MyronPrps Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 ik kan nu een een heel verhaal gaan typen over mijn gedoe met de camera maar daar gaat deze review niet over dus laat ik gewoon zeggen dat de prepper versie van de ice bucket challenge niet gelukt is (wel gelukt maar geen bewijs) deze review gaat over de matchcap van Exotac! ik kwam op dit idee door een video van wranglerstar waarin hij een matchcap laat zien van zijn grootvader die in WWII een matchcap bij zich had en toen ben ik dus op zoek gegaan en uiteindelijk bleek dat @Simurgh de matchcap beschikbaar had voor een review dus kom maar op! Waar is die matchcap nou eigenlijk voor? De matchcap is eigenlijk simpelweg een waterdichte container die jouw lucifers droog houd maar ook een strijkvlak heeft zodat je die er niet nog eens extra in hoeft te doen. De manier waarop ik mijn matchcap draag is met een stukje touw (in dit geval 750 paracord) heel makkelijk om mijn riem heen en in mijn broekzak zodat ik hem niet verlies mocht hij eruit glijden. Deze manier is voor mij het prettigste omdat de matchcap zo niet opvalt in je zak naast bijv. je sleutels of telefoon en je maar een heel klein zwart touwtje zit, ik heb deze matchcap erg uitvoerig getest en dus elke dag gedragen en zelfs op mijn school heeft niet een keer iemand er wat over gezegd dus hij viel niet op wat ik een erg groot plus punt vind. Mijn gedachtes erover: Voor mij is dit een van de beste EDC items die er bestaan, je hebt namelijk ruimte voor erg veel lucifers: zoals je ziet zowel voor normale,cowboy en storm/nood lucifers maar je zou ook eventueel de helft minder lucifers kunnen doen en nog een kleine ferro rod erbij kunnen doen plus een strijker dan heb je 2 vuur opties in zo'n klein buisje. wat je eventueel ook nog zou kunnen doen is de reserve onderdelen er bij in doen want deze krijg je er gratis bij!! (een extra O-ring plus een paar extra strijk oppervlakken) ik droeg de matchcap dus om mijn riem, nog een voordeel hieraan is is dat je je bovenkant kunt laten bungelen terwijl je met de lucifers een vuurtje aansteekt. De bovenkant is dus ook een erg goede plek om bijv. drooglint in te bewaren zodat je ook gelijk aan de volgende stap van je vuurtje hebt gedacht en ik had dit er dus ook altijd in. Dit zorg er ook voor als je minder lucifers in je matchcap hebt dat ze geen geluid kunnen maken voor de echte OPSEC liefhebbers. de enige twee nadelen die ik heb kunnen vinden is dat het strijkvlak binnen in de matchcap snel beschadigd bij iets harder strijken en dat het strijkvlak aan de onderkant niet geschikt is voor normale lucifers en stormlucifers wel enige oefening nodig hebben. maar verder vind ik deze matchcap perfect. Mijn suggesties voor de inhoud van de matchcap: Ik heb de matchcap met meerdere dingen gedragen: -Vol met lucifers: geschikt voor alledaags gebruik en misschien zelfs af en toe in stijl je sigaar/sigaret aansteken. -Ferro rod en lucifers: dit geeft je twee opties en vooral in combinatie met drooglint zal dit jou zeker een vuurtje geven ook als het erg hard waait. EXTRA idee: In mijn bob heb ik altijd een mentos potje (waterdicht gemaakt) met snippers van zelf gemaakt fatwood, dit gooi ik altijd door mijn hout heen zodat het in het begin een extra boost krijgt. Wat ik hiermee heb gedaan is een gedeelte in mijn matchcap gedaan op de bodem plus drooglint. Drooglint op de grond met de fatwood snippers erbij, normale lucifer aansteken en zo heb je een klein vuurtje wat op zichzelf 3minuten en 36 seconden brand! ik ben dus uitermate positief over de matchcap en wil hem dus nomineren voor: Het Beste EDC Item van 2014! als er iemand nog vragen heeft, kom maar op! Met vriendelijke groet, MyronPrps. PS: ja natuurlijk ben ik een sloot ingesprongen met de matchcap en daar zou een video van zijn als mijn oude iphone het nog deed....... 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 bedankt voor de review. het is een super ding, maar toch heb ik nog steeds reservaties voor, uiteindelijk, een buisje met dop aan die prijs... exotac vind ik wat overpriced voor wat ze maken.. kwaliteitsspul, maar prijs staat niet in verhouding. doet me denken aan Apple :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Mooie review! Super ding, maar ook met @fragalot eens over de hoge prijs hiervoor(vandaar ?'nog'? niet in de prepshop). Wat betreft een ander artikel van exotac in de categorie firesteel zijn ze zeker hun geld waard, veel makkelijk vuur maken! Ook als het vochtig is! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Veeeel te duur . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Een oud-collega heeft mij, ooit in de timmerfabriek, nadat ik het vroeg een hele hoop lege handige leitz beitelmesdoosjes gegeven. Werden na gebruik toch weggegooid. Heb er nog steeds plezier van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 @MyronPrps @Simurgh ik vind het een mooi ding , maar zoals @Simurgh zelf zegt erg prijzig voor dat bedrag hadden ze er nog wel een knoop kompas en een noodfluit in kunnen doen .Wat wel een feit is dat iets waterdicht verpakken iets is wat niet meevalt en een O-ring is daarvoor een goede oplossing . Voor degene die wat handig is , is zoiets ook goed zelf te maken , van een oude maglite zaklampje (aa versie) of andere metalen zaklamp (de kant waar de lamp /led zit eraf schroeven , afdichten en en je bent klaar ) Ook zijn er veel goedkopere kunststof koklertjes waar zelfs aan de onderkant nog een staafje ferrorod zit ,(sommige met fluit en kompas en opvallend van kleur dit laatste is toch wel handig ) gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 5 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2015 prijs is inderdaad in verhouding erg hoog. MAAR haha Voor iets wat ik elke dag bij mij draag en ook op wil kunnen vertrouwen wanneer het echt moet vind ik de matchcap toch wel het geld waard, de matchcap staat als een huis en als je af en toe de strijkvlakken vervangt is het iets wat je aan je kinderen zou kunnen doorgeven zelfs bij dagelijks dragen zoals ik nu doe waarbij je toch een stevig product wil. ieder zijn ding natuurlijk, ligt er ook maar net aan of je het ook echt nodig hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 @MyronPrps daar heb je helemaal gelijk in hij zal zeker degelijker zijn als de kunststof uitvoering , maar hoe zit het met het gewicht ervan ? en als je hem toch hele dagen bij je hebt is het dan niet prettiger om hem in een etui aan je riem te dragen , dit lijkt mij prettiger dan in je broekzak . gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Wellicht nog even een dag in een bak water laten liggen om de waterdichtheid te testen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Bij de Hema verkopen ze kleine kokertjes van aluminium met O-ring voor 2 euro, zie: http://preppers.nl/forum/threads/62-Preppers-Dagboek-(ideeën-links-amp-tips)?p=270029&viewfull=1#post270029 Als ik nu barstte van het geld zou ik zo'n exotac kokertje misschien overwegen, maar hij is zo makkelijk te vervangen door bv. een leeg medicijnpotje of ander verpakkingsmiddel wat je hergebruikt. Voor m'n vuurspulletjes gebruik ik een pijptabakblikje (met dank aan @JamHard). Mooi formaatje en met waterdichte rubberrand (getest). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Mooi! ja, het kost aardig wat voor 'made in China'. Jammer dat er geen Iphone in past hadden we kunnen lachen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Trooper Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 zie het ook als leuk hebbedingetje dat je koopt als je geld genoeg hebt of niets anders weet te vragen voor je verjaardag ofzo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Vroeger had ik een schoenendoos vol met van die fotorol-kokertjes. Die gebruikte ik overal voor. Jammer genoeg heb ik die doos opgeruimd. En tegenwoordig schiet iedereen digitaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tothemax Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Voor de geïnteresseerden.... Ik heb nog een 20/30 tal lege (ongebruikte) medicijn kokers. Formaat is gelijk aan foto. De mijne zijn wit. Doe maar berichtje... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Voor de geïnteresseerden.... Ik heb nog een 20/30 tal lege (ongebruikte) medicijn kokers. Formaat is gelijk aan foto. De mijne zijn wit. Doe maar berichtje... als je op de sc nunspeet er een paar kan reserveren :-) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tothemax Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 als je op de sc nunspeet er een paar kan reserveren :-) Ik neem ze wel mee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Natuurlijk bestaan er ook de china versies hiervan, voor bakken minder, en mogelijks zelfs geproduceerd in dezelfde fabriek, met enkel een andere stempel er op.. Mogelijks probeer ik er wel 1 eenmaal ik een nieuwe visa kaart vind waarvoor ik geen exotac matchcap voor moet betalen om die te mogen gebruiken om een matchcap mee te kopen .. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Veel te duur... check deze op Prepshop.nl slechts €2,75 Dan snap ik het nut van zon matchcap unit niet.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 5 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Veel te duur... check deze op Prepshop.nl slechts €2,75 Dan snap ik het nut van zon matchcap unit niet.... vele malen steviger plus het strijkvlak zit aan de binnenkant. ook passen er meer lucifers in en heb je de optie om het geheel vast te maken met touw door de opening. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 4 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Voor de geïnteresseerden: Is de matchcap van exotac nou ook autodeur proof? JAZEKER! als je op een groot parkeerterrein loopt zoals bijv die van de hornbach en ineens besluit een ford ka eigenaresse haar deur open te doen die tegen jouw been aankomt waar toevallig je matchcap in je broekzak zit is de matchcap onverslaanbaar en vecht terug tegen de deur met een erg mooie deuk:) en mijn been is onbeschadigd gebleven en klaar voor een onverwachte Bug-out ter voet dankzij de matchcap:cool: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Voor de geïnteresseerden: Is de matchcap van exotac nou ook autodeur proof? JAZEKER! als je op een groot parkeerterrein loopt zoals bijv die van de hornbach en ineens besluit een ford ka eigenaresse haar deur open te doen die tegen jouw been aankomt waar toevallig je matchcap in je broekzak zit is de matchcap onverslaanbaar en vecht terug tegen de deur met een erg mooie deuk:) en mijn been is onbeschadigd gebleven en klaar voor een onverwachte Bug-out ter voet dankzij de matchcap:cool: Kamajaja jippiejippie jee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 4 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Kamajaja jippiejippie jee! voor de vrouw in kwestie was het toch een beetje meer: Kamajaja jippiejippie NEEEEEEEEE!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 4 februari 2015 Delen Geplaatst: 4 februari 2015 voor de vrouw in kwestie was het toch een beetje meer: Kamajaja jippiejippie NEEEEEEEEE!!! Klaag je haar wel aan? Is wel mishandeling en nalatigheid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 4 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2015 Klaag je haar wel aan? Is wel mishandeling en nalatigheid Zou wel erg goede reclame zijn voor Exotac eigenlijk he haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.