Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Katadyn Pocket Pro Waterfilter


Johnny BravoNL

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weken later...
Ik ben op zoek naar die Katadyn Pocket Pro. Bij liff.nl wil ik hem niet kopen want die was meer dan drie keer zo duur met zijn melkpoeder. Geeft ook geen levertijd op. Zie de KPP wel bij andere winkels staan. Maar, en nu de vraag:

er staat vaak gewoon Katadyn Pocket zonder het woord Pro. Is dat allemaal hetzelfde of bestaat er een vorig type van die alleen Katadyn Pocket heet.

 

Iemand?.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand?.....

 

Hoi Isabo, ik ben zelf al tot de ontdekking gekomen dat Pocket Pro hetzelfde moet zijn als Pocket. Zelfs Katadyn kent de Pro vermelding niet in hun productenoverzicht. Inmiddels al twee aangeschaft bij http://www.waterfilterwinkel.com Hier betaalde ik 299,00 euro, maar deze winkel leek mij het betrouwbaarste, dus dan betaal ik liever iets meer. Denk dat het een goede aankoop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Isabo, ik ben zelf al tot de ontdekking gekomen dat Pocket Pro hetzelfde moet zijn als Pocket. Zelfs Katadyn kent de Pro vermelding niet in hun productenoverzicht. Inmiddels al twee aangeschaft bij http://www.waterfilterwinkel.com Hier betaalde ik 299,00 euro, maar deze winkel leek mij het betrouwbaarste, dus dan betaal ik liever iets meer. Denk dat het een goede aankoop is.

 

Ah, dank je. Toch handig te weten. Je hebt er meteen twee gekocht? Da's 600 euro. :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet het, hele uitgaaf. Eentje voor mezelf en eentje voor mijn vriend. Maar wel de eerste levensbehoefte: water, de allerbelangrijkste. Voor het overige worden het LIDL producten, Euroshopper en aanbiedingen. Maar die water-verzekering, die moest maar even snel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar die Katadyn Pocket Pro. Bij liff.nl wil ik hem niet kopen want die was meer dan drie keer zo duur met zijn melkpoeder. Geeft ook geen levertijd op. Zie de KPP wel bij andere winkels staan. Maar, en nu de vraag:

er staat vaak gewoon Katadyn Pocket zonder het woord Pro. Is dat allemaal hetzelfde of bestaat er een vorig type van die alleen Katadyn Pocket heet.

 

LIFF was met 279,00 wel de goedkoopste (ik blijf een budgetprepper). Ik heb er verder geen enkele problemen mee ondervonden! Woensdag besteld, gister in huis PLUS gratis emergencyjacket :).

 

Maargoed voor iedereen die nog twijfelt of ook een budget prepper is: Oke, hij kost bijna 300 piek maar als je omrekent zuiver je (indien je voorzuivert met sok/sjaal/zand etc) maar liefst 50.000 liter water! Dan betaal je omgerekend nog geen 0.006 euro per liter! Plus hij heeft 20 jaar garantie (volgens @Dick Berts zelfs onbeperkte houdbaarheid op de voorraadplank!).

 

Deze budgetprepper heeft waarschijnlijk zijn duurste prep nu klaar.

 

IMG_0557.jpg.202718267fb918f8514b1c42e99a2c93.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

LIFF was met 279,00 wel de goedkoopste (ik blijf een budgetprepper). Ik heb er verder geen enkele problemen mee ondervonden! Woensdag besteld, gister in huis PLUS gratis emergencyjacket :).

 

Maargoed voor iedereen die nog twijfelt of ook een budget prepper is: Oke, hij kost bijna 300 piek maar als je omrekent zuiver je (indien je voorzuivert met sok/sjaal/zand etc) maar liefst 50.000 liter water! Dan betaal je omgerekend nog geen 0.006 euro per liter! Plus hij heeft 20 jaar garantie (volgens @Dick Berts zelfs onbeperkte houdbaarheid op de voorraadplank!).

 

Deze budgetprepper heeft waarschijnlijk zijn duurste prep nu klaar.

 

IMG_0557.jpg.202718267fb918f8514b1c42e99a2c93.jpg

 

Voor degenen die hem nog aan moeten schaffen is dit een goed bericht. Kan me voorstellen dat je blij bent met dit apparaat. Voelt wel relaxed om te hebben. Goed idee ook dat voorzuiveren met sokken, sjaal of zand, dat scheelt veel in de levensduur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht nog even met bestellen!

 

Ik vond het besproken filter op http://www.futurumshop.de/katadyn-professional-pocket-outdoor-wasserfiltersystem-im-taschenformat.phtml?product_code=30642473&channel_code=370&utm_source=idealo-de

maar het lukte me niet hem daar te bestellen omdat Nederland niet bij de landkeuze stond. Dat verbaasde me, omdat ze wel vermelden: Gewinner des niederländischen Ecommerce Awards 2012 - Bester Online Sportshop.

 

Vandaar dat ik toch even belde. Na een e-mailadres te hebben achtergelaten ontving ik binnen een kwartier(!) een vriendelijke en Nederlandstalige mail. Ik moest alle gegegevens gewoon invullen, maar als land Deutschland opgeven. Dat heb ik gedaan, als poscode vulde ik 12345 in, en vervolgens betaalde ik met PayPal. Per e-mail stuurde ik een berichtje waarin ik aangaf besteld en betaald te hebben en gaf ik mijn juiste postcode door. Binnen een uur kreeg ik bericht dat de bestelling onderweg was. Ik betaalde € 238.95, er werden geen verzendkosten berekend.

 

E.e.a. speelde zich afgelopen donderdag af en het filter is natuurlijk nog niet afgeleverd. Toch heb ik er het volste vertrouwen in dat ik het krijg. Ik hou jullie op de hoogte.

 

En dan nu de clou: scheelt toch mooi een hoop geld t.o.v. de hier in dit topic genoemde prijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht nog even met bestellen!

 

Ik vond het besproken filter op http://www.futurumshop.de/katadyn-professional-pocket-outdoor-wasserfiltersystem-im-taschenformat.phtml?product_code=30642473&channel_code=370&utm_source=idealo-de

maar het lukte me niet hem daar te bestellen omdat Nederland niet bij de landkeuze stond. Dat verbaasde me, omdat ze wel vermelden: Gewinner des niederländischen Ecommerce Awards 2012 - Bester Online Sportshop.

 

Vandaar dat ik toch even belde. Na een e-mailadres te hebben achtergelaten ontving ik binnen een kwartier(!) een vriendelijke en Nederlandstalige mail. Ik moest alle gegegevens gewoon invullen, maar als land Deutschland opgeven. Dat heb ik gedaan, als poscode vulde ik 12345 in, en vervolgens betaalde ik met PayPal. Per e-mail stuurde ik een berichtje waarin ik aangaf besteld en betaald te hebben en gaf ik mijn juiste postcode door. Binnen een uur kreeg ik bericht dat de bestelling onderweg was. Ik betaalde € 238.95, er werden geen verzendkosten berekend.

 

E.e.a. speelde zich afgelopen donderdag af en het filter is natuurlijk nog niet afgeleverd. Toch heb ik er het volste vertrouwen in dat ik het krijg. Ik hou jullie op de hoogte.

 

En dan nu de clou: scheelt toch mooi een hoop geld t.o.v. de hier in dit topic genoemde prijzen.

 

Laat even weten of hij binnenkt. Zo ja dan is dit ideaal voor ons allemaal ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga toch even een knuppel in het hoenderhok gooien.

 

Ik weet dat de Katadyn kwalitatief in de top van de markt staat. En ik besef me terdege: water = leven.

 

Waar ik niet overheen kan stappen is de exorbitante hoge prijs van dit ding. Bijna 300 euri voor een filter? Vind dat onevenredig hoog, vooral als ik de alternatieven bekijk. (Met name Sawyer komt bij mij op, aangezien ik daar bij zweer)

 

Voor 1 Katadyn Pro koop ik 5(!) Sawyer squeeze filters... Ik snap de Katadyn hype niet helemaal....

 

EDIT: nog beter is redundancy. Voor dezelfde prijs als 1 Katadyn schaf ik een Sawyer squeeze filter + Steripen aan. Voor als de het ECHT dood moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Ik ga ook maar eens met een knuppel gooien, maar niet in het kippenhok, vind ik zielig. Voor een Katadyn Pocket kun je 30.000 koffiefilters kopen. Dat helpt ook wel een beetje:D

 

 

Sorry Bolo, ik probeer alleen maar het weekoverzicht van @Johnny BravoNL te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ries,

 

Bij deze filter staat al weken dat hij niet leverbaar is.

ik kijk er van op dat jij hem wel zo hebt kunnen bestellen..

 

Graag even een postje hier als hij binnen is.

 

Groeten joost

 

Wacht nog even met bestellen!

 

Ik vond het besproken filter op http://www.futurumshop.de/katadyn-professional-pocket-outdoor-wasserfiltersystem-im-taschenformat.phtml?product_code=30642473&channel_code=370&utm_source=idealo-de

maar het lukte me niet hem daar te bestellen omdat Nederland niet bij de landkeuze stond. Dat verbaasde me, omdat ze wel vermelden: Gewinner des niederländischen Ecommerce Awards 2012 - Bester Online Sportshop.

 

Vandaar dat ik toch even belde. Na een e-mailadres te hebben achtergelaten ontving ik binnen een kwartier(!) een vriendelijke en Nederlandstalige mail. Ik moest alle gegegevens gewoon invullen, maar als land Deutschland opgeven. Dat heb ik gedaan, als poscode vulde ik 12345 in, en vervolgens betaalde ik met PayPal. Per e-mail stuurde ik een berichtje waarin ik aangaf besteld en betaald te hebben en gaf ik mijn juiste postcode door. Binnen een uur kreeg ik bericht dat de bestelling onderweg was. Ik betaalde € 238.95, er werden geen verzendkosten berekend.

 

E.e.a. speelde zich afgelopen donderdag af en het filter is natuurlijk nog niet afgeleverd. Toch heb ik er het volste vertrouwen in dat ik het krijg. Ik hou jullie op de hoogte.

 

En dan nu de clou: scheelt toch mooi een hoop geld t.o.v. de hier in dit topic genoemde prijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga toch even een knuppel in het hoenderhok gooien.

 

Ik weet dat de Katadyn kwalitatief in de top van de markt staat. En ik besef me terdege: water = leven.

 

Waar ik niet overheen kan stappen is de exorbitante hoge prijs van dit ding. Bijna 300 euri voor een filter? Vind dat onevenredig hoog, vooral als ik de alternatieven bekijk. (Met name Sawyer komt bij mij op, aangezien ik daar bij zweer)

 

Voor 1 Katadyn Pro koop ik 5(!) Sawyer squeeze filters... Ik snap de Katadyn hype niet helemaal....

 

EDIT: nog beter is redundancy. Voor dezelfde prijs als 1 Katadyn schaf ik een Sawyer squeeze filter + Steripen aan. Voor als de het ECHT dood moet.

 

0.1 micron absolute hollow fiber membrane inline filter

Includes three collapsible pouch sizes

Removes 99.99999% bacteria and 99.9999% Protozoa/Cysts

Field maintainable

Comes with manufacture's 1 million gallon guarantee

 

Voor de Sawyer filter.

 

Gelet op de prijs is dat een koopje, helemaal als je kijkt na de literprijs! Echter stel ik persoonlijk vraagtekens bij de 'durability' of 'duurzaamheid' van dit filter. De katadyn (swiss made) komt op mij toch iets duurzamer (lees: bokitoproof) over.

 

Echter als back-up zal ik deze zeker overwegen @Bolo.

 

Voor iedereen die aan gewicht de hoogste eisen stelt, deze is Sawyer is wel stukken lichter dan de Katadyn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Joost,

 

Donderdag stond hij nog als leverbaar en ontving ik volgend mailtje:

 

Beste xxxxxx,

 

graag heb ik net uw adres aangepast naar u wenst!

Ik ga ervan uit, dat deze order vandaag nog wordt verzonden.

 

Wir danken Ihnen für Ihr Vertrauen und wünschen Ihnen viel Spaß bei Ihren Sport- und Freizeitaktivitäten!

 

Ihr Futurumshop-Team

Marcel Lindemann

 

Futurumshop GmbH

Gocher Landstraße 2

47551 Bedburg-Hau

Amtsgericht Kleve HRB 7841

Telefon: +49 (0)2821-7134116 (Mo. - Fr. 10.00-12.00; 14.00-16.00 Uhr,

außer Feiertage)

Telefax: +49 (0)2821-7134117

E-Mail: support@futurumshop.de

Internet: http://www.futurumshop.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

0.1 micron absolute hollow fiber membrane inline filter

Includes three collapsible pouch sizes

Removes 99.99999% bacteria and 99.9999% Protozoa/Cysts

Field maintainable

Comes with manufacture's 1 million gallon guarantee

 

Voor de Sawyer filter.

 

Gelet op de prijs is dat een koopje, helemaal als je kijkt na de literprijs! Echter stel ik persoonlijk vraagtekens bij de 'durability' of 'duurzaamheid' van dit filter. De katadyn (swiss made) komt op mij toch iets duurzamer (lees: bokitoproof) over.

 

Echter als back-up zal ik deze zeker overwegen @Bolo.

 

Voor iedereen die aan gewicht de hoogste eisen stelt, deze is Sawyer is wel stukken lichter dan de Katadyn.

 

Ik zou niet zien wat er Bokito proof moet zijn aan de Sawyer. En zijn geen bewegende delen of wat dan ook. Daarnaast kun je meerdere backups van een Sawyer hebben (zoals ik al zei 5 stuks voor de prijs van een Katadyn). Ben gewoon niet langer overtuigd van de Katadyn als de beste optie.

 

Ik overweeg ook om de Sawyer inline te gaan gebruiken met mijn Camelbak Viper voor een snelle portable oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Voor iedereen die aan gewicht de hoogste eisen stelt, deze is Sawyer is wel stukken lichter dan de Katadyn."

 

Klopt, Kungfufox. Een setje Sawyer, met drie zakken weegt 144gr. De Katadyn 550gr., en zoveel is dat nou ook weer niet.

 

Persoonlijk heb ik weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van de zakjes van Sawyer, en een hoop recensies op internet (bijv. op amazon.com) lijken me gelijk te geven. Geef mij maar de 20 jaar garantie van Katadyn en de 50.000 liter die ik er, volgens de fabrikant, mee kan zuiveren.

De Sawyer lijkt me geschikt voor een hike, maar niet voor als de nood echt aan de man komt. Mijn aanschaf van de Katadyn geeft me in ieder geval het gevoel dat ik één van de belángrijkste levensbehoeften heb veilig gesteld - water - en dat mag me € 238,95 kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet zien wat er Bokito proof moet zijn aan de Sawyer. En zijn geen bewegende delen of wat dan ook. Daarnaast kun je meerdere backups van een Sawyer hebben (zoals ik al zei 5 stuks voor de prijs van een Katadyn). Ben gewoon niet langer overtuigd van de Katadyn als de beste optie.

 

Ik overweeg ook om de Sawyer inline te gaan gebruiken met mijn Camelbak Viper voor een snelle portable oplossing.

 

Er zullen ook vast meerdere opties zijn qua waterfiltering net zoals er meerdere soorten preppers zijn. Dus er bestaat ook geen ultieme waterfilter echter voel ik mij goed bij een Katadyn. Ik ben ook eerlijk als ik zeg dat jouw filter mij ook aanspreekt alleen gelet op het knijpzakje bijvoorbeeld voorzie ik een minder degelijk filter (maar wel een veel goedkopere prijs). Tijdens een langdurige SHTF (waar ik van uitga) zie ik zo'n zakje redelijk snel kapotgaan waardoor de filter volgens mij waardeloos wordt?

 

Voor de prijs echter zou je wel enkele kunnen kopen en dan zou je inderdaad goedkoper uit zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...