Ga naar inhoud
GENEGEERD

Reddingsboot / Opblaasboot


Vantazzy

Aanbevolen berichten

heb als kind een vloot gemakt van lege plastic fles in een oude visser net, dat bleef goed drijven en wij hadden veel lol .mischien een leuk project voor junior prep.kunne wij gelijk een kids page bij deze site maken.

 

Hihi, ik heb als kind ook zoiets gedaan, maar dan met een stapel lege jerrycans, aan elkaar gebonden door de sloot raggen en een lol zeg.

Ik wordt zowiezo een beetje melig van dit botentopic...... en ik heb nog maar een half wijntje op.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot
heb als kind een vloot gemakt van lege plastic fles in een oude visser net, dat bleef goed drijven en wij hadden veel lol .mischien een leuk project voor junior prep.kunne wij gelijk een kids page bij deze site maken.

 

 

Cool! Krijg zin om mee te doen! Dat vond ik het mooie van kleine kinderen hebben: lekker smoesje om weer te gaan schommelen. :D

 

Kinderpagina, leuk! Beter dan al die oorlogsgames. Dan krijgen ze alleen maar zin om echte wapens vast te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neee mensen, toch geen rubberboot. Die blijven wel drijven ja, zolang je inderdaad geen scherpe voorwerpen tegenkomt. Ik geef je een half uurtje. Verder zijn ze enorm lomp, en met het kleinste zuchtje tegenwind kom je niet meer vooruit. Als je ook nog ergens wilt kunnen komen met dat ding zou ik voor een tweepersoons (canadese) open kano gaan. M'n buren hebben er eentje liggen, passen makkelijk 3 á 4 personen en wat preps in. Heb zelf een kayak met waterdichte opbergvakken, van hard kunststof, gaat ook niet zo snel lek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet een 2e hands Zodiac? Die goedkope rubberbootjes zijn volgens mij zo lek. Bijv deze Zodiac.

 

Ben ik het mee eens..Zeker als er tijdens een SHTF veel rommel in het water drijft kan je die goedkope bootjes zo afschrijven.

http://www.arts-outdoors.de/Shop/products/en/Boatingsports/Boat-Packages/Gumotex-Helios-II-kayak-set-green-paddle-pump-drybag.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien handig om dit er bij te houden...

kaart_Nederland.jpg.2e67d01545fecf2fd807ab1d3efa7a76.jpg

 

Word druk in Brabant als de waterspiegel gaat stijgen of bij een overstroming (en die komt er). Dus een bootje of iets dergelijks is lang geen slecht idee om die ook op je voorbereidings-aanschaflijstje te plaatsen. En mocht je hem niet hebben, zijn er nog diverse mogelijkheden. Een oude dichte voordeur wil ook prima drijven.

 

Of deze bal:

het-lopen-op-een-golvenmeisje-binnen-plastic-bal-thumb3702558.jpg.4a7e73b4e1759ce961bbc6a61bf893a9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Word druk in Brabant als de waterspiegel gaat stijgen of bij een overstroming (en die komt er). Dus een bootje of iets dergelijks is lang geen slecht idee om die ook op je voorbereidings-aanschaflijstje te plaatsen. En mocht je hem niet hebben, zijn er nog diverse mogelijkheden. Een oude dichte voordeur wil ook prima drijven.

 

Of deze bal:

het-lopen-op-een-golvenmeisje-binnen-plastic-bal-thumb3702558.jpg.4a7e73b4e1759ce961bbc6a61bf893a9.jpg

 

Daar past volgens de Titanic echter maar 1 passagier op! xD..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er nog niemand aan een canadese kano van polythyleen gedacht. Kan bijna niet stuk. Redelijk stabiel. Groot genoeg om je rommel (in waterdichte tonnetjes) mee te nemen

Licht genoeg om te tillen of te slepen. Kan op een karretje zelfs achter de fiets. Omgekeerd op de kant icm een tarp heb je al een nood onderkomen.

 

En zolang er geen noodsituaties zijn kan je er lekker mee op uit.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er nog niemand aan een canadese kano van polythyleen gedacht. Kan bijna niet stuk. Redelijk stabiel. Groot genoeg om je rommel (in waterdichte tonnetjes) mee te nemen

Licht genoeg om te tillen of te slepen. Kan op een karretje zelfs achter de fiets. Omgekeerd op de kant icm een tarp heb je al een nood onderkomen.

 

En zolang er geen noodsituaties zijn kan je er lekker mee op uit.:cool:

 

Juh, ik dus. Vorige pagina. Lijkt mij inderdaad de ideale oplossing. Eventueel koop je er nog een kleintje bij om extra preps mee te slepen, varen gaat zoveel makkelijker dan lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juh, ik dus. Vorige pagina. Lijkt mij inderdaad de ideale oplossing. Eventueel koop je er nog een kleintje bij om extra preps mee te slepen, varen gaat zoveel makkelijker dan lopen.

 

Of dat kleintje gebruik je om met wat hout een outrigger of een catamaran te bouwen, en plemp je er een zeiltje op. Zeilen gaat zoveel makkelijker dan roeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een liferaft voor 6 personen via MP aangeschaft, de kosten zijn het niet, stabiel, stevig, niet zomaar lek en je kan er best wat zooi in kwijt.

Misschien niet heel goed bestuurbaar, maar het gaat erom dat je boven water blijft, want ik heb net gekeken, maar ik heb nog steeds geen kieuwen....

[ATTACH=CONFIG]1387[/ATTACH]

 

Op mijn lijstje staat nog een LCR, maar die kom je op MP niet zoveel tegen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een liferaft voor 6 personen via MP aangeschaft, de kosten zijn het niet, stabiel, stevig, niet zomaar lek en je kan er best wat zooi in kwijt.

Misschien niet heel goed bestuurbaar, maar het gaat erom dat je boven water blijft, want ik heb net gekeken, maar ik heb nog steeds geen kieuwen....

[ATTACH=CONFIG]1387[/ATTACH]

 

Op mijn lijstje staat nog een LCR, maar die kom je op MP niet zoveel tegen....

 

Dat lijkt op een rubberen zwembadje met een tent erop. Hmm, een idee voor de creatieveling om zoiets te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vantazzy. Even uit nieuwsgierigheid is dat vlot iets wat je eenmalig gebruiken kan.(Zichzelf in een keer opblaast)Heb je hem wel eens helemaal opgeblazen gezien?....Ik bedoel ik zou toch ff af en toe mn boot willen opblazen om te chekken of alles nog heel is..Kan dat met zoiets of is t als de Shit uit breekt opblazen en hopen dat ie niet lek is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hem wel eens helemaal opgeblazen gezien?....Ik bedoel ik zou toch ff af en toe mn boot willen opblazen om te chekken of alles nog heel is..Kan dat met zoiets of is t als de Shit uit breekt opblazen en hopen dat ie niet lek is.

 

Een self-inflatable raft moet je jaarlijks laten keuren, als je zeker wilt zijn dat 'ie het doet. Als prepding zou je het om het jaar kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een liferaft voor 6 personen via MP aangeschaft..

 

Hier zie ik het nut niet zo van in, als je het bedoeld als redding bij overstroming. Je kunt geen kant op met zo'n ding. Je drijft mee op wind en stroom en dat terwijl je over ondergelopen land drijft met niets dan obstakels net onder of het wateroppervlak. Zit je in een kustgebied, dan heb je kans dat je bij vallend water ook nog het stroomgat uit drijft en mee naar zee genomen wordt. Dan heb je lek helemaal boven! :eek:

 

Maar indien je huis volledig onder zou lopen, is dit beter dan op de nok van je dak zitten. Er zit een lange lijn aan, dus je kunt hem ook wel ergens vastknopen en wachten op redding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@offgrid

Ik heb zo'n ding weleens helemaal opgeblazen gezien ja, dreef op het water, zaten filmers in die de mensen gingen filmen die aan watersport evenementen deden bij zo'n sportkamp. Maar als ik al moeite heb mijn tent weer terug in zijn oorspronkelijke zak te stoppen laat staan zo'n reddingsboot weer terug in de verpakking te krijgen.

 

Persoonlijk heb ik er even over nagedacht en zo'n opblaasbare boot is ook weer een extra bagage. Zal gewoon mijn rugzak e.d. in vuilniszakken stoppen of zo'n mini zwembadje/bootje (die zullen wel licht genoeg zijn) om daar mijn rugzakken in te zetten en zelf proberen naar de overkant te zwemmen met dat ding. Het is allemaal zo'n gedoe en niet bepaald praktisch. Mischien als je een grote wagen hebt maar voor mij is het denk ik toch niet te doen.

 

Mischien kijken wat voor dingen er voorbij gedreven komt en die bekijken of je die dingen kunt gebruiken om ermee naar het vaste land te komen. Een opblaasbare kano zou voor mij iets aantrekkelijker zijn als ik toch zo'n opblaasbootje wil halen. Zet ik er twee lege waterbottles aan de zijkanten vast zodat ik zeker niet zal zinken en maar hopen op het beste. Eventueel de onderkant van de boot verstevigen met iets zodat je niet per ongeluk ergens aan blijft haken en alsnog zeiknat word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die waterfiets van @Vantazzy met bagagerek klinkt leuk, geen brandstof waar je op moet letten qua houdbaarheid, maar je kan er achterop wel een klein motertje monteren, dus wel veel mooie opties. Parasolstandaard in het midden maken en daarover heen kan je een mooi stuk doorzichtig zeil gooien of zelf iets voor maken. Dit is food for thought ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, zit zelf niet in een risicogebied overigens, maar anderen wel, daarom zou het idee voor het hebben van een bootje, voor zowel budgetiers of anderen die wel genoeg geld hebben, wel goed zijn. Vroeger voordat de dijken doorbraken, had ook iemand gewaarschuwd en geadviseerd dat iedereen een bootje zou moeten hebben voor het geval dat de dijken zouden doorbreken. Dus voor het preppen is een boot een onmisbaar ding als je juist wel in een risicogebied woont. Gezien de geschiedenis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

die waterfiets van @Vantazzy met bagagerek klinkt leuk, geen brandstof waar je op moet letten qua houdbaarheid, maar je kan er achterop wel een klein motertje monteren, dus wel veel mooie opties. Parasolstandaard in het midden maken en daarover heen kan je een mooi stuk doorzichtig zeil gooien of zelf iets voor maken. Dit is food for thought ;-)

 

Voordat ik uiteindelijk een echte tent had, ging ik experimenteren met een parasol en plastic zeil om een shelter te maken in de bossen met takken en bladeren en zand ertegenaan. Kleine houten gevlochten muurtjes rondom en je had een prima waterdichte shelter. Slapen deed je dan in een bocht. (kleinere mensen waarschijnlijk recht - die kleiner zijn dan 1m80, met mijn 2 meter zouden mijn voeten nat worden, maar die stak ik dan in die uitvouwbare plastic plantenemmers)

 

Mocht ik erop uit moeten trekken, neem ik de parasol zowiezo mee. Extra shelters is nooit mis. Lijkt het net alsof je een groot kamp hebt opgezet, kun je eventueel mensen die je tegenkomt onderdak bieden voor tegen de regen. Of gewoon ruimte om wat spullen kwijt te kunnen als het te vol raakt in de slaaptent.

 

Fijn dat er meer mensen zijn die de parasol gebruiken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik spraak laatst onze vrienden die ook opblaasbootje heeft voor WSHTF. Toen vroeg ik hoe gaan jullie die opblazen?

Bij ons hebben we klein raampje op zolder, waar hoog is om opblaasboot te plaatsen, maar blazen??

Dus ook de vraag, waar bewaar je je boot en hoe ga je er op als water er al is?

 

Vouwboot, porta boot en canadese kano is het beste in mijn ogen tot nu toe. Alleen zo'n Canadese kano moet wel zo oplsaal dat ie meteen gaat driven wshtf.

 

Deze vind ik ook leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...