carismo Geplaatst: 17 september 2014 Delen Geplaatst: 17 september 2014 Dan is er nog dit mes, niet voor jouw doel, maar ik ben er wild van.....het kapmes heet niet voor niets Extrema Ratio KS denk ik.... extrema duur oh :-) Maar ze hebben wel goed materiaal zijn wel vooral tactical (hebben ook een militair contract binnen) -Wil je de budget versie van die hakker kan je eens kijken bij Rui knives, ook redelijke kwaliteit, comfortabel handvat en iets betaalbaarder. Voor alle modellen kan je eens kijken op de website http://www.rui-knives.com/index.php?idioma=en Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 17 september 2014 Delen Geplaatst: 17 september 2014 @Pr3parator je hoeft mij niets te leren Kom uit een jagers familie. Groter dan 10cm lemmet word er niet gebruikt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3parator Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2014 @Pr3parator je hoeft mij niets te leren Kom uit een jagers familie. Groter dan 10cm lemmet word er niet gebruikt In jouw jagersfamilie wordt er geen groter lemmet gebruikt dan 10 cm bedoel je? OK! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 17 september 2014 Delen Geplaatst: 17 september 2014 aahh decatlon daar heb ik goede herinneringen aan uit Spanje van. ik vond het zelf een goede winkel met veel jacht/kampeer spullen en nog beter veel camo zooi:p maar volgens mij is de dolk met 2 snij vlakken illegaal in NL. maar dan zouden ze het niet mogen verkopen. dus aan mij heb je hier niks want ik ben in de war EDIT: blijkbaar is dat al gezegd dus sorry daar voor. Ben je wel eens bij de Decathlon in Tarragon geweest (bij vliegveld Reus)? Die is pas echt vet groot zeg. Daar kun je als een klein kind werkelijk de hele dag doorbrengen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 17 september 2014 Delen Geplaatst: 17 september 2014 Ben je wel eens bij de Decathlon in Tarragon geweest (bij vliegveld Reus)? Die is pas echt vet groot zeg. Daar kun je als een klein kind werkelijk de hele dag doorbrengen. nee alleen bij alliantie bij winkelcentrum zenia die was ook behoorlijk groot Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 17 september 2014 Delen Geplaatst: 17 september 2014 In jouw jagersfamilie wordt er geen groter lemmet gebruikt dan 10 cm bedoel je? OK! Inderdaad 10 cm lang max. Mocht het voorkomen dat er iets ziek geschoten word is de eerste optie een opvolgend schot. Afsteken brengt grote risico's met zich mee waaronder de kans dat je gegrepen word Door een varken. Geloof me die laat niet meer los. Voor ontwijden word hetzelfde mes gebruikt icm klein zaag je voor botten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martina Geplaatst: 17 september 2014 Delen Geplaatst: 17 september 2014 in lapland gebruiken ze een mes van 8cm om een heel rendier/eland te villen. meer niet gewrichten worden rondom losgesneden. en dan uit de kom geduwt waardoor een poot loskomt. in meeste situaties van in het veld slachten neem je naar de poten niet veel meer mee want dat is te zwaar. en je moet het kunnen bereiden/roken oid om mee te kunnen nemen. Martina Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3parator Geplaatst: 24 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 Grotere broer: http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-buck-paklite-skinner-large-0141sss-b.htm Makkelijk schoon te maken, je kunt handvat ook nog omwikkelen met paracord. Ik heb dit mes (ook) aangeschaft (lag bij BEVER zwerfsport) Ik heb hier nog wat mammoetslagtand liggen en ga daar binnenkort een handvat van maken. Iemand daar ervaring mee? Eerst een handvat van hout oefenen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erique Geplaatst: 25 oktober 2014 Delen Geplaatst: 25 oktober 2014 [video=youtube_share;e0JqymFsCLg] Voor 25 euro is deze te krijgen, staal lemmet 4116 Krupp RVS Nog goedkoper dan Mora is Hultafors, voor 8.95 euro heb je een Heavy Duty.Lemmet is iets dan die van Mora, maar ook gefabriceerd in Zweden. [video=youtube_share;ZGR75MdCRak] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 25 oktober 2014 Delen Geplaatst: 25 oktober 2014 https://www.bushcraftshop.nl/index.php?item=hultafors-craftmans-knife-hvk-orange&action=article&group_id=10000057&aid=1040&lang=nl Hultafors mes, 5,95, als extra bestelling 4,50 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Skirra Geplaatst: 25 oktober 2014 Delen Geplaatst: 25 oktober 2014 Als ik jou was zou ik de wetgeving eens na lezen . Messen die aan twee kanten een snijvlak hebben zijn volgens mij verboden . Is het niet zo dat je ze wel voorhanden mag hebben maar niet mag dragen? Anders zouden winkels ze ook niet mogen verkopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 25 oktober 2014 Delen Geplaatst: 25 oktober 2014 de M3 trenchknife is een van mijn favorieten als het op double edge blades aankomt Maar goedkoop is die niet. De mijne 2 jaar geleden verkocht voor 250 en dat was er 1ne die al flink had geleden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 25 oktober 2014 Delen Geplaatst: 25 oktober 2014 Is het niet zo dat je ze wel voorhanden mag hebben maar niet mag dragen? Anders zouden winkels ze ook niet mogen verkopen. De wetgeving in nl en België is nog verschillend . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 oktober 2014 Delen Geplaatst: 26 oktober 2014 Voor slachten en villen gebruik ik sinds jaar en dag de Gerber gator.[ATTACH=CONFIG]14056[/ATTACH] Het is praktischer om tijdens het villen een niet te groot mes te gebruiken. Met een kleiner mes snij je ook niet snel verkeerd en aangezien je je vlees niet wil verpesten, raad ik aan een dergelijk mes te gebruiken. Voor de bushcraft gebruik ik sinds een paar maanden de Cold steel leatherneck sf. Wat een geweldig en ook heerlijk mes. Makkelijk te slijpen, goed om ook mee te hakken, batonnen en ja de size geeft ook iets extra's voor een man Wel heb ik altijd een kleiner mes erbij voor de fijnere dingen, maar over het algemeen gaat het meeste hiermee veel gemakkelijker. [ATTACH=CONFIG]14057[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 26 oktober 2014 Delen Geplaatst: 26 oktober 2014 Is het niet zo dat je ze wel voorhanden mag hebben maar niet mag dragen? Anders zouden winkels ze ook niet mogen verkopen. In NL mag je ze wel thuis hebben liggen, of goed verpakt vervoeren, maar idd niet mee naar het bos oid. Een zaagvertanding wordt ook gezien als tweede snijvlak, dus al die vallen eigenlijk af om te gebruiken als bushcraft mes in de praktijk. Dat soort messen zijn meer voor verzamelaars en militairen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erique Geplaatst: 26 oktober 2014 Delen Geplaatst: 26 oktober 2014 In feite komt het hierop neer, gewoon simpel houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 26 oktober 2014 Delen Geplaatst: 26 oktober 2014 In feite komt het hierop neer, gewoon simpel houden. Precies, messen hebben al snel een hoog liefhebbers gehalte. 't Is net als met auto's. Verreweg de meesten brengen je veilig en comfortabel van A naar B met een hoeveelheid zooi in de kofferbak. Dat is het doel, het verschil tussen de diverse merken en modellen voornamelijk persoonlijke voorkeur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 26 oktober 2014 Delen Geplaatst: 26 oktober 2014 Mesjes die met enige regelmaat gebruikt worden zijn de : Fallniven F1 en Ontario TAK1 Fallkniven:[ATTACH=CONFIG]14058[/ATTACH] Ontario:[ATTACH=CONFIG]14060[/ATTACH] Lekker simpele messen maar ooohhzzo praktisch. Geen gekke fratsen als zaagtanden op de rug etc.....oja en altijd een Victorinox Ranger oid erbij. Met een Vic kan je overigens goed kleinwild schoonmaken. Beter dan met een TAK1 bijvoorbeeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 21 november 2014 Delen Geplaatst: 21 november 2014 misschien een beetje laat, maar ik las in het begin de vraag, is een mes ook legaal als alleen een stukje van het mes dubbelsnijvlakig is, nou, nee, dan is het volgens mij een drop-point. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 21 november 2014 Delen Geplaatst: 21 november 2014 drop point is toch gewoon dat de punt wat naar beneden gaat t.o.v. de spine? heeft toch niets te maken met het al dan niet dubbelzijdig snijvlak te hebben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RaptorNLD Geplaatst: 22 november 2014 Delen Geplaatst: 22 november 2014 Dubbele snijkant op de punt is dubbele snijkant voor de wet. Dus is verboden. Lengte maakt niets uit. Ik zeg, bij twijfel wat anders zoeken om gezeur te voorkomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3parator Geplaatst: 22 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2014 Iemand ervaring met de jachtmessen van decathlon? Ik zoek een betaalbaar mes om een aangeschoten zwijn, ree, hert mee af te kunnen steken. Ik bedoel zoiets, is volgens mij van muela: http://www.decathlon.nl/dolk-met-dubbelsnijdend-lemmet-id_8232424.html of http://www.decathlon.nl/hertshoornen-dolk-id_8317276.html[/url Iemand hier ervaring mee? Het is de eerste geworden: schitterend mes voor 25 euro!!! Geen denderende schede alleen, die zal bij veelvuldig gebruik niet lang meegaan. Het mes is van het merk Muela, dat is dus prima. Het mes heeft maar een functie, ik zal hem alleen bij de jacht op grofwild meenemen, daarnaast heb je er weinig aan. Op de franse site van decatlon zijn ze er ook vol lof over. Het mes geeft een beetje het gevoel van een zwaard, echt vet! Ik zal nog even posten als ik hem gebruikt heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.