carismo Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 Er zijn vele interpretaties van een EDC (Every Day Carry) ofwel een setje van spullen dat we elke dag meezeulen. Een laptoptas of -rugzak vol met spulletjes met de gedachte dat we misschien nodig hebben heeft misschien dan wel iets meer wag van een GHB (Getting Home Bag) In het recente boek dat ik aangekocht heb (The tactical knife 2014 - James Morgan Ayres) wordt imo een mooie beschrijving gegeven wat een EDC eigenlijk is. Vrij vertaald naar "De spullen die je dagelijks met je meedraagt maar ook dagelijks gebruikt" Zelf betrap ik me erop dat ik vaak te veel spullen bij heb en slechts maar een paar dingen dagelijks gebruik. deze zijn sleutels, lampje, mobieltje, portefeuille en m'n leatherman tools, aansteker gebruik ik slechts af en toe. touw, paperclipsen, veiligheidsspelden , ferrorod,... heel occasioneel. Welke voorwerpen uit jullie EDC gebruiken jullie echt dagelijks? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 Klopt wel met mijn idee van EDC. Hm, zo gerekend zou mijn portemonnee ook niet tellen, die gebruik ik eens per week ofzo, en mijn mobiel gebruik ik alleen bij nood. Maar dan moet ik die wel bij me hebben... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 Telefoon - aansteker - mes Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 Dagelijks gebruik ik: sleutels, portefeuille, mobieltje, Leatherman, zonnebril, lippencreme. Op de dagen dat ik werk komt daar een Opinel, rolmaat, pen en watervaste stift bij. De Opinel gebruik ik voor zanderige klusjes waarvoor ik de Leatherman niet wil gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 Het is denk ook niet om alles vaak te gebruiken in de huidige maatschappij, het is meer voor de zekerheid. Als je onderweg strand en dan kan een messie wel erg goed van pas komen. Ook drinken en wat voedsel om thuis te komen. Eventueel met stofmasker (nu niet nodig) en dan komt eigenlijk de goede EDC van pas! Ik heb in de auto bij het reserwiel een breekijzer om het wiel te sturen bij vervanging of om los te wrikken als het vast zit. En eventueel om om mensen te bevrijden bij een gedeukte auto en om veilig thuis te komen:cool: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vempain Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 Ik heb altijd een klein rugzakje bij me waar de allerdaagse dingen inzitten. En daar zitten ook gelijk medicijnen voor 4 dagen, voor 24 uur voeding, een nooddeken en waterzuiveringstabletten. bovendien ook andere hygiëne artikelen en vochtige doekjes in m'n tas. Op die manier zou m'n EDC ook gelijk m'n GHB kunnen zijn in nood omdat m'n werk woon verkeer 50 km is zou het mogelijk moeten zijn om te voet naar huis te komen. Het enige wat ik niet dagelijks gebruik is m'n leatherman maar is wel gemakkelijk om in de tas te hebben, zo heb ik gisteravond nog de sigarettenaansluiting van de auto gerepareerd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 27 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2014 Maar als we dingen gaan meenemen voor het geval dat. Is het dan niet meer een soort van ICE kit (In Case of Emergency) dan een EDC? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 aansteker gebruik ik zon 30x per dag 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 ik heb dan wel altijd een ICE kit in de auto liggen, een survivalkit van @AndyJ_NL , Tarp/Poncho, Ehbo Setje en een Vuurset plus nog een aantal messen her en der verspreid over de auto. verder draag ik altijd zippo, multitool, telefoon,sleutels en portemonnee bij me. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 Mijn opinel gebruik ik regelmatig . Mijn aansteker steeds minder . Nu ik stop met roken . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 mes, telefoon ; andere spullen niet elke dag maar toch wel geregeld sommige dingen ook helemaal niet maar dat is back up mvg Bjorn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 @Geert hoe gaat het nu met het stoppen? zijn er mensen die in hun auto misschien ook een bijltje hebben liggen? ik heb in de auto wel een opvouwbaar schepje liggen maar met een bijltje zou je misschien in de winter van die grip platen kunnen maken als je vastzit in de sneeuw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 EDC = wat ik op zak heb Mora Leatherman Zaklamp Firesteel Aansteker Tondel Alles gebruik ik regelmatig. Ook de firesteel/tondel/aansteker. Ik rook niet, maar ik maak wel vuur. Om te oefenen en gewoon, omdat ik het leuk vind. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 @Geert hoe gaat het nu met het stoppen? zijn er mensen die in hun auto misschien ook een bijltje hebben liggen? ik heb in de auto wel een opvouwbaar schepje liggen maar met een bijltje zou je misschien in de winter van die grip platen kunnen maken als je vastzit in de sneeuw. tomahawk brandweerbijl beugelzaag pioniersschep als ik onderweg hout tegenkom voor de kachel moet het wel op maat gemaakt worden dat het in de kofferbak/achterbank kan als je vast komt te zitten kan er niks tegen 50 euro en een goed kinetisch lint op (voor een auto die vast zit moet je het gewicht x4 doen en die klasse moet je hebben) kinetisch lint + D sluitingen (12 ton) en een sleepkabel (2 ton) liggen in de kofferbak iedere trekker/vrachtwagen/jeep kan je lostrekken ik heb zo eens een taxibusje omgetrokken met de vrachtwagen hij wilde een bocht op een dijkje maken maar die redde hij niet bus ging niet meer voor of achteruit sleeplint aan zijn trekhaak bij mij in de vangmuil en zo hem 2 meter omhoog en 4 meter opzij getrokken hij kon de rit weer vervolgen (met het hart in de keel omdat hij bijna van de dijk aflazerde) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 aansteker gebruik ik zon 30x per dag We hebben een pyromaan in ons midden geloof ik mensen .... Persoonlijk gebruik ik regelmatig m'n telefoon (voor obvious reasons maar ook de flashlight functie), portemonnee & Leatherman (voornamelijk mes+tang). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Geert01 Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 In de auto heb ik altijd een oude plastic gereedschapskist met daarin alle benodigdheden om 2 á 3 dagen te overleven in/bij de auto. EHBO setje, warmte dekens, plasic zeiltje, waxinelichtjes, aanstekers, beetje eten en paar flesjes drinken, touwen, Duck tape, Tyraps, Dextro en wat kleingeld. Dit kistje neem ik altijd mee als ik weg moet, met welke auto dan ook. De spullen hieruit gebruik ik niet allemaal elke dag, maar elke dag wel iets uit de kist. Ook handig als je onverwacht in een lange file komt te staan. Met 30 graden duurt een paar uur zonder drinken heel lang... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 Sorry mensen, maar persoonlijk vind ik auto en inhoud geen EDC. Dat is wat mij betreft weer een ander verhaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 27 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2014 Idd, de vraag is eigenlijk wat zeul je dagelijks mee in je broekzakken en eventueel heuptasje en wat gebruik je ook dagelijks... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 Sorry mensen, maar persoonlijk vind ik auto en inhoud geen EDC. Dat is wat mij betreft weer een ander verhaal. EDC is naar mijn eenvoudige mening hetgeen wat je direct op je lijf draagt. Dus aan/achter de riem, in je broek/vestzakken. Jas met inhoud zou ook kunnen doorgaan voor EDC, maar dat lijkt me ook puur persoonlijk omdat de een met jas werkt/leeft en de ander juist zonder. CtM Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 Horloge, portemonne, zakmes en telefoon. Dat zijn voor mij de heilige vier. Elk van deze zou ik direct missen als ik ze niet bij me had. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 Portemonne, zakmes, telefoon. Horloge met wijzers wil ik nog wel hebben. Aansteker heb ik ook bij me maar gebruik ik sinds februari niet meer. Succesvol gestopt met roken (dmv champix tabletten ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 Telefoon (als horloge, zaklamp en leesvoer. soms bel ik ook wel, meestal whatsapp ik wel i.p.v. bellen.) Sleutels (inclusief 8GB flashdrive met meest belangrijke spullen) Aansteker en shag Klein vouwmesje (nooit het idee gehad dat het handig zou zijn om een mes bij je te hebben, maar sinds ik hem heb gebruik ik hem vrijwel dagelijks) En in mijn jas heb ik een mini-medikit zitten, ongeveer zoiets als . Is al een aantel keer van pas gekomen, met name als we het bos in gaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 een echte EDC heb ik niet..die spullen leatherman, zippo, fart-foon enzo draag ik altijd op de man..woon hoogstens 15 min lopen van mijn werk en een GHB pas ik aan aan reis en duur van de reis.. mvg zip Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 27 september 2014 Delen Geplaatst: 27 september 2014 GSM, lampje, leatherman, zakmes, geldbeugel... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 28 september 2014 Delen Geplaatst: 28 september 2014 gsm, mes, lampje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.