Secret Prepper Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Deze review gaat over Beefburgers van Kips (voorheen Lupack). Prijs 0.93 (AH) Inhoud verpakking: 2 Beefburgers Informatie van de verpakking: Gewicht: 160 gram THT: 09-10-2014 Voedingswaarde (per stuk, 80 gram) Energie 162 kcal Eiwitten 12.4 g Koolhydraten 5.6 g - waarvan suikers 0.8 g Vetten 10.0 g - waarvan verzadigd 5.1 g Voedingsvezels 0.0 g Natrium 0.73 g Bewaaradvies: Bewaren bij kamertemperatuur. Na openen 1 dag houdbaar in de koelkast. Ik heb de Beefburgers gekocht voornamelijk vanwege de lange houdbaarheid. Om te zien of de burgers een plek in de voorraadkast verdienen heb ik deze aan een smaaktest onderworpen. Goed, etenstijd na een lange dag werken. Tijd voor een snelle hap, 2 pistolets met 2 Beefburgers. De verpakking is een soort folie, de schaar er in en de halfgebakken burgers zien daglicht. Op dit moment zien ze er nog niet heel smakelijk uit. Boter in de pan en de burgers er bij. Uitjes snijden om mee te bakken. Ondertussen krijgen de burgers al een goed kleurtje en ziet het er al wat meer eetbaar uit. Na een paar minuten zijn de burgers bruin en de ui ringen glazig. Broodjes open gesneden, beetje mayo/ketchup/curry er op, sla, komkommer schijfje, de Kips Beefburgers en als laatste de ui ringen er op. Tijd voor een eerste bite. De smaak van de burgers is vooral erg kruidig, met in de verte een soort vlees textuur. Ook merk je dat er genoeg zout aan het product is toegevoegd. De smaak valt tegen, en lijkt eigenlijk niet op die van een zelfgebakken verse hamburger. De ui en saus helpt om het geheel met wat moeite te veroberen. Na de koffie proef ik de burgers nog steeds, en de bekomst valt nogal tegen. Conclusie: Deze burgers eet je niet voor je plezier. Bijwerkingen: maagzuur en gasvorming. Deze burgers zijn echt alleen goed voor een SHTF, en dan als de rest van je voorraad al op is. 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Bedankt voor deze review SP. Helder en goed beschreven. Elders werd al eerder gepost, dat deze dingen nog redelijk te eten waren, totdat Kips het nodig vond om de receptuur aan te passen. Voorheen werden ze verkocht onder de naam Lupack, maar dat lees ik ook in je aankondiging ( edit) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 dit soort processed vlees moet je nooit teveel of s'avonds eten, ik heb dat wel vaker gehad met gehaktballen uit blik dat je ze de hele avond gaat lopen opboeren maar nood breekt wet, er zit plenty energie en voedingswaarde in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Goed dat je hierover begint, had laatst een voorraadje kipschnitzels gehad (zijn nu weer op hehehe) die zijn ook lang houdbaar. Weet even niet het merk enzo (mischien is het wel Lupack, who knows, ik kan het niet met zekerheid zeggen), maar ze liggen/hangen in de schappen van de supermarkt in zo'n vacuum verpakking met een laagje vet eromheen. Ze zijn al gegaard, gewoon even bruin bakken in het pannetje en je hebt overheerlijke gepaneerde kipschnitzeltjes. Dankzij jou, heb je me er weer aan herinnerd en moet ik die ook weer opnieuw gaan inslaan. Wil er nog mee gaan experimenteren door deze te omhullen met pannenkoekenmix en dan frituren, of je daar ook iets lekkers uit kan halen en anders is het nog wel gewoon eetbaar daar niet om... Kokkerellen vind ik altijd leuk. Maar als je weet welke ik bedoel, hier krijg je geen gasvorming van, je eet ze met plezier, bij de aardappeltjes of op een broodje. Die burgers heb ik 1x es getest, is inderdaad niet te vreten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Leuk SP, zo'n review. Toen ik op kamers ging kocht ik regelmatig dit soort voorverpakt vlees en vond het nog prima te eten. Dat ik maanden later de ziekte van Pfeiffer kreeg zou hiermee misschien te maken kunnen hebben gehad. (Te kort aan vitaminen) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 De burgers van Lupack zijn te koop bij de Boni. Toevallig in het weekend een paar van die dingen gegeten en vielen op zich niet tegen. Daar hebben ze hamburgers en beefburgers. Ik vond de hamburger lekkerder maar de beef was ook wel oke. Ik heb ze gekocht om in een SHTFS te kunnen gebruiken als vleestoevoeging. Ik denk dan aan om de burgers fijn te snijden om dat toe te voegen aan de spagetti en dergelijke. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 De lupak, wat nu die kips is, vind ik wel een plezier om te eten. Zo zie je maar weer, over smaak valt niet te twisten! Om bovenstaande nog even te bevestigen, ik ben een koffiefreak en heb dit goedje zelfs in het gebergte van Colombia gedronken . Op zijn tijd lust ik ook gewoon een simpele senseo bak Greener (die zich nu aan het afvragen is of hij niet gewoon een hele slechte smaak heeft...) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Is gewoon rotzooi, veel 'kruiden' om smaak te geven en veel vet. In theorie is dat vet leuk voor energie en eventuele eiwitten ook wel meegenomen, in de praktijk is dit gewoon zooi. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RayCokes Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 De lupack normale burgers waren nog goed te eten totdat kipps het recept aanpaste...bah...die krengen zijn niet meer te eten En als ik me niet vergis...zoals vaak bij zulk vlees....zit er voor de mensen die er op letten helaas msg in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepperpappa Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Ik heb ze ook en ook geprobeerd. Vond ze eigenlijk best goed te doen. Mijn verwachtingen waren natuurlijk niet al te hoog dus dan valt het misschien ook wat minder tegen. Maar ik vind ze zeker wel een aanrader voor je noodvoorraad. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Ik heb er om even aan te vullen op mijn verhaal echt tientallen van liggen. Ik ga liever dood van de smerige smaak en "verontrustende" toevoegingen dan van de honger Greener 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Ja hoor greener, zo denk ik er ook over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 De Lupack varianten hebben hier altijd gretig aftrek gevonden tijdens de kampeervakanties. De nieuwe Kips variant ken ik nog niet. Heb ze al wel zien liggen bij de plaatselijke Appie. Ik twijfel alleen of ik ze ga proberen na deze post... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Misschien een idee om voor de peppers award een shtf kookboek al a master chef voor dit soort eten? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 De lupack normale burgers waren nog goed te eten totdat kipps het recept aanpaste...bah...die krengen zijn niet meer te eten En als ik me niet vergis...zoals vaak bij zulk vlees....zit er voor de mensen die er op letten helaas msg in Mischien is het nieuwe recept voor het vlees: vermalen oogleden, neusgaten, anusringen, pezen en oren waardoor het vlees wat minder is... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 Mischien is het nieuwe recept voor het vlees: vermalen oogleden, neusgaten, anusringen, pezen en oren waardoor het vlees wat minder is... hahahaha Gatverdamme wat vies Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Is gewoon rotzooi, veel 'kruiden' om smaak te geven en veel vet. In theorie is dat vet leuk voor energie en eventuele eiwitten ook wel meegenomen, in de praktijk is dit gewoon zooi. Dat wel, maar zijn er voorverpakte (hamburger) alternatieven die je op kamertemperatuur kunt bewaren? Laatste keer dat ik die lupack geprobeerd heb was zeker 10jr geleden, en vond het niet te eten. Maar bedenk me nu dat een houdbare hamburger klinkt als een lekkere aanvulling. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vault 101 Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Ik denk dat zo'n burger heerlijk is als je honger hebt en al een tijd enkel uit blik eet. Bovendien heeft zo'n burger ook best een goede voedingswaarde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 hier nog een doos lupack eenmaal andermaal? hahaha ik vind die dingen eigenlijk best goed te eten zo nu en dan 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Het spul van Kips ken ik niet, maar die folieverpakte burgers van Unox vind ik echt prima : http://www.unox.nl/nl/producten?gclid=CMew68TNs7MCFebLtAod9AoArg#/nl/category/productgroup/burgers - edit : ook @dR3 - Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prep Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Thanks voor de review. Toch handig om te weten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Ik heb vanmiddag weer een paar kips burgers gekocht. (En ik had er al zoveel) Geeft me een goed gevoel dat ik burgers in huis heb terwijl anderen de vuilnisbak door aan het spitten zijn. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 4 november 2012 Delen Geplaatst: 4 november 2012 Bedankt voor de review, Geen optie voor ons dus, dan maar geen vlees. Wij hebben inmiddels een aantal blikken met vlees en vlees/groente combinaties klaarstaan voor de test. In de nederlandse supermarkten komen ze niet verder dan de bekende spam, worstjes en gehaktballetjes, maar in duitsland, belgie en frankrijk kun je vlees te kust en te keur kopen in blik en pot. Voor de liefhebbers dus een extra taak tijdens de eerstvolgende vakantie. Vlees in blik en pot testen uit de buurlanden. Ik hoop de komende weken een verslag te maken van 1 vlaams stoofvlees in blik, 2 zuurkool met worst en spek uit blik en 3 Cassoulet(bonen en vlees) uit blik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 4 november 2012 Delen Geplaatst: 4 november 2012 Cassoulet(bonen en vlees) uit blik. Cassoulet !! Inderdaad , veel Nederlanders zullen dit niet kennen, maar in België koop je het in elke supermarkt. Omschrijving : Een "soort van " witte bonen in tomatensaus met worst , stukken spek en eenden-, ganzen- of varkensvet. Echt enorm voedzaam en energierijk spul , Gewoon ideaal Prep-voedsel. Ook nog eens spotgoedkoop vaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 4 november 2012 Delen Geplaatst: 4 november 2012 De reden waarom het goedkoop is is omdat het 'vlees' er in de naam niet waard is... Koop je beter gewoon bonen in tomatensaus en eet je daarnaast nog iets bij... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.