Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Katadyn Pocket Pro Waterfilter


Johnny BravoNL

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 25-4-2021 om 07:49, Mir zei:

 

Je bedoelt met aanschaffen, deze?:

https://www.noodzaken.nl/katadyn-carbon-cartridge-fles-adapter-actief-kool.html

 

Ja die adapter was er 9 jaar geleden nog niet als ik deze draad zo doorneem. Ik hoor iedereen hier over Katadyn pocket PRO, maar dat pro hoor ik niet meer terug in het huidige aanbod. Is er iets veranderd?

Ik ben wel benieuwd hoe je vrouw zou reageren op deze actieve kool adapter met de Katadyn. 

En hou me op de hoogte als je zoiets zelf zou maken (en die zeoliet), ik vind dat echt super interessant. 

 

 

Welke was dat? Die heb je gewoon aan of onder je kraan bevestigd?

Dag beste @Mir

 

Nu in de aanbieding voor €26,95 ik zit er al wat jaren tegen aan de hikken, maar die vind ik best aantrekkelijk en dat ook nog van onze prepshop.nl

https://www.prepshop.nl/drinkwater/waterfilters/detail/804/katadyn-active-carbon-bottle-adapter.html

 

Ik ben wel benieuwd hoe we dan weer aan navulling komen @Paraatpaal kan ons waarschijnlijk van de info.

Graag de voordeligste oplossing, ik wel best wat kilos aanschaffen als het echt voordelig is.

In is de beste echt van kokosschillen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Admin
35 minuten geleden, JJ&A zei:

Dag beste @Mir

 

Nu in de aanbieding voor €26,95 ik zit er al wat jaren tegen aan de hikken, maar die vind ik best aantrekkelijk en dat ook nog van onze prepshop.nl

https://www.prepshop.nl/drinkwater/waterfilters/detail/804/katadyn-active-carbon-bottle-adapter.html

 

Ik ben wel benieuwd hoe we dan weer aan navulling komen @Paraatpaal kan ons waarschijnlijk van de info.

Graag de voordeligste oplossing, ik wel best wat kilos aanschaffen als het echt voordelig is.

In is de beste echt van kokosschillen???

Hij is niet in de aanbieding hoor :) We hebben hem nieuw, vandaar de banner.

 

De navulling is hier te vinden. Ik zie dat er niet bij staat dat die ook geschikt is voor de Bottle Adapter, ik zal het zo even rechttrekken. Die bottle adapter is een beetje een apart product. Je kan het uiteraard los gebruiken, maar het is inderdaad een toevoeging op de Katadyn Pocket, die heeft van zichzelf geen actief koolstoffilter. De vario, hicker en de combi hebben dit wel. Ze hebben er ook voor gekozen de dop zo te maken dat hij vooral past op de Wide Mouth flessen van Klean Kanteen. Je kan hem uiteraard gewoon boven een pan/glas/emmer houden, maar ik had liever gezien dat ze een andere standaard hadden gebruikt. (Sawyer filters hebben meestal aansluitening voor de standaard PET flessen).

 

Let wel op dat je actief koolstof iedere 6 maanden vervangt als je het eenmaal gebruikt. Het is een voedingsbodem voor bacterien.

 

Als iemand meer info wil, of wat foto's wil zien van een (uit elkaar gehaald) filter kan ik tijdens werkuren even naar de showroom lopen, laat maar weten!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Paraatpaal zei:

Hij is niet in de aanbieding hoor :) We hebben hem nieuw, vandaar de banner.

 

De navulling is hier te vinden. Ik zie dat er niet bij staat dat die ook geschikt is voor de Bottle Adapter, ik zal het zo even rechttrekken. Die bottle adapter is een beetje een apart product. Je kan het uiteraard los gebruiken, maar het is inderdaad een toevoeging op de aanschaffen Katadyn Pocket, die heeft van zichzelf geen actief koolstoffilter. De vario, hicker en de combi hebben dit wel. Ze hebben er ook voor gekozen de dop zo te maken dat hij vooral past op de Wide Mouth flessen van Klean Kanteen. Je kan hem uiteraard gewoon boven een pan/glas/emmer houden, maar ik had liever gezien dat ze een andere standaard hadden gebruikt. (Sawyer filters hebben meestal aansluiting voor de standaard PET flessen).

 

Let wel op dat je actief koolstof iedere 6 maanden vervangt als je het eenmaal gebruikt. Het is een voedingsbodem voor bacterien.

 

Als iemand meer info wil, of wat foto's wil zien van een (uit elkaar gehaald) filter kan ik tijdens werkuren even naar de showroom lopen, laat maar weten!

 

9 uur geleden, Paraatpaal zei:

Hij is niet in de aanbieding hoor :) We hebben hem nieuw, vandaar de banner.

 

De navulling is hier te vinden. Ik zie dat er niet bij staat dat die ook geschikt is voor de Bottle Adapter, ik zal het zo even rechttrekken. Die bottle adapter is een beetje een apart product. Je kan het uiteraard los gebruiken, maar het is inderdaad een toevoeging op de Katadyn Pocket, die heeft van zichzelf geen actief koolstoffilter. De vario, hicker en de combi hebben dit wel. Ze hebben er ook voor gekozen de dop zo te maken dat hij vooral past op de Wide Mouth flessen van Klean Kanteen. Je kan hem uiteraard gewoon boven een pan/glas/emmer houden, maar ik had liever gezien dat ze een andere standaard hadden gebruikt. (Sawyer filters hebben meestal aansluiting voor de standaard PET flessen).

 

Let wel op dat je actief koolstof iedere 6 maanden vervangt als je het eenmaal gebruikt. Het is een voedingsbodem voor bacterien.

 

Als iemand meer info wil, of wat foto's wil zien van een (uit elkaar gehaald) filter kan ik tijdens werkuren even naar de showroom lopen, laat maar weten!

De bedoeling is over een tijdje om het aanschaffen, en kan dan haast overal drinkwater voor mijn vrouw maken, want zij verdraagt al aardig wat jaren geen leidingwater.

Wel heb ik wat jaren terug de Katadyn Pocket aangeschaft om leidingwater drinkbaar te maken voor mijn maatje, maar zonder actieve kool filter verdraagt ze het nog niet daarom is de filter een noodzakelijke aanvulling.

 

Ja ik zou er graag alles over willen weten @Paraatpaal, ik schaam me een beetje, dit zou pas de tweede aanschaf kunnen zijn bij jullie webshop, we hebben nog niet tien keer iets via het internet besteld, we zijn heel voorzichtig met het aanschaffen van spullen. 

Voorgaande jaren moesten we heel behoedzaam zijn als minima's, de verhalen staan elders op het forum, nu hebben we onze AOW wel zonder pensioen maar het is iets meer dan wat we eerst hadden.

En we stoken al aardig wat jaren niet, houden wat dat betreft wat over op gaten te vullen of kleine aanschaffen te doen, of reparatie aan onze vlucht-campertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...