Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe kom je door een roadblock?


Zanshin

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts
Zorgen dat je in een boot zit, of eromheen kan fietsen/brommeren/wandelen. En anders zorgen dat je een paar pakjes peuken of vieze boekjes in je BOB hebt om ze om te kopen.

 

Ik begreep nooit waar het woord viespeuk vandaan kwam, maar nu begrijp ik dat het afgeleid is van jouw BOB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

roadblocks komt u pas in de latere uren van SHTF tegen, dus ik verwacht ze niet op dag een. Als u later dan dat vertekt naar je bug-out lokatie is dat al uw eerste fout. In dat toevallige geval planned u dus ook meerdere routes. maar als er eenmaal bandits zijn, zijn roadblocks minder voorkomend dan dat er autos naast u komen rijden en u tot stoppen brengen. De tweede techniek zal meer voorkomen omdat deze effectiever is. Men ziet dit niet snel genoeg aankomen en kan zich dus minder goed verdedigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet gezien, zal hem morgen wel even kijken. Ik lees voornamelijk engels talige SHTF boeken, alle genres, ook menig militair boek wekt mijn interesse.

In deze boeken soort worden dit type bestempeld onder de naam "bandits" vandaar dat ik die benaming dus ook gebruik.

 

All deze boeken spelen verschillende scenarios af. het gevaarlijkste zijn altijd andere mensen. Bandits. Die komen in alle SHTF boeken voor INC. de ideeen om problemen op te lossen. of uw lokatie in een fort te veranderen zonder uzelf in te sluiten.

Vervang de hollywood factoren voor worst case scenarios en u hebt de realiteit. er rijd iemand voor u met een vuurwapen of simpel een brandende fles. en deze persoon heeft hier ervaring mee in deze situatie.

 

bij een roadblock is het het zelfde verhaal. ze zijn al voor uw auto. tenzij u honderden meters van te voren bent omgedraait zonder te stoppen ben u het haasje.

en hoogst waarschijnlijk wordt u dan alsnog gevolgt door de mensen van die roadblock, die in hun auto zijn gesprongen en achter u aan zijn gereden.

een goed geplande roadblock met meerdere mensen heeft nog eens een groep die van achter u gaat komen op het moment dat u hun passeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Zijn er niet meerdere soorten roadblocks?

 

Politie. Valt niet mee te praten. Bevel is bevel.

Bandits. Wegwezen. Of kan je ze hebben, met je McGyver - A Team - spulletjes?

Anti Bandits.

Witte vlag en praten?

Afleidingsmanoeuvre? Uit de tent lokken? Tol betalen?

 

Beter eerst andere route proberen, maar als dat van hetzelfde laken een pak is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

roadblocks komt u pas in de latere uren van SHTF tegen, dus ik verwacht ze niet op dag een.

Ik verwacht roadblocks met militairen en/of politie zelfs binnen 6 uur.. Heb ze bij een rampenoefening eens zelfs binnen 2 uur een aantal neer zien zetten (binnen 2 uur iedereen bereikt, iedereen op de kazerne, briefen, hop de wagens in, hatseflats).

Link naar reactie
Delen op andere sites

licht aan wat het SHTF scenario is, bij de meeste duurt het pas 6 uur voor er een beslissing is wat er moet gebeuren en voor mensen uberhaubt weten wat er aan de hand is.

Bij stroom uitval merk je het zeer snel ja. maar militairen zullen niet direct gemobiliseert worden. overgens bij een zware EMP kunnen zij alleen tevoet mobiliseren.

Bij zombies zijn ze te druk bezig hun eigen locaties op te zetten, en bij het uitbreken van virussen, wordt de roadblock beslissing veelal te laat genomen omdat iedereen vaak toch al mee besmet is voor men er erg in heeft.

 

Als jij direct vertrekt wanner jouw SHTF radartje in je hoofdt afgaat heb jij echt geen bandits op te weg en heeeeeel mischien begint de politie dan net de boel op te zetten.

Onthoud dat jij in 24 uur tijd met normale snelheden en twee mensen die kunnen sturen al zover als roemenie kunt zitten of het noorden van zweden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij grote incidenten, in met name biologische sfeer, (besmettingshaarden etc..) zal het ongeveer 3 tot 4 uur duren voor dat defensie en de veiligheidsregio een gebied "dicht" hebben.. pas na 8 uur, kan het gebied pot-dicht zitten.. Denk dus even aan vogelgriep, zeer besmettelijke dierenziektes, maar ook uitbraken van andere ziektes als pest etc.. etc. dan word dat al in het geheim voorbereid, en vele early-detection maatregelen omzeilt.. Early detection waar je dan op moet letten zijn de vroegtijdige signalen vanuit GHOR, en GGD, RIVM, Huisartsen, Ziekenhuizen. Het zal alleen lastig zijn om alle signalen te onderdrukken..

 

Bij veel incidenten, kan je vaak wel uit, maar niet meer in...

 

In latere stadia van SHTF, zal je met een voertuig moet je routes heel goed moeten voorbereiden. Dus een goede kaart van omgevingen, en de omgevingen verkennen begint alles al mee..

De meeste moderne roadblocks kom je nauwelijks door, dus die moet je vermijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

niemand kent jouw omgeving zoals jij dat kent, geloof me de plaatselijke bevolking weet vaak de "oude" paadjes nog die de overheid al vergeten is

iets potdicht maken kan bijna niet tenzij je onbeperkt mankracht en materiaal zoals hekken en alarmen hebt

 

wordt u morgen ochtent wakker, staat er een muur om uw stad die zo groot is als die van resident evil 2 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wordt u morgen ochtent wakker, staat er een muur om uw stad die zo groot is als die van resident evil 2 ;)

 

dan sta ik aan de andere kant ;) maar zonder fantasie, dit is niet in 1 dag te maken, zelfs de berlijnse muur heeft een hele tijd geduurt voordat ontsnappen zo goed als onmogelijk werd gemaakt

echter dit kost bijna onbeperkt geld mankracht en materiaal wat alleen een grootmacht (vs en rusland in dit geval) voor elkaar krijgen en niet de gemeente amsterdam

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan sta ik aan de andere kant ;) maar zonder fantasie, dit is niet in 1 dag te maken, zelfs de berlijnse muur heeft een hele tijd geduurt voordat ontsnappen zo goed als onmogelijk werd gemaakt

echter dit kost bijna onbeperkt geld mankracht en materiaal wat alleen een grootmacht (vs en rusland in dit geval) voor elkaar krijgen en niet de gemeente amsterdam

 

weet ik. het was ook niet voor niets een grap :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...