Ga naar inhoud
GENEGEERD

Maandelijks vrouwenprobleem?


Aanbevolen berichten

Even een typisch vrouwendingetje (dus mannen, ga maar gauw naar een ander draadje) .

Zet het even op Preppers only omdat het onderwerp nou niet echt een 'leuk topic' is voor iedereen om te lezen. Maar het lijkt me voor de dames wel handig om hier eens over na te denken.

 

Er wordt hier op de site geopperd (en ook in de handboeken) dat het handig is om een voorraadje 'vrouwenhygienespullen' (maandverb/tampons e.d.) op te gaan slaan. Maar wanneer dat eens echt helemaal op is dan hebben zij een probleem...Daarom kwam ik op het volgende idee, er zijn incontinentiebroekjes te koop die je kunt wassen of van die plastic broekjes. Dan kun je daar katoenen doeken in gebruiken die je kunt wassen, misschien even een vies idee, maar beter iets dan niets denk ik dan toch. (Ga zelf toch eerst maar een paar flinke dozen voorraad inslaan)

 

Mijn kids hebben vroeger ook van die katoenen luiers gehad in zo'n plastic broekje en dat hebben ze gewoon overleefd.:eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voor de hedendaagse gemaksproducten gebruikte veel vrouwen een soort gordeltje van knoopelastiek met daarin dikke badstoffen inleggers, daaroverheen het normale ondergoed om alles wat steviger op de plaats te houden. Een variatie op jouw incontinentiebroekjes denk ik Lotte. Ik neem aan dat je in geval van nood alles wat goed absorbeert gebruiken kan (fijn zaagsel tussen een dubbelgevouwen dunne katoenen lap o.i.d.) maar echt prettig zitten lijkt me dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kun zelf wasbare mandverband naien,ook kleine spongjes kun je in brengen.het beste stof voor mandverband zijn oude flanellen overhemd,met oude handdoekken als binnenkant. als je vleugels aan naie kun je ze om je onderbroek vast maken met een drukknoop. er zijn patronnen voor online te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een typisch vrouwendingetje (dus mannen, ga maar gauw naar een ander draadje)

Haha, wat nou 'mannen, ga maar gauw naar een ander draadje'? Ik ben een man(netje) en ik EDC een tampon en een maandverband :) Inderdaad mag een groot pak tampons en/of maandverband niet ontbreken in de noodvoorraad. Is één van de eerste dingen die ik geprept had. Lijkt me ook een goed ruilmiddel. Omdat m'n vriendin geen tampons gebruikt heb ik die juist ook geprept, want dan worden die sowieso niet gebruikt (en neemt weinig ruimte in). Als er echt stront aan de knikker is en er geen maandverband meer zou zijn, kan ze vast wel wennen aan tampons bij gebrek aan iets beters ;) Overigens lijken me de katoenen luiers of desnoods bandanas inderdaad een prima herbruikbare noodoplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, wat nou 'mannen, ga maar gauw naar een ander draadje'? Ik ben een man(netje) en ik EDC een tampon en een maandverband :) Inderdaad mag een groot pak tampons en/of maandverband niet ontbreken in de noodvoorraad. Is één van de eerste dingen die ik geprept had. Lijkt me ook een goed ruilmiddel. Omdat m'n vriendin geen tampons gebruikt heb ik die juist ook geprept, want dan worden die sowieso niet gebruikt (en neemt weinig ruimte in). Als er echt stront aan de knikker is en er geen maandverband meer zou zijn, kan ze vast wel wennen aan tampons bij gebrek aan iets beters ;) Overigens lijken me de katoenen luiers of desnoods bandanas inderdaad een prima herbruikbare noodoplossing.

Hallo Joris Driepinter,

 

Zo bedoelde ik dat niet, maar het is voor de mannen niet zo interessant om te lezen dacht ik. Maar goed dat je idd voor je vriendin deze noodvoorraad hebt aangelegd. Dus dan is mijn tip met die plastic broekjes en katoenen luiers dus ook bedoeld voor de mannen/partners 'van'..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, is het wat? Ik heb 't lef nog niet gehad om het uit te proberen..

 

Ja, ik vind het ideaal. Gebruik het al een jaar of vijftien. Eerst had ik een cup van rubber, daar kreeg ik last van. Toen een siliconencup, dat is een stuk beter. Ik gebruik er wel maandverband bij, omdat het een klein beetje lekt op de ergste dagen. Maar ik ben er erg tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met gevaar voor eigen leven ga ik nu googlen op mooncup

 

dat wou ik dus niet lezen

 

Held! ;) Ik heb ook gegoogeld, maar niets schokkends gelezen ...

 

Ik vind het wel een mooi ding! Een goede optie! En waarom de mooncup en niet de softcup?

 

Als alternatief: wij hebben voor de kinderen bamboe luiers, deze hebben inleggers die prima dienst kunnen doen als maand verband. Er zijn ook speciale bamboe maandverbanden te koop. Zie: http://www.kaatjekatoen.nl/webshop/advanced_search_result.php?osCsid=934d5520ac726b14aa10400255784185&search_in_description=1&keywords=maand+verband&x=23&y=6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...