Zanshin Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Stel, je komt bij een roadblock en moet erdoor. De mensen die de roadblock hebben opgeworpen, vormen een directe bedreiging. Wat doe je, wat niet, en waarom? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Achteruit rijden, omkeren en een andere route zoeken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Idd, tenzij ge Chuck Norris zijt, zal er anders niet veel opzitten zeker? (In de VS neem je de bazooka uit het handschoenkastje en blaas je de boel op ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Van tevoren meerdere routes naar je BOL plannen en daarbij dus ook routes die de hoofdwegen volledig vermijden. Probeer de routes ook uit, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Probeer bruggen ook zoveel mogelijk te vermijden als 't kan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilderness Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Probeer zoveel mogelijk de bebouwde kom te vermijden, aangezien je daar minder ver vooruit kan kijken en dus een eventuele roadblock niet of te laat ziet om erop te kunnen anticiperen. Als je buiten de bebouwde kom rijdt, kan je zelf of een eventuele passagier vooruit kijken met een verrekijker (uit je BOB uiteraard) naar eventuele onveilige situaties verderop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 GAS GEVEN! Nja als je een goede tank hebt of iets in de zin van zo'n Marauder. Anders zou ik zoals dR3 al zegt netjes omdraaien en andere route kiezen. Helemaal als er bij die roadblock ook nog eens wapens op je staan te wachten dan kom je daar nooit ongeschonden uit. Better Safe than Sorry! Vermijd choke-points (plekken die zich goed lenen voor ene ambush of nederlaag) zoals @Enki al zei: bruggen/viaducten/smalle wegen waar je moeilijk kan keren/wegen of paden waar je zeer langzaam moet rijden etc.. Wat als je geen keus hebt? Dan kun je er overeen/eronderdoor of er DOORHEEN. Zoek de zwakste plek en richt je daarop(wellicht er langs?). Beste strategie lijkt mij om het dan te doen met een verrassingselement (wellicht s nachts met lampen uit)?. Observeer de roadblock goed en probeer pas op het laatste moment je bedoelingen duidelijk te maken. Ook is het wellicht een idee om eerst de roadblock te neutraliseren of te verwijderen voor je erdoor rijdt. Uiteraard is alles afhankelijk van het soort roadblock dat je hebt en de manier waarop je je voortbeweegt. Een kudde zombie's op de weg? Gewoon doorrijden! Een shovel/tractor/tank op de weg? Wellicht toch beter omrijden dan.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Probeer als het even kan, met TWEE of DRIE auto's te rijden. Meer is natuurlijk een pré. Bijvoorbeeld als je met de hele straat besluit te vertrekken of met een stel preppers. Wij zijn in de luxe positie van meerdere voertuigen. Dan kun je het risico ook spreiden van één die stukgaat en kun je ook besluiten er één op te offeren. De zwaarste auto voorop. Ook heb ik er voor gekozen twee op diesel te laten rijden, met genoeg jerry''s om Zweden te bereiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Hoezo roadblock welk roadblock? [ATTACH=CONFIG]1073[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Assim ef Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 asl je die hebt wil ik het wel zien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Fietsers op de weg zijn inderdaad erg vervelend vanwege de krankzinnige verkeerswetgeving. Zelfs als ze uit de lucht komen vallen, dan ben je als automobilist nog fout. Hoe om te gaan met een roadblock van fietsers? Ze je auto aan de kant, ga verder als voetganger en spring onverwacht voor de wielen van de fiets. Dit kan de fietser volgens dezelfde verkeerswetgeving zwaar worden aangerekend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 check de eerste 10 minuten van de film: expendibles2 dan weet je hoe je er door komt....... voor ieder ander zou ik zeggen vermijd het en ga er om heen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Op de grond gaan liggen en huilen;). Ik zou de greppel induiken (als die er is anders de struiken) en de boel observeren, als het risico te groot is omkeren en een andere route eromheen zoeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wild Rover Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Als er 2 autos de weg blokeren neus aan neus kies er dan 1 uit om opzij te duwen/botsen. Wanneer je er tussen in botst draaien ze om hun middel punt en klemmen je vast. Dit heb ik ooit eens meegekrgen van iemand die een training had gevolgt omdat hij diplomaten reed. Kan het niet uit ervaring bevestigen maar klinkt aannemelijk. Vermijden is altijd beter lijkt mij. Rover Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 ALTIJD aan de achterkant een duw geven, de voorkant is per definitie zwaarder door de motor dus dat is voor jouw als rammer ook een grote kans op grote schade Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Als er 2 autos de weg blokeren neus aan neus kies er dan 1 uit om opzij te duwen/botsen. Wanneer je er tussen in botst draaien ze om hun middel punt en klemmen je vast. Dit heb ik ooit eens meegekrgen van iemand die een training had gevolgt omdat hij diplomaten reed. Kan het niet uit ervaring bevestigen maar klinkt aannemelijk. Vermijden is altijd beter lijkt mij. Rover Maar je wilt niet je vervoer kapot maken (waar waarschijnlijk al je spullen inliggen) dus botsen/beuken lijkt mij persoonlijk geen optie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 juist, en als je het wel doet, ken je auto! Ik heb mijn sorento eens met d rechter voorkant in de vangrail gezet. Mooi wel dat een subframe tegen het wiel was gebogen. Bovendien zit middenvoor je radiator. Achteruit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
darkmove2 Geplaatst: 8 oktober 2012 Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Als er geen andere manier is om er te komen en terug is geen optie, dan omkeren en achteruit ertegen aan, met je kont de andere auto wegduwen. probeer er niet meer dan 1 te duwen anders zet je jezelf vast. Je hebt van die rallys waar ze achteruit rijden, omdat ze veel tegen elkaar aan botsen. Hier door blijft de radiateur goed en kan je door rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wild Rover Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Maar je wilt niet je vervoer kapot maken (waar waarschijnlijk al je spullen inliggen) dus botsen/beuken lijkt mij persoonlijk geen optie. Dit is natuurlijk ook een vrij heftig scenario wat we hier bespreken. Maar mocht er iemand de moeite nemen om zo iets neer te zetten zijn ze vermoedelijk ook slim genoeg om de achterdeur te sluiten. Dan zit je dus in een soort killzone. Dan lijkt het me nutttiger om daar eerst uit te komen al is het maar 500 meter en dan het voertuig achter te laten als het defect is geraakt. Zoals gezegt kan je dit beter vermijden. Iemand gaf aan om de kant van de motor te vermijden dat lijkt me ook verstandig en voorkomt misschien grotere schade. Rover Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Als er geen andere manier is om er te komen en terug is geen optie, dan omkeren en achteruit ertegen aan, met je kont de andere auto wegduwen. probeer er niet meer dan 1 te duwen anders zet je jezelf vast. Je hebt van die rallys waar ze achteruit rijden, omdat ze veel tegen elkaar aan botsen. Hier door blijft de radiateur goed en kan je door rijden. wij bouwden de radiator altijd in met een tussen scherm achter de stoel, vooruit het je minimaal 4 versnellingen en ga je harder tenzij je een omkeerbak hebt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Ik rijd niet op wegen tijdens een SHTF... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sureiscool Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Roads are for people who like to get ambushed Maar als je je toch in deze situatie vindt lijkt omkeren me inderdaad het slimste. Als omkeren geen optie is plankgas lijkt me. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Achteruitrijden: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josd Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 ik heb een golf uit 1981 bijna daf )) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 ik neem aan dat het een onvriendelijke versperring is..roadblocks moet je dan in principe vermijden..ook al bash je je er dooheen..dan heb je ook nog een kans in de kill zone te komen, en dat kan erg ventilerend zijn voor je voertuig en jezelf.. gewoon ff meer kilometertjes er voor uittrekken om er omheen te komen.. mocht het echt niet lukken en je heb de mogelijkheid dan zeg ik gewoon doen greetz Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnM Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 Ik rijd niet op wegen tijdens een SHTF... Je weg door een roadblock forceren gaat je waarschijnlijk 'negatieve aandacht' opleveren. Beter vermijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.