dan tien km afwijking kan bij maar een paar watt wel het verschil tussen bereiken en niet bereiken zijn. Maar als je dat te nauwkeurig vind dan geef je of niks of een grotere afwijking van je echte locatie door.

 

Vergeet ook niet dat zodra je zend je heel snel heel nauwkeurig uit te peilen bent.

Nogmaals dit zou geen nieuwe info mogen zijn.......

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@wiskers Secure online zetten kan niet via het forum. iedereen die zich registreerd kan die kaart dan ook zien. Er zijn natuurlijk diverse cloudservices die je zou kunnen gebruiken en dan het wachtwoord delen met de geregistreerden, maar in alle gevallen is het schijnzekerheid omdat een kwaadwillige zich alleen maar op het forum hoeft te registreren, aan te geven dat hij met een danita 640 en gpa in het midden van de jordaan zit, en dan krijgt hij toegang tot de kaart.Door de informatie te beperken tot woonplaats en roepnaam(dus niet noodzakelijkerwijs forumnaam) dan kunnen de forumleden die elkaar voldoende vertrouwen de koppeling roepnaam/forummnaam via PM delen.

In dat geval zou je de kaart dus ook gewoon op het forum kunnen plaatsen

 

Misschien dat @Dr.Prepper nog ideeen heeft?

 

Mijn naam hier is ook mijn 27 mc naam . moeten we niet oppassen dat we te paranoide worden over namen en woonplaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat @Dr.Prepper nog ideeen heeft?

 

Tsja, ik ben heeeeel erg voor veel privacy, maar in dit draadje heeft iedereen al publiekelijk zijn woonomgeving genoemd, dus iedereen die de moeite neemt kan dat op een kaart zetten toch? Om die reden zie ik er niet veel extra risico in om de kaart (via een linkje?) per PM te verspreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Powerbox
Tsja, ik ben heeeeel erg voor veel privacy, maar in dit draadje heeft iedereen al publiekelijk zijn woonomgeving genoemd, dus iedereen die de moeite neemt kan dat op een kaart zetten toch? Om die reden zie ik er niet veel extra risico in om de kaart (via een linkje?) per PM te verspreiden.

 

Het is ook gebruikelijk om via de 27mc een fictieve locatie door te geven

Omgeving ...kan er dus 10 km naast zitten!

En voor de mensen die helemaal in paniek raken over uitpeilen...ja inderdaad het is mogelijk maar wat hebben ze eraan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb een midland 248, 400 channels, 10W. Is portable aan te sluiten in de auto, maar staat normaal thuis in een metalen kist met een stevige Optima accu als voeding.

@wiskers wil je een DX club voor preppers oprichten? Kan zinvol zijn. Kunnen we met eigen callsigns werken, bv 14-PREP-{preppers.nl_id}. Dan ben jij 14-PREP-1336

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prepping76: ben benieuwd naar de SWR die je op de IBA5 krijgt.

Je zit een KM of 20 bij mij vandaan... (!?)

Ik heb hem 1.1 of eigenlijk helemaal niet uit de hoek zelfs!

Er zaten aparte (extra) schroeven bij, verschillende lengtes dus kon hem goed afstellen.

Met een maatje, met een zelfde porto en Wilson, kwam ik tot ver op de lekdijk.

 

Waar zit jij en wanneer wil je op welk kanaal proberen/testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog mis op mijn kaart is een station in omgeving Tilburg, Roermond, Maastricht, Goes, Gorinchem, Tiel, Utrecht, Amsterdam, Oss, Deventer, Enschede, Meppel, Assen, Lelystad, Heerhugowaard, Den Helder.

 

Als we op deze locaties basis stations hebben, zijn we landelijk gedekt :)

 

check Omgeving Den-Helder mobiel en basis, allebij niet (meer) aangesloten.

 

Porto is handiger ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...